Zou t vannacht gebeuren? !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:13

Wat schattig, dat ene zwartje :o
Was dus toch niet een heel groot nest.
Komt de da nog om een spuit te zetten?
Kom ff niet op de goede naam, stom

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:16

Mooie pups.
Ik heb een shi tzu en york. Beetje zelfde kleur als je pups.

Afbeelding

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:24

Misschien een idee om in de werpkist een vetbed neer te leggen, met een kleedje het gevaar dat ze er onder komen en eventueel stikken.

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 14:49

*\o/*
Bootsiebob schreef:
Gefeliciteerd met de mooie pups!

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 14:50

Zorry schreef:
Misschien een idee om in de werpkist een vetbed neer te leggen, met een kleedje het gevaar dat ze er onder komen en eventueel stikken.

Zijn besteld. Ligt nu een badmat
in
Laatst bijgewerkt door ChristaPuk op 15-10-22 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 14:51

thequeensmum schreef:
Wat schattig, dat ene zwartje :o
Was dus toch niet een heel groot nest.
Komt de da nog om een spuit te zetten?
Kom ff niet op de goede naam, stom

Ze dachten er 7 te zien...
DA komt vanavond langs

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:45

Wat leuk gefeliciteerd!

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 23:32

Is er een fokker in the house met verstand van kleuren?!?!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:37

Zou de losse rommelige deken of beter instoppen/opvouwen of er eruit halen, dit geeft veel teveel risico dat de pups erin klem komen en stikken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:38

Ik ben geen fokker, maar die zwart bruine is "black and tan".
Leuk nestje en leuke kleurtjes :D

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 06:13

girlyggirl schreef:
Zou de losse rommelige deken of beter instoppen/opvouwen of er eruit halen, dit geeft veel teveel risico dat de pups erin klem komen en stikken.

Ze liggen nu op een Ikea badmat.... Is dat ook niet goed?

(Vetbed besteld)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:21

ChristaPuk schreef:
girlyggirl schreef:

Ze liggen nu op een Ikea badmat.... Is dat ook niet goed?

(Vetbed besteld)

Als het maar glad is zeg maar en ze er niet onder kunnen komen. Verder is het belangrijk de ondergrond niet té zacht te maken ( zoals een vetbed vaak is) omdat mama dan niet goed voelt als ze op een pup ligt omdat deze omlaag in t bed word gedrukt.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:45

ChristaPuk schreef:
Zorry schreef:

Zijn besteld. Ligt nu een badmat
in

Moet je zulke dingen niet van te voren goed op orde hebben?

Wat is eigenlijk de reden dat je met haar een nestje wou fokken? En zijn de ouderdieren getest?

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 09:45

girlyggirl schreef:
Als het maar glad is zeg maar en ze er niet onder kunnen komen. Verder is het belangrijk de ondergrond niet té zacht te maken ( zoals een vetbed vaak is) omdat mama dan niet goed voelt als ze op een pup ligt omdat deze omlaag in t bed word gedrukt.

Oke,dan kan ik ze dus ook op een uitwasbare plasmat leggen? Is verre van zacht maar die ligt strak in de werpkist.

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 09:47

Dagahra schreef:
Moet je zulke dingen niet van te voren goed op orde hebben?

Wat is eigenlijk de reden dat je met haar een nestje wou fokken? En zijn de ouderdieren getest?

Hier ga ik niet eens antwoord op geven, wat zijn jullie allemaal aanvallend zeg...

Bye !

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 09:48

@ moderators gooi maar op slot!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:58

ChristaPuk schreef:
Is er een fokker in the house met verstand van kleuren?!?!

Honden genetica is wat ingewikkelder dan de genetica bij paarden.

Zeker bij een kruising met rassen die veel verschillende kleuren hebben is het lastig om met enige zekerheid te zeggen wat de kleuren zijn of hoe ze door gaan kleuren. De zwarte is in ieder geval inderdaad "black and tan", de kleur van een dobermann maar gezien de rassen kan de kleur nog een stuk lichter worden met de tijd bijvoorbeeld.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:58

Ik vind het leuke hondjes en een leuke kruising, ze zijn gezond geboren en ze krijgen ongetwijfeld een liefdevolle opvoeding dus prima in orde zou ik denken!! Geniet ervan.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:04

ChristaPuk schreef:
@ moderators gooi maar op slot!

Nee, niet doen! Was stille meelezer. Vindt het hartstikke leuk je pups. Zei de DA nog iets over het aantal? Aangezien ze dachten dat er 7 waren?

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 10:09

criollo_yess schreef:
Nee, niet doen! Was stille meelezer. Vindt het hartstikke leuk je pups. Zei de DA nog iets over het aantal? Aangezien ze dachten dat er 7 waren?

DA zei dat ze op de echo met 28 dagen 6 of 7 vruchtjes telde.

De röntgenfoto was niet heel duidelijk! (begreep ik van hier achteraf) daar meenden ze meerdere ruggengraatjes te zien. Ze zeiden we zien er nu 4 maar met de echo in ons achterhoofd kun je rekening houden met 6 of 7 omdat we niet alles zien....

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 10:11

maras schreef:
Ik vind het leuke hondjes en een leuke kruising, ze zijn gezond geboren en ze krijgen ongetwijfeld een liefdevolle opvoeding dus prima in orde zou ik denken!! Geniet ervan.

Dank je voor je lieve woorden <3

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:20

ChristaPuk schreef:
girlyggirl schreef:

Oke,dan kan ik ze dus ook op een uitwasbare plasmat leggen? Is verre van zacht maar die ligt strak in de werpkist.

Die is waarschijnlijk water/luchtdicht, als ze daar onder komen is de kans op verstikking nog groter als onder een gewoon dekentje. Toen ik een nest van 14 stuks had kreeg ik ook op bokt commentaar op de deken in de werpkist. Gewoon door gedaan en ze zijn alle 14 groot geworden. Wel had ik doodligstangen in de werpkist zodat de moeder ze niet tegen de kant aan kan pletten.

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 10:55

Ik krijg het gevoel mezelf te moeten verantwoorden tegenover een aantal Bokkers...

IK wilde graag een nestje van mijn teefje omdat ze het leukste hondje is wat ik ooit gehad heb! Ze heeft zon verschrikkelijk leuk karakter, ze is grappig, speels, vrolijk, aanhankelijk, leergierig, allemansvriend en iedereen die haar kent is weg van haar <3

Ik ben thuisblijfmoeder van 4 kids en de jongste is sinds september naar school. Voor mij leek dit het juiste moment om het een kans te geven.

Maisie en haar vriendje kennen elkaar al een tijdje. Hij heeft de overige loopsheden geen interesse getoont , sterker nog, hij moest niets van der weten :)

Deze loopsheid hebben ze 2 dagen met elkaar gespeeld en geslapen.(hij komt wel vaker en dagje hier)
En de avond voor hij terug zou gaan naar zn baasje, zaten ze gekoppeld.

Ik kan me geen lieverd papa wensen, na de daad kropen ze samen in haar mandje en hebben daar samen liggen soezen

Ik heb mij een half jaar lang ingelezen, videos bekeken en vragen gesteld op fora en fb.

Ik heb aangeschaft wat nodig was. Ik zag niet de noodzaak om vetbedden te kopen omdat ik badmatten had die de juiste maat hadden. En de vetbedden zijn van maat te groot of te klein.

Ik heb ook uitwasbare ziekenhuis bedplasmatten.

Ik heb haar en de papa laten nakijken op zichtbare afwijkingen en gezondheid.
Erfelijke afwijkingen heb ik niet laten onderzoeken.

De keuze is gemaakt op basis van 2 gezonde honden, met fijne karakters en rekening houdend met grootte en gewicht van mama.

Afbeelding

Ik heb haar temperatuur ruim van te voren in de gaten gehouden.

Afbeelding

De pups en moeder worden goed in de gaten gehouden.

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb de bevalling bijgehouden via een verslag.

Mama houd de pups niet heel goed schoon, dus ik ben om de 2 uitleg billen aan stimuleren om te poepen... Ik laat moeder zo veel mogelijk zelf doen, de plasjes stimuleert ze zelf goed. Maar de poepjes blijven aan de billen hangen, dus om problemen te voorkomen steun ik haar daarbij.

Zelf vind ik dit meer dan voldoende overtuiging dat ik goed bezig ben met mn hondje(s).

Ja natuurlijk heb ik vragen, maar wie niet?! Het moederschap bij de mens is toch ook niet zo klaar als een klontje als je eraan begint? Daar zijn toch ook opvoedtips, coach's, boeken en websites voor waar iedereen zijn vragen en zorgen kwijt kan?!

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 10:57

YvonneV schreef:
Die is waarschijnlijk water/luchtdicht, als ze daar onder komen is de kans op verstikking nog groter als onder een gewoon dekentje. Toen ik een nest van 14 stuks had kreeg ik ook op bokt commentaar op de deken in de werpkist. Gewoon door gedaan en ze zijn alle 14 groot geworden. Wel had ik doodligstangen in de werpkist zodat de moeder ze niet tegen de kant aan kan pletten.

Daar heb ik indd ook aan gedacht maar ook daar zijn de meningen flink over verdeeld...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:25

Jammer dat je meteen het topic wil laten sluiten na één kritische reactie. Zegt genoeg over hoe ethisch je bezig bent.

Je wil zo graag een nestje van je teef omdat ze zo leuk en lief is (goh laat iedereen dat nou vinden van zn eigen hond) maar de eventuele gezondheidsproblemen waarmee je de pup en pupkopers mee opzadelt interesseren je dus weinig. Of zijn zowel de reu als teef compleet getest? En wat waren daar de uitslagen van? Dat lijkt je weinig te interesseren.

In dat geval heb ik nog wel een leuke reu in de aanbieding als dekreu. Wel een aantal genetische aandoeningen waarvan hij zn hele leven last heeft en wat klauwen met geld kost. Maar hij is zó lief, dat maakt alles goed toch? <3 <3 <3 <3