De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:09

Sissi87 schreef:
crazy_funky schreef:
Dat betekend dat hij of zij geholpen is ;)

Oeh die van jullie ook zulke mooie blauwe ogen! I love it! :D

Dus een jeweetwel poes of kater is niet geholpen? B-)

De "term"Je weet wel Kater komt van Jan, Jans en de kinderen. Het stripje uit de Libelle.

De grote rode kater was gecastreerd en een terugkerende grap was dat hij zich daarvoor geneerde en zichzelf een Je weet wel,...kater noemde.

Prachtige katten die ragdolls. Klopt het dat ze inderdaad slap gaan hangen als je ze optilt?

Dagmar80

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:15

Die 'Je weet wel kater' heb ik nog gebruikt in mijn afstudeerpresentatie over castratie :p

Mijn ragdoll gaat inderdaad slap hangen als je hem optilt. Je kan hem ook zo op zijn rug houden als een babytje, vindt hij prima, spint dan ook heel hard. :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:17

Ik voer mijn raggie RC indoor en verder krijgt ze er niks naast. Ik heb zo'n bal in huis liggen waar ze tegen aan mept om er brokjes uit te krijgen. Madam moet werken voor dr voer. Gaat al jaren goed en ze is ook mooi op gewicht.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:47

Mijn katten krijgen van alles en nog wat. Puur wat ik op dat moment heb

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:50

Ragdoll zijn inderdaad hele 'slappe' katten. De naam Ragdoll is door Ann Baker aan het ras gegeven omdat ze zich als een lappenpop lieten hangen als ze ze oppakte, ragdoll dus. Hier laten ze zich als een baby door het huis dragen. Zelfs op show gaan ze 'op hun rug' mee naar de keurmeester :D . Nagels gebruiken? Wat is dat, nooit van gehoord. Over het algemeen zijn het sulletjes :j :')

Ik gebruik hier een kleine 10 kilo RC per maand voor 8 katten. Daarnaast heb ik er 2 die wat vers van de honden mee-eten. Geen ragdolls overigens maar Turkse Angora's.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:56

robeer schreef:
Ragdoll zijn inderdaad hele 'slappe' katten. De naam Ragdoll is door Ann Baker aan het ras gegeven omdat ze zich als een lappenpop lieten hangen als ze ze oppakte, ragdoll dus. Hier laten ze zich als een baby door het huis dragen. Zelfs op show gaan ze 'op hun rug' mee naar de keurmeester :D . Nagels gebruiken? Wat is dat, nooit van gehoord. Over het algemeen zijn het sulletjes :j :')

Als ik dat zo lees dan heb ik haast een kruising Ragdoll/ Noorse boskat.

Ik heb een kat die eruit ziet als een Noor maar ook slap gaat hangen als ik hem optil, nooit krabt, laat zich als een baby dragen en je moet hem wel heel erg plagen(met een wormenkuur bv) wil hij iets aan bozigheid tonen. Maar nooit bijten of krabben.

Zefs niet toen mijn toen nog jonge( 2 jaar) kind hem aan de staart door het huis zeulde...toen zei hij alleen heel zagt mauw. (geen angst,...we hebben mijn kinderen geleerd dat dat pijn doet en niet mag)

Grappig.

Misschien doen Noren dat ook hoor. Ik weet het niet.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:21

Mijn ragdoll zou ik toch geen sulletje noemen. Hij kan dus wel als een baby gedragen worden enzo, maar hij heeft echt wel karakter! Krabben zou hij niet zo snel doen, tenzij we een drol moeten verwijderen uit zijn haar... Dan wordt hij héél boos. Gebeurt gelukkig niet vaak, gewoon niet te veel van bepaalde snoepjes geven i.v.m. dunne poep :p

Turkse angora's zijn ook mooi :) Ach, zoveel mooie rassen, ik heb wel een voorkeur voor halflanghaar :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:40

Dat valt mee, 2,5 maanden en dan eten er 4 katten van?
Dat is nog te doen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:21

Nou onze snoes is echt een kattenkop hoor...
En toch echt stamboek rag.
Ze laat zich ook niet als lappenpop dragen.
#diva

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:14

@Aranel: Het scheelt gewoon dat je er per kat per dag maar weinig van hoeft te voeren :) Dan is dat 'dure' voer uiteindelijk helemaal niet zo duur en beter ook voor je kat!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:53

Wij voeren applaws via zooplus. Dit is graanvrij en heeft een hoog vleespercentage wat ik belangrijk vind. De fokster had rc maar nooit niet dat ik dat mijn katten ga voeren :(

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:01

@quera: Ik denk er ook over om een brok met hoger vleesgehalte te gaan voeren, zowel voor de katten als de hond. Al krijgt de hond al wel een vrij goede brok met weinig graan en aardig wat vlees. Hij lust alleen niet zoveel qua brok... Niet ontevreden over Prins, maar qua vleesgehalte kan dat wel beter en inderdaad is graanvrij ook goed.

RC ga ik ook niet voeren nee na alles wat ik er over gelezen heb... En dan is het nog duur ook... Dan beter kijken voor een brok met hoogvleesgehalte, qua prijs hoef je het dan niet te laten vergeleken met RC.

Zooplus heeft wat dat betreft wel veel keus. Schrik me alleen bij bepaalde merken wel dood over de prijzen!

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:26

Ik heb me inderdaad ook ingelezen over graanvrij voer maar omdat ze het momenteel zo goed doet en nog nooit diarree heeft gehad ben ik een beetje bang om andere soorten te gaan testen.
Van nestgenootjes die op ander voer zijn overgeschakeld hoor ik toch dat ze plattere stoelgang hebben enzo en we hebben nu ook geen geurhinder :Y)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:21

Mijn suikerpoes krijgt Applaws maar snoes de rag krijgt daar dunne van en word er ook erg snel dik van omdat het heel rijk voer is...

Ik ben eigenlijk tegen rc maar hoor veel goede verhalen over rc bij ragdolls dus ga het toch proberen met een klein zakje sensitive

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:51

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:14

Uhhh denk het niet XD :') :') :') :+

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:52

Aranel, je hebt ook een bankstel ? Reken die mee en je hebt aan bovenstaand voldoende :')
Nee zonder gekheid, ik denk dat je wel iets moet hebben waar ze in mogen klimmen ;)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:55

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:04

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 01:02

Uhu trust me !

Erg mooie overigens :j en kwa plek valt het mee hoor, gewoon in een dode hoek zetten ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:15

Wij hebnen een krabpasl en daarnaast nog een lange paal. Ze vinden het heerlijk om te slapen op de grote maar de lange daar krabben ze aan. Kunnen ze flink strekken. :')

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:41

Die eerste is wel een goede, mooi lang zodat ze kunnen strekken inderdaad. Ik heb zelf zo'n extra lange en dikke krabpaal (nu even niet in gebruik, sisal is eraf gekrabd...) Verder heb ik er ook nog eentje tot het plafond, mooi smal ding verder, dus neemt weinig ruimte in. Die grote heb ik bij Zooplus gekocht.

Die met 'burned wood' is wel chique, zou inderdaad ook nog iets kiezen waarin ze kunnen klimmen en op kunnen slapen. Dan is dit wel een mooie keuze denk ik, niet zo lelijk zoals sommige krabpalen...

Dat scratch speeltje zou ik niet kopen, lijkt me niet iets waar echt veel gebruik van gemaakt gaat worden. Die golf lijkt me dan een betere keuze als extraatje naast een wat grotere krabpaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:51

En di eerste passen de ragdols niet op :+ alleen de htk

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:55

Hier zijn ze juist fan van krabkarton en dan vooral die met dat balletje.
Heb ook een krabton en een plakjes loze krabpaal
(zo'n plankje leverde me ooit een operatie van de kat op van 1000euro)
Om te slapen hebben ze stapels mandjes en t-shirt/karton huisjes.