Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:02

Als beagle-eigenaar: totaal niet herkenbaar := Gelukkig, haha. Het fotootje met het kind ook niet trouwens, B heeft niets met kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:47

Hhilde schreef:
Als beagle-eigenaar: totaal niet herkenbaar := Gelukkig, haha. Het fotootje met het kind ook niet trouwens, B heeft niets met kinderen.

Wees blij idd, het is me nu twee keer overkomen :x ... En onze ene Beagle heeft ook niks met kinderen, de andere vindt het wel gezellig (voor zolang ze er zin in heeft).

En inderdaad: Megan kijkt heel schuldig na de sloopactie; is ook meestal degene die begint met dit soort acties, Noa volgt zoals altijd....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:55

Afbeelding
Zelf geen jachthond, maar in mn familie wel een viszla en een beagle.

De viszla is er 1 met jachtinstinct wat ze 100 % gebruikt op de goede manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:57

Prachtig die Viszla! Mooie foto ook!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:35

Onze hond is geslaagd voor zijn puppy diploma :)F donderdag moet hij examen doen voor de jacht :+

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:10

Gefeliciteerd! En succes donderdag :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:58

Gefeliciteerd! NoNo:)

Wat een geweldig mooie Vizsla!! ♡

Wij hebben een pupje op het oog, maar ik kan over 3 weken pas meer zeggen over de pup omdat dan waarschijnlijk alles rond is. Ik moet voor de pup naar België en de ouders worden beiden ingezet bij de jacht. Ze is een kruising Engelse Springer Spaniel. *spannend!* aftellen dus! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:32

No_No schreef:
Onze hond is geslaagd voor zijn puppy diploma :)F donderdag moet hij examen doen voor de jacht :+

Gefeliciteerd! En succes donderdag! Foto's en update dan graag! :D

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:31

Oooh leuk No_No! Is dat een examen om toegelaten te worden op de jachttraining aangezien je net puppy diploma hebt?

En erg leuk Robynn. Vind dat springertjes altijd zo leuk op de baas gericht zijn :)

Ik zie hier in de straat altijd een vrouw lopen met aan de flexi-lijn ergens 10meter verderop een beagle hihi, soms zijn ze wel wat vooroordelen bevestigend.

Leffe mag sinds deze maand meedoen met de big boys (of in dit geval big bitches). Er wordt wel wat getraind voor de wedstrijden maar met name praktijk jacht. Dit weekend al wandelend training gehad. Onderweg steeds andere vormen van apporteren (o.a. uit een boom verloren zoeken, apporteren vanuit een linie waarbij jouw hond steady moest blijven en een gigantisch ver markeer apport). Erg leuk maar ook nog erg uitdagend voor deze jonge puberhond. Gelukkig tussendoor ook veel los rondrennen met de andere honden om stoom af te blazen ;)

Nog meer mensen op dit moment in deze fase van training met jonge puberhond? :Y)

Op de foto Leffe (zittend helemaal rechts) met zijn harem afgelopen zondag

Afbeelding

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:01

Wow, beste roedel blondies. Leuke manier van trainen tijdens de wandeling.

Gefeliciteerd no_no en alvast succes voor donderdag.

Wodan had vandaag een drukke dag. Eén keer in de week gaat hij met de baas mee op de konijnen (die schade aan belangrijke dijken brengen).

Afbeelding
Hier wijst hij aan waar een konijn zit.

Afbeelding
Dan gaat mevrouw fret haar werk doen.

Afbeelding
En dan moet hij blijven wachten. "Vroeger" zat hij vast aan de schep en racete hij heen en weer. Toen heb ik mijn vriend de tip gegeven hem gewoon los te laten en commando Blijf te geven en dat gaat super.

Daarna is het douchen...
Afbeelding
...en naar bed!
Afbeelding

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:22

Hagar_helga: je foto's maken me nieuwsgierig want hoewel ik redelijk wat van de 'gewone' jacht weet ken ik hier totaal niks van! Ik zie ineens..... een fret?!?!
Zou je eens willen uitleggen hoe het in zijn werk gaat?

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:15

Dat wil ik zeker.

Dit is schadebestrijding. De konijnen maken gatenkaas van de dijken en moeten zodoende weggevangen worden.

Onze DJT kruising geeft bij de gaten aan waar een konijn in zit. Dit is 99% zeker. Dan word mevrouw fret het hol in gedaan om het konijn eruit te jagen. Bij de in/uitgangen staan vangkooien. (De fret heeft een zendertje om, zodat die zo nodig uitgegragen kan worden.)

Verder is het voor de hond toekijken en op naar de volgende.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:26

Ik ken de manier van uitdrijven inderdaad! Je ziet het ook wel eens met een roofvogel erbij, maar dat is vaak in minder begaanbare gebieden. De fret drijft uit, de hond stoot op en de roofvogel vangt. Dit zal inderdaad vermoeiend zijn voor je hondje, leuk hoor!

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:05

De fretten zijn ook ideaal op de ratten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:53

Wat een leuke foto's met de fred erbij! :))

Knappe kerel Blondies! Dat teefje die vooraan ligt in het midden is ook erg knap <3
Dat baasgerichte vind ik zelf ook zo fijn aan springers :)

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:43

Wij hebben 2 Weinaraners. Super fijne honden! Komen van dezelfde fokker, ergens ook familie. De jongste heeft n vrij groot jacht instinct, de oudste n heel stuk minder. Verder zijn ze ook best verschillend van karakter. Maar allebei even lief :) Verder waaks, veel energie, lief met kinderen, enthousiast naar bezoek, trouw, etc.

Afbeelding

Maar het liefst doen ze dit :+ Mega knuffelig!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tanec_meisje op 21-10-15 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:52

Mooie honden zeg!

Fretteren werd hier ook wel gedaan vroeger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:53

Wat een prachtige foto's komen er voorbij! Leuk om te lezen hoe zo'n konijnenjacht in z'n werk gaat ook. Ik leer! 8-)

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:36

Mooi die Weinaramers. Bij mijn moeder loopt een oudere man met een imposante grote reu. Heel mooi statig dier.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:15

tanec_meisje schreef:
Wij hebben 2 Weinaraners. Super fijne honden! Komen van dezelfde fokker, ergens ook familie. De jongste heeft n vrij groot jacht instinct, de oudste n heel stuk minder. Verder zijn ze ook best verschillend van karakter. Maar allebei even lief :) Verder waaks, veel energie, lief met kinderen, enthousiast naar bezoek, trouw, etc.

[ [url=m/v57QmD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar het liefst doen ze dit :+ Mega knuffelig!

[ [url=m/QTayO8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik bedoel natuurlijk weimaraners.. Autocorrect foutje!

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:12

*blond* en ik dacht ojee zeg ik dat nou altijd al verkeerd! |o :o?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:26

Ik snap ook niet waarom autocorrect er weimnaraners van maakte ipv weimaraners, maar goed haha!

Ik vind die Visla ook super mooi! Mensen denken vaak dat weims en vislas hetzelfde ras zijn maar een andere kleur, tenminste die vraag krijg ik regelmatig.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:02

Die verwarring ken ik inderdaad.
Ik heb eens ergens gelezen dat er weimaraner in de vizsla zou zitten? Het fijne weet ik er niet van.

@ blondies: nee, heeft niets met elkaar te maken behalve dan dat je zonder de gewone puppycursus geen puppyjacht mag doen. We doen het ook tegelijk. Maandag doe ik gewone puppycursus en donderdag doet mijn vriend de puppyjacht.
Gisteren weer geoefend met Yip, wat is hij toch heerlijk enthousiast en snel afgeleid *\%/* maar zodra die dummy door de lucht vliegt dan gaat hij er als een speer achteraan! Ook zoekapport vind hij erg leuk! Zoekapport is geen onderdeel van het examen vanavond, wel apporteren uit diep water >;) dat doet hij niet!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:04

Hagar_Helga schreef:
Wow, beste roedel blondies. Leuke manier van trainen tijdens de wandeling.

Gefeliciteerd no_no en alvast succes voor donderdag.

Wodan had vandaag een drukke dag. Eén keer in de week gaat hij met de baas mee op de konijnen (die schade aan belangrijke dijken brengen).

[ [url=m/Vqwet9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier wijst hij aan waar een konijn zit.

[ [url=m/ybFbY7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan gaat mevrouw fret haar werk doen.

[ [url=m/blYoXo.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan moet hij blijven wachten. "Vroeger" zat hij vast aan de schep en racete hij heen en weer. Toen heb ik mijn vriend de tip gegeven hem gewoon los te laten en commando Blijf te geven en dat gaat super.

Daarna is het douchen...
[ [url=m/qLIkKx.jpg]Afbeelding[/url] ]
...en naar bed!
[ [url=m/640t2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor! Ik blijf het sneu vinden voor de konijnen (en ander wild) maar het is nou eenmaal nodig. Daarnaast is overschot ook niet goed voor wild.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:24

@ No_No: hoe werken de examens eigenlijk? Mag je dan naar de volgende lesgroep?
Let op met uit/over water... Ken genoeg hondjes die onder (te) veel druk het water in/over gesleurd werden en vervolgens angst creeren (meestal is de instructeur hier fout in, niet de baas!).
Hij is nog jong dus komt zeker goed!

Mijn hond heb ik met behulp van een oudere hond leren zwemmen.
Net zoals jullie pup was hij al dol op de dummy. Vervolgens eerst oudere hond aantal keer laten apporteren uit water en hij kijken. Dan zelf sturen en natuurlijk bleef hij dan langs kan kijken en blaffen naar dummy. Dan weer oudere hond mogen halen en hij weer. Hij ging steeds een stukje dieper en op een gegeven moment wilde hij zo graag de dummy dat hij er *plons* in zat. Sindsdien is het een heuse waterrat. Hij was toen ongeveer net zo oud als jullie pup. Het vraagt wat geduld en aanmoediging maar ik vind het een fijne manier om ze zonder dwang watervrij te maken.

In ieder geval succes en we zullen duimen!

Edit: nog een tip. Als hij eenmaal uit water kan, probeer dan gauw met over water en vooral dat oefenen. Anders krijg je soms problemen dat de hond altijd vooraan in het water blijft zoeken naar dummy. Als ze over gaan, gaan ze ook altijd goed op kort uiteindelijk.