Mijn reu heeft dat wel. Wat wantrouwend naar vreemden maar voor mij gaat hij door het vuur, wil ook altijd bij mij in de buurt zijn. De rest van het gezin vindt hij ook helemaal geweldig. Mijn teef daarentegen vindt iedereen, vreemde of bekende, helemaal geweldig! Die begroet iedereen alsof het een bekende is. Maar mijn honden gaan niet zitten wachten op mij. Ik krijg die vraag wel vaker van mensen die Hachi gekeken hebben. Dan zeg ik altijd: als je met een worst aan komt zetten zijn ze mij zo vergeten
Ik ga mee met akishino. Mijn (ex- )reu zou ook niet op mij wachten. Hij is overigens wel erg eenkennig naar vreemden, maar in het pension pakte ze de lijn over en zonder om te kijken wandelde hij me, lol. Teef is helemaal niet eenkennig, maar gaat wel voor ons door het vuur.
Gaat goed met Sensei. Hij heeft jog de pest aan zijn rompertje, als ik hem dichtklik eigert hij in eerste instantie om te lopen, maar hij overleefd het wel.
Likt hij als hij geen rompertje aan heeft? Daikon is vorig jaar nog gecastreerd ivm kanker, maar hij heeft geen kap of rompertje of iets dergelijks gehad. Hij heeft één keer willen likken, maar na een nee van mij heeft hij er helemaal niet meer aangezeten.
Hebhet niet meer geprobeerd nadat we weggingen bij de dierenarts, maar toen wilde hij er wel constant aanzitten. Als hij eenmaal loopt na het dichtklikken dan is het ook wel weer best hoor, maar echt tof vind hij het niet.
Ik deed een boxershort aan en daarover het pakje. En dan kon hij nergens aan zitten. Kito is wel heel trouw aan mij. Mijn vriend geraakt nog amper 200 m ver met hem als ik thuis ben. Ben ik werken en mijn vriend is thuis ligt hij aan de deur tot ik thuis kom. Ik werk in ploegen he. En als ik bij de paarden ben dat gaat hij ook altijd liggen wachten, waken , de boel in de gaten houden. Maar nooit zenuwachtig rond lopen . Alles heel beheerst. De Japanse film laat nog mooier zien de relatie tussen de professor en zijn hond.
Zolang ik er niet ben luistert de onze wel naar mijn vriend of schoonouders, ben ik er weer dan is het voorbij loslopen mag ze trouwens van mij nooit bij anderen gewoon als zekerheid .
Wij hebben een Japanse akita. En gaan ook voor een herplaatser akita inu, er is er hier eentje bij het asiel afgegeven vandaar dat we 'ineens' besloten hebben de pup even te laten. Eerst gaan we kijken of het past en daarna beslissen we.
Ja reu, teef en het is een Japanse langhaar. Hij is afgegeven vanwege scheiding van de baasjes, dus niet direct vanwege dominantie problemen. Hij is nu een jaar oud.
Wij gaan eerst zonder hond kijken of hij ons aanspreekt en hoe hij reageert op commando's, etc. Dan waarschijnlijk Op onafhankelijk terrein kennis laten maken. Onze teef is gelukkig erg sociaal naar andere honden toe. We nemen iig alle tijd om te kijken of het past en krijgen hier ook alle hulp van het asiel. Heb jij ervaring met herplaatsers?
Nee ik heb geen ervaring met herplaatsers maar ik heb al genoeg mislukte verhalen gehoord daarom dat ik benieuwd ben. Maar ik zou het precies zo doen zoals jij het wil aanpakken. Ergens in huis als je een poortje kunt plaatsen om een plaats in 2 delen te verdelen zou ik wel proberen te verwezenlijken. Omdat soms wil je ze wel apart maar moet het niet als straf overkomen . 1 in de tuin en 1 binnen wanneer het niet nodig hoefde te zijn kan als straf ervaren worden. Maar ik kan me voorstellen dat je ze in begin apart wilt hebben als ze gaan eten . En als je savonds gaat slapen zou ik ze ook nog apart houden in begin. Dat is wat ik op voorhand allemaal zou bedenken. Maar je ziet vanzelf hoe het gaat. En misschien bedenk je wel een heel ander plan. Of je kunt misschien de shibaresque even mailen voor tips . Ik dnek dta er iemand bij zit en die heeft 5 stuks shiba's en akita's door mekaar in huis geplaatst.
ze hebben stukken helemaal los lekker kunnen sprinten. Jeej . Ik vind dat altijd best spannend aangezien kito een groot jachtinstinct heeft. Kita die ook mee gaat loopt altijd los. Met 2 vind ik het altijd net wat gemakkelijker dan alleen.
O echt. Nou had mijn maatje weer een stunt uitgehaald hoor. De andere akita die mee was die is gewend om uren los te lopen . Dus dat baasje had de lijn aan haar hals gehangen. Onderweg kreeg ze het warm dus trui uit jas uit. Hondenlijn op de grond gelegd . En we zijn blijkbaar zonder lijn verder gelopen. Toen kwamen bij de waterplas van bos en duin. En wilde we de duinen uitgaan om wat te drinken. Komt ze dus tot de ontdekking dat zie dus kwijt gespeeld is.
Nu hadden wij het laatste stuk paaltjes gevolgd dus wij die route weer opgezocht en geprobeerd om dezelfde route weer te vinden . En ja hoor we kwamen mensen tegen waar we aan vroegen of ze toevallig een hondenlijn hadden zien liggen. Jep dat hadden ze om de hoek. Daarna zijn we terug wat gaan drinken bij de rustende jager.
Nou dan heb jullie flink veel moeten stappen in het zand. Vermoeiend zeg! Gelukkig riem weer gevonden. Ik was er vanochtend aan het paardrijden en vanmiddag was ik er weer met kids en hond. Er liepen zelfs een hele groepje Shiba's rond.
Mijn hond is net 7 geworden en je merkt dat zijn spel aan het veranderen is. Spelen wordt minder en domineren begint nu de kop op te steken. Heel vervelend. ...
Shoes , Het was geen groepje shiba's dat er rond liep hoor. Dat zijn ook akita's van een fokker die ik goed ken. Die had gisteren nog vermeld dat ze met een 5 a 6 honden naar de duinen gingen. Alleen die zijn wat fijner van bouw dan kito .
Shoes maar ervaar je het echt als vervelend het koppige gedrag van je hond ? Ik moet er vaak wel mee lachen en ben goed in compromissen sluiten met hem. Zou je ooit nog een akita nemen ? Vraag aan iedereen de volgende keer voor jullie weer een akita ?
shoes
Geplaatst: 20-09-15 19:46
Nee dit waren echt Shiba's. Ze waren echt veeeeeel te klein om zelfs voor een kleine Akita door te gaan. of ze hadden een ernstige vorm van dwerggroei....
Mijn hond is niet koppig maar begint nu te domineren sinds een week of 3. Eerst boven hals hangen (daar heb ik dan geen moeite mee) en vervolgens achterop springen en klemmen. Dat vind ik dus niet ok. Probeer het de kop in te drukken door gelijk te straffen, helaas ben ik er af en toe niet op tijd bij. Soms is hij oostindisch doof waardoor roepen ook niet helpt. Achja is dan niet een Akita, wel een wannabee Wanneer je een kruising bent van 3 rassen waarvan 2 erom bekend staan om eigenzinnig te zijn, dan hoort oostindisch doof er wel een beetje bij.
Alhoewel wij enorme Am. Akita liefhebbers zijn, en er over een aantal jaar wel 1 zouden willen, zijn we echt de voors en tegens aan het afwegen.