kleine Gipsy krijgt kittens.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:34

TS, echt TOP gedaan meid!! Petje af voor Gipsy, maar ook voor jou!
Ze zijn prachtig!

@ Margretha, vroegcasteratie wordt eigenlijk alleen gedaan in Belgie en UK, niet/nauwelijks in NL.
En is eigenlijk ook niet goed, groei kan er van in de war raken, aangezien ze geen hormonen meer produceren.
Maar ik ben zelf geen dierenarts, dus misschien is dat inmiddels wel anders ;-)

Maar ik ben vrijwilliger in het asiel en hier wordt het in iedergeval niet gedaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:38

Silly1972 schreef:
TS, echt TOP gedaan meid!! Petje af voor Gipsy, maar ook voor jou!
Ze zijn prachtig!

@ Margretha, vroegcasteratie wordt eigenlijk alleen gedaan in Belgie en UK, niet/nauwelijks in NL.
En is eigenlijk ook niet goed, groei kan er van in de war raken, aangezien ze geen hormonen meer produceren.
Maar ik ben zelf geen dierenarts, dus misschien is dat inmiddels wel anders ;-)

Maar ik ben vrijwilliger in het asiel en hier wordt het in iedergeval niet gedaan.

Nou ja, in het asiel waar ik gewerkt heb dus wel :) Sterker nog, kittens gingen niet weg voor ze gecastreerd waren. En hormonen komen niet alleen uit de geslachtsorganen hoor, dit zijn (jawel) alleen de geslachtshormonen. Zoals je in het artikel kunt lezen zijn er weinig tot geen verschillen qua groei, gedrag etc. te vinden tov katten die met 6 maanden gecastreerd worden, buiten het feit dan dat je minder risico loopt, zoals wat nu met Gypsy is gebeurd! En de andere redenen die genoemd worden.

Maar goed, dit is allemaal van later zorg voor TS. Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:44

Dank je Silly! Daar kwam mijn spanning van los hahaha....we noemen het gewoon kraamtranen _O-

De rest ook allemaal bedankt trouwens he voor de lieve reacties en de support!

Er is nu een vriendin onderweg hierheen, dan probeer ik foto's te maken van alle kleintjes apart.
Zij heeft in principe eerste keus, maar Saskia jouw voorkeur hou ik in gedachten hoor hihi

Dat vroeg castreren...ja hmzz...dankjewel voor de jnfo,maar ik geloof niet dat ik daar helemaal achter sta. Misschien lees ik het later nog even terug.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:46

Ja nou ja, ieder zijn eigen ding toch? Ik ben er in iedergeval geen voorstander van en onze dierenartsen ook niet.

Graag gedaan hoor, ik begrijp het heel goed, maar ben echt trots op hoe je het gedaan hebt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:53

Ik heb mezelf verbaasd hoor. Navelstrengetjes doorknippen, vruchtwater en bloed weghalen, dat is helemaal niets voor mij, maar als je moet, dan moet je en allesssss voor mn beestjes he.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:02

Alles voor je beestjes he! Je bent een toppertje hoor,zonder na te denken gewoon gaan!
Wat mag mama in dr handjes knijpen met zo'n baasje!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:02

Oew wat leuk zeg!!!!
Gefeliciteerd met de beebz!!
Super dat jij zo gehandeld hebt en dat moederpoes het ook zo goed doet! :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:07

Over vroeg casteren. Kennis van ons heeft een kat net zo oud als de onze. Hun hebben gecastreerd met 13 weken wij net 6 maand. Hun kat is iel, heel fijntjes. Kan de bouw zijn maar vind onze kater er een stuk beter uit zien.

Maar dan heb je het over maar 2 katten.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:31

Wij willen heel veel foto's!!!! Haha! Je hebt het goed gedaan ts, ben blij voor je dat dit gedeelte achter de rug is.

Over vroegcastratie: dat is in de raskattenwereld heel normaal en in België zelfs al verplicht. Er is al enorm veel onderzoek naar geweest de afgelopen 30 jaar en geen noemenswaardige verschillen tussen vroeg en later gecastreerde katten uit gekomen. Behalve dat die kleintjes binnen een dag hersteld zijn in tegenstelling tot de meeste oudere katten. Of je het doet is aan jezelf (als je geen Belg bent dan) Ik laat het zelf aan de kittenkopers over.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:00

Gefeliciteerd :) Knappe kittens :j

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:25

In het buitenland wordt dit idd veel vaker gedaan, en terecht ook wel. Daar is vaak het zwerfdieren probleem stukken groter dan hier in nederland.
Hier doen ze het ook niet bij het asiel.
Ook de moederpoes moet even afgespeend zijn zodat de melkklieren rustig zijn bij castratie.

TS goed gedaan hoor! In zulke momenten kan je idd versteld van jezelf staan wat je allemaal kan! :D
Geniet ervan, het is zooooo leuk :+:

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:47

Magrathea schreef:
Oh jeetje, wat een lompe tienermoeder... De krabpaal in klimmen terwijl er nog een kitten aan haar hangt, dat verzin je toch niet :=

:') :=

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:10

Gefeliciteerd met het nest.Fijn dat het goed verlopen is.

In Belgie is vroeg castratie sinds kort verplicht en je kan best roepen dat je er tegen bent.Maar het voorkomt dit soort gevallen wel natuurlijk.En als ik alle oproepen op facebook zie over hoeveel kittens er nu al weer over zijn dan ben ik best wel voor,ondanks dat ik het diep in mijn hart ook jong vind hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:29

Maar als alles verplicht is tot castreren dan heb je straks toch helemaal geen katten meer? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:13

>;) oke, dit is gek....
Gipsy wil heel graag bij mij liggen, maar natuurlijk niet haar kleintjes alleen laten. Haar oplossing? Ze zeult de kleintjes gewoon mee de bank op en legt ze naast me.....
Ik heb het maar omgedraaid en ben naast de doos gaan liggen.
De bench is overigens volledig afgekeurd inmiddels. Ze wil er niet in. Nou hoeft ook niet :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:17

Wat een goede mama zeg,ondanks alles toch haar kleintjes mee willen nemen!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:25

Anoniem schreef:
>;) oke, dit is gek....
Gipsy wil heel graag bij mij liggen, maar natuurlijk niet haar kleintjes alleen laten. Haar oplossing? Ze zeult de kleintjes gewoon mee de bank op en legt ze naast me.....
Ik heb het maar omgedraaid en ben naast de doos gaan liggen.
De bench is overigens volledig afgekeurd inmiddels. Ze wil er niet in. Nou hoeft ook niet :)

:') sorry moet hier toch wel een beetje om lachen... Zie jou al languit op de grond liggen!

Maar gypsie is duidelijk een goede moeder! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:33

Afbeelding
Ik lag net wel op de grond inderdaad :')
Nu maar op de bank ernaast gaan zitten. Dat mocht ook :j Dit is mijn uitzicht.
Foto's maken van de kittens afzonderlijk is behoorlijk lastig trouwens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:37

Achossie <3 ik ben benieuwd hoe ze allemaal uitgroeien :P je hebt iig 2 poesjes, dat is zeker, heb je de andere geslachten ook al kunnen bepalen? is niet zo moeilijk als het lijkt :P Al moet ik zeggen dat je er wel een beetje oog voor moet hebben :') Mijn broertje had een kitten in huis genomen als zijnde een kater, had "hem" G (Gangster) genoemd, ik kwam daar en ik zei meteen, goh wat een leuk poesje :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:49

Ik had daarom de doos voor de bank staan, kon ik heel dicht in de buurt zijn en toch lekker bankhangen, vond Anushka gelukkig een goede oplossing :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:50

ik heb ze steeds teruggezet in de kraamdoos, duurde even, maar op een gegeven moment gaf ze op en bleef ze liggen

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:20

Gefeliciteerd met het vijftal *\o/* *\o/*
Probeer als het lukt even de gewichten te noteren zodat je dagelijks kunt zien of ze genoeg aankomen.
Moeders lekker onbeperkt kittenvoer geven,wat voor haar een lekkere aanvulling is zijn de blikjes Hills A/D of Royal Canin Convalescence Support verkrijgbaar bij de DA.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:59

Inderdaad Gaby, dat is een hele goede, ik gaf mams altijd kittenbrok van Royal Canin of Hills Science, daar zit veel voedingsstoffen in die ze nodig heeft.
En de A/D blikjes van Hills alleen als ik haar te mager vond, aangezien die blikjes 3 euro zijn voor 150 gram best prijzig

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:13

lifaya schreef:
Maar als alles verplicht is tot castreren dan heb je straks toch helemaal geen katten meer? :+

Totaal of topic.Dat zal natuurlijk nooit niet waar zijn ,maar het voorkomt wel de hoop overbodige katten die er nu zijn.
Fokkers mogen open Katers en poezen houden,dus die zorgen dat er katten zijn.
Maar wees gerust ik zie vol op mensen om me heen die hun te jonge katten ongeholpen op straat laten lopen zodat er nog steeds een overvloed aan katten is.

Uiteindelijk is TS en haar Gipsy nu ook slachtoffer van een zelfde voor geval wat door een sterilisatie op tijd gewoon voorkomen had kunnen worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:15

Maar dan zouden er enkel nog katten met stamboom overblijven, wat er dus voor zorgt dat een bepaalde groep mensen die een raskat niet kan veroorloven opeens geen kat meer kan aanschaffen?

Al is het wel top dat ze wat aan het probleem willen doen!