Yaaaay puppies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Sastaic schreef:Ik zit braaf je topic van maze te volgen, mis ik dit topic helemaal haha. Gefeliciteerd met de dracht ik ben benieuwd hoe veel puppies ze voor jullie bakt. Hopelijk zijn het er niet té veel.
Dan moet je nog even geduld hebben. Die komen ook nog wel, maar dat duurt nog even.
MZorro schreef:Zelfde als @lijsken. Ik ken deze kortharige ook niet, maar wat zijn ze leuk! Ik zal ook even googlen, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring: zijn het honden die geschikt zijn als 'eerste hond'? Zijn het honden waar je meerdere keren per week mee moet sporten, of zijn ze ook tevreden als ze mee mogen op de boerderij en eens in de week mee mogen op training?
Lijsken schreef:Wat een ontzettend leuke honden! Ik kende ze helemaal nog niet als korthaar, maar vind de uitstraling echt fantastisch. Stiekem degene met de “foute” oren nog het meest
love_mandy schreef:Ik vond de honden echt fantastisch, mijn vriend vind border collies leuk. Maar dat is voor ons echt te veel hond. Wat Kim zegt heb ik ook echt ervaren, het is een border collie light.
Wij willen graag werken met de hond ook, maar hij moet een goede uit-knop hebben. Ik heb bij Kim zeker gemerkt dat ze dat hebben. Ze kunnen rustig uren liggen slapen.
Ze moeten je inderdaad wel echt leren kennen en een beetje naar je opwarmen. Maar eenmaal als ze een beetje gewend zijn aan je komen ze ook gezellig bij je liggen![]()
Ik moet het natuurlijk nog echt ervaren, maar ik denk zeker dat het een goede beginners hond is
poetser schreef:Prachtige honden en wat leuk om eens te kunnen zien wat voor lijven er verborgen zitten onder het vele haar van de "bekende" collies. Kortharige had ik nog niet gezien. Stomme vraag misschien, maar zit er (behalve de vacht)nog verschil tussen de langharige en kortharige collies?
Gefeliciteerd met de dracht en ik volg in stilte mee.
KimD schreef:MZorro schreef:Zelfde als @lijsken. Ik ken deze kortharige ook niet, maar wat zijn ze leuk! Ik zal ook even googlen, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring: zijn het honden die geschikt zijn als 'eerste hond'? Zijn het honden waar je meerdere keren per week mee moet sporten, of zijn ze ook tevreden als ze mee mogen op de boerderij en eens in de week mee mogen op training?Lijsken schreef:Wat een ontzettend leuke honden! Ik kende ze helemaal nog niet als korthaar, maar vind de uitstraling echt fantastisch. Stiekem degene met de “foute” oren nog het meest
Meer fans! Whoop Whoop! Je vind de korthaar óf mooi óf spuuglelijk, er is geen tussenweg.![]()
Ik vind ze zelf heel geschikt als eerste hond, ik zeg altijd, het zijn Border Collies light, wel de lusten, niet de lasten. Waar de BC heel slaafs is en áltijd voor je wilt werken kan de korthaar ook geen zin hebben en op de bank onder een dekentje willen blijven liggen.Ze zijn heel veelzijdig, ze kunnen kilometers en uren wandelen, zijn leuk in diverse sporten (dat is ook hoofdzakelijk ons fokdoel, een veelzijdige, flexibele maar leuke huishond) maar kunnen als het een week regent, een week lang op de bank liggen zonder mekken.
Ze zijn wel eigenwijs, niet stout of ongehoorzaam maar ze willen nog wel eens discussiëren en graag weten wáárom ze iets moeten of willen doen. Ik zelf kan dat heel erg waarderen, ik vind die uitdaging leuk en je weet wat je eraan hebt. Consequent opvoeden is key, maar dat is eigenlijk wel bij iedere hond van toepassing natuurlijk.
Er zitten twee van onze pups bij gezinnen met kinderen en dat gaat ook super goed, zelf een gezin met drie kinderen wat echt een ontzettend druk gezin is, draait onze pup waanzinnig mee. Had ik nóóit verwacht. De toko kan ongeveer afbranden en iedereen vol in de stress zitten en hij ligt te chillen op zijn stretchertje. Ik vind het knap, zeker als je beseft dat ze nog geen twee jaar oud zijn.
Lijsken schreef:Zelfde geldt voor mij
Ooit komt er een hond, en ik ben zelden een ras tegengekomen dat me meteen zó aanspreekt na alleen maar een paar foto's te hebben gezien.
Emj_23 schreef:Gefeliciteerd met de dracht, en wat een hoop puppies….
Ooit wil ik, naast mijn katten, ook een hond en sinds ik jouw honden en het vorige nest heb gevolg staan ze op het lijstje met potentiële rassen. Enig idee hoe het ras in het algemeen met eigen katten is?
Emj_23 schreef:Gefeliciteerd met de dracht, en wat een hoop puppies….
Ooit wil ik, naast mijn katten, ook een hond en sinds ik jouw honden en het vorige nest heb gevolg staan ze op het lijstje met potentiële rassen. Enig idee hoe het ras in het algemeen met eigen katten is?