Noorse boskat eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:10

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:35

lifaya schreef:
Ja ze is ook duidelijk echt boos xD ze heeft ook dagen dat ze juist weer blij is dat ik thuis kom, maar nu was het geloof ik teveel, 7dagen in een rij xD

Ik heb het al vaker gezegd een Noor houd er niet van om in zijn eentje te moeten zijn een maatje is erg wenselijk en zal ook haar gedrag te goede komen.

Rennie89

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 16:53

Het is niet dat ik haar bewust zoveel alleen heb gelaten hoor. Ben ook heel veel thuis maar afgelopen week was het gewoon ontzettend druk. Ik ga geen tweede kat erbij nemen zolang ik niet de garantie heb dat ik er ook voor kan zorgen. Voor ginger staan mijn ouders garant maar voor een tweede niet . Ik moet eerst zeker weten dat ik een baan heb, dan overweeg ik idd wwn tweede erbij te nemen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:57

Wat een leuk topic! :D

Wij hebben nu twee nestjes kittens! De kittens van het oudste nestje (nu ongeveer 4 weken):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn drie katertjes :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:09

djoena is dan niet meer bij me weg te krijgen toen we weg waren. ze heeft haar boosheid op de planten afgereageerd.
toen ik nog aan het werk was was ze altijd bij me maar nu ik gewoon thuis zit licht ze vaak naast me en blijft ze ook wel beneden als ik op bed ga. anders ging ze mee de douch in, slaapkamer ze achtervolgde me gewoon.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:12

Die van mij zit ook in de ochtend te kijken hoe ik aan het douchen ben.
Hij volgt me overal tot na mijn koffie. Dan ga ik de auto in en weet hij dat hij een paar uurtjes zonder mij moet. (hij is niet alleen, we hebben nog een kat)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 23:19

Ginger slaapt volgens mij voornamelijk als ik weg ben, dat scheelt wel! Zodra ik de deur open doe staat ze voor de deur en hoor ik een miauw, rent ze weg, krabt de stoel en verstopt in de krabton, na 30 secondes komt ze eruit en knuffelt en spint hahaha, elke keer gaat het zo xD

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:18

NatasjavE schreef:
Die van mij zit ook in de ochtend te kijken hoe ik aan het douchen ben.
Hij volgt me overal tot na mijn koffie. Dan ga ik de auto in en weet hij dat hij een paar uurtjes zonder mij moet. (hij is niet alleen, we hebben nog een kat)

Oh ja, samen douchen, dat vindt Gio ook het einde. En samen naar de WC :j . Hij staat net zo lang aan de deur te rammelen tot ik hem erin laat. 's Morgens met broodsmeren en ontbijten hebben we de "afspraak" dat hij in de rechter spoelbak mag zitten. Ik heb het opgegeven om hem van het aanrecht te tillen :+ .

Mijn katten zijn gewend veel alleen te zijn, werk 40 uur en ben 's avonds meestal naar mijn paarden. En in het weekend rijden of jureren. Ze kunnen het samen erg goed vinden gelukkig, dus ze hebben veel gezelschap van elkaar. Samen slapen, samen spelen, samen jagen, samen wassen, samen eten, zelfs een keer samen in de kattenbak :+ . Nooit geweten dat katten zo sociaal kunnen zijn met elkaar. Zo leuk om dat te zien.

Gewoonlijk slapen ze 's nachts in de berging, maar als ik een paar dagen weg ben geweest laat ik ze 's nachts bij mij slapen. Dan zijn ze de volgende ochtend weer helemaal bij geknuffeld. Anders is Gio inderdaad wel een paar dagen beledigd.

@Maarten: wat zijn ze schattig! Ben gek op rode katers... :D .

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:32

Mijn mannen zijn ook helemaal dol op elkaar. Eigenlijk zijn die altijd samen. Heerlijk om te zien he.

Douchen doen ze bij mij niet. Maar Olav wil wel altijd met mij mee naar de wc. Bij niemand anders in het gezin. Misschien ruik ik gewoon heel lekker. :')

Wat een knapperds, Maarten! Die rooie is leukkkk!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:08

Maarten ik vind die zwart witte echt prachtig!

Ginger gaat vandaag gechipt worden! Ben benieuwd hoe ze het vind, met de scooter naar de dierenarts gaan xD denk dat ze wel gaat piepen haha. Ik doe haar iig haar tuigje aan, kan ik haar ook wegen daar. Hoop dat het rustig is

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:29

Ze beginnen echt steeds leuker te worden, ze spelen nu veel meer en ze spinnen ook al :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:47

Wat leuk Maarten, weer een nestje! Familie van Asta? :D
Heb je ook weer een topic?

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:50

Nee geen familie van Asta, misschien verre familie? :D
Nee ik heb geen topic.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:59

Afbeelding

En nog snel een (helaas een beetje wazige) foto van het andere nestje!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:42

Ik kom terug op de "silent treatment".

Kwam gisteravond thuis na het trainen van mijn paard. Ik was al wat later, en moest nog even bellen en in de kattenbakken spitten. Hoor ik ineens een heel gek geluid. Komt er een cornflakes doos voorbij :roll: . Oh ja, er stak ook nog een halve rode boskat uit.... _O- .

Ja hoor Gio, gelukt, aandacht :)) .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 23:52

Whahahah heerlijk!

Ginger apporteert en racet het hele huis rond xD en valt mijn iPad aan, mijn haar, mijn hand en lebbert mijn gehele hoofd af. Beest spoort niet geloof ik xD of is hettypisch boskat? :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:07

Als ze nog niet boven op de deuren zit en pogingen onderneemt op de gordijnrails te klauteren vind ik het nog best wel meevallen eigenlijk :D .

Noren zijn intelligent, speels en ondernemend en hebben veel energie. Bij gebrek aan “beter” leeft ze dat allemaal op jou uit. Ik heb je eerdere post gelezen, maar ben het wel eens met Gaby12. Noren zijn echt heel sociaal, en een kattenvriendje zal veel goed doen m.b.t. het aanvallen van handen en andere lichaamsdelen. Die energie kunnen ze dan namelijk op elkaar kwijt. Ik heb er ook gewoon een “gratis en voor niets” korthaartje uit de boerenschuur bij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 12:03

Oh ik vind het niet erg als ze mij aanvalt hoor! Of mijn iPad. Ik speel ontzettend veel met haar, als ik thuis ben, ben ik ca 80% bezig met haar :)

Ik wil heel graag een tweede kat erbij maar ik kan dat in mijn huidige situatie nog niet veroorloven. Ik ben over 1,5 weken werkeloos en dan is het afwachten of ik door de screening kom van de baan waar ik voor heb gesolliciteerd en ook aangenomen ben. Dus het is even afwachten wat de toekomst doet, ik wil eerst weer een vast inkomen hebben voor ik aan een tweede kat ga denken.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:25

Mij aanvallen of mijn handen en voeten zonder dat ik het uitlok is hier een echt no go!! en dat wordt afgestraft.
Geen van mijn vier katten zal te ver gaan in hun spelgedrag en spelen met mij zonder hun nagels te gebruiken dit heb ik ze van jongs af aan geleerd en nog als ze het doen is een harde nee en au genoeg om de nagels te doen verdwijnen.
Dit geld trouwens ook voor ongewenst gedrag wat mijn spullen betreft zoals gordijnen,behang enz.
Toen ik een nest kittens had leerde ik dat hun ook van kleins af aan,maar ook hun moeder en nestgenootjes leerde duidelijk aan elkaar hun grenzen wat wel en niet werd geaccepteerd.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:30

Hier is dat ook echt een no go. Nu ze klein is, is het nog grappig en te overzien. Maar leer het ze nog maar eens af als ze een paar kilo zwaarder en een paar maanden ouder zijn. Dan is de lol er snel vanaf.

Olav had er als kitten ook nog wel eens een handje van, maar hebben we meteen de kop in gedrukt. Ivar heeft het nooit gedaan en Olav doet dat nu ook absoluut niet meer.
Ze doen echt geen vlieg kwaad en zijn twee heel aanhankelijke, goedaardige katten.

Olav heeft ook een jaar alleen bij ons gewoond, uiteindelijk dus Ivar erbij genomen en ze kunnen nu echt niet meer zonder hoor. Is ook heerlijk om te zien als ze zo lekker tegen elkaar aan liggen, samen spelen enz. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 21:15

Alleen als ik er om vraag hoor haha. Ik ben zelf ook nogal wild dus dat is prima. Maar op het moment dat ze te ver gaat dan laat ik datook merken. Ze doen het enkel tijdens spelen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:11

Ik begrijp waarom je nu even geen 2e kat neemt. En het is je te prijzen dat je geen dier neemt waarvan je niet zeker weet of je ervoor kan zorgen :j .

Wat Gaby en Fee zeggen bedoel ik ook eigenlijk. Lichaamsdelen grijpen is hier ook een no go. Nu is Ginger nog een boskatpeuter, en is het nog leuk. Maar over een paar maanden is het een flinke boskatdame geworden. Een raskenmerk van Noren zijn de zware poten en goed ontwikkelde klauwen. Wij hebben volwassen Noren in huis en weten wat je te wachten staat. Dit is dus geen kritiek, maar goed bedoeld advies.

Even voor je beeldvorming: Gio's voorklauwen zijn op het breedste stuk bijna net zo breed als mijn 3 middelste vingers samen. En dat is in rust! En dan heb ik nog niet over de dolken die hij daar verstopt heeft. Zijn poten en klauwen zijn groter en dikker dan die van een 7.5 kg zware Maine Coon kater van een vriendin van mij. Even ter herinnering: Gio is ca. 5.5 kg. Geloof me, ook als Gio je even voor de grap pakt is dat niet leuk meer. Ik noem hem niet voor niets mijn leeuwtje ;) .

Er valt zeker wel iets op te voeden aan katten, maar je moet veeeel consequenter zijn dan bij een hond. Echt straffen doe ik niet, tenzij het gedrag echt niet door de beugel kan. Ik ben meer van de positieve dingen versterken. Dus ik doe aan negeren, optillen en neerzetten waar de kat wel mag zijn en daar direct een aai bij geven, vervangend speelgoed aanbieden enz. Gio gaat helemaal los op zo'n stokje met veren eraan. Ik laat hem dan even flink rennen, en dan is hij weer een paar uur rustig.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:29

De opvoeding in de eerste maanden is zo belangrijk. Zo luisteren die van mij gewoon naar "nee" en een "uhuh". Dan weten ze al genoeg. Maar dat hebben we wel vanaf dag 1 consequent gedaan.

We hadden wel het geluk dat ze vanuit het nest en bij de fokker al erg goed waren opgevoed, wij hoefde alleen nog onze eigen regels erbij te pakken en dat was dan ook zo gebeurd.

Met spelen mogen ze mij ook niet grijpen. Een schram heb ik ook echt wel eens, als het spelen van beide kanten wat te fanatiek werd, daar kan je niet omheen. Maar in het spelen mij aanvallen accepteer ik ook niet. Vanaf dag 1 daarin één lijn getrokken.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:18

Ze beginnen het trouwens een beetje te snappen. Al denkt Olav dat hij de muis onder de Ipad vandaan moet halen. :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 02:34

Ik zeg ook gewoon nee en dan is het klaar. Dat kent ze gelukkig al. Ze komt ook niet in de keuken heb die grens duidelijk aangegeven. Daarbij knip ik haar klauwen haha