Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:51

Ik wissel de beloningen echt af, dan stem, dan voer dan speeltje.
Die van mij kan zo wisselend zijn, zo staat ze me uit te dagen en veel te hoog in adrenaline en dan loopt ze ineens helemaal in elkaar gedoken bij de volg oefening... en dat voor een gg2-er. Bij behendigheid blijft ze tegen me aan blaffen en ondertussen raakt ze wat stuurloos bij de start, kan ook geen afstandstart doen (terwijl bij de gg ze netjes kan blijven zitten/liggen op een lange afstand). En dan heb je ook nog eens als er iets veranderd dat ze helemaal van de leg is.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:56

Hoi, ik meldme ook maar hier
Ik train nu met mijn hond ABC cursus(soort puppycursus voor honden die geen puppy meer zijn)
Wil hierna EG1 en misschien EG2 gaan doen. Behendigheid lijkt mij ook heel erg gaaf, maar voordat we zover zijn duurt nog wel even.
8 december hebben we examen van de ABCcursus, en daarna is het dacht ik winterstop op de vereniging
K train met voerbeloning en bij oefeningen doe er goed inzitten alleen mijn stem.

Mijn hond speelt alleen helemaal nergens mee,alleen met zn bot haha

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:20

Wij trainen 1 x in de week op de hondenschool.verder proberen we ook elke dag even wat te trainen ook al is het maar een paar minuten. Wij trainen met de clicker.deze methode bevalt ons erg goed. Zo hebben weer dit weekend het staan vanuit zit er volledig in getraind. Ook apporteren gaat nu steeds beter. Deze week helaas geen training door de vakantie.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:39

Hhilde schreef:
En Csiva is megasnel als ik filmpjes van haar kijk, maar heb haar nog niet op de palen gezien.
Palen er om heen lijkt me wel simpeler, moet 'ie er wel om heen lopen en dan zet ik 'm natuurlijk op voor succes en kan hij niet falen. Zal het morgen wel eens proberen met palen.

Beau vindt de wires nutteloos. Hij springt er gewoon overheen. Dus we gaan 2x2 proberen, hij leert meestal beter als hij zelf moet bedenken wat te doen.

Filmpje op de palen, http://www.youtube.com/watch?v=-oH1ZPV7Skk
kortom, kan veeel sneller!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:08

Ja, kan inderdaad sneller, maar ze doet het wel goed! Snelheid komt vanzelf wel :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:23

Jesda vond de palen altijd het leukst om te doen en ze kan het ook wel redelijk snel. Hoewel ze het niet zo vaak mag doe ik het af en toe nog wel eens 1 keer. Je ziet gewoon dat ze dan helemaal opfleurt. Zal eens kijken of ik het kan filmen

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:39

JesdaPower schreef:
Jesda vond de palen altijd het leukst om te doen en ze kan het ook wel redelijk snel. Hoewel ze het niet zo vaak mag doe ik het af en toe nog wel eens 1 keer. Je ziet gewoon dat ze dan helemaal opfleurt. Zal eens kijken of ik het kan filmen

Ja, leuk! :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:53

Voor de mensen die het leuk vinden: http://youtu.be/-at38GffuQc
Een deel van onze treibball training van vanochtend :D

Nog echte beginners dus we maken allebei nog foutjes. De bal staat tussen paaltjes omdat hij met de away te kort draait en ook omdat hij met de push zo geen succes kan halen als ik hem niks vraag. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:03

hilde dat zijn wel een hele hoop brokjes per training :D

wel leuk om dat allemaal te zien, ben erg benieuwd wat max er over een aantal maanden van gaat maken
zal wel voorjaar volgend jaar worden eer hij op leeftijd is

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:10

spatter schreef:
hilde dat zijn wel een hele hoop brokjes per training :D

Valt wel mee.. Twee frikandellen en twee kleine handjes brokjes zijn er nu doorheen, ook in te training buiten het filmpje om. En hij krijgt genoeg beweging om geen bijzettafeltje te worden en ik voer dan minder. Beter te veel belonen dan te weinig :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:23

Leuke filmpjes!
Tommie vind de paaltjes nog wel een beetje ingewikkeld, en hij springt over de zijstukjes heen, maar het gaat steeds beter :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:31

Ik heb ooit 2x een proefles gedaan met treibbal met Jesda maar Jesda wilde het ding apporteren. Beet er ook continue in. Proefles 1 gebruikt om het happen af te leren maar proefles 2 deed ze het weer. Volgens de instructeur sie het gaf was treibbal niks voor ons want dat happeb kreeg je er niet uit. Ben dus gestopt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:58

JesdaPower schreef:
Ik heb ooit 2x een proefles gedaan met treibbal met Jesda maar Jesda wilde het ding apporteren. Beet er ook continue in. Proefles 1 gebruikt om het happen af te leren maar proefles 2 deed ze het weer. Volgens de instructeur sie het gaf was treibbal niks voor ons want dat happeb kreeg je er niet uit. Ben dus gestopt.

Dat happen kan je er wel uitkrijgen, alleen moet je daar veel training in stoppen en de vraag blijft toch of je dat wil :)

Mijn twee hoogtesprongen zijn net binnen gekomen, straks maar eens oefenen! Eens kijken welke oefeningen (die nuttig zijn voor agility) ik allemaal kan doen met twee hoogtesprongen :) Gisteren ook twaalf paaltjes aangeschaft, dus ik kan ook beginnen met de 2x2 methode :D

Hebben jullie (als jullie wel eens dingen op youtube bekijken over hondentraining) nog favoriete kanalen op youtube? :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:32

Het is inmiddels al lang geleden dat ik treibbal deed en ik had niet echt het idee dat ze er schik van had. Doe nu speuren met haar (Bezig met foto's en filmpjes uploaden) en dat vind ze leuker :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:39

Nou, mooi toch :D Iedere hond z'n eigen sport. Ben benieuwd naar filmpjes!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:44

Krijg het filmpje van mijn telefoon niet naar de laptop.
Via email wil niet, via youtube kan ik hem niet uploaden :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:56

Ik train nu 1 x per week op de club. Voor de rest veel thuis bezig. Vooral ook veel denk speeltjes. Word meneer lekker moe van.

Met half uur wandelen word hij niet moe. En hou mij graag nog aan de richtlijnen van 5 minuten per maand erbij.

En ik wil ook geen drukke adhd hond in huis.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:09

Het filmpje krijg ik niet van m'n mobiel naar de laptop. Heb wel 2 foto's.

Vandaag ben ik begonnen met het aangeven van voorwerpen die op het spoorlagen. Gebruik nu nog een rolmeter omdat die groot en duidelijk is. Het gaat nog niet geheel vlekkeloos en ik moet haar nog even iets helpen dat ze 'af' moet bij het voorwerp maar ze heeft wel in de gaten dat er iets van haar verwacht wordt als we bij het voorwerp aan komen:

Eerst netjes wachten bij de start van het spoor.
Door een paal in de grond te steken, weet ik voor mezelf waar het spoor begint.
Afbeelding

Daarna af liggen bij het voorwerp:
Afbeelding

Let op; Normaal heb ik haar altijd vast tijdens het speuren, omdat ik nu alleen was heb ik har los gehad om even gauw een foto te kunnen maken.
Het speuren zelf gaat goed en met een voorwerp zeg ik nog een keer af en dan gaat ze liggen. Langzamerhand snapt ze het en drentelt wat rond omdat ze weet dat ze iets moet doen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:42

Hoi,

Ik vraag me af of ik me hier mag melden?

Ik trainde tot de zomervakantie veel met mijn hondje en dan op het gebied van agility. We deden dit puur hobbymatig omdat ik toen vooral veel tijd stak in de pony's en geen tijd had om me bij een club oid. aan te sluiten. Heb het helaas de laatste weken erg druk gehad waardoor het trainen op een zeer laag pitje stond. Ik ben het inmiddels weer aan het opbouwen en wil ook gaan kijken om toch naar een club te gaan, mijn hond en ik vinden het beide onwijs leuk en ze is ontzettend leergierig wat het extra leuk maakt.

Nu vroeg ik me af of ik dan ook val onder "actief trainen met je hond?" of dat ik dan echt aangesloten moet zijn bij een club?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:44

het topic is bedoeld voor iedereen die iets met zijn of haar hond doet, dus ook jij bent welkom cowgirl

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:48

Dankjewel!

Afbeelding

Dit is mijn hondje, een twee-jarige Yorkshire Terriër x Shih Tzu teefje met de naam Diva. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:06

Hhilde schreef:
Voor de mensen die het leuk vinden: http://youtu.be/-at38GffuQc
Een deel van onze treibball training van vanochtend :D

Nog echte beginners dus we maken allebei nog foutjes. De bal staat tussen paaltjes omdat hij met de away te kort draait en ook omdat hij met de push zo geen succes kan halen als ik hem niks vraag. :)

denk dat een groot probleem voor jou hond is dat je beide commando's na elkaar traint. Ik zou daar persoonlijk niet voor gaan. Als de ene kant moeilijk gaat dan alleen die ene kant trainen zeker als de andere kant op al goed erin zit. Beheerst hij die kant goed dan pas weer die andere kant gaan vragen. Zo leren ze het veel beter dan het door elkaar gooien. Heb niet het hele filmpje gezien maar toen jij hem liet wisselen van kant wist hij gewoon niet meer wat hij er mee aan moest.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:26

Klopt, maar als ik dan wat dichterbij ga staan snapt hij het wel en pikt hij het weer op :) Wat ik vraag is op zich niet verwarrend voor hem, maar de afstand is te groot. Als ik merk dat hij me niet snapt, ga ik een klein stapje terug, tot waar hij het nog snapte. In principe kent hij de away en come bye beiden, ze zijn ook goed te onderscheiden voor hem omdat ik hem rechts uitstuur bij away en links uitstuur bij come bye. Alleen ik moet niet ineens te veel afstand nemen. Je ziet me in het filmpje ook afstand terug nemen als hij me even niet begrijpt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:28

Ik vind het wel leuk om te zien Hilde!

Zo, wij hadden sinds zondag wat apporteer blokken in huis om te verbouwen/herstellen. En wat doet Tay? Die jat er 1 van de tafel af en komt er vrolijk mee aan gelopen. Vandaag met training met een klein blokje geprobeerd en hij pakte hem meteen. :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:31

pffff ik moet toch echt eens gaan uitzoeken hoe ik mijn hond stil kan krijgen. Ben er ook nog niet helemaal uit waarom ze steeds blijft blaffen. Vooral met behendigheid blijft ze steeds tegen mij blaffen, oke in parcours kan het onzekerheid zijn of onduidelijkheid vanuit mijn kant maar als we aan de kant staan is het toch logisch om gewoon te staan??
Heb vandaag geprobeerd om haar aan het werk te zetten (zit, staan, down blijven doen) ik heb mijn hand telkens op haar snuit gelegd zodra ze begon te blaffen, heb een pittige NEE geprobeerd (natuurlijk niet alles vandaag of door elkaar) maar ik krijg het niet gestopt. Ow ja negeren werkt ook niet echt, ze heeft een erg lange adem.