Ik bedoelde meer dat de hond er minder last van heeft omdat ze geen klitten krijgen met een korte vacht.

Benieuwd naar de rest van je info!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stumper_ schreef:Leuk om het proces zo een beetje te kunnen volgen en veel succes ermee! Mag ik je vragen hoe je aanpak met behendigheid met Dana afweek van hoe je het traint met je Border Collies?
Cryssie schreef:Knappe ouders. Ben erg benieuwd naar de pups.
Ouders volledige Europese lijn?
Ik heb zelf een korthaar, maar dan voor de helft Amerikaans.
KimD schreef:Cryssie schreef:Knappe ouders. Ben erg benieuwd naar de pups.
Ouders volledige Europese lijn?
Ik heb zelf een korthaar, maar dan voor de helft Amerikaans.
Leuk, nog een korthaar! Hoe heet je hond op stamboom? Mag ook via PB!
Achter de vader van Dana zit verderop nog een gedeelte USA. Achter haar moeder is wel volledig Europees, vooral Finland en die kanten (mijn voorkeur) en gedeeltelijk Zwitserland.
Achter de vader van Henry zit Canadees & Engels bloed, zelfs nog een puntje Australisch bloed. Achter de moeder zit ook veel USA & Canadees bloed. Daar zit ook veel korter in de generaties Amerikaans bloed terwijl dat aan de kant van Dana verder weg zit. Daar werd de import ook duidelijk want dan 'schakelen' ze ineens over naar Fins bloed.
Aan de kant van de vader zit verderop ook een vrij hoog COI% maar daar hebben ze duidelijk meer aandacht aan besteed toen de honden eenmaal in Europa waren.
Bron: https://www.dierenrecht.nl schreef:Persisterende pupillaire membranen (PPM) is een oogaandoening, waarbij het oogmembraan dat voor de geboorte de pupil van het oog bedekt, niet is verdwenen. Normaal is dit membraan binnen 4 weken verdwenen, maar bij PPM blijven de restanten bestaan. De restanten kunnen over de pupil (van de ene rand van de iris naar de andere rand van de iris) lopen of van de pupil naar de binnenkant van het hoornvlies of naar de voorkant van de lens. Afhankelijk van de locatie en omvang kunnen deze restanten het gezichtsveld beïnvloeden, maar het hoeft geen problemen te geven.
Diagnose
De diagnose wordt gesteld op basis van de verschijnselen en bevindingen bij het lichamelijk onderzoek en een uitgebreid oogonderzoek.
Behandeling
Er is geen behandeling mogelijk, maar in veel gevallen is een behandeling ook niet noodzakelijk.
Spruit schreef:Ik volg! Ik ben namelijk op zoek naar een Smooth collie pup voor volgend jaar (of het jaar daarna, je weet het nooit of er iets passend geboren wordt) en sta al bij één fokker op de wachtlijst. Wat een fantastisch ras is dit toch
KimD schreef:Spruit schreef:Ik volg! Ik ben namelijk op zoek naar een Smooth collie pup voor volgend jaar (of het jaar daarna, je weet het nooit of er iets passend geboren wordt) en sta al bij één fokker op de wachtlijst. Wat een fantastisch ras is dit toch
Leuk! Bij wie sta je op de lijst? Mag ook per PB uiteraard als je het liever niet openbaar wilt delen.
Misty12 schreef:Haha gelukkig idd geen Lassie. Maar hoe vaak wij niet op straat zijn aangesproken met : he daar heb je Lassie! Onze eerste sable kleurig teef heette Raya. Daarna hadden we een tricolour teefje Bonny. Toen Raya overleed kwam er als maatje voor Bonny een reu bij: Bowie. Ook een tricolour. Na het overlijden van Bonny kwam er weer een sable kleurig teefje Sheela.
Machie schreef:Ah wat leuk dat jullie een Soof puppy krijgen![]()
Helaas allemaal kortharen, ik vind bij de border de langhaar toch net wat mooier
Spruit schreef:Oehh![]()
Heb je een voorkeur voor een reu of een teef? Hebben ze allemaal dezelfde kleur?
Spruit schreef:Wat voor kleur heeft de teef van dit nest trouwens? Vind haar poten wel grappig, zo 'modderig'