Wat leuk, een gerbil topic! Wij hebben afgelopen weekend 2 gerbils gekocht, na een aantal maanden zonder te zijn geweest! Nieuwsgierige leuke diertjes! Ze zijn palomino! Op de rommelmarkt met koninginnedag hebben we voor €4,- een aquarium kunnen kopen!
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 16:20
@tesabudy leuk!
HELP! ik heb bij Brown Choc een enorme bobbel op haar rug ontdekt er komen geen tumoren voor in haar familie maar ik ben toch bang dat er iets mis is...
BraveSpots
Geplaatst: 03-05-12 16:23
@Tessa: Palomino is geen gerbilkleur vrees ik . Meisjes of jongens?
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 16:28
BoemPats schreef:
HELP! ik heb bij Brown Choc een enorme bobbel op haar rug ontdekt er komen geen tumoren voor in haar familie maar ik ben toch bang dat er iets mis is...
Zomaar? Tumoren groeien vlug maar niet in een half uurtje hoor. Ik zou naar de DA gaan als je het niet vertrouwd. Wij kunnen er van hieruit ook niets mee doen.
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 17:25
Ik hoop dat het 'gewoon' een vetophoping is. Gisteren had ze hem nog niet en tumoren komen niet voor in haar stamboom dus ik denk en hoop dat het geen tumor is. Ik heb nu geen vervoer dus ik kan pas morgen naar de DA.
Op haar rug zit een soort zwelling en daar bovenop zit een kleine ronde bobbel. Even DA bellen zodat ik morgen in ieder geval zeker ben dat er naar gekeken word..
geen idee misschien dat ik het wondje niet heb opgemerkt en dat het is gaan ontsteken.. even kijken of ik haar kan pakken. Afspraak is gemaakt kan morgen om half 3 terecht.
Dan denk ik dat de kans heel groot is dat het een ontstoken wondje is. Je moet dus zorgen dat er geen viezigheid in kan komen, zandbadje vaker schoonmaken zodat er geen uitwerpselen in komen en elke dag even kijken of het niet erger wordt. De DA zal er denk ik een ontsmettend spulletje op doen, meer kunnen ze er niet aan doen als het een ontstoken wondje is. Ja tenzij er veel pus in zit, dan halen ze dat er uit.
Heb haar vanachter het glas bekeken en als je goed kijkt zie je onder de haartjes een donkerrood plekje zitten Ik ben echt opgelucht dat het geen tumor is
Leuk! Ga je dan ook voor het eerst Gerbils aanschaffen?
melanie20
Geplaatst: 03-05-12 20:09
BoemPats schreef:
Leuk! Ga je dan ook voor het eerst Gerbils aanschaffen?
ja, voor het eerst.... Wil graag al wel beetje handtamme... en leuk bonte ofzo... of een apart kleurtje ofzo.. (alle beesten wat we hebben zijn veelal bont haha)
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 20:17
Leuk Ik zou me wel even inlezen, op http://www.Gerbil.nl hebben ze veel informatie en een webshop ook heel handig!
melanie20
Geplaatst: 03-05-12 20:25
BoemPats schreef:
Leuk Ik zou me wel even inlezen, op http://www.Gerbil.nl hebben ze veel informatie en een webshop ook heel handig!