Ik heb een Galgo van bijna 4. Ontzettend fijne hond en echt mijn maatje. Heerlijk karakter heeft hij!
[ [url=m/Iv24U7.png]Afbeelding[/url] ]
Gecoupeerd wegens medische noodzaak!Ik doe op het moment vrij weinig met hem. Het is een lastige hond wat dat betreft, hij leert graag en vrij makkelijk maar hij is extreem vatbaar voor stress en met hem ergens op les gaan is geen succes. Moet ook oppassen met teveel stress i.v.m. leishmania.
Ik wil eigenlijk heel graag in de windhonden blijven, maar ik vind het soms wel erg lastig dat ze zo slecht/niet los kunnen. Ik hoor vaker dat silkens en whippets dat vaak wel kunnen...maar laten die twee rassen me nou het minst aanspreken van de rasgroep

Dus die hoop zal ik denk ik moeten laten varen.
Daarnaast is het zachte karakter vaak fijn, maar soms ook onhandig, zeker in het geval van andere, lompe honden. Ik moet hem nu met regelmaat beschermen tegen de onstuimige puberherder van mijn vader (die dezelfde stokmaat heeft, maar bijna 15kg zwaarder is). Als het hem echt te erg wordt dan corrigeert hij de pup wel, maar hij laat het dus eigenlijk te ver komen..
Ik heb gehoord dat de niet-Europese windhondenrassen een wat sterker karakter hebben in dat opzicht, klopt dat?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met andere rassen.
Zijn er hier mensen met Barzois, Sloughis, of Azawakhs? En zijn mensen bekend met de Taigan? (Niet-FCI-erkend Kirgizisch ras)