Billy schreef:Ik weet niet waar je zit, maar ik wil wel eens kijken of ik weer aan eieren kan komen later dit jaar
Zuidoost Drenthe, errug ver van Zeeland...., maar tof aanbod, thx.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nickeltje schreef:Zit er nou nog verschil in hoeveel van de eieren uitkomen die je nu in de broedmachine stopt, of wanneer je ze in de zomer of eind van de zomer in de broedmachine stopt?
Chessie schreef:Mijn vader broedt ook ieder jaar met de machine (en een paar hennen), dubbel gezoomde barnevelders en buff Columbia Wyandotte krielen.
Ik ben wel benieuwd naar je uitkomst. Ik dacht dat hanen vaak nog niet zo vruchtbaar zijn rond deze tijd ivm het weinige licht. Meer richting het voorjaar zijn bij ons de meeste eieren wel bevrucht.
Ylana schreef:Om kort uit te leggen; eieren rond 9 dagen bebroeden, dan met een mini boor gaatje maken in ei op een groot bloedvat, met injectienaald gaatje maken, bloed afnemen en opsturen voor DNA test, gaatje afplakken.
Dan krijg je met ongeveer 3 dagen uitslag van de DNA en kan je de haantjes eieren eruit halen.
tamary schreef:Hen bepaald geslacht kuiken. Je kan een wat betere verhouding hen/haan krijgen door ronde(re) eieren te selecteren als je er van uit gaan dat een ronder ei gemaakt wordt door de hen omdat het bekken van een hennenkuiken meer ruimte nodig heeft al in het ei dan die van de haantjes.
SandAndOak schreef:tamary schreef:Hen bepaald geslacht kuiken. Je kan een wat betere verhouding hen/haan krijgen door ronde(re) eieren te selecteren als je er van uit gaan dat een ronder ei gemaakt wordt door de hen omdat het bekken van een hennenkuiken meer ruimte nodig heeft al in het ei dan die van de haantjes.
Is dit echt bewezen of meer een theorie? Zo ja heb je mogelijk een artikel erover? Vind het een interessante hypothese op zich.
Billy schreef:Tnt maar 2 kuikens uit, eentje zat dood in het ei.
Vandaag 3 kippen meegenomen naar het noorden, die zijn verhuisd naar criollo yess...