A_nouk schreef:Als het beestje wel netjes een stamboom heeft, leuk en aardig maar dan heeft dat beestje wel het 4/5 voudige gekost.
Wat zeg jij nou?
Een stamboompup ligt rond de 800 euro.
A_nouk schreef:Beestje is 10 maanden oud, kan wellicht heel netjes opgevoed zijn etc.. Als je kijkt wat je tegenwoordig in het asiel moet betalen om iemand anders zijn ellende op te lossen. Nee dan vind ik €600 niet te veel.
10 maanden oud, dan is niks goed opgevoed
Dat is de rampenleeftijd. In het asiel betaal je 200 euro voor een hond.
Pups zijn meer waard dan volwassen honden omdat je geen zicht hebt op de opvoeding van een volwassen hond. Een volwassen herplaatser kan gemakkelijker zijn dan een pup maar niet met de leeftijd van 10 maanden. Ik heb het meegemaakt en ben blij dat ik er voorlopig vanaf ben.
En dan was mijn hond nog wel vrij goed opgevoed. Laten we zeggen dat hij heus wist hoe het moest
Als een actieve rashond de leeftijd van 10 maanden bereikt worden ze niet alleen fysiek sterk, maar ook mentaal. Je hebt er een hele kluif aan en men onderschat dat.
Grote, dikke kans dat dit de zoveelste Husky is die door het dak heen gaat van de energie en niemand hem dat kwijt laat raken. Dit gebeurt zo vaak. Wellicht helemaal niet bij de adverteerder hoor.
Maar dan krijg je een hond die van ellende eigen dingen is gaan doen met die energie. En dat mag jij dan in goede banen gaan leiden en nog 600 euro voor betalen ook. Maar dan krijg je er wel een lilleke riem en een bench bij die je nooit gebruikt.
Ik vind 600 euro vragen voor je hond belachelijk.
Als het nou een truc is om broodfokkers te vermijden en eventuele "oh die is mooi, ik wil hem wel"-mensen snap ik het weer wel.
Al zou ik noooooit 600 euro voor een herplaatser betalen. No way. Dat geld steek ik liever in iets geweldig leuks voor mijn honden of een zielig asielgevalletje.