Teckel liefhebbers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:27

Jup hier ook een teckel!
Napoleon ondertussen 10 jaar oud. Kruising ruwhaar/ gladhaar.

Afbeelding
Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:31

Leuk!!

Ik heb er 2. Blonde Finn, inmiddels 4 jaar. En Marrondales Vivaldi (wildkleur); hij is 2 jaar.

2,5 jaar geleden helaas afscheid moeten nemen van mijn eerste ruwhaar teckel die 17 jaar is geworden! Hij was het beste maatje van mijn zoon en hij wordt nog steeds enorm gemist.

Finn:
Afbeelding

Afbeelding

Vivaldi:

Afbeelding

Afbeelding

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:55

Wat leuk een teckeltopic! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Meert op 02-02-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:57

Oh Meert, balen een hernia; hoe gaat het nu? Mijn inmiddels overleden oudje heeft het ook gehad, maar hij is er uiteindelijk wel goed van hersteld.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:58

Ahhh @meert, napoleon heeft een dubbele hernia gehad met complete achterhand verlamming toe hij 7 was. Na 2 jaar revalideren is hij weer 90% goed....
Hoe gaat het met Keet?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:09

Koekie, ze had een acute graad 5 hernia (volledig verlamd en geen diep pijngevoel meer) en is dezelfde dag nog geopereerd. Ze rent gelukkig weer rond maar heeft zeker linksachter nog last van zwakte. We zijn nu ruim 7 maanden verder en ze gaat nog steeds vooruit.
Ellende hé die hernia’s. Gelukkig dat het bij die van jou goed hersteld is.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:50

Wat een fantastische foto's komen er voorbij <3 _/-\o_ Leuk al die mede-teckelfans.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:58

Ik ben opgegroeid met teckels. Mijn ouders hebben altijd standaard ruwhaar teckels gehad.

Ook mijn vriend en ik hebben twee ruwharige teckels gehad. Een standaard ruwhaar, haar hebben we helaas in maart van dit jaar in moeten laten slapen. Onze ruwharige dwergteckel hebben we nog wel een zij speelt de baas over onze Ridgebacks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:52

Wat leuk!
Ik had vroeger een tekkel, hij is 16 geworden en uiteindelijk overleden aan kanker. Zijn naam was Bobby en we hebben hem uit het asiel gehaald toen hij negen maanden was. Het was echt mijn maatje en ik mis hem nog elke dag! Ooit komt er weer zo’n leuke lange clown in huis <3

Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 07:12

Ooohhh leuk allemaal nieuwe teckels in het topic :D super leuk!!

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:40

Wat een hoop ruwharige teckels!

Koekie73, dat koppie op die laatste foto! <3

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:52

@anne_91 hij had aan de afstandbediening gezeten :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:00

Ik heb een enorme voorliefde voor tekkels samen met mijn vriend. Maar we zijn best bang voor de gezondheids klachten. Hoe zit dat bij jullie tekkels? Heb je bij een tekkel met stamboom minder kans op een hernia?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 12:32

Ik ben er nu niet meer zo bang voor.
In het begin echt wel en ook met de keuze maken. Maar zoals ik mijn hond zie is ze onwijs gespierd, lekker actief en heeft een goed leven. Tuurlijk kan het bij haar ook voorkomen.
Mijn teckel heeft ook een stamboom, in de lijn van moeders kan zijn er maar weinig tot geen mankementen voor gekomen. Maar dat zegt ook niet alles.
Maar zo kijk ik er tegen aan.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:39

Yenni schreef:
Ik heb een enorme voorliefde voor tekkels samen met mijn vriend. Maar we zijn best bang voor de gezondheids klachten. Hoe zit dat bij jullie tekkels? Heb je bij een tekkel met stamboom minder kans op een hernia?

Wij hebben zeven teckels gehad. Allemaal met stamboom. Geen van hen heeft ooit een hernia gehad.
Van die zeven hebben we er twee op de leeftijd van tien jaar in moeten laten slapen. Een omdat deze in korte tijd doof en blind werd en ook zijn reuk verloor door een zeldzame aandoening. De ander kreeg op de leeftijd van tien jaar botkanker. De anderen zijn gezond oud geworden en van ouderdom overleden of leven nog.

Een fokker kan niet alles uitsluiten en een stamboom is geen gezondheidscertificaat. Maar een goede fokker houdt wel in de gaten of bepaalde dingen in bepaalde lijnen meer of minder voorkomen en houdt daar bij de keuzes in de fokkerij rekening mee. Ook test een verantwoordelijke fokker op de erfelijke aandoeningen die in het ras voorkomen en die getest kunnen worden.
Voor een pup van een populair ras als de teckel zou ik naar een fokker gaan die is aangesloten bij de rasvereniging. De rasvereniging stelt extra eisen qua gezondheidsonderzoeken die de RvB (instantie die stambomen uitgeeft) niet stelt.
Een goede fokker beantwoordt al jullie vragen en zal alle gezondheidsuitslagen graag aan jullie laten zien.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:01

Er zit natuurlijk een serieus stukje preventie bij. Onze teckel was een asielhond en heeft wel een hernia gehad. Hij sprong altijd stiekem op de bank dus daar ligt het probleem ook wel. Dat is natuurlijk funest.

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:50

Yenni schreef:

Guus heeft geen stamboom, het kan natuurlijk altijd voorkomen. Net als wat Danique zegt is er inderdaad dat stukje preventie. Ze mag geen trappen lopen en we hebben naast de bank een ‘trappetje’ met 2 treden staan zodat ze niet de bank op en afspringt ( enige ‘trap’ die ze mag lopen dus :+ ) ook met optillen proberen we haar rug altijd zo recht mogelijk te houden.

Verder zorgen we dat ze niet te zwaar wordt en we lopen aardig veel met haar op het strand en in het bos, ze is dan ook goed gespierd. Vermoed dat dit soort dingen ook wel veel goeds doen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:19

Teckels en springen, de grootste nachtmerrie van elke teckeleigenaar. Meestal gaat het goed. Soms... niet. :-(

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:54

Onze Napoleon heeft ook geen stamboom, loopt geen trap, springt of beter gezegd sprong bijna niet, trappetje voor op de bank en zo ineens een dubbele hernia.
Maar verder is het de vrolijkste, grappigste, waakste hond en bovendien de baas in huis.
Ik zeg altijd teckels zijn honden met humor.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:40

Yenni schreef:

De horror van elke teckel eigenaar. Hier een teckel met hernia's in ernstige mate. Ze kwam zo bij me als herplaatser en gelukkig heb ik haar redelijk op kunnen lappen. Nou wil ik geen hond meer na haar, maar dit is voor mij zeker een reden geen teckel aan te schaffen helaas. Maar ik moet wel zeggen.. ze is nu 12,5 jaar oud, en de hernia's zijn het enige probleem wat ze gehad heeft (ja oke, en een dramatisch gebit), en verder is ze echt kerngezond. Het is dus wel dubbel...

Trouwens, voor degene met drukke jonkies die hopen dat het nog weggaat.. m'n 12,5 jarige raced nog steeds rond als een idioot en stuitert nog steeds alle kanten op met een speeltje :+

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:24

Tja, mijn teckel had een stamboom, sprong niet op de bank, liep geen trap maar kreeg wel een hernia. Zijn ouders en broertjes/zusjes hadden nergens last van. Dikke pech.
Finn en Vivaldi hebben ook allebei een stamboom.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:50

Onze kruising teckel is geopereerd ivm een los botfragment in zijn schouder en mag eigenlijk ook niet springen etc. Wat voor trapje hebben jullie voor de bank? :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:19

Kun je dan niet beter een loopplankje gebruiken?

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:23

Jets schreef:
Onze kruising teckel is geopereerd ivm een los botfragment in zijn schouder en mag eigenlijk ook niet springen etc. Wat voor trapje hebben jullie voor de bank? :)

Wij hebben er zo een

Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:25

Ik zou heel graag een teckel willen hebben ,maar ben dus ook zo bang voor die kwetsbare ruggen. Hier een nogal wilde Stabij, een trap, een opstap 20 cm om in huis te komen en natuurlijk de bank. Het liefst wil ik een kruising met Jack Russel.
Wat houdt dat kaninchen precies in?