Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Dat is juist het moeilijke maar het is ook duidelijk dat hij in de rangorde misschien onder jou en je man staat masr boven je zoon. Die word (nu nog) getolereerd i.p.v. geaccepteerd anders kon je zoon wel benaderen. Dus ergens is er iets niet goed en het is nog maar de vraag hoelang dit goed blijft gaan, maar jullie hond dus jullie beslissing .
Wiwabalia schreef:Ik denk dat ik gekozen zou hebben voor inslapen. Het is ook geen jonge hond meer en zo heeft ze toch een mooi leven gehad? Ga je echt met een hond van 10 jaar oud nog een hele medische molen in? Lijkt me dat je het dan alleen maar uitstelt voor jezelf, en dan? Komt er een hersentumor uit? Ga je een hond van 10 die nu al agressief is nog een operatie laten ondergaan? Of bestralen?
Inslapen lijkt mij de eerlijkste oplossing.
senna21 schreef:Lastige keuze. Sterkte en wijsheid gewenst TS.
Het bevestigd wel mijn mening dat nogal wat hondenrassen in de basis niet geschikt zijn als gezinshond.
Tot een paar decennia geleden waren dit soort honden gewoon werkhonden, voor bewaking, hoeden of jagen.
Alle hondencursussen ten spijt, verander je niet zomaar de aard van een dier.
Zie zo vaak eigenaren die de hele dag een hond rond-commanderen, omdat de hond dat blijkbaar nodig heeft om te kunnen dealen met de leefomgeving van de mens. "Doe dit, lig daar, af dit, af dat..".
Ik vind dat zielig.