Jammer genoeg begrijpen sommigen niet hoe moeilijk het voor de boeren is.
Al die regeltjes en plichten die opgelegd worden. De negatieve commentaren en dan zwijgen we maar van de prijzen die de boer voor zijn producten krijgt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eloya schreef:Ik vond het ook een stuk waar de boeren weer slecht neer gezet werden
bij ons op het bedrijf gaat het er echt niet zo aan toe.
Een melkrobot hebben wij ook en ik vind het ideaal, de koeien zijn een stuk relaxter op stal omdat onze aanwezigheid nu niet meer gelinkt wordt aan opdrijven naar de melkput maar aan kriebels en schoonmaken in de stal. alleen idd sóchtends en s'avonds de koeien die in het rodd staan ( te lang niet zijn geweest) even ophalen. Zelfs onze wat angstigere fleckvie's zijn nu relaxter. De motivatie voor de robot is de brok die ze er in krijgen.
Enige minpuntje vind ik is dat onze robot het presteert vaak snachts een alarm uit te geven en je dus uit je bed gebeld wordt met vaak de mededeling "al 45 min geen koe geweest" of "verdacht hoge/lage melkgift"
Maar verder echt een top apparaat
Zoolgangster schreef:Eloya schreef:Ik vond het ook een stuk waar de boeren weer slecht neer gezet werden
bij ons op het bedrijf gaat het er echt niet zo aan toe.
Een melkrobot hebben wij ook en ik vind het ideaal, de koeien zijn een stuk relaxter op stal omdat onze aanwezigheid nu niet meer gelinkt wordt aan opdrijven naar de melkput maar aan kriebels en schoonmaken in de stal. alleen idd sóchtends en s'avonds de koeien die in het rodd staan ( te lang niet zijn geweest) even ophalen. Zelfs onze wat angstigere fleckvie's zijn nu relaxter. De motivatie voor de robot is de brok die ze er in krijgen.
Enige minpuntje vind ik is dat onze robot het presteert vaak snachts een alarm uit te geven en je dus uit je bed gebeld wordt met vaak de mededeling "al 45 min geen koe geweest" of "verdacht hoge/lage melkgift"
Maar verder echt een top apparaat
Ik kan me voorstellen dat je op dat moment even helemaal niet blij bent met je robot.![]()
Kan dat alarm niet aangepast worden?
Spruitjee schreef:Eigenlijk zouden we met een groep boerenzoons die met de computer en camera kunnen werken zelf een aflevering maken die over de boerderij gaat, waarbij dan verschillende stallen met verschillende typen management aan bod komen. Dat zal dan nog leuker om te zien ook, blije koetjes
En mooie foto's! Maffe pinkjes ook
Sastaic schreef:Ze ziet er goed uit, het jongvee lijkt bij jullie ook veel rustiger als bij ons.. maar dat zal wel komen omdat wij het jongvee pas kort voor het afkalveren ophalen. Ze staan bij ons vanaf dat ze een week of 6 zijn in een andere stal.
lisaaahtjuuh schreef:Sastaic schreef:Ze ziet er goed uit, het jongvee lijkt bij jullie ook veel rustiger als bij ons.. maar dat zal wel komen omdat wij het jongvee pas kort voor het afkalveren ophalen. Ze staan bij ons vanaf dat ze een week of 6 zijn in een andere stal.
Ze zijn bij ons ook gewoon vervelend mak. De hele dag lopen we door de schuur, rennen er kinderen door de schuur, honden radio aan. Mijn kleine broertje is we helemaal gek mee die maakt ze ook nog allemaal mak, ik kan het ook niet laten.
[ [url=m/qQ8tdI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het nadeel daarvan is dat ze geen ontzag meer voor je hebben. We hebben er al eens 1 moeten opruimen die mij tegen de muur werkte als hij de kans kreeg. Net als een stier levensgevaarlijk.
lisaaahtjuuh schreef:Sastaic schreef:Ze ziet er goed uit, het jongvee lijkt bij jullie ook veel rustiger als bij ons.. maar dat zal wel komen omdat wij het jongvee pas kort voor het afkalveren ophalen. Ze staan bij ons vanaf dat ze een week of 6 zijn in een andere stal.
Ze zijn bij ons ook gewoon vervelend mak. De hele dag lopen we door de schuur, rennen er kinderen door de schuur, honden radio aan. Mijn kleine broertje is we helemaal gek mee die maakt ze ook nog allemaal mak, ik kan het ook niet laten.
[ [url=m/qQ8tdI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het nadeel daarvan is dat ze geen ontzag meer voor je hebben. We hebben er al eens 1 moeten opruimen die mij tegen de muur werkte als hij de kans kreeg. Net als een stier levensgevaarlijk.