Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Ymor schreef:Ja klopt inderdaad, ik had even niet door dat we het hier over een teefje hadden.
Ik weet nog niet zeker of het een teefje wordt, daar heb ik wel een voorkeur voor.
Maar mij lijkt ook niet dat uit 2 ouders van zo'n 20 kg ineens een hond van 30+ kg rolt
[***] schreef:Ymor schreef:Ja klopt inderdaad, ik had even niet door dat we het hier over een teefje hadden.
Ik weet nog niet zeker of het een teefje wordt, daar heb ik wel een voorkeur voor.
Maar mij lijkt ook niet dat uit 2 ouders van zo'n 20 kg ineens een hond van 30+ kg rolt
dromertje2 schreef:Honden met gedragsproblemen, bijtproblematiek, niet sociaal naar andere dieren inderdaad genozg maar 8n onze situatie geen optie.
Hier zijn er zelfs adielen die gewoon geen honden laten adopteren door gezinnen met kinderen onder de 12 jaar, zelfs als dar voor de hond op zich geen probleem is.
absque_dubio schreef:Uh, kan wel.![]()
Wij hebben 2 volle broertjes border collie kruisingen, dus zelfde papa en mama die beide rond de 17-18kg waren. De ene broer is 27kg en de andere broer is 18kg. Wij zijn gelukkig met ons duo. Maar je zal maar net die uitschieter hebben die wel naar de 30kg gaat..
Verder zijn wij erg blij dat wij onze broertjes al hebben. Wat een prijzen voor puppys nu zeg! Ik hoop dat jullie allemaal snel een passende hond vinden.
Sem_ schreef:Ik kijk dagelijks op verhuisdieren, het verbaasd me hoeveel honden (en andere dieren) daar dagelijks op komen te staan. Wel veel met gedragsproblemen en veel honden uit het buitenland, dus als dat geen optie is valt er al veel af.
xMarlissa schreef:Wij hebben ons oog laten vallen op de toller. Via de rasvereniging kom je wel bij de fokkers terecht maar die nemen dus niemand meer aan lijkt het op. Geduld is een schone zaak
anjali schreef:Bij Verhuisdieren moet je eerst betalen voordat je op de site mag om honden te zien.Dan heb je dus nog niets. Mijn vriendin en ik ook vonden dat geen eerlijke optie.
pillow schreef:anjali schreef:Bij Verhuisdieren moet je eerst betalen voordat je op de site mag om honden te zien.Dan heb je dus nog niets. Mijn vriendin en ik ook vonden dat geen eerlijke optie.
Nee hoor dat is niet zo. Ik heb niks betaald. Inderdaad zodra je belangstelling hebt en contact met de eigenaar wil moet je betalen. Maar zover ben ik dus nog nooit gekomen.
Lukasje schreef:xMarlissa schreef:Wij hebben ons oog laten vallen op de toller. Via de rasvereniging kom je wel bij de fokkers terecht maar die nemen dus niemand meer aan lijkt het op. Geduld is een schone zaak
De toller is momenteel heel erg moeilijk te vinden! Vind je de flatcoated niet wat? Persoonlijk vind ik die zeker zo leuk en gelukkig minder populair.
Gypsy schreef:Zelf heb ik me na het verlies van ons kooikerhondje aangemeld voor 2 kooiker herplaats fb pagina's. Ik kijk daar rustig wat er voorbij komt. Ook kijkt een bevriende kooiker fokker voor ons uit naar herplaatsers.
liespower94 schreef:Hoihoi!
Mijn vriend en ik willen ook graag binnenkort een puppy of adoptiehondje.
We verhuizen over 2 weken naar een nieuw groot huis vanuit een klein appartement.
Maar nu is eerst de vraag; wat voor hond?
We hebben al het geduld en tijd dus echt haast hebben we niet.
Wat we fijn vinden is een hond die overal mee naartoe mag, lekker meegaat het bos in, mee naast de fiets maar ook naast onze werkplekken ligt.
Dus de zoektocht mag beginnen, ik heb er veel zin in