*tilt de meeleesstenen van Domino_2006 en Mkango op en trekt ze er onder vandaan*
Dames!
Jolmer20, CarinaR en Ikkedus, leuk dat jullie volgen!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dames!
Jolmer20, CarinaR en Ikkedus, leuk dat jullie volgen!
karuna schreef:Meld zich ook weer, drie rondes dit keer, vol jaar dan.
Anders zijn het maar 4 koppels.
) heb jij er zelf veel werk van als ze broeden of de boel is uitgebroed? En moet je ook op specifieke kenmerken letten qua fok of kiezen de koppeltjes elkaar en basta?
).

Cayenne schreef:Welkom, Morganlefay!![]()
Ze mogen hier voor het grootste gedeelte zelf een partner kiezen (en valken zijn meestal erg monogaam, dus ze blijven hun partner ook hun hele leven lang trouw). Maar ik heb soms wel een sturende rol. Zo is het niet verstandig om 2 valken met rode ogen een koppel te laten volgen. Dan krijg je vaak zwakkere kleintjes en kunnen ze ook afwijkingen krijgen.
En uiteraard wil ik niet dat man en dame familie van elkaar zijn.
Tijdens het kweken let ik wel op hoe de ouders zich gedragen. Sommige vogels zijn gewoon geen goede ouderdieren en daar kweek ik dan ook niet meer mee. Ze blijven hier overigens wel gewoon wonen hoor! Dan zijn ze gewoon heel jong met kweekpensioen
Leuk dat je er ook weer bent!
Het zijn ook eigenlijk meer huisdieren als kweekvogels. Wat dat betreft ben ik niet zo'n goede kweker, want veel kwekers doen ook geregeld zijn oudervogels weg omdat ze nieuw bloed in de voliere willen. Maar ik ben veel te gehecht aan ze, dus dat lukt hier al niet
en ik ben ook echt aan allemaal gehecht, of ze nou tam zijn of niet
Aga's maken inderdaad wel veel en vooral schel geluid! Wat dat betreft zijn valken wel fijne vogels. Ze laten zich hier vooral in de ochtend en avond wel even een half uurtje horen, maar overdag houden ze vooral siësta 
Geen idee wanneer het Pasen is overigens, begin april?

"
ik vind dit topic altijd zo leuk! Je schrijft altijd met zo veel liefde over je vogels! Daar kan ik echt van genieten
Ik heb zelf 2 grasjes zitten. Een homo koppeltje
onze vorige parkiet was overleden dus ik heb er nog 1 uit het asiel gehaald. Vanaf de eerste blik zijn ze helemaal gek van elkaar! Elkaar kroelen, voeren, samen slapen.. heel bijzonder.
Welkom blackstar! 

En echt een mega leuke verrassing!
Helaas gaan ze meestal niet goed met valkparkieten samen en al helemaal niet wanneer de hormonen gaan werken, maar anders had ik ze zeker wel gehad! En een homokoppeltje, zo leuk!
Wat fijn ook dat je ze samen hebt zitten!
En ja, de lente komt er weer aan dus dan gaat het weer kriebelen
ik volg weer mee hoor!