Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
xLaraaj schreef:Ik snap een paar dingen niet..
1: je zegt dat je wilt bijdragen aan het ras. Maar je fokt helemaal geen ras maar een ongeteste kruising ..
2: je zegt dat je nu geen risico’s wilt nemen met de narcose. Maar waarom niet eerst de testen gedaan? Nu ben je vet met je testen achteraf want de pups zijn er al ... ? Miss dan tog voor een volgend nest?
Maakt me niks uit dat je een kruising doet opzich. Maar wel dat je een jawel: ondoordachte kruising doet zonder testen. Vraag mij dan ook af hoe goed en hoe getest de vader is als je hem zelf niet op internet kunt vinden.
Zoe_97 schreef:Urona447 schreef:Die opmerking van de pups worden goed onderzocht en krijgen een gezondheidsverklaring is echt de standaard tekst in een advertentie van mensen die niet de moeite hebben genomen om bewust te gaan fokken.
En de standaard uitleg van broodfokkers die doen alsof ze geen broodfokker zijn
Snoopysnoep schreef:Maar, dat teefje is al dragend, waarom nog discussiëren? Misschien was het niet echt handig van TS, maar waarom moeten wij dat allemaal nog 100 X zeggen? Het is toch al gebeurd en wij veranderen er toch niets aan.
NadjaNadja schreef:Het topic is weer geopend. We willen jullie hierbij met klem verzoeken bovenstaande discussie te laten voor wat het is. Daarnaast ook het verzoek om netjes richting elkaar te blijven en niet op de man te spelen.
KimD schreef:NadjaNadja schreef:Het topic is weer geopend. We willen jullie hierbij met klem verzoeken bovenstaande discussie te laten voor wat het is. Daarnaast ook het verzoek om netjes richting elkaar te blijven en niet op de man te spelen.
Dus bij de paarden mag er stevig gediscussieerd worden, maar als het honden betreft niet? Meten met twee maten noemt men dat!
Citaat:Je hebt het nest goed bedoeld, maar hopelijk trek je er een les uit voor de volgende keer dat een goede voorbereiding echt belangrijk is (en daarbij hoort een verantwoordelijk fokplan en het testen van beide ouderdieren.
Zoe_97 schreef:Urona447 schreef:Die opmerking van de pups worden goed onderzocht en krijgen een gezondheidsverklaring is echt de standaard tekst in een advertentie van mensen die niet de moeite hebben genomen om bewust te gaan fokken.
En de standaard uitleg van broodfokkers die doen alsof ze geen broodfokker zijn
KimD schreef:Er is niet één keer op de man gespeeld...
Maarja, het moderatorteam zit duidelijk ook thuis en modereert om te kunnen modderen. Letterlijk deze keer.
Ontzettend jammer dat er een mod een persoonlijke mening hanteert over man/bal en daardoor ongezond fokken gewoon goedkeurt!
In plaats dat mensen nu terechte vragen stellen en andere mensen daar iets van kunnen leren, verwacht het team nu 'oeh' & 'aah'. Verschrikkelijk!![]()
Daar kan ik geen begrip voor hebben!
NadjaNadja schreef:Het punt dat men richting TS wilde maken is duidelijk. Een goed gefundeerde discussie is toegestaan op Bokt, het lijkt hier echter niet mogelijk zonder op de man te spelen. Vandaar het verzoek, nogmaals en voor de laatste keer, om de discussie te laten rusten.