Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien2010 schreef:Wat een leuk topic! In januari ga ik uit huis en zit er aan te denken om dan een hamster te nemen voor wat "gezelschap".
Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik erg weinig verstand heb van hamsters en wat ze fijn vinden. Dus als iemand een linkje heeft naar een goede site waar ik kan me kan inlezen over hamsters zou dat erg fijn zijn!
pien2010 schreef:Wat een leuk topic! In januari ga ik uit huis en zit er aan te denken om dan een hamster te nemen voor wat "gezelschap".
Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik erg weinig verstand heb van hamsters en wat ze fijn vinden. Dus als iemand een linkje heeft naar een goede site waar ik kan me kan inlezen over hamsters zou dat erg fijn zijn!
__Sannne schreef:Heel mooi! Prijs valt me alles mee trouwens!
DJZ schreef:Ik volg dit topic al een tijdje en vindt het echt geniaal om de creaties te zien. Gebruik je gewoon mos, wat je in het bos bijvoorbeeld, kunt vinden?
Goldwynn schreef:Als ik die foto's zie kriebelt het toch stiekem wel. Prijs vind ik niet raar voor zo'n bak, ziet er prachtig uit!
Maar eerst maar eens verhuizen eind deze maand.
Hoppit schreef:Superleuk! Ik vind het echt een top verandering in de wereld van knaagdieren. Elke keer we iemand met een hamster op de poli hebben waar uit de anamnese een traditionele kooi komt, krijgt van mij gegarandeerd een reeks foto's te zien met links
Wat ik me wel afvraag... Bij proefmuizen gebruiken ze van dat oranje doorschijnend plastic. Zodat jij wel het dier kunt zien, maar zij het idee hebben dat ze beschut zitten. Wordt dat eigenlijk ook in scaping gebruikt? Van die doorschijnende oranje folie oid tegen de zijkant. Dan liggen ze echt lekker voor hun gevoel knus, maar kan jij ook mooi de gangen zien. Ben het zelf nog niet tegen gekomen in ieder geval.
Manon_Harry schreef:Haha echt ? Heb de ene wel gekocht als voor Rus maar dat maakt ook niet uit ze zijn er indd niet minder leuk om haha![]()
De bakken zijn intussen al wat aangepast maar ben wel super benieuwd wat je anders zou doen met de bakken![]()
Bijleren kan altijd natuurlijk
xDenies schreef:Hoppit schreef:*knip*
Wat ik me wel afvraag... Bij proefmuizen gebruiken ze van dat oranje doorschijnend plastic. Zodat jij wel het dier kunt zien, maar zij het idee hebben dat ze beschut zitten. Wordt dat eigenlijk ook in scaping gebruikt? Van die doorschijnende oranje folie oid tegen de zijkant. Dan liggen ze echt lekker voor hun gevoel knus, maar kan jij ook mooi de gangen zien. Ben het zelf nog niet tegen gekomen in ieder geval.
*knip*
Ik heb zelf nog niet van het doorschijnende plastic gehoord maar het zou toch heel leuk zijn. Je merkt vooral dat de gangen gegraven worden aan de muurkant, daar blijft het namelijk beschut & donker. Om nu de hele bak met zwart plastic af te plakken is ook zo wat. Dus ik ben in die zin wel zoekend naar een oplossing hier voor!
xDenies schreef:Manon_Harry schreef:Haha echt ? Heb de ene wel gekocht als voor Rus maar dat maakt ook niet uit ze zijn er indd niet minder leuk om haha![]()
De bakken zijn intussen al wat aangepast maar ben wel super benieuwd wat je anders zou doen met de bakken![]()
Bijleren kan altijd natuurlijk
Het zwarte hamstertje is wellicht een Russische Dwerghamster maar de kleur komt vanuit de Campbelli Dwerghamster en daardoor dus sowieso een hybride. De andere hamster heeft sowieso Campbelli kleuren maar ook de kop en oren zijn ontzettend bellie. Dus ook een hybride
Ik ben absoluut een voorstander van een volle ruimte omdat dit natuurlijk meer beschutting geeft, maar ik zou graag zelf meer verschillende lagen zien zodat je echt opbouwt naar meer bodembedekking. Je gaat dan ook wat meer rust en 'ademruimte', en uiteindelijk voor je hamster geeft het ook weer voordelen! En eigenlijk het liefst zo min mogelijk langs de zijkanten plaatsen omdat we de hele ruimte willen gebruiken (dat doe je in principe ook al wel).
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd haha.
Art_ofLiving schreef:Wat een leuk topic! Ik volg je creaties al langer xDenies en vind het echt prachtig, kan me voorstellen dat je hamsters helemaal happy zijn! Ik heb vroeger ook hamsters gehad, in kleinere kooien met van die plastic doorzichtige buizen. Jammer dat ik toen hamsterscaping niet kende.. Het kriebelt nu weer om een hamster te nemen (voornamelijk voor de kooi, haha) maar op dit moment heb ik ook al een vogelkooi staan en weinig ruimte helaas.
En ontsnappen hamsters niet uit de normale hamsterscaping kooien? Bijv. op jouw laatste foto xDenies lijkt het alsof de hamster rechtsboven met wat klimkunsten er wel uit kan komen?