Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunrise_ schreef:Seaworld gooit het dan wel op 'zielig dat ze zich niet mogen voortplanten', maar met hun methodes is daar natuurlijks bijna niks natuurlijks meer aan. Ik bedoel, een Orca in San Diego of Florida wordt niet 'natuurlijk' zwanger van een orca in Argentinië.
@Pearlx; Precies, er zijn al heel wat familiebanden opgebouwd, en daarom ben ik ook voor een fokverbod.
Berdien schreef:Maar ze in gevangenschap houden is sowieso funest voor hun lichaam. Grote zeezoogdieren horen gewoon niet thuis in gevangenschap, en al helemaal niet ter entertainment van mensen. De orka's die nou in gevangenschap worden gehouden zijn nou niet echt het toonbeeld van een blakende gezondheid of mentaal stabiele dieren. Dus dat argument vind ik in deze niet opgaan. Ze moeten gewoon helemaal niet meer in gevangenschap gehouden worden. Laat de huidige populatie in gevangenschap uitsterven en stop met fokken.
Berdien schreef:Maar moet je dan moedwillig door blijven fokken met dieren die zowel mentaal als fysiek niet goed gehouden kunnen worden, die inderdaad enorm oud kunnen worden, alleen omdat ze anders nóg ongelukkiger worden? Dan kies je er dus bewust! voor om generatie op generatie op generatie orka's te houden die niet gelukkig zijn. Maar je fokt er wel mee, want anders is het nog zieliger. Dat is toch geen oplossing?
Flux schreef:https://www.thedodo.com/project-blue-wo ... 92502.html
Niet meer fokken, verplaatsen of aankopen. Dierenwelzijn in acht nemend toch een stap in de goede richting, op lange termijn is dit echt veel beter.
Sunrise_ schreef:Niet in Seaworld, maar wel in Marineland Frankrijk (waar wel Seaworld trainers tijdelijk hebben getraind e.d.);
http://www.orcaaware.org/orca-news/capt ... er-his-mum.
Echt een toestand al dat vervuilde water door de weersomstandigheden daar.
AnnaXBoy schreef:Die jonge orka is Makani. En die is geboren op 14 februari 2013. 2 jaar oud dus.
HorseyDude schreef:Pearlx schreef:Ik werk met zeezoogdieren en iedereen op mijn werk kent het gedrag.
Dolfinarium toevallig? Even dan ook een tip: zet die pompen eens een keer aan, zo groen als gras dat water, elke keer weer!