Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:42

Oeh leuk!
Even een stipje. Reageer later uitgebreid.

Jaxx en ik hebben nu 4 wedstrijden gehad.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:00

netjuh6 schreef:
Bij de kcnv geven we Agility. Zit in Ede.

Oh dat zou wel ideaal zijn want wij trainen al op die locatie dus m’n hond kent de plek al

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:01

Hee wat leuk en toevallig!
Ik heb morgen mijn eerste Agility wedstrijd met mijn (wolf)Keeshond !

Wij trainen nu een jaartje en zijn zeker niet wedstrijdklaar, maar een onderlinge op de club (we mogen het parcours afmaken na een fout) vind ik toch leuk om te doen!

We hebben eigenlijk niet persee wedstrijd ambities. Vinden het gewoon leuk om te doen.

Hier op de club is 80% border collie, daar kunnen we niet echt tegen op. Toch doet Kees het hartstikke leuk! Baasje moet alleen nog veel leren, hoe de het beste kan ‘sturen’ en we zijn niet het sterkst in vooruit sturen naar onderdelen, dus flink rennen voor mij.

Wij zitten trouwens in Brabant (Geldrop)

Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:14

Ik deed wedstrijden met Saar onze stabij van 7. Maar zijn kan slecht dealen met de spanning van mij en alle mensen, dus houden we het op trainen.

Onze toekomstige pup, een aus, is bijna 5 weken en woont nog bij de fokker. Maar als die het talent heeft van haar mamma, oom en neefje dan gaan we daar tzt wel wedstrijden meedoen

Mi_Amore

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:17

Voor zij zonder echte wedstrijdambities: het is eigenlijk leuker dan! Want het is net zoals bij de paarden een moeilijke wereld, vooral op W3… (weet niet of dat in Nederland ook hetzelfde heet qua niveau?)

Met onze Schotten is W2 het doel.
Ze zijn niet het snelst, maar slim en behendig en dat speelt al eens in het voordeel :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:19

Ik ga mee lezen.
Wij hebben een Parson Russel teefje van het een jaar. In de puppy cursus en met de balans en coördinatie cursus hebben we ook wat al wat agility oefeningen gedaan en dan ging ze echt helemaal aan.
We hebben puppy en jonge honden jacht training gedaan, gewoon omdat het dichtbij was bij iemand die mij aansprak. Maar dat gedoe met dummys vind Quinn maar zinloos.

Ik ben nu aan het rond kijken wat we nu willen gaan doen.
En of het haalbaar is omdat ze toch een beetje patella luxatie heeft helaas.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:20

Hier in het noorden is het gewoon gezellig. Goede sfeer, geen haat en nijd onder elkaar. En ik vindt het leuk om ergens naar toe te trainen

En de debutantenklasse is vrij laagdrempelig

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:40

Wat een leuk topic! Ik ga binnenkort ook wedstrijden starten met mijn australian Shepherd reu Odin. We trainen in Friesland.
Wat een prachtige honden komen hier voorbij in het topic.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-23 08:58

Wauw wat een hoop reacties en prachtige honden! Superleuk! Ik ben heel benieuwd hoe de wedstrijden gaan, laten jullie het weten? En ook voor degenen die geen wedstrijden lopen welkom en heerlijk genieten van en met jullie hond!
Bo en Mayflower waar trainen jullie?

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 11:04

Selina schreef:
netjuh6 schreef:
Bij de kcnv geven we Agility. Zit in Ede.

Oh dat zou wel ideaal zijn want wij trainen al op die locatie dus m’n hond kent de plek al

Kom gerust dinsdag eens kijken ik train van 19.30-20.30

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:30

Anna, ik train bij Sport4Dogs in Zuidlaarderveen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-23 22:22

Leuk Bo, waar loop jij wedstrijden in het Noorden? Ik ben me wat aan het oriënteren, heb geen idee waar er hier in de omgeving zijn...

Laten jullie je honden ook checken door een fysiotherapeut? Ik wil dat binnenkort doen omdat Mila regelmatig overkruist galopeerd.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:24

Guusje gaat elk half jaar naar de fysiotherapeut

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:30

Hier elke 6 maand osteopaat :)

Onze Raiko startte vandaag voor het eerst Graad 1 Large!

Eerste parcours té veel focus op de tunnel (zijn fetish :’) ) en tweede parcours slechts 1 foutje!
Echter… Een stuurfout van de handler (mijn man loopt de wedstrijden) zorgden voor het nemen van een sprong tijdens een recall en dat werd een prachtige DK :D

Mijn knappe kerels hebben wel aardig tempo en ik heb goede hoop op een fijne carrière!

Afbeelding

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:30

Wat gaaf dit topic, heel leuk!

Ik wil echt ontzettend graag agility doen, maar mijn woonsituatie is nu niet verantwoord voor een hond en dat gaat voorlopig ook niet veranderen waarschijnlijk (30m2, geen buitenruimte). Zou er niet ergens een hond staan te springen om meer beweging en uitdaging, met baasjes die daar geen mogelijkheid toe hebben, denken jullie? Waar zou dat te vinden zijn, als het al bestaat?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-23 22:34

VuurVleugels schreef:

Ik wil echt ontzettend graag agility doen, maar mijn woonsituatie is nu niet verantwoord voor een hond en dat gaat voorlopig ook niet veranderen waarschijnlijk (30m2, geen buitenruimte). Zou er niet ergens een hond staan te springen om meer beweging en uitdaging, met baasjes die daar geen mogelijkheid toe hebben, denken jullie? Waar zou dat te vinden zijn, als het al bestaat?

Een soort verzorghond eigenlijk :D
Ja, zou best kunnen dat mensen dat zouden willen die weinig tijd voor hun hond hebben. Maar moet je net tegen aan lopen denk ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:35

VuurVleugels schreef:

Misschien kun je je woonplaats erbij zetten, wie weet is er hier iemand die daar voor open staat

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:39

VuurVleugels schreef:

Bedankt voor de tip moonsparkle! En inderdaad een verzorghond ja Anna79 :D

Ik woon in Utrecht, ben afgestudeerd Manager Dierverzorging met veel ervaring met honden en heb vroeger bij mijn ouders Friese Stabij's gehad. Ik wil niks liever dan een hond maar het kan niet verantwoordt nu, dus mocht iemand hier een hond hebben in de regio die wat extra beweging, aandacht en liefde kan gebruiken (of zo iemand kennen!), voel je dan vrij om me een berichtje te sturen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:42

Jammer dat het voor mij te ver is :P een extra oppas achter de hand is altijd handig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:25

Wat leuk dit topic! Ik wil uiteindelijk ook agility gaan doen met onze hond. Ze wil super graag voor je werken en vindt het echt heel leuk.
Ter voorbereiding doen we nu de funklas, wij zitten bij Kcnv in Ede.

Hier maakt ze ook kennis met agility onderdelen en het rondsturen. En voor haar heel belangrijk, leren beheersen.

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 13:36

Wat leuk Sanner! Veel plezier!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 13:39

Mi_Amore schreef:
Hier elke 6 maand osteopaat :)

Onze Raiko startte vandaag voor het eerst Graad 1 Large!

Eerste parcours té veel focus op de tunnel (zijn fetish :’) ) en tweede parcours slechts 1 foutje!
Echter… Een stuurfout van de handler (mijn man loopt de wedstrijden) zorgden voor het nemen van een sprong tijdens een recall en dat werd een prachtige DK :D

Mijn knappe kerels hebben wel aardig tempo en ik heb goede hoop op een fijne carrière!

[ [url=m/Frymb3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf hoor! Jammer van de dk. Ik moet er nog een beetje inkomen hoor maar is 1e graad het moeilijkste?
Grappig dat ze zo hun voorkeuren hebben qua toestellen, in mijn groep zit een Boomer die de kattenloop de bom vindt, tot frustratie van de baas. Wij elke keer in een deuk :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 13:54

Graad 1 is in België voor de honden die net hun eerste ervaringen op wedstrijd doen.
Graad 2 is waar velen (ook wij vermoed ik :p ) stranden omdat je hier én een eerste plaats én foutloos moet zijn voor een handtekening.
Graad 3 is de moeilijkste.

Denk niet dat er ooit een Schotse Collie hier gespot is?

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:23

Interessant topic!
Mijn moeder heeft een boere fox van nu 4,5 maanden die ik help opvoeden als zij aan het werk is. De puppy en vervolg cursus gingen erg goed en de agility onderdelen doet hij erg makkelijk en gehoorzaam. Ik wil uiteindelijk wel gaan kijken naar specifiek agility lessen, maar daar is hij nu nog te jong voor.
Tot die tijd lees ik lekker mee met jullie ervaringen en tips.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:46

San_ner schreef:
Wat leuk dit topic! Ik wil uiteindelijk ook agility gaan doen met onze hond. Ze wil super graag voor je werken en vindt het echt heel leuk.
Ter voorbereiding doen we nu de funklas, wij zitten bij Kcnv in Ede.

Hier maakt ze ook kennis met agility onderdelen en het rondsturen. En voor haar heel belangrijk, leren beheersen.

[ [url=m/GTtUiw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij train jij ook op de zondag morgen of niet? Ik train op de zondag daar agility in de laatste groep.
Daarnaast train ik in Ermelo en in Zeewolde. Ede is leuk voor de fun, maar voor wedstrijden niet genoeg.
We zijn maar met 2 wedstrijd-lopers en beide trainen we ook in Ermelo.
Al hoop ik dat we ooit weer een wedstrijdgroep gaan krijgen, want vroeger was er een fanatieke wedstrijdgroep en liepen de instructeurs ook wedstrijd.