Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:21

Zal ons ook ff voorstellen.

Ben Anatevka uit een dorpje in Zeeuws Vlaanderen met in de tuin uitzicht op de belgische grens.

Senna is van 1-07-2018 en een kruising Duitse herder met een Engelse bulldog. Maar klest nog steeds graag gezellig mee hier ondanks ze geen puppy meer is.

Afbeelding

Afbeelding
Ze leef nog op deze foto. }>

Oh en insta heb ik gewoon onder mijn eigen naam.

Joy_Mennings

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:26

Ik meld me hier ook :)

Wij staan op de wachtlijst voor een Coton de Tuléar puppy. Waarschijnlijk gaat de puppy begin december geboren worden en zal hij dan in februari naar ons toekomen. Niets is nog zeker want de fokster gaat de baasjes uitkiezen en er moeten natuurlijk ook genoeg reutjes geboren worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:43

Joy_Mennings schreef:

Wij staan op de wachtlijst voor een Coton de Tuléar puppy. Waarschijnlijk gaat de puppy begin december geboren worden en zal hij dan in februari naar ons toekomen. Niets is nog zeker want de fokster gaat de baasjes uitkiezen en er moeten natuurlijk ook genoeg reutjes geboren worden.

Oeh gaaf! Vanwaar de keuze?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:49

KimD schreef:
Joy_Mennings schreef:

Oeh gaaf! Vanwaar de keuze?

Ik had een topic op bokt geplaatst met vragen voor rassen die bij onze eisen voldoen. Iemand noemde dit ras. Na wat onderzoek bleek het ook echt goed te passen bij onze eisen.

We zijn ook nog bij een fokker langsgegaan om kennis te maken en hebben daar een aantal hondjes ontmoet. Ze waren echt heel leuk :)

Uiteindelijk is het natuurlijk mijn moeders keuze geweest. Maar ik ben er erg blij mee.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:13

Seven schreef:
Ik zoek geen diva alle ridgeback bijv baas is leuk maar andere dingen veel leuker doei :D

Haha, daarom heb ik de podengo alvast maar niet genoemd :+ dát vermoeden had ik al. En ik heb wat dat betreft een van de ergste 'rassen' (mijne is niet zuiver :) ). Pods zijn super lief, maar ik ken maar weinig herder eigenaren die daarmee zouden willen leven. Mijn bekapper is denk ik een uitzondering: die heeft twee podenco's en daarnaast een border collie omdat ze ook iets wilde dat wél makkelijk te trainen was haha.

Joy_Mennings schreef:
Ik had een topic op bokt geplaatst met vragen voor rassen die bij onze eisen voldoen. Iemand noemde dit ras. Na wat onderzoek bleek het ook echt goed te passen bij onze eisen.

We zijn ook nog bij een fokker langsgegaan om kennis te maken en hebben daar een aantal hondjes ontmoet. Ze waren echt heel leuk :)

Uiteindelijk is het natuurlijk mijn moeders keuze geweest. Maar ik ben er erg blij mee.

Leuk, zijn hele leuke hondjes wel :) van de kleine 'harige gezelschapshondjes' zijn deze met de bolognezer en havanezer denk ik nog zo'n beetje het meest gezond ook?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:16

Podengos vind ik prachtig maar inderdaad dat te zelfstandige en dan het jagen wij hebben katten kippen en konijnen rond lopen :D

Ik vind de laizhou hong echt een geweldig ras en past ook bij ons kwa karakter etc maar is weer een groot en werkend ras.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:19

Seven schreef:
Podengos vind ik prachtig maar inderdaad dat te zelfstandige en dan het jagen wij hebben katten kippen en konijnen rond lopen :D

Ik vind de laizhou hong echt een geweldig ras en past ook bij ons kwa karakter etc maar is weer een groot en werkend ras.

*gaat even googlen*
Die zijn wel echt flink ja! :oo
Dat zou zó niet bij mij passen :') Je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat die wordt ondergesneeuwd door jullie huidige hond }>
Bestaat er dan niet iets met vergelijkbaar karakter in een middenmaat?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:25

Wij komen ons ook even voorstellen *\o/* Wij zijn in 2018 in dit topic gekomen met puppy Dexter. Dexter wordt volgende maand alweer 3 jaar Y)(^)

Daarnaast heb ik nog Dundy die toevallig vandaag alweer 4 jaar bij mij is <3 <3 *\%/* *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:28

@Joy_Mennings, wat een hoog schattigheids gehalte <3 Hoop alleen niet dat het een smeerkees is voor je :D

@Seven, moest deze ook googlen :+ Maar wat een stoer beest! Ik denk als ik je tegen zou komen in het 'wild' dat ik met Yoshi even een blokje om loop :o

@KimD, ik heb een soort van koopverbod.... rent naar de HEMA.... uitverkocht hier in het dorp.... Dus mams een appje gestuurd of ze bij haar in het dorp wil kijken :D

Waarom woont iedereen zo ver weg .... -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:30

x_Jeanine_x schreef:
@Joy_Mennings, wat een hoog schattigheids gehalte <3 Hoop alleen niet dat het een smeerkees is voor je :D

@Seven, moest deze ook googlen :+ Maar wat een stoer beest! Ik denk als ik je tegen zou komen in het 'wild' dat ik met Yoshi even een blokje om loop :o

@KimD, ik heb een soort van koopverbod.... rent naar de HEMA.... uitverkocht hier in het dorp.... Dus mams een appje gestuurd of ze bij haar in het dorp wil kijken :D

Waarom woont iedereen zo ver weg .... -O-

Ik heb ze online besteld. :Y)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:31

Yeuh een nieuw topic! Ik volg zeker weer, hier en daar zal ik eens reageren :')

(ps: niks is zeker dus ik spoil nog niet, maar wie weet hebben wij binnenkort een verassing... :+)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:01

ZoZenn schreef:
Yeuh een nieuw topic! Ik volg zeker weer, hier en daar zal ik eens reageren :')

(ps: niks is zeker dus ik spoil nog niet, maar wie weet hebben wij binnenkort een verassing... :+)

Jeej voor de potentiële verrassing! *\o/*
**is helemaal niet nieuwsgierig en dus helemaal niet benieuwd naar wat je er misschien bij krijgt hoor O:) **

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:13

Skippy01 schreef:
Leuk, zijn hele leuke hondjes wel :) van de kleine 'harige gezelschapshondjes' zijn deze met de bolognezer en havanezer denk ik nog zo'n beetje het meest gezond ook?

Er werd inderdaad gezegd dat het een gezond ras was. Daar hebben wij ook naar gekeken, en uiteraard ook een fokker die aangesloten is bij de vereniging en dus de verplichte testen doet enzo

x_Jeanine_x schreef:

Hahaha hopelijk niet nee :') Ons vorige hondje (licht beige) was dat wel, dus we zijn het wel gewend ahahah

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:17

Seven schreef:
Ik zoek geen diva alle ridgeback bijv baas is leuk maar andere dingen veel leuker doei :D

Heb hiervoor ook een pincher gehad naast de anderen als herplaats/hertrain hondje en die was echt ontzettend leuk en kon ook goed spelen met de grote honden maar ik ken er ook veel die heel smal en fragiel zijn dat zal minder werken.
Een terrier is overigens wel een optie maar dan denk ik sneller aan een parson of jack evt engelse staff maar daar zit ik weer met het hond scherpe.

Herder type mag zeker ik fiets, wandelen ga met paarden het bos in als zon kleintje mee kan is het enkel een voordeel

Heb je een duitse pinscher gehad of een reepincher?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:25

fokfanaat schreef:
Seven schreef:

Heb hiervoor ook een pincher gehad naast de anderen als herplaats/hertrain hondje en die was echt ontzettend leuk en kon ook goed spelen met de grote honden maar ik ken er ook veel die heel smal en fragiel zijn dat zal minder werken.
Een terrier is overigens wel een optie maar dan denk ik sneller aan een parson of jack evt engelse staff maar daar zit ik weer met het hond scherpe.

Herder type mag zeker ik fiets, wandelen ga met paarden het bos in als zon kleintje mee kan is het enkel een voordeel

Heb je een duitse pinscher gehad of een reepincher?

Ik heb ook een pinscher, een echte firecracker die erg breed gebouwd is en echt een altijd doorgaan mentaliteit heeft. Ik ben eens op een pinscher wandeling geweest met hem en hij kegelde die nederlandse showlijntjes bijna allemaal omver :') :') :') . Er zijn echt wel wat leuke, goedgebouwde meer werklijnrichting pinschers te vinden! (Maar niet in Nederland :') )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:29

Wij gaan in 2021 voor onze 2e duitse pinscher, teef is gedekt, nu maar hopen dat er een teefje voor ons bijzit!

we hebben al een 12 jarige DP
hier als pup;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:33

Een Russisch gefokte dwerg pincher fokfanaat was een stevig hondje.

Ja de laizhou hong is een groot ras meer Dobermann dan de maat die ik zoek :D

Kwa dat omlopen ik woon in dr nogal middle of nowhere kom echt nooit iemand tegen dat is wel een voordeel met honden zowls mn Hollander waar mensen vaak voor weg rennen. Hij kan altijd lekker rauzen zonder problemen naar ik vind het ook jammer ik zou willen dat hij een speelmaatje had. Op de club buiten het trainen om is hij super sociaal naar alle honden en wil graag spelen.

Prachtige honden kaus die zouden hier ook wel passen op het punt na dat ik niet met nog een extra hond kan trainen. Nouja thuis wel natuurlijk :D

Prachtig hondje fokfanaat <3
Die lijkt me ook wel passend

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:37

likt me zeker passen, luisteren heel goed, erg slim, haren weinig en niet al teveel jachtinsticht en mooi handzaam tussenmaatje.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:40

Ook ik kom hier even zwaaien. De komende tijd zal ik vooral meelezen maar misschien komen er nog wat mooie tips voorbij!

Ik sta op de wachtlijst voor een Hollandse herder. De teef wordt als het goed is rond december/januari loops en dan ga ik heeeel hard duimen dat er een pup voor mij bij zit :D

Zelf woon in in Wijk bij Duurstede en wandel veel met de honden van mijn ouders rond Doorn of in het losloop stuk van Austerlitz.

Zijn er mensen met tips voor hondenscholen in de buurt? Ik wilde graag naar Houten maar die moeten door gedoe met de gemeente de deuren sluiten helaas.

Seven schreef:

Wat een prachtige honden :wow:
Nog nooit van gehoord maar die zien er inderdaad flink aan de maat uit.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:44

x_Jeanine_x schreef:
Hoihoi,

Ik ben officieel, Foam van huize Benjamin, mijn roepnaam is Yoshi!
Geboren in Zevenbergen op 31 maart 2020 en ben ik een heel knap teefje, ook heb ik 2 zusjes en 3 broertjes!
Ik ben ook te volgen op instagram >@yoshi_deteckel <> https://www.instagram.com/yoshi_deteckel/ <

Ik ben Jeanine, 29 jaar jong en geregistreerd partnerschap met Richard :)
Wij wonen in een dorpje tussen Arnhem en Nijmegen!

Samen wandelen wij graag, doen wij suppen en lekker fietsen!
Ook met mijn schapendoes vriendinnen van de Bonte Boelenham wandelen wij graag. Dit zijn mijn schoonouders en zij verwachten volgend jaar ook een nestje > http://debonteboelenham.com/ <
[ [url=m/u7jVR1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3apmQI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TVgc85.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YbG5x4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uT8paO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat grappig, Noortje, de Schapendoes van m'n ouders komt bij hun vandaan :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:47

@Muiz, kom ik je hier ook nog tegen :D
@Limoen, Super leuk :) Heb je een foto? Of staat die toevallig op je insta?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:48

Ik heb me ook weer gestipt hier :D
Al is Saartje alweer 4 jaar.. Dat was onze laatste hondenpuppy voorlopig, we hebben afgelopen juni onze 2e mensenpuppy gekregen :') Daar hebben we het wel even druk mee i.c.m. onze 3 honden :')

Zahra is onze Saluki teef van 4 jaar
Mr. Sam is onze Chihuahua Langhaar reu van 6 jaar
Isa is onze Chihuahua Langhaar teef van 10 jaar

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:49

We hebben dit al eens in het andere topic gedaan als ik me niet vergis maar wellicht leuk om hier ook nog eens te doen.

Welke rassen staan op jullie lijstje met ik-vind-het-wel-mooi-maar-het-komt-er-nooit-in? Voor mij zijn dat een aantal rassen met bovenaan de MHD & de Chinese Crested (PP), ik vind ze prachtig om te zien en qua karakter. Maar mijn wederhelft helaas helemaal niet! En als ik eerlijk ben is de MHD qua karakter ook het minst aansluitend met onze huidige roedel. Ook de Afghaanse windhond, de poedel en de Manchester terrier staan op mijn lijst. Maar ik heb sowieso altijd gezegd dat ik nooit een terrier in huis neem, dus hoe leuk ook het gaat niet gebeuren. Voor de Afghaan gaat hetzelfde verhaal op als voor de MHD & de CC, mijn kerel vind ze niet mooi en als ik eerlijk ben is het voor mij ook teveel onderhoud. De poedel is nog discutabel, ik mag ze sowieso niet voordat ik de 40 gepasseerd ben en wellicht dat het een kleine variant wordt alhoewel de standaard mijn hart gewonnen heeft. <3 Voor mijn wederhelft staat op die lijst de Golden. Hij vind ze fantastisch maar dan echt zoals ze horen. Ik niet. :Y) Die mag hij pas als we de 70 gepasseerd zijn, als bejaardengymhond. :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:51

x_Jeanine_x schreef:
@Muiz, kom ik je hier ook nog tegen :D
@Limoen, Super leuk :) Heb je een foto? Of staat die toevallig op je insta?

Wel een oude foto.. Heb al heel lang geen foto's meer van haar gemaakt. :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:51

ik vind veel harige honden wel mooi, maar er komt hier nooit een hanghaar hond in!

als je de manchester mooi vind, kan je ook eens kijken naar de duitse pinscher, lijkt er behoorlijk op, maar aangenamer karakter vind ik.