rattenkooi zelf aan het maken 1 x 1m en 2m hoog

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Re: rattenkooi zelf aan het maken 1 x 1m en 2m hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:26

Ik krijg er niet zo goed zicht op eigenlijk.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:29

Zal morgenmiddag even wat grotere overzichtfotos maken, was ze net even aan het verschonen dus vandaar snel wat fotos :)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:32

Ik vind het zo donker allemaal.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:37

Het hout bedoel je? Er komt veel licht in de ruimte dus opzich hebben ze zicht zat. Denk dat het komt omdat de fotos van dichtbij zijn :o

Er komen nog hangmatjes ed in van leuke vrolijke kleuren, maakt het geheel denk wat beter

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:40

Ach ratjes, ik heb er zelf ook gehad! Ben benieuwd naar foto's als het af is en de hangmatjes hangen :)

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: rattenkooi zelf aan het maken 1 x 1m en 2m hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:16

Van ratten zelf heb ik niet zoveel verstand, ik weet alleen inhoudelijk dingen over hun verre neefjes, gerbils. Voor gerbils zou dit, zo hoe die nu is, te open zijn met te weinig schuilmogelijkheden, je ziet ze op de foto ook een beetje bangig op een hoopje gekropen zitten. Misschien alvast wat meer tentjes of huisjes erin zodat ze zich indien gewenst veilig kunnen verstoppen?
Maar of dat ook echt zo werkt bij ratjes weet ik dus niet :D ik ben wel benieuwd naar wat voor moois je er van gaat maken en hoe het eruit ziet als je klaar bent met inrichten, volgens mij heb je een hoop plannen :D

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:25

Telpeva schreef:
Van ratten zelf heb ik niet zoveel verstand, ik weet alleen inhoudelijk dingen over hun verre neefjes, gerbils. Voor gerbils zou dit, zo hoe die nu is, te open zijn met te weinig schuilmogelijkheden, je ziet ze op de foto ook een beetje bangig op een hoopje gekropen zitten. Misschien alvast wat meer tentjes of huisjes erin zodat ze zich indien gewenst veilig kunnen verstoppen?
Maar of dat ook echt zo werkt bij ratjes weet ik dus niet :D ik ben wel benieuwd naar wat voor moois je er van gaat maken en hoe het eruit ziet als je klaar bent met inrichten, volgens mij heb je een hoop plannen :D


Ratjes houden inderdaad ook van verstopplekjes. Aan de voorkant hangen 5 kokosnoten daar slapen ze vaak in en in het huisje. De foto was tijdens het schoonmaken dus dan zijn ze vaak wat lichtelijk geïrriteerd omdat ze overal uit moeten }> de rest was lekker in het gangetje aan het lopen, die werden wel snel wakker.

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: rattenkooi zelf aan het maken 1 x 1m en 2m hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:01

Wat gaaf, ik zie dat het nog niet af is, maar het begin is er en het ziet er echt heel goed uit!

Ik heb zelf een hele tijd fretten gehad en daarvoor had ik ook een zelfbouw kooi met verdiepingen en klimrekken en what not. Zo leuk om te doen.

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: rattenkooi zelf aan het maken 1 x 1m en 2m hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:18

Heb je geen schrik als het zulke knagers zijn dat ze gewoon door het hout gaan? Hier ook betonplex platen op stal maar de ratten raken daar toch ook makkelijk doorheen ... Ene heeft zo zelfs een ganse gang door elke stalwand heen geklaagd zodat hij van de achterste stal waaronder zijn nest is, doorheen alle stallen naar de zadelkamer kan en terug zonder ooit 1 stap buiten te moeten zetten

Benoite

Berichten: 695
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:42

Little_Gift schreef:
Heb je geen schrik als het zulke knagers zijn dat ze gewoon door het hout gaan? Hier ook betonplex platen op stal maar de ratten raken daar toch ook makkelijk doorheen ... Ene heeft zo zelfs een ganse gang door elke stalwand heen geklaagd zodat hij van de achterste stal waaronder zijn nest is, doorheen alle stallen naar de zadelkamer kan en terug zonder ooit 1 stap buiten te moeten zetten

Hihi stiekem vind k dit een fantastisch verhaal! Slimme beesten!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 18:13

Oeps late reactie, kooi is klaar. Enkel nog buitenkant een keer verfen:



Afbeelding

Bovengedeelte


Afbeelding

Ondergedeelte

Foto's zijn niet helemaal gelukt zal morgen wat details plaatsen. Er zitten nu 7 dames in

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:35

Zo tof <3