Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:13

Ik zie dit topic nu pas! :\ Dus ik wou me hier graag ook even melden.

Heb al een jaar of 5/6 ratten waarbij ik 1 jaar zonder ratten heb gezeten. Ik heb nu drie vrouwtjes ratten, twee japanners (beide dik een jaar) en een naakte (4 maanden). Eentje zit nu nog aan de antibiotica. Ze had vermoedelijk een blaasontsteking, maar inmiddels is ze alweer helemaal de oude. Ze zitten bij mij in een grote voliere waar ze dan ook echt iedere cm van gebruiken. Ben enorm blij met die kooi (en zij volgens mij ook wel) :D

http://img.photobucket.com/albums/v624/ ... G_0028.jpg

MirandaNH

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:24

@lieveli: Over het stoeien zou ik me echt niet druk maken hoor.. haha je moet mijn volwassen kerels eens horen als ze stoeien, soms lijken ze wel eens op van die gillende hangbuikzwijnen :') (en dan gebeurt er niks ergs ofzo hihi) En misschien zijn ze een beetje verkouden? Wat voor bodembedekking gebruik je als ik vragen mag? En waar komen ze weg?? Als het aanhoud of erger wordt kan je een kuurtje bij de dierenarts halen, maar op het moment zijn er veel mensen en dieren om me heen verkouden dus het kan het weer ook een beetje zijn. ;) Even in de gaten houden dus ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:30

Ik gebruik cotton comfort, dat had ik ook voor mijn gerbils... En ze komen via een particulier die ze uit een dierenwinkel had.. Ik heb ze nu een week...

kleine edit: Iedereen hier in huis is verkouden...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:52

Okee ja dat is wel goede bodembedekking. En ze komen uit een dierenwinkel, ik ga er dan vanuit dat ze in het begin op zaagsel hebben geleefd.. Hoor je ook wel eens een niesje?? Och ik zou me er nog niet druk om maken, mocht het echt erger worden dan zou ik ze even laten beluisteren door je dierenarts. ;) Maar zoals ik al zei, verkoudenheid hebben er momenteel meer last van hihi. Ik zou ze gewoon ff in de gaten houden :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:53

En welkom trouwens Elevien! :D Hey jij woont ook in Groningen, leuk nog een noordling hier hihihihi

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:55

Mijn moeder vindt me net een klein kind... Omdat ik de kooi naast mn bed heb gezet en het liefst de hele dag met ze rond zeul... Maar ze stond net wel te kwijlen 'Als ik wist dat ze zó leuk waren had je ze al eerder gekregen'. Ik wilde echt al 10 jaar ratjes :=

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:43

welkom Elevien! :D

ik zou me niet teveel zorgen maken over niesjes, dat doen die van mij ook wel eens. Maar Miranda, het lijkt mij toch ook niet zo dat ratten een mensenverkoudheid kunnen krijgen?

Mijn dames hebben net even buiten gerend, Iduna is al wat minder bang (nog wel steeds veel banger dan Lilith) en Lilith die heeft na 3 seconden echt het bed wel gezien en toen sprong ze een grote shopper waar ik hun dekentjes in heb zitten en een tunnel, en heeft ze zich daar verder in vermaakt :+ Iduna laat zich ook al wat beter oppakken, of ze zit in elk geval stil als ik haar tegen me aanhoud. En ze kropen bij m'n vriend z'n broekspijp in want die zat met z'n benen op bed :+

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:11

@peacehorses: Ik heb nu sinds mijn 11de ongeveer ratten en het is mij in al die jaren opgevallen dat als mensen wat niezerig zijn dat de ratjes het kunnen overnemen. Of het dezelfde verkoudheid is durf ik echt niet te zeggen maar dit is gewoon iets wat mijzelf opgevallen is. Als we zomer hebben gehad en het wordt kouder heb ik al gauw dat ik wel eens een niesje hoor. Vandaar dat ik het er dus ff bij zei hihi ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:24

opzich kan ik me dat wel deels voorstellen, want ratten hebben natuurlijk gevoeligere luchtwegen dan wij dus als wij ergens van gaan niezen is het niet heel gek als de ratten dan ook niezen. Maar ik zal het eens in de gaten houden hier, bij ons niest en hoest ook het hele gezin maar de ratten hebben tot nu toe nog niks (ja een niesje als ze iets kriebelt aan de neus, maar niet zomaar).

Lilith is echt zo'n prullenbakje, als ze mij hoort eten komt ze al naast me zitten :') is leuk als je ze het skelet van een peer geeft, Lil doet die dan overdwars in haar mond en gaat ermee rondrennen :+ en laatst ging ze echt het takje eraf knagen en de rest van de peer laten liggen. Moet niet te gezond worden natuurlijk!

Ik vroeg mij trouwens nog wat af, er is namelijk een kans dat als ik werk vind ik zutphen dat ik doordeweeks bij mijn vriend ga wonen, is het dan voor de ratten fijner als ze in hun eigen kooi verplaatst worden of zou ik ook bij mijn vriend thuis een andere kooi kunnen zetten waar ze doordeweeks kunnen zitten zodat ik alleen de ratjes zelf mee hoef te verhuizen? Ik weet niet of dat heel stressend is voor ze.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:28

:+
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:32

goedzo, dat zullen je ratjes wel fijn vinden :D

nou das ook lekker dan.. dat hoort zo niet inderdaad :=

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:36

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:41

ik zou persoonlijk al niet eens meer zaken willen doen met zo iemand eigenlijk, maargoed := Hoe oud zijn die ratjes nu dan? Want normaal zijn toch de meeste ratjes al van tevoren gereserveerd bij nestjes, dan zou ik het wel vreemd vinden als je volgende week gewoon weer 2 nieuwe uit kan komen zoeken

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:50

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:52

ja ik snap dat hij ze snel kwijt is maar als jij ze gereserveerd heb vind ik dat heel raar, dan kan het dus ook zijn dat iemand anders die ratjes gereserveerd heeft die jij volgende week gaat ophalen := maarja laten we daar maar niet vanuit gaan :) ik hoop dat alles doorgaat. Wat voor ratjes ging je er nog bij halen dan? Ik heb het niet helemaal meegekregen

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:56

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:02

leuk! Ik heb ook een husky vrouwtje. Ik zou graag zo eentje willen als die ene garp van lieveli, zo'n cremepje. In zutphen in de dierenwinkel zaten twee hele knappe dames, een creme dumbo roodoog meisje en een cinnamon gewoonoor meisje, als het de dierenwinkel niet was geweest had ik ze zo meegenomen <3

is er trouwens wat te doen aan het feit dat mijn dames hun huisje als wc gebruiken? Ze plassen er heel veel in en het stinkt echt ontzettend, terwijl ze de rest van de kooi gewoon schoonhouden. Poepen deden ze eerst wel netjes op het toilet maar nu net een cm ernaast, maakt mij niet zoveel uit want dat moet toch allemaal schoon, maar in het huisje kan ik niet zo goed komen om schoon te maken en het trekt echt erin.. :=

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:06

.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:08

Die ene Garp?

Afbeelding

Ik heb 2 Garpjes <3

Garpje 1 heeft mij net ondergeplast, maar hij zit dan ook al de hele dag bij me :')

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:11

.

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 18:18

Paarde_bloem schreef:
Ah wat een lieve foto!

Dit is ook wel leuk om zelf te maken:
http://www.ratten-speeltjes.nl/klimnet.htm

Die heb ik vorige week gemaakt. Ziet er niet zo heel mooi uit als op de foto maar me vrouwtjes waren er blij mee :j

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 18:34

Nou even een update over tjibbe. Was een spannend weekend, maar hij leeft nog en is vooruitgegaan. Hoor hem al een stuk minder en hij is ook veel actiever geworden. Heb trouwens zijn kleur verkeerd ingeschat hahaha. Bij beter licht zag ik dat hij niet wit met een beetje creme is, maar een husky die al bijna wit is _O- Ja moet denk ik toch maar aan een bril :+ . Met de ander ratten gaat het goed dus was tjibbe ook heeft denk niet dat het gevaarlijk is voor mijn andere ratjes. *\o/* . Het enorme hok van hun is nog steeds maar voor 1/4 ingericht. Eerst maar even sparen voor leuke dingen. Heb gister van een oude spijkerbroek de pijpen afgeknipt en opgehangen. Nu kunnen ze erover heen lopen en erin net als een tunnel. Ze waren hier erg blij mee. Tony is ook al wat actiever denk dat het ook zo was omdat ze net nieuw waren. Maar heb toch het idee dat mijn vrouwtjes gewoon veel speelser zijn en mijn mannen een beetje liever lui dan moe mentaliteit hebben :O :)) . Ik ga gewoon door met neusspray en kijk het nog even aan. Zal straks trouwens even een foto plaatsen *-:) van mijn mannen, want daar ben ik nog helemaal niet aan toe gekomen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:50

Lieveli, niet zo overbezorgd joh, nergens voor nodig! Dat stoeien is echt niks om je druk over te maken, je merkt het echt snel genoeg wanneer het menens is en niet meer leuk stoeien! Hoor die van mij nu ook om de haverklap piepen, ze hebben net brokjes gekregen en Baxley is nogal gierig, dus die jaagt zn broertje op het moment bij de voerbak vandaan. Ik neem niet eens meer de moeite om te gaan kijken haha, hoor zo wel aan het piepje dat Dexter gewoon even een por krijgt oid van zijn broer. :)

Heb ook wel es gehoord/gelezen dat sommige mensenziektes ook bij ratten kunnen voorkomen :j Verder geen idee hoe en wat, maar denk dat verkoudheid daar best een van kan zijn ja...

Welkom Evelien!

Paarde_bloem, wat rot zeg.. Maar ik zou daar eerlijk gezegd ook al geen ratjes meer vandaan halen. Zeker niet als hij inderdaad zoveel fokt, dan hoef ik er eigenlijk al niks meer van te weten en zou ik mooi opzoek gaan naar een andere fokker, of beter naar een rattery want "fokker" kan iedereen zich wel noemen ;)

Fijn stephanie dat Tjibbe weer op lijkt te knappen! Hopen dat alles goed blijft gaan nu! :)
Over het algemeen zijn vrouwtjesratten ook veel actiever en ondernemender hoor dus dat zou helemaal niet gek zijn als dat bij jou thuis ook zo is.

Hier is overigens alles zelfgemaakt in de kooi :D

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 18:54

@Yinthee: Nog leuke suggesties om dingen te maken als je niet zo handig bent?? ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:55

Ik zie dit topic ook nu pas.. jammer! Wij hebben thuis 3 ratjes :)