[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:24

Mijns inziens wel... Je weet ook dat je aansprakelijk bent voor alles wat in de pups aan erfelijke afwijkingen voorkomt, maar wat je niet getest had terwijl dat wel had gekund? Als ze Dier en Recht erop zetten ben je straatarm....

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:26

Gezondheidsverklaring van de da is ook geen geteste hond ;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:27

Die opmerking van de pups worden goed onderzocht en krijgen een gezondheidsverklaring is echt de standaard tekst in een advertentie van mensen die niet de moeite hebben genomen om bewust te gaan fokken.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:28

xLaraaj schreef:
Ik snap een paar dingen niet..

1: je zegt dat je wilt bijdragen aan het ras. Maar je fokt helemaal geen ras maar een ongeteste kruising ..

2: je zegt dat je nu geen risico’s wilt nemen met de narcose. Maar waarom niet eerst de testen gedaan? Nu ben je vet met je testen achteraf want de pups zijn er al ... ? Miss dan tog voor een volgend nest?

Maakt me niks uit dat je een kruising doet opzich. Maar wel dat je een jawel: ondoordachte kruising doet zonder testen. Vraag mij dan ook af hoe goed en hoe getest de vader is als je hem zelf niet op internet kunt vinden.

_/-\o_ _/-\o_

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:28

Urona447 schreef:
Die opmerking van de pups worden goed onderzocht en krijgen een gezondheidsverklaring is echt de standaard tekst in een advertentie van mensen die niet de moeite hebben genomen om bewust te gaan fokken.

En de standaard uitleg van broodfokkers die doen alsof ze geen broodfokker zijn

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:32

Ik ga niet verder op de discussie van wel of niet testen in. Daar is mijn topic niet voor bedoeld. Dus mochten er alnog mensen zijn die het leuk vinden om de dracht te volgen, altijd welkom. Ga mijzelf niet telkens verantwoorden omdat het in mensen hun ogen ondoordacht is. Prima jou mening, maar laten we dit topic houden waarvoor het bedoelt is. Jullie meningen zijn hierin zijn nou wel duidelijk en hoeven niet telkens herhaalt te worden. Overigens ben je als particulier niet verplicht alle gemaakte kosten te betalen. Enkel de verkoopprijs van de puppy kan worden teruggeist. Tenzij anders besproken.

Nogmaals laten we dit topic houden waarvoor het bedoelt is een hierover verder geen onnodige discussie creëren.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 24-03-20 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:35

Sorry hoor maar je gaat nu wel heel erg ver in je aannames en vind dit toch wel heel erg ongepast om te beweren. Je bent welkom om hier langs te komen. Ons hondje woont gewoon bij ons in huis, loopt overdag hele dag buiten, word graanvrij gevoerd ivm bewezen studies waaruit blijkt dat graan negatieve effecten heeft, ligt heerlijk bij ons op de bank en loopt vrolijk rond tussen onze 3 katten. Vind deze aanname gigantisch onvolwassen en nodig je dan bij deze ook uit om een keer gezellig langs te komen.

En nee mijn pups krijgen niet om die reden een gezondheidsverklaring. Vind het wel erg onvolwassen dat er vanaf het begin al aannames worden gemaakt op basis van het niet testen van mijn teef.

Gigantisch respectloos.

Zoe_97 schreef:
Urona447 schreef:

Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 24-03-20 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoopysnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:42

Maar, dat teefje is al dragend, waarom nog discussiëren? Misschien was het niet echt handig van TS, maar waarom moeten wij dat allemaal nog 100 X zeggen? Het is toch al gebeurd en wij veranderen er toch niets aan.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:44

Precies.
Tevens heb ik ook al toegegeven dat het niet laten testen van mijn teef niet verantwoord was. Dit is voor mij een leerpunt, het is ook mijn 1e nestje.
Ik blijf een mens, iedereen maakt fouten.

Ik vind de aannames die over mij worden gemaakt daarom ook gigantisch respectloos, puur omdat mijn teef niet getest is...

Snoopysnoep schreef:
Maar, dat teefje is al dragend, waarom nog discussiëren? Misschien was het niet echt handig van TS, maar waarom moeten wij dat allemaal nog 100 X zeggen? Het is toch al gebeurd en wij veranderen er toch niets aan.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:54

Moderatoropmerking:
Slotje voor overleg

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:25

Moderatoropmerking:
Het topic is weer geopend. We willen jullie hierbij met klem verzoeken bovenstaande discussie te laten voor wat het is. Daarnaast ook het verzoek om netjes richting elkaar te blijven en niet op de man te spelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:29

NadjaNadja schreef:
Het topic is weer geopend. We willen jullie hierbij met klem verzoeken bovenstaande discussie te laten voor wat het is. Daarnaast ook het verzoek om netjes richting elkaar te blijven en niet op de man te spelen.

Dus bij de paarden mag er stevig gediscussieerd worden, maar als het honden betreft niet? Meten met twee maten noemt men dat!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:41

https://www.keeshondenclub.nl/wp/syringomyelie-sm/ Tegenwoordig word er bij de dwerg kezen wel degelijk getetst.
Ik ben fan van het ras maar weet ook hoe pijnlijk de erfelijke aandoeningen zijn. Dat er moeite gedaan word gezonde hondjes te fokken maar de broodfok de overhand heeft.
Ook de chihuahua leid aan een lijst erfelijke ziekte 's waarom in godsnaam er dan mee fokken.
Als je de hondjes adverteert op boktmarkt en dan ook nog eens in topics benoemt en nog een topic apart maakt dan is dat naar mijn gevoel om ze te verkopen.
Ik ken genoeg fokkers,we hebben zelf een geteste dekreu met fci stamboom (geen kees) Maar als hij dekt hoeft er nooit geadverteerd te worden die pups zijn al onder dak voor ze geboren zijn.
Ik heb niks tegen fokken als iemand het bewust doet met fokdoel voor ogen en geteste honden.
Maar met rassen waar zulke zware gezondsheids problemen zijn moet je oppassen.

Wat dat betreft zijn ze in nl weer soepelder als in Belgie daar zouden deze adv al niet mogen daar mag je alleen adverteren met een kamer van koophandelnr.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 19:49

NadjaNadja schreef:

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:54

Kristy ik ga niet met jou onverantwoorde straatje mee. En heb recht op een mening dan moet je geen topic openen op een discusie forum

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:58

KimD schreef:
NadjaNadja schreef:

Dus bij de paarden mag er stevig gediscussieerd worden, maar als het honden betreft niet? Meten met twee maten noemt men dat!

Ik denk dat het niet zo zeer om de discussie gaat, maar de toon van de discussie.

@Kristy: als "hobbyfokker" die wel de dieren volledig door de molen haalt voordat er een reu op gaat niet mijn keuze. Desalniettemin wens ik je veel plezier met het nest en ik hoop voor je dat je gezondde pups krijgt :). Je hebt het nest goed bedoeld, maar hopelijk trek je er een les uit voor de volgende keer dat een goede voorbereiding echt belangrijk is (en daarbij hoort een verantwoordelijk fokplan en het testen van beide ouderdieren

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:58

Moderatoropmerking:
Het punt dat men richting TS wilde maken is duidelijk. Een goed gefundeerde discussie is toegestaan op Bokt, het lijkt hier echter niet mogelijk zonder op de man te spelen. Vandaar het verzoek, nogmaals en voor de laatste keer, om de discussie te laten rusten.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 20:06

Klopt, ik geef hierin ook aan dat ik mij niet goed genoeg/verkeerd heb ingelezen betreft het fokken van een nestje. Mocht ik in de toekomst toch nog een keer een nestje met haar willen dan ga ik mij hierin beter inlezen en zorg ik dat ze getest is. Ik ga iniedergeval een thuisstudie volgen van het LOI, hierin komt ook een uitgebreid stuk betreft het fokken in voor.

Citaat:
Je hebt het nest goed bedoeld, maar hopelijk trek je er een les uit voor de volgende keer dat een goede voorbereiding echt belangrijk is (en daarbij hoort een verantwoordelijk fokplan en het testen van beide ouderdieren.

Laten we het inderdaad vanaf nu gezellig houden <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:09

Maar dit is toch niet op de man spelen? Of persoonlijk aanvallen ? Dit is een discussie waar ook andere bokkers nog wat van leren misschien en duidelijke eerlijke vragen.

Nouja als het zo moet op bokt is het heel spijtig. Veel succes met de verkoop.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:16

Er is niet één keer op de man gespeeld...

Maarja, het moderatorteam zit duidelijk ook thuis en modereert om te kunnen modderen. Letterlijk deze keer.

Ontzettend jammer dat er een mod een persoonlijke mening hanteert over man/bal en daardoor ongezond fokken gewoon goedkeurt!

In plaats dat mensen nu terechte vragen stellen en andere mensen daar iets van kunnen leren, verwacht het team nu 'oeh' & 'aah'. Verschrikkelijk! :n

Daar kan ik geen begrip voor hebben!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 20:20

Dit is toch wel degelijk op de man spelen. Tevens was het punt al duidelijk en is hierover doorhameren niet nodig. Zoals de moderators hebben aangegeven het graag on topic houden. Zou het zonde vinden als mijn volgtopic een slotje krijgt.

Heb mijn fout allang toe gegeven.
Dan is het toch ook genoeg?

Zoe_97 schreef:
Urona447 schreef:

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:21

KimD schreef:
Er is niet één keer op de man gespeeld...

Maarja, het moderatorteam zit duidelijk ook thuis en modereert om te kunnen modderen. Letterlijk deze keer.

Ontzettend jammer dat er een mod een persoonlijke mening hanteert over man/bal en daardoor ongezond fokken gewoon goedkeurt!

In plaats dat mensen nu terechte vragen stellen en andere mensen daar iets van kunnen leren, verwacht het team nu 'oeh' & 'aah'. Verschrikkelijk! :n

Daar kan ik geen begrip voor hebben!

_/-\o_

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:23

Goh ik ben niet per se voor honden met stamboom maar zeer duidelijk wel voor geteste ouderdieren.
Dat sommigen hier negatief reageren op jouw eerste post is logisch. Je stelt de situatie soort van rooskleuriger voor dan ze is. Niet-kritische lezers en ev geïnteresseerden mogen wel weten wat ze bij jou kopen.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 20:26

Bij deze vraag ik een slotje aan voor mijn topic gezien mensen blijkbaar blijven doorhameren op het feit dat moederhond niet getest is en er toch degelijk op de man is gespeeld. Jammer dat mensen geen intresse hebben in het volgen van mijn nestje en zich blijven vastklammen aan het doorvoeren van een discussie.

Er zijn inmiddels speeksel testen aangevraagd welke geen effecten hebben op de dracht.

NadjaNadja schreef:
Het punt dat men richting TS wilde maken is duidelijk. Een goed gefundeerde discussie is toegestaan op Bokt, het lijkt hier echter niet mogelijk zonder op de man te spelen. Vandaar het verzoek, nogmaals en voor de laatste keer, om de discussie te laten rusten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:34

Wat wil je dan horen meid? “Wauw, dat heb je doordacht gedaan!”, of “Knap, goede keuze”. Mensen reageren hier op feiten en jij noemt het op de man gespeeld.
En omdat niet iedereen laaiend enthousiast is -terecht lijkt me- vraag je een slotje. Tjsa ...