Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:49

Goed idee, maar hij heeft echt die kap nodig. Zo kan hij ook nergens tegenaan lopen. Hij heeft staar dus ziet ook niet altijd even goed waar hij loopt en het zou jammer zijn als hij dan net zijn oog stoot.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:51

oh ja dan wordt het een ander verhaal. Dit was bij onze jonkie en die raakte helemaal in paniek van die kap. heeft de tafel ook meerdere keren schoongeveegd ermee, en was er van overtuigd dat ie de deur niet meer uit kon :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:06

Haha arm ding. Renzo heeft wel vaker zo'n kap gehad en als hij dan ergens tegenaan loopt dan blijft hij gewoon staan. Alsof het dan uiteindelijk vanzelf wel weggaat. :') We hebben nu al alle breekbare spullen weggehaald en de salontafel staat aan de kant dus hij heeft ruimte zat om zijn kont te keren.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:31

Batlow: Leuk beestje! Shetan krijgt ook Trocoxil voor de Spondylose. Hij vindt ze heerlijk :D De tramadol en diazepam spuugt hij het liefst uit. Met jam lukt het hem soms zelf nog om uit te spugen. Heeft hij de jam eraf gezogen _O-

Arme Renzo! Lekker vertroetelen :+: Heeft hij er pijn aan?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:28

Oh, balen HTS :(:)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:41

Zal binnenkort eens een recente foto maken van de bijna 16-jarige. Heb nu enkel foto van jaren geleden op pc staan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:22

Bontesok: hij lijkt er geen last van te hebben. Hij is gewoon vrolijk, alleen hij kan zijn draai niet echt lekker vinden. Het gladde laminaat werkt ook niet mee dus morgen gaat mijn vriend een extra kleed halen bi jde kringloop.
De pijnstillers die hij moet slikken kreeg hij ook al ivm. zijn artrose en die vindt hij heerlijk dus we hoeven geen trucjes uit te halen met vieze pilletjes in leverworst.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:09

bontesok schreef:
Batlow: Leuk beestje! Shetan krijgt ook Trocoxil voor de Spondylose. Hij vindt ze heerlijk :D De tramadol en diazepam spuugt hij het liefst uit. Met jam lukt het hem soms zelf nog om uit te spugen. Heeft hij de jam eraf gezogen _O-

Arme Renzo! Lekker vertroetelen :+: Heeft hij er pijn aan?

Heerlijk ja? Hier gaat het tussen het voer.. Slim he die hondjes _O- helaas merken we de artrose wel heel goed bij haar, ze zakt soms door haar achterbenen maar daar lijkt ze zelf geen last van te hebben. Ze springt nog steeds met een aanloop op de bank als er een vreemde voor de deur komt, niet heel slim...

Ze is overigens ook al half doof, heeft hoogstwaarschijnlijk staar en begint volgens mijn moeder te dementeren. Ze wordt ook al vervelend tegen andere honden, wat ze eerst nog deed. Al die kwaaltjes... Maar toch lijkt het alsof het haar niks uitmaakt. Dat doof worden is een voordeel want ze hoort onweer en vuurwerk bijna niet meer :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:24

Jolien fijn dat je hond weer thuis is.
Zo'n lampenkap om valt niet mee.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:09

Wat leuk al die oudjes erbij :))
In het begin een x gereageerd maar heel geen foto geplaatst van mijn oude dame, wel al even geleden, inmiddels erg grijs :(:)

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:30

Renzo moet nu 6x per dag oogdruppels en mijn vriend appte net (die werkt vandaag thuis): meneer heeft inmiddels in de gaten dat die druppels niet zo fijn zijn en ging dus expres op zijn verkeerde zij liggen. :')
Vanmorgen heeft hij goed gegeten en gedronken en hij ligt nu lekker te slapen. Hij moet alleen wel leren dat, als hij heeft gegeten of gedronken, hij zijn kop eerst naar achteren doet voordat hij hem omhoog doet want nu is het een soort van schep waardoor hij zijn bakken omstoot. :')

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:58

Hallo dames. Mag ik me ook aanmelden?

Ik heb een oude mechelse herder greyhound mix die maart 14 word.

Hij heeft hd wat op zijn 9e is geconstateerd. Maar hij krijgt nog altijd geen pijnstillers.

Deze foto is er 1van een shoot (wel de onbewerkte versie)
Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:21

Na een operatie van dik 2 uur is het dan toch geslaagd. Nu is het afwachten of het helpt. Vanmiddag om 4 uur mogen we pas bij hem komen en mag hij mee naar huis. Hoop dat het nu ook beter blijft.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:44

Beterschap. Hopelijk knapt hij op

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:47

Mag ik mij ook melden? Wij hebben een hond en zij is nu 11 jaar. Een kruising podenco x labrador.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:09

Hier ligt de patiënt dan. Ontzettend moe, maar wel helder. Beide kanten geopereerd. Dus ook beide kanten een snede. Hij moet aan de antibiotica en pijnstillers. Daarnaast gewoon zijn laxeer middel aan houden. En dan hopen dat het beter gaat.
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:12

Ah gossie, ook al zo gehavend. Hoe gaat het verder met hem?

Renzo heeft zijn praatjes inmiddels alweer terug gelukkig. We hebben nueeen extra kleed zodat hij ook wat verder kan scharrelen maar dat cond hij eerst wel even heel spannend.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:20

Extreem moe. Wil alleen maar slapen eigenlijk. Maar ligt wel weer lekker vertrouwd te snurken zoals hij altijd doet. Verder lekker rustig aan doen met hem. En lekker laten rusten. Volgens de dierenarts zou hij morgen weer wat actiever zijn

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:04

Hoe gaat het met alle oudjes?

Mowgli: hoe knapt hij op?

Renzo heeft gisteren tot 2x toe zijn waterbak omgegooid met z'n kap. :')
Mijn vriend heeft nu dus een grote plank gekocht en daar 2 bakken op vastgelijmd zodat ze niet meer ondersteboven kunnen. Alleen...nu vindt meneer de plank weer spannend. Het is ook zo'n mietje wat dat betreft.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:21

Arme jongen :')

Mijn hondje heeft een rare zwarte buld op haar zij. De DA zei dat ik moet meten of het groeit en of het donkerder word. Als dat het geval is is er grote kan op huidkanker. Hij neemt het liever nu nogniet weg door haar hartproblemen wil hij haar niet onder narcose.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:36

Zoe_97 schreef:
Arme jongen :')

Mijn hondje heeft een rare zwarte buld op haar zij. De DA zei dat ik moet meten of het groeit en of het donkerder word. Als dat het geval is is er grote kan op huidkanker. Hij neemt het liever nu nogniet weg door haar hartproblemen wil hij haar niet onder narcose.

Mijn heeft ook rare bult op zijn zij. Paar jaar geleden zei ik tegen de da wat is dit. Hij zei maak je geen zorgen. Toen was de bult nog klein. Ik maak zo even een foto.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:45

Heeft de DA de bult niet aangeprikt dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:47

Amandavd schreef:
Heeft de DA de bult niet aangeprikt dan?

ze hebben een laagje afgeschraapt maar daarop was niets te zien. Prikken was teveel risico omdat ze niet weten wat het was.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:56

Oeh ik zie dit topic nu pas, mijn Quinty mag hier natuurlijk niet ontbreken.

Ze is nu 10, in januari 11.

Ze was al vanaf haar 7e bij mijn moeders vriend, maar woont sinds deze zomer ook echt bij mij thuis. We denken dat de vorige eigenaar haar misschien niet goed heeft behandeld, ze kan namelijk erg bang uit de hoek komen. Maar sinds ze hier is is ze helemaal opgeleefd. Ik ben nog aan een cursus met haar begonnen en hierdoor hebben we echt een goede band gekregen. Ze is altijd door het dolle heen als ik weer thuis kom <3

Verder is ze echt nog zeer actief en zou je haar fysiek gezien echt niet naar haar leeftijd schatten. Laatst heeft ze nog zonder moeite en met veel plezier 7 km mee gerend naast de fiets. Ze mag ook graag stokken verscheuren haha. Ze mist een paar tandjes, maar eet nog altijd goed.

Hier wat geinige foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:03

Het zit bij hem aan de linkerkant
Maar hij heb er geen last van.
Afbeelding