Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rivendell schreef:Hoeveel honden zijn er van dit ras? Lijkt me geen heel groot bestand. Is 5 nesten per reu per jaar dan niet heel veel? Gezien de bloedspreiding?
judenjul schreef:Rivendell schreef:Hoeveel honden zijn er van dit ras? Lijkt me geen heel groot bestand. Is 5 nesten per reu per jaar dan niet heel veel? Gezien de bloedspreiding?
Het is voor mij zeker een punt van aandacht.
In Nederland gelden er helemaal geen dek restricties, een reu mag onbeperkt dekken. Voor mij de reden op verder te kijken.
In Duitsland heb je twee Lagotto rasverenigingen. Bij de ene ook geen restricties bij de ander mogen dekreuen binnen Duitsland maximaal 4 teven dekken per jaar. Chocolate Dream zit bij de laatste vereniging.
Het bloed van Chocolate Dream komt in Nederland bijna niet voor.
Als ik kijk naar het CI is dat in combinatie met Donna over vijf generaties 0.0% waarbij alle voorouders bekend zijn. Over zeven generaties is de CI 0,78%.
Dat is super laag binnen ons ras.
Little_Gift schreef:Wat ik mij ook afvroeg... Op elke foto is te zien dat de witte pootjes van Donna rood uitslaan/gekleurd zijn... Bij heel veel rassen is dat net een teken van allergieën... Is Donna daarop getest want ook allergieën kunnen erfelijk belast zijn en moet je niet mee verder willen...
judenjul schreef:Fem schreef:Begin je de dagen al weg te tellen?
Ik ben heel benieuwd wat Donna aan het bakken is!
We zijn zeker aan het aftellen! Spannende tijden.
Hoe is het bij jullie afgelopen?