Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:43

Aaahh, lekker zacht dus ook! En isoleert goed, kun je mooi een buitenhok mee isoleren voor als hij op de boerderij buiten moet blijven. Geïsoleerd met zijn eigen haar :')

Wat betreft die lijnen denk ik dat je een zeer slimme keus hebt gemaakt om geen slipketting te doen, kan het haar van afbreken en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je gaat showen dat ie met een kale plek loopt! :')
Hoorde laatst ook dat ze van die leren rond dichtgenaaide halsbanden hebben. Lijkt me ook erg mooi als die niet te breed/dik zijn om mee te showen.

DoubleVv

Re: Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:59

Wauw. Wat een plaatje. Had nog niet eerder van het ras gehoord. Maar zo leer je weer wat bij. Ik vind dat iedereen voor zich moet uitmaken wat hond bij iemand past en als je je genoeg hebt verdiept in het ras vind ik het wel kunnen. En iedere hond is en blijft verschillend. Zolang je correct en boven de hond blijft kun je niet veel meer doen denk ik. En ja moeilijk ras er zijn zoveel moeilijke rassen volgend de mens.(ik heb zelf ook een zogezegd moeilijk ras en ja soms merk ik dat wel maar voor de rest ben ik nog steeds verliefd op mijn ondertussen 4 honden vriendjes) Ik vind het een super leuke pup. En wens je veel succes ermee..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:30

bigbrown schreef:
Bovendien kun je uit alles hier halen dat TS super bezig is met de hond en zich heel erg bewust is van het karakter van de Kaukaas. Ik zie niet wat TS nóg beter kan doen dan ze al doet om de hond sociaal te maken en te houden. (Ofwel, mijn complimenten TS!!)

Ik heb nergens gezegd dat ze dat niet doet/niet is.
Vind juist dat ze heel goed bezig is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:35

minikatje schreef:
anneliesdj schreef:
Ik heb geen flauwekul benul van hondenkeuringen hoor.
Maar is het niet zo dat elk ras zijn eigen keurmeester heeft?
Of heb je dan een keurmeester per rasgroep?
Wel leuk dat je dan kunt vergelijken met andere owcharka's :j

Als ik even heel flauw mag tussendoor komen zeilen.
Hier zeg je namelijk dat je er geen verstand van hebt.
Vandaar dat je laatste opmerking bij mij ook als een sneer overkomt.

Niet flauw hoor, mag je gerust naar vragen, ik kan wel wat hebben.
Ik heb geen verstand van de keuring op zich en het keurmeestersgebeuren, maar van ringtraining weet ik dan wel weer het een en ander omdat ik veel mensen ken die ringtraining doen/geven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:45

urosa schreef:
Ik blijf nu al 10 pagina's netjes alles uitleggen maar merk dat ik de aannames en het insinueren niet leuk meer begin te vinden :o Meer wil ik er ook niet over kwijt want heb geen zin om in de verdediging te schieten maar dat begint erg moeilijk te worden :')

Is dat nu serieus in reactie op mijn post?
Waarin staat 'het is te zien' met een smiley :o < die staat er niet voor niets bij.
Ik heb er expres niets meer over gezegd omdat ik meen dat je al ergens had gezegd dat je niet serieus wilde blijven showen, het is enkel als tip bedoeld voor het geval dat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:47

anneliesdj schreef:
urosa schreef:
Ik blijf nu al 10 pagina's netjes alles uitleggen maar merk dat ik de aannames en het insinueren niet leuk meer begin te vinden :o Meer wil ik er ook niet over kwijt want heb geen zin om in de verdediging te schieten maar dat begint erg moeilijk te worden :')

Waarin staat 'het is te zien' met een smiley :o < die staat er niet voor niets bij.
Ik heb er expres niets meer over gezegd omdat ik meen dat je al ergens had gezegd dat je niet serieus wilde blijven showen, het is enkel als tip bedoeld voor het geval dat.

Volgens mij vallen verschillende mensen over de ondertoon in je berichten, wat overigens niet de eerste keer binnen dit topic. Aan wie ligt het dan?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:50

anneliesdj schreef:
urosa schreef:

Welk deel van je post was dan bedoeld als tip?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:52

Word dit nu een leuk volgtopic over een hond waarvan het ras niet zo bekend is in Nederland of gaan mensen elkaar de vliegen afvangen wie er het meest van af weet. Ts is enthousiast, het is niet mijn soort hond want ik krijg de kriebels van dit soort honden. Ik vind ze te indrukwekkend om in mijn nabijheid te hebben maar los van dat feit lijkt ts heel goed bezig, al voor dat ze de hond heeft gekocht. En daar kunnen veel mensen iets van leren want hoeveel dieren worden er niet ondoordacht aangeschaft onder het mom van: Ik wil een hond en hoe het later gaat denk ik niet over na.
Ts, ik hoop dat je je vorderingen met deze beer blijft posten want interessant is het zeker.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:57

Ailill. Welke ondertoon? In het begin was ik kritisch ja, en ik heb al royaal uitgelegd waarom, dat is niet zo omdat ik de naam niet mooi vind. Maar ik heb later al meermalen aangegeven dat ik vind dat ts goed bezig is en niet zomaar wat doet. En dat heb ik inmiddels al eindeloos herhaald, maar schijnbaar is het niet nodig om ALLES goed te lezen.
Er zijn nu net zoveel mensen die NIET vallen over mijn bericht als die er wel om vallen.

Meer ga ik er ook niet over zeggen, als ts er een probleem mee heeft hoor ik dat graag van haar, volgens mij kan ze prima voor zichzelf opkomen. En ik heb al gezegd dat het niet zo bedoeld is als sommigen het opvatten, dat zou toch voldoende moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 06-10-15 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:20

Heb ik het over jou specifiek, nee, over alle mensen die hier zitten te bakkeleien. Ik snapte wel je berichten, kritisch inderdaad. Jij schrijft op een manier waardoor mensen zich blijkbaar aangevallen voelen, heb ik ook wel eens last van.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:38

Nou Annelies, ik vind je berichten heel vaak denigrerend en altijd zit er een ding in wat net even beter kon. Nu was het de ringtraining die ontbrak, voorheen de woning van de ts en de manier waarop de hond gehouden wordt.

Volgens mij valt het je vies tegen dat het veel beter uit pakt dan jij had voorspeld. Dat je kritisch bent is prima, maar dit wordt gewoon vervelend op den duur. En het is echt niet de eerste keer dat het aangekaart wordt. TS houdt zich heel fatsoenlijk. Wat ik knap vind :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:02

Zijn we er nu klaar mee. Ik vind anneliesj haar reacties wel mee vallen. Vind dat er nu wel erg op haar word ingehamerd.

Punt.

Ts, heb je een foto van hoe deze hond uitgroeid? Ken het ras helemaal niet.

En wat is ring training? En waarom is een slip ketting slecht? Ken niet anders dan dat ik vroeger de buur hondjes uit ging laten met zo'n ketting. 2 labradors overigs. Heb ooit een rottweiler uitgelaten die daar ook nog eens pinnen in had? Was overigs 13 dus geen verstand en inzicht. Ben wel nieuwsgierig naar dit alles. MagMag ook via pb

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:05

Ook ik volg! Heb goede ervaringen met het ras en vind ze erg indrukwekkend. Pup ziet er ook goed uit, leuk he, die brede poten :D.

Zelf ben ik opgegroeid met Leonbergers, op het witte na lijken ze verschrikkelijk veel op elkaar als pup! Op dit moment hebben we een hele dominante reu (87 cm schofthoogte) en een teef van 9 maanden. Die reu is een pittig dier maar weet precies wat wel en niet oké is en verschrikkelijk trouw naar de baas. Lopen hier los op de boerderij, wel is alles afgezet met hekken en stroomdraadjes. Overdag trotse en alerte dieren, maar zodra het begint te schemeren verschrikkelijk waaks :o Als ze echt flink te keer gaan is er ook altijd wel wat.

Hele andere rassen natuurlijk, maar ik ken beide en onze reu past deels wel bij de rasomscchrijvingen van de Kaukas. :')

Goed dat je je zo hebt ingelezen en consequent blijft, dat is heel belangrijk! Ik ben benieuwd naar meer *D

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:11

Jolandaa_ schreef:
En waarom is een slip ketting slecht? Ken niet anders dan dat ik vroeger de buur hondjes uit ging laten met zo'n ketting. 2 labradors overigs. Heb ooit een rottweiler uitgelaten die daar ook nog eens pinnen in had? Was overigs 13 dus geen verstand en inzicht. Ben wel nieuwsgierig naar dit alles. MagMag ook via pb

Denk dat ik hier wel redelijk op kan inhaken. Slipketting is in principe helemaal niet slecht, zie het als sporen, niet slecht mits goed gebruik. Maar wat een nadeel van de slipketting is, zeker ivm dat TS shows wil lopen met haar mooie vent, wanneer de ketting 'slipt' zitten hier vaak haren tussen welke kunnen breken, wanneer dit vaak gebeurt kan er dus een kale plek ontstaan en dat is natuurlijk zeer ongunstig als je shows loopt. Bij een hele korthaar zou je dit dan minder snel zien maar bij dit bolletje wol.... Nu weet ik niet of dit de motivatie van TS is natuurlijk maar lijkt me toch wel een zeer goede reden om niet voor een slip te kiezen als je shows wil lopen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:38

Jolandaa_ schreef:
Zijn we er nu klaar mee. Ik vind anneliesj haar reacties wel mee vallen. Vind dat er nu wel erg op haar word ingehamerd.

Punt.

Ts, heb je een foto van hoe deze hond uitgroeid? Ken het ras helemaal niet.

En wat is ring training? En waarom is een slip ketting slecht? Ken niet anders dan dat ik vroeger de buur hondjes uit ging laten met zo'n ketting. 2 labradors overigs. Heb ooit een rottweiler uitgelaten die daar ook nog eens pinnen in had? Was overigs 13 dus geen verstand en inzicht. Ben wel nieuwsgierig naar dit alles. MagMag ook via pb

Ik leg een paar posts boven je uit wat ringtraining is geloof ik :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:48

Oh is dat het :+ ik dacht dat het iets met ring gooien was :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:43

SophievdV schreef:
Volgens mij valt het je vies tegen dat het veel beter uit pakt dan jij had voorspeld.

Je zou de moeite moeten nemen even terug te lezen voor je wat zegt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:47

Hou eens op met dat gekibbel dames en laten we het gezellig houden. Ik vind ook dat er onnodig gehakt wordt op Annelies, maar laten we nu stoppen met bekvechten.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:47

Citaat:
Nou Annelies, ik vind je berichten heel vaak denigrerend en altijd zit er een ding in wat net even beter kon. Nu was het de ringtraining die ontbrak, voorheen de woning van de ts en de manier waarop de hond gehouden wordt.

En dan nog maar te zwijgen over de hond zelf , Annelies was er als de kippen bij om bij herhaling
te vertellen dat ze
het ras niet geschikt vind voor : diebladiebla

Heel irritant , het ontnam mij een hoop plezier in dit topic .
Respect voor de ts : die zal het ook goed beu zijn.

Voorstel aan Annelies : Open fijn je eigen topicje en blijf hier weg, gaan een hoop mensen blij mee zijn.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:05

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open. Hierbij verzoeken wij jullie om persoonlijke aanvallen en de offtopic discussie te stoppen. Eventuele persoonlijke gesprekken kunnen via de pb voortgezet worden.

Zoals al eerder gemeld is, is het hebben van een andere mening toegestaan, maar houd het netjes én op de bal. Dit geldt uiteraard ook de andere kant op, iemands mening aanvallen is niet alleen vervelend, maar ook enorm sfeerverpestend. Wij willen graag dat TS het topic met plezier kan blijven updaten, daar zijn jullie mede verantwoordelijk voor.
Mocht je twijfelen over een bericht of je storen, tel dan even tot 10 en tem eventueel het bericht. Voor degene die al ontopic bleven, bedankt.

We hopen dat het vanaf nu een prettig volgtopic zal blijven, waarin er plaats is voor discussie, maar deze beide kanten op met respect en onderbouwing gevoerd kan worden. Alvast bedankt.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:24

Ik ben een stille meelezer vanaf het begin. Ik vind dat je super werk verricht ts ! Leuk om zo te lezen dat het goed gaat met je bolletje wol.

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:37

Zo die is al groot geworden! Ik heb een tijdje niet gekeken in dit topic en Akula is weer een stuk groter!!
Ik ken wel het gevoel dat je schrijft dat hij helemaal niet zo groot meer lijkt voot jou, wij hebben een berner sennen en dat is natuurlijk ook wel wat kleiner dat een kaukaas maar als ik hem even niet heb gezien dan is hij plots toch groter dan verwacht :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:50

Zijn er nog nieuwe updates en natuurlijk foto's :)) :D ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:23

Ik denk dat Akula TS heeft opgegeten inmiddels ~~}>

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:25

_O-