Super leuk!
Behalve dan dat ze er altijd uit het nest duwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sclimpre schreef:Als je de nesten elk jaar weghaalt is het normaal dat je hen niet kan betrappen op hergebruik
Memories schreef:Mooi stalgebouw hoorzeker icm met een vijver nabij denk ik dat je een aantrekkelijke stek hebt voor de zwaluwtjes. Wij hebben hier een vergelijkbare stal qua opbouw, met 3 boxen en net een stukkie groter, en hier zit de laatste jaren consistent een nestje of 15 a 20.
Nesten zou ik vrij hoog ophangen. Kan niet goed zien hoe plat je dak is maar zou ze niet helemaal zo hoog mogelijk op het hoogste punt hangen. Als het in de zomer bloedheet word en die hitte daarheen stijgt krijgen de vogeltjes het behoorlijk zwaar. Verder een centimeter of 15 of 20 onder een afdak, ze zitten graag beschut![]()
En verder bouwen ze idd wel gewoon lekker waar het uitkomthier dus al o.a. op de beveiligingscamera’s, op lichtknopjes, en op de rand van het bovenluik van de boxdeur meegemaakt.
ruitje schreef:Kan je wel doen maar vaak is het nest gewoon te klein en wippen ze zodra ze groter worden de zwakste er uit![]()
Meestal is de kat ons dan allang voor.
Thomas5 schreef:Wow petitparis 35 bewoonde nesten!
Zo een draad om op te zitten kan dus gewoon IN de stal gehangen worden?
Wel leuk om te lezen dat er zoveel gastgezinnen zijn op bokt![]()
Misschien nog een leuk weetje: hoe hoger de zwaluw vliegt, hoe beter het weer wordt.
Heeft te maken met de luchtdruk waardoor de insecten hoger gaan vliegen als ik me niet vergis.
petitparis schreef:35 bewoonde nesten was echt een top jaar. Helaas had ik in de stal van mijn eigen paard slechts 1 ipv3 bewoonde nesten.
Enkele zomers terug zijn de jongen massaal gestorven door de hittegolf. Onze stallen zijn niet geisoleerd, helaas.
Als ik eraan denk laat ik het water aan de drinkbakken ook regelmatig overlopen en anders moeten ze wat verder naar de 2 vijvers vliegen. Muggen genoeg op stal...