(Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 23:17

JesdaJinn schreef:
Ik woon zelf in Nederland. Belgie is niet erg maar Nederland is gewoon iets makkelijker.

Jesda kwam ook van ver dus het is niet erg om te rijden voor een goeie pup :)

Je moet er wel rekening mee houden dat een goede fokker uit het buitenland je de pup ook niet voor 14 weken mee geeft - ze mogen wettelijk gezien namelijk niet eerder de grens over (genoeg wat die regel aan hun laars lappen, maar van een eerlijke fokker mag je dat niet verwachten vind ik. Dat is wel een dingetje waar je rekening mee moet houden als je idd wel ih buitenland zou gaan kijken. Ik woon bv. kortbij de BE en DL grens, maar zou om die reden toch niet daar een pup kopen omdat ik de pup toch graag gewoon met 8/9 weken wilde hebben.

JesdaJinn

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 23:45

Dat is idd wel een goeie. Niet over nagedacht. Ik wil het liefst ook direct vanaf 8 weken kunnen beginnen :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:49

Nox is ook erg leuk zeg. Wat is het Sint Hubertus stamboek?

Weet iemand hier een website voor leuke halsbandjes? Kom over het algemeen alleen bij zooplus enzo uit en wil liever iets wat niet iedereen heeft. :o

jesda, voor mij ook de enige tip om goed de website van de rasvereniging in de gaten te houden en als fokkers je aanspreken gewoon contact met ze opnemen. Ik heb ook wel contact gehad met een fokker die vanaf de mail gewoon niet fijn aanvoelde en daar dus niet mee verder gegaan. Al is telefonisch het beste natuurlijk, maar ik vind het wel fijn dat ik rustig de tijd heb om na te denken over de vragen die ik wil stellen en de antwoorden die ik wil geven. Dat word met mailen iets makkelijker dan met bellen.
Bedenk goed wat je belangrijk vind in een hond. Kijk ook eens op facebook of er een pagina is voor de Duitse herders en vraag daar eens naar goede erkende fokkers. Misschien dat je nog goede tips krijgt.
Bij de Duitsers zou ik wel echt kijken naar een erkende fokker die fokt volgens goede reglementen. Daarom gaat mijn keuze naar de ODH, aangezien daar op een wat betere gezondheid word gefokt.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:57

Ik heb er geen, geen tijd en geen plaats. Vroeger eentje gehad thuis, maar toen was ik nog kind.
Mag ik evengoed foto's komen kijken, ik beloof dat ik onder mijn steen blijf :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:14

@welmoed,
Iets specifieks in gedachte wbt halsband?
Een van de assistentes bij onze praktijk maakt ze bv. zelf, maar het moet je wel liggen. Zijn gewone banden met veel kleurtjes haha. Wij hadden voor rex een soepele brede leren halsband wat na 12,5 jaar gebruik nog steeds een volgende ronde had mee gekund. Heb hier ook een bijpassende soepele leren politie lijn bij bv. Zodra Arya volwassen is, ga ik me weer zo'n riem laten maken. Ik weet niet of de man die dit maakt een webshop heeft, want die woont hier in de omgeving maar ik ga eens navragen, Als je tenminste zoiets bedoelt waar je naar op zoek bent.

@granoek,
Wel eerlijk van je hoor, want genoeg mensen die ondanks geen tijd en plaats toch gewoon ervoor zouden gaan.
En leuk als je meeleest, maar voel je helemaal vrij om gezellig mee te kletsen hoor. Alleen maar leuk toch <3

---

Vandaag gaat het met Arya echt heel lekker met oefenen buiten - wat soms best een uitdaging is want er is veel afleiding soms op de heide. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet elke dag even hard oefen. Ik vind het ook fijn voor d'r als ze soms gewoon lekker haar ding kan doen en niet constant hoeft te focussen op me. Op haar manier houdt ze me toch in de gaten en zou ze niet zomaar weg gaan; da's dan weer fijn aan een Herder; je merkt echt goed dat ze baasgericht zijn. Of familie gericht haha want als mijn zoon mee is, dan verliest ze die ook geen seconde uit het oog.

Ondanks best wat afleidingen zoals harde wind en blaadjes die wegvliegen wat ze super interessant vind, alsook mensen die langskomen op een klein afstandje waar ze normaal nogal graag naartoe rent, reageert ze dan toch heel goed op de commando's waar we mee bezig zijn zoals o.a. HIER. Dus ik ben vandaag even een trotse puppen mama. Gaat niet elke dag zo goed (vallen en opstaan he met jonkies hihi) dus even genieten van de dagen dat het wel goed gaat haha. Jammer dat ik geen filmpjes kan plaatsen. Ook 2 commando's achter elkaar geven ging heel goed net, zoals HIER en ZIT. Moet dan alleen lachen want de kraai wat ze is, als ik een commando geef op een gegeven moment, zoals BIJ MIJ (dat ze bij me moet lopen), dan doet ze meteen wat ze moet doen (wat helemaal super is natuurlijk) maar dan gaat ze dus ook Meteen naar me omhoog kijken van 'ja hé, waar blijft mijn snoepje?!' al voor ik de GOEDZO geef en beloon := . Gaat d'r dan wat te langzaam hahaha. Hoezo we zijn gefixeerd op snoepjes krijgen :')

Afbeelding

Maar als we dan net thuiskomen en ze ziet mijn man die op de bank een beetje in slaap was gevallen, neemt ze een sprintje en duikt ze bovenop 'm terwijl ze goed weet dat ze dat eigenlijk niet mag. Dus het is echt het ene moment voor 't andere waarin ze braaf en dan weer 'stout' is :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:19

Nee dat heb ik me afgeleerd haha.
Ik heb een paar dagen geleden mijn Cocker Spaniel moeten inslapen, kwam 6 jaar geleden bij ons uit het asiel toen mijn leven nog leuk en sociaal was :o Verhuisd, druk op werk,... hond is naar mijn ouders gegaan, bij hun Cocker en zat daar (eerlijk gezegd) 100x beter dan bij mij, zelfs toen ik nog vaker thuis was. Heel blij dat zij hem wilden opvangen maar ik begin niet aan een nieuwe tot ik er zelf weer tijd voor heb, ga hun er niet mee opzadelen.
Maar vind het wel heel jammer hoor, is toch stil hé

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:25

Granoek schreef:
Nee dat heb ik me afgeleerd haha.
Ik heb een paar dagen geleden mijn Cocker Spaniel moeten inslapen, kwam 6 jaar geleden bij ons uit het asiel toen mijn leven nog leuk en sociaal was :o Verhuisd, druk op werk,... hond is naar mijn ouders gegaan, bij hun Cocker en zat daar (eerlijk gezegd) 100x beter dan bij mij, zelfs toen ik nog vaker thuis was. Heel blij dat zij hem wilden opvangen maar ik begin niet aan een nieuwe tot ik er zelf weer tijd voor heb, ga hun er niet mee opzadelen.
Maar vind het wel heel jammer hoor, is toch stil hé

O bah, dat is nog heel vers zeg. Heel veel sterkte Y;(

Maar die stilte/leegte wat ze achterlaten is inderdaad vreselijk.
Ik riep de eerste avond na het inslapen van onze Rex dat ik niet wist of ik dit nog eens aan zou kunnen, maar de dag erna toen mijn man weer werken was en mijn zoon naar school (ik ben de laatste 5 jaar al thuis mama dus werk zo niet buitenshuis) ging ik echt kapot van verdriet door die leegte ook thuis. Dat was vreselijk. Toen waren we het er toch snel over eens dat we graag weer gezelschap erbij wilden hebben. Uiteindelijk per stom toeval en geluk bij Arya terecht gekomen, veel eerder als verwacht, en ook onze kitten Sansa. Dus nu hebben we 2 donderstenen in huis haha. Best een uitdaging, maar we zouden ze echt niet meer kunnen missen. Ze zijn nu 2 maanden hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vraag me soms serieus af hoe werkende mensen een pup overleven haha.
Zelfs met vrijwel de hele dag thuis zijn heb ik het idee dat ik soms nog te kort kom :') :')
*Al mogen we echt niet klagen met hoe goed ze zich beiden al hebben aangepast hier hoor. Maar die eerste maand vooral was best pittig :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:30

Ahhh ze zijn wel heel leuk samen <3

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:29

Onze Ganesha komt van een heel goede fokker uit Zeeland,ze besteden heel veel aandacht naar het zoeken van een passende reu,en de moeder hond is getest en vrij van HD en OCD,natuurlijk geld dit ook voor de as papa.
nog wat foto "s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:05

Ik ben naar iets stoerders opzoek, maar ook weer niet met spikes ofzo, haha. Ik weet nog niet precies wat, maar in ieder geval geen hele felle kleurtjes. :o
Wat knap dat Arya al zo netjes bij je komt. Dat vallen en opstaan herken ik heel goed en het springen naar het snoepje ook, vooral bij het volgen, haha. Ik negeer het zo veel mogelijk en als hij dan weer heeeel even goed volgt krijgt hij de beloning.

Lukka, ook een knappe dame zeg. Lieve foto met je kindje er bij.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:06

Ik meld mij! En ik moet nog steeds je bericht beantwoorden, cursebreaker. Maar komt er nog aan hoor, ben hem niet vergeten.

Hier bij ouderlijk huis twee oudduitse herders. Een pup, al is hij nu gigantisch (foto volgt later nog), en eentje van een jaar of 5/6. Ben intussen verhuisd, maar oudduitse herder staat wel op het lijstje van aanschaffen wanneer er tijd en geld voor is. :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:08

Werkt verslavend of niet, die ODH's? :')

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:23

Mag ik voorstellen tante en nichtje Duitse Herder?

Afbeelding

Links is Ayla (5 jaar) en recht is Shyva (10 jaar).
Shyva en Ayla komen bij deze fokker vandaan en de moeder van Ayla is de zus van Shyva.

Met Ayla hebben we de afgelopen paar maanden een hoop te verduren gehad ivm met een operatie vanwege LPA en LPC. Het hele verhaal is hier te lezen : [BB-HK] [VOLG]Het moment dat...
Met Shyva hebben we helaas ook wel een beetje pech de laatste paar maanden, maar wel een veel voorkomender probleem, namelijk spondylose in de rug.
Maar met beide gaat het naar omstandigheden goed!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:29

welmoed__ schreef:
Werkt verslavend of niet, die ODH's? :')

Ja nou echt _O- Mijn moeder had tussen de twee ODH’s een Zwitserse herder genomen. Uiteindelijk toch weer bij de ODH uitgekomen. :’)

Kende het ervoor niet tot mijn moeder de eerste ODH nam, sprak me direct aan. Mooi groot ras, niet enorm doorgefokt als de Duitse herder. En heel fijn karakter. Maar ben nu studerend, partner werkt fulltime. Zodra ik straks parttime werk, zou het een optie zijn.

Hier een foto van de “pup”. Beetje uit de kluiten gewassen voor een teef. := Ze is nu uhm, 6 maand volgens mij.

Afbeelding

@Drawnhorse, wat een mooi stel heb je! <3

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:36

@Nayomie, dank je wel! Voordat we dit stel samen hadden, hadden we naast Shyva (zwarte) ook een Zwitserse Witte Herder. We hadden dus eigenlijk Jing en Jang. Maar die hebben we helaas veel te vroeg moeten laten gaan.

Wat komen er ook mooie honden voorbij!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:46

Wat een pech heeft Ayla gehad zeg Drwanhorse. Gelukkig gaat het naar omstandigheden dan goed. Een kortharige zwarte vind ik ook erg mooi. Die komen ook niet standaard bij de normale DH voor toch?

Nayomie, wat een mooie dame zeg! Prachtig zwart masker heeft ze! En inderdaad erg groot voor haar leeftijd en teef zijnde.

Grappig dat hier witte herder en duitsers vaak samen word genoemd. Ook mijn vriend en ik hebben eerst gekeken naar een witte herder, maar vonden een ODH toch beter bij ons passen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:01

Ik ben ook weg van de ODH. Mijn zus heeft er inmiddels een van nu een half jaar oud :) .
Mijn vriend is ook bijna overstag maar is en blijft een boer en vindt het te veel geld voor een hond :+ .

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:45

@welmoed Kleinkind haha maar ganesha is er super lief voor en ik denk dat er bij mijn dochters gezin zeker ook een odh gaat komen waarschijnlijk uit een zus van ganesha .

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:45

Prachtige honden komen er voorbij

Praten die van jullie ook ?
Dat staat wel heel raar, als ganesha wat wil naar buiten,op muizenjacht,of wandelen dan gaat ze voor me zitten en maakt allerlei geluiden ,ik weet precies wat ze bedoeld

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:55

De vrolijke olijke bende hier. Finnley, langhaar duitser, 2.5 jaar
Kenzo, hollander/mechel/duutser x langhaar duitser, vandaag 3 jaar
Kymo, duitse jacht terrier x labrador, 15 maanden
Bentley, duitser x border, 7 jaar
Aggy, husky, 8 jaar
Paco, husky was 9 jaar is onlangs ingeslapen ivm kanker
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:15

Haha Ganesha, klein kind kan ook. :o Leuk dat ze mogelijk een pup gaan nemen van familie van die van jullie!

Die van ons praat nog niet zo zeer, maar gebruikt wel veel lawaai. Met spelen hoor je hem blaffen, grommen en grauwen, maar dat is echt alleen maar spelen. Merk wel dat het mensen afschrikt, vooral op de puppy cursus.

Dierenfan welkom, wat een heerlijke bende heb je daar!

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:28

welmoed__ schreef:
Wat een pech heeft Ayla gehad zeg Drwanhorse. Gelukkig gaat het naar omstandigheden dan goed. Een kortharige zwarte vind ik ook erg mooi. Die komen ook niet standaard bij de normale DH voor toch?

Nayomie, wat een mooie dame zeg! Prachtig zwart masker heeft ze! En inderdaad erg groot voor haar leeftijd en teef zijnde.

Grappig dat hier witte herder en duitsers vaak samen word genoemd. Ook mijn vriend en ik hebben eerst gekeken naar een witte herder, maar vonden een ODH toch beter bij ons passen.

Gelukkig gaat het wel beter met Ayla. Een zwarte Duitse Herder komen op zich wel normaal voor. Shyva is namelijk een gewone Duitse herder en zit geen ander ras in.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:30

Je ziet ze toch wel minder vaak. Krijg bij Floyd ook vaak de opmerking dat ze het nog nooit hebben gezien.
Ik kende er vroeger ook eentje (een kortharige zwarte) en dat was ook een erg gave hond. Heeft er alleen ooit voor gezorgd dat ik een wortelkanaalbehandeling mocht ondergaan doordat hij met zijn neus tegen mijn voortand aansprong. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 19:34

Ik zal straks of morgen ff op iedereen reageren. Leuk al die foto’s ook!! Wat een plaatjes van herders komen voorbij en die grote roedel is ook erg gaaf zeg!

Ik ken twee gewone zwarte Duitse herders al van binnen mijn kennissen kring. Zie hier af en toe op de heide ook nog anderen, dus in zuid Limburg is de populatie goed voorzien :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:49

Vind ze gaaf die volledig zwarte met staalbruine ogen haha. Echter heb een labrador x rottweiler gehad, volledig zwart en in donker gewoon niet handig haha. Hoewel een goede lichtband de oplossing is dan