[VOLG] Otje de Silken Windsprite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 21:03

Vandaag zijn de puppers een maand oud! *\o/* *\o/*
Het gaat hartstikke goed met ze!
Ze worden zo groot := Echt bizar hoe snel dat gaat. De neuzen beginnen ook te groeien, kleine Pinokkio's :D <3
Kan echt niet wachten om ze te kunnen knuffelen. Gaat helaas door corona nog wel even duren maar tot die tijd geniet ik lekker van de foto's en filmpjes :+:

Geen denderende foto's maar zijn screenshots uit een filmpje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

((dangerous))
Afbeelding

Skippy01

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:48

Ah, schatjes! <3 Nu die neuzen langer worden, ga je wel mooi die typische neuslijn zien ook, heel tof!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:53

Ach, ze worden steeds knapper!

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:08

Oh, must. contain. myself. <3

Wat een prachtige pupjes, ik zou er zo graag eentje hebben naast mijn grippet reu. Toch stiekem vragen, hebben ze allemaal al een huisje? :o Zo nee, dan moet ik toch maar eens flink met mijn vriend gaan praten over die tweede hond die al heel lang in de planning zit haha.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:22

Wat een super schattige pups en idd leuk ras :D

Wat leuk zeg Remus van Anne :D geweldige hond

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:28

Ohhhh <3 dit is zó mijn type hond.. kende het ras niet, ga me eens even inlezen.
Nu een bijna 4 jarige lopen dus moet echt niet denken aan opzoek zijn naar een hond, maar dit ras schreeuwt wel enorm hard mijn naam <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:01

Prachtige pups ! <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 20:18

Gitta_ schreef:

Wat een prachtige pupjes, ik zou er zo graag eentje hebben naast mijn grippet reu. Toch stiekem vragen, hebben ze allemaal al een huisje? :o Zo nee, dan moet ik toch maar eens flink met mijn vriend gaan praten over die tweede hond die al heel lang in de planning zit haha.

Bespaar je de moeite, ze hebben allemaal al een huisje :D :(:) sorry! :*
Dat is het “nadeel” van zo’n dun bezaaid ras, meestal hebben alle pups al een huisje voor ze geboren zijn. Ze had er echt wel 20 kunnen plaatsen volgens mij, haha. Als je wil kan ik je wel een adres sturen die wat regelmatiger puppies heeft liggen? Ze heeft wel een wachtlijst, maar begreep vorig jaar van haar dat die niet heel lang is als je geen bijzondere eisen hebt. Hoe en wat weet ik niet precies want ik heb ervoor gekozen om op dit nest te wachten, omdat het voor mij bekende ouder dieren zijn en ik heel graag een zoon of dochter van Remus wilde.

Het is echt een leuk ras hoor! Echte goedzakkies. Wel gevoelig maar dat zijn over het algemeen alle windhonden. Positieve stimulatie werkt beter dan straffen iig. Maar het zijn ook echt pleasers, bij ons logeerhondje hadden we haar echt binnen no time aangeleerd netjes te gaan zitten als ze de riem om moest; ze was dan altijd helemaal content met zichzelf als ze dat netjes deed en we haar beloonden (door gewoon heel blij “jaaa knap” te zeggen haha dus niet eens voerbeloningen). Dan was ze echt helemaal blij <3

Over het algemeen zijn ze ook erg slim en daardoor ook heel goed te trainen, Remus heeft echt een heel arsenaal aan trucjes en dat is ons doel met de pup ook. Lekker hersenwerk doen!

@AfricanLady ah jij kent Reem ook? :D ik zie ‘m gelukkig heel regelmatig! Anne noemt mij richting hem altijd tante Deesj en als ze dan tegen ‘m zegt “tante Deesj komt langs!” wordt ‘ie al helemaal gek haha _O-

Knappe Remus <3
Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:39

Warboel schreef:
Gitta_ schreef:

Bespaar je de moeite, ze hebben allemaal al een huisje :D :(:) sorry! :*
Dat is het “nadeel” van zo’n dun bezaaid ras, meestal hebben alle pups al een huisje voor ze geboren zijn. Ze had er echt wel 20 kunnen plaatsen volgens mij, haha. Als je wil kan ik je wel een adres sturen die wat regelmatiger puppies heeft liggen? Ze heeft wel een wachtlijst, maar begreep vorig jaar van haar dat die niet heel lang is als je geen bijzondere eisen hebt. Hoe en wat weet ik niet precies want ik heb ervoor gekozen om op dit nest te wachten, omdat het voor mij bekende ouder dieren zijn en ik heel graag een zoon of dochter van Remus wilde.

Het is echt een leuk ras hoor! Echte goedzakkies. Wel gevoelig maar dat zijn over het algemeen alle windhonden. Positieve stimulatie werkt beter dan straffen iig. Maar het zijn ook echt pleasers, bij ons logeerhondje hadden we haar echt binnen no time aangeleerd netjes te gaan zitten als ze de riem om moest; ze was dan altijd helemaal content met zichzelf als ze dat netjes deed en we haar beloonden (door gewoon heel blij “jaaa knap” te zeggen haha dus niet eens voerbeloningen). Dan was ze echt helemaal blij <3

Over het algemeen zijn ze ook erg slim en daardoor ook heel goed te trainen, Remus heeft echt een heel arsenaal aan trucjes en dat is ons doel met de pup ook. Lekker hersenwerk doen!

@AfricanLady ah jij kent Reem ook? :D ik zie ‘m gelukkig heel regelmatig! Anne noemt mij richting hem altijd tante Deesj en als ze dan tegen ‘m zegt “tante Deesj komt langs!” wordt ‘ie al helemaal gek haha _O-

Knappe Remus <3
[ [url=m/KWcE11.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken hem door fb en Instagram haha

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:40

Ik kende het ras niet, wat een leuke honden zeg! Energiek, wel goed te trainen, fijne vacht, nauwelijks jachtinstinct. Kunnen ze met goede training goed loslopen?

Als je er 1 zou willen, dan tijdig inschrijven voor een nestje dus.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:50

@Warboel ah, fijn! Gelukkig maar, blij dat ze allemaal al een plekje gevonden hebben. <3 Neehoor, ik vind ze prachtig.. maar wij gaan denk ik toch voor een whippet. Vriend wil namelijk toch het liefst een klein sporthondje erbij, onder de 50cm.

Ja, het zijn heerlijke honden. Vrienden van ons hebben ook een Silken Windsprite, ook echt een lieve goedzak is dat. Onze greyhound x whippet is veel "heftiger" in zijn gedrag, heel energiek en meer een snappy dog naar andere honden toe, maar ook super sportief en heerlijk om mee te trainen. Wij volgen al jaren sport en spel cursussen met ons windekindje en zijn regelmatig op de renbaan te vinden. Heerlijk vind hij dat, samenwerken en doen waar ze voor gemaakt zijn: topsport!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 09:46

Kijk nou toch :+:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:56

Aaaaaaaaaaawh <3

En meer heb ik niet toe te voegen :+:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:07

<3 <3 <3

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:29

Omg geef maar er hoeft geen strik omheen

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:31

Wat een snoetje! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:03

Smelt <3 ! Ik wil meer *-:)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:33

Aw! Die wil ik ook!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 23:05

Afbeelding

"I'll take the whole box please" :D

Morgen komt er een gedragsdeskundige naar het gedrag van de pups kijken :) Zij zal onder andere bekijken welke er geschikt is als assistentiehond voor mij. Mogen het er meerdere zijn, mag ik als eerste kiezen. Ik begreep dat ze dan onder andere gaan kijken naar hoe onder andere hoe angstig of juist zelfverzekerd ze zijn in bepaalde situaties. Het fijne weet ik er niet precies van.
Duimen jullie mee dat dat lieve kleine vlekje geschikt is? :+:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:09

Wat er overblijft uit de box: stuur maar op :j O:)

Ik duim met je mee! +:)+ :j

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:11

Wat een schatjes. Dat brengt mij weer helemaal terug naar de puppy-tijd van mijn whippet.

Windhonden zijn echt fantastisch. Die van ons kan heerlijk de hele dag op de bank liggen maar als je zegt: “kom!” staat ze als eerste bij de deur. <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:14

Isabel_k schreef:
Wat een schatjes. Dat brengt mij weer helemaal terug naar de puppy-tijd van mijn whippet.

Windhonden zijn echt fantastisch. Die van ons kan heerlijk de hele dag op de bank liggen maar als je zegt: “kom!” staat ze als eerste bij de deur. <3

Heerlijk hè! (Hier een primitieve multi-sensory hond (podengo mix), die zijn ook zo, maar wel met flink meer jachtinstinct. Even chill in huis wel, en altijd in voor wandelingen en hard rennen. Echt geweldige honden, windhonden <3 )

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:29

Die van ons ontdekte vorig jaar (ze was toen 4) dat het tof is om achter hazen aan te gaan. Vonden wij minder tof. _O- Nu heeft ze nog steeds echt een jachtinstinct maar wel minder dan haar podenco-vriendin. :)

Ik vind het een ideale hond. <3

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:56

Wat een leuke hondjes, zou ook wel wat voor mij zijn. Ik heb nu een sheltie, zie wel wat van dat ras erin terug.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 07:50

Ik duim ook <3