[VOLG] Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:26

DeMolenhoek schreef:
Ts heeft een langhaar. Ik ook en daar zie ik niets aan door het lange haar ;)

Poes misschien niet zo snel maar kater wel! Ik heb Noren, ook soort langhaar ;) zie echt het verschil wel.

Anoniem

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:26

Nou ik zag het bij mijn kater niet :D Maar goed, heb ook nooit echt gekeken :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:49

Nooit zn billen in je neus gedrukt gekregen? Dat gebeurt hier regelmatig als ze op schoot willen kroelen of bij me op bed komen liggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:03

Nee. Hij snurkte altijd op de leuning. Nu komt hij zelfs niet meer binnen. Hooizolder heeft hij liever :')

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:06

Ohhh haha, dat gebeurt vaker hoor! Ik heb 5 jaar als paraveterinair in de dierenartspraktijk gewerkt en hoe vaak we wel niet moesten bellen voor we begonnen met een castratie/sterilisatie dat de poes toch een kater was of andersom.. :D :D

Ik ben heel benieuwd wat ze er van gemaakt hebben, lekker van genieten straks!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:18

oeps...maar hey het gebeurt zoo vaak.
Ookal weet je wel dat je een kater en een poes hebt..dat is mijn nicht overkomen, zij had een katertje en een poesje gekocht (katertje pers, poesje siameesje) beiden net 10 weekjes dus zij erg allert op krolsverschijnselen...poesje na 3/4 jaar nog niets laten zien, ach dan nu toch maar laten helpen: belt de dierenarts of ze niet beter even kan wachten tot de kittens geboren zijn 8)7 .
nichtje had niets gemerkt, geen gekrijs van de dekking, geen krolsheid niks terwijl zij in die periode ziek thuis zat 24/7.

werden erg mooie kittens :+

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 09:29

Hahah wat een verhalen hier.. Ik heb zojuist Muis weggebracht naar de dierenarts voor de castratie. Blijkt hij toch een halve kater :P heeft 1 bal in z'n lies. Maar wordt dus vandaag gecastreerd :)

De vraag hoe oud Bibber is, we weten het niet precies.. Ze komt van een boerderij maar is waarschijnlijk van Juni. Nog super jong dus en daar maakte ik me vooral zorgen om. Maar volgens de dierenarts kan het lichamelijk gelukkig geen kwaad..

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:37

Ze is nu dan ongeveer 10 maanden als ik het goed heb? Het is niet extreem vroeg. Vaak worden de eerste nestjes vanaf 12 maanden geboren. Bevallingen bij poezen gaat meestal vrij makkelijk. Je kunt eventueel een nestje maken voor haar, maar uit eigen ervaring weet ik dat ze toch zelf graag een plekje uitkiezen al is dat onder een oude caravan :'). Lopen ze los op de boerderij? Als je het echt in de gaten wilt houden, kun je haar beter even binnen houden. Zo kun je ook makkelijker zien of de bevalling vlot verloopt. Bij twijfel kun je altijd de dierenkliniek bellen voor contact met de assistente. Zij kan je verder helpen. Liever een keer te veel bellen als een keer te laat! Je kunt ook gewoon aangeven dat dit je eerste nestje is en dat je het allemaal nog niet precies weet. :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:43

Onze poes bleek ook zwanger toen we haar uit het asiel hadden gehaald. Ze hadden dat niet gezien en ze was nog te jong voor een sterilisatie zeiden ze, dus dat stond al wel gepland. Dus we brachten haar weg en toen bleek ze zwanger. Met 9 maanden een superleuk nestje gekregen. Echt heel leuk om mee te maken. Een van de poezen uit dat nestje is nog 16 jaar bij ons geweest.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 09:52

Ze loopt alleen onder toezicht buiten, voor de rest is ze binnen en zeker nu de laatste weken zorg ik dat ze niet zonder toezicht buiten is! Fijn om te horen dat het dus niet mega jong is. Verwacht ook wel dat alles goed gaat! Ik ga een paar plekjes voor haar creëren en hoop dat ze het dan niet op de bank oid gaat doen haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:53

De mijne begon 's ochtends op mijn bed _O-

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 09:56

Ohhh ik hou mn slaapkamerdeur maar goed dicht dan :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:59

Jorex schreef:
Murosch schreef:
Gelukkig heet hij geen Minoes ofzo, dat was wel heel slecht voor zijn ego geweest :D

Ik heb het trouwens een keer gehad met een konijn, ook als vrouwtje gekocht en het tegendeel ontdekt toen er opeens kale wurmpjes in het hok lagen.

Zo eentje hebben wij thuis lopen _O-
Waren amper thuis na het brengen voor de sterilisatie, werden we gebeld. Het was een kater ipv een poes, moest ie nu gecastreerd worden? Antwoord: Ja. Moest hij een andere naam? Antwoord: Nee, hij luistert nu al naar deze :') Dus nu heet onze zwarte kater nog steeds Minoes.

Wel een mooie kater en een mooie poes TS!

Hier ook een hele grote kater die luistert naar Minoes :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:03

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:06

Sheran schreef:
De mijne begon 's ochtends op mijn bed _O-

Noooh _O-

Over de katerkop... Wij hebben poezen met, volgens sommigen, een katerkop :')

Mooie ouders! Ik ben benieuwd naar het oops-nestje ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:10

O ze bevallen altijd in de stomste plekken. In mijn kleerkast, op bed, in de zetel was wel het toppunt. Ze heeft dat jong daar ook echt grootgebracht.

Of in de kelder, in een muffe doos waar ze eerst 5 uur papiertjes in reepjes had zitten scheuren en toen mocht mijn broer er in de kou hele nachten gaan bijzitten of ze krijste alles bij elkaar.

Ben blij dat we nu verantwoordelijker zijn allemaal en alerter op sterilisatie haha, maar het gaf wel mooie momenten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:36

Ochja, mijn kater ziet eruit als een verfijnd meisje (iedereen noemt hem ook altijd haar of zij :7 ), overkomt de beste!

Geniet van de kleintjes, ze zijn rap genoeg weer weg :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:38

x_tico schreef:
Blijkt hij toch een halve kater :P heeft 1 bal in z'n lies.

Nou ben ik wel benieuwd of ze dat dan een klopkater noemen... :D

Mooi beest zeg! Ben ook benieuwd wat voor kittens er uit die combi komen!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:43

Wat een verhaal hahaha! Mooi hoor, fijn dat het welkom is en dat de katjes in goede handen zijn! <3

Toevallig heb ik sinds gister een poezen mama met 4 kittens.
Mijn poes Joanie was 9 weken geleden weggelopen (zeer krols) terwijl ze pas 4 weken in huis zat bij ons.
Haar meegenomen vanaf de wei nadat we haar 2 maanden gevoerd hadden.

Kreeg afgelopen vrijdag een belletje van de dierenambulance dat er een hoogzwangere kat door mijn straat liep. En jahoor, dat was ze.
Dikke bolle buik maar ze was blij om weer thuis te zijn!
Gister is ze dus bevallen van 4 gezonde kittens. Echt super tof om mee te mogen maken. Hier is alles vanzelf gegaan gelukkig. Heb alleen maar hoeven kijken en genieten... Geloof me een heel verschil als je alleen paardenbevallingen hebt meegemaakt hahah!

Ik hoop voor jouw ook een mooi avontuur met de poezenbende! Ik ga je volgen *D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:55

Hahahahaha een klop-kater :') super cool :D

Maak er een volgtopic van, ik wil de kittens ook meemaken :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:20

Ben benieuwd wat er uit die 2 komen. :)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:44

Mijn moeder haar kater heeft zeker anderhalf jaar de poezenpil gekregen omdat ze dachten dat het een poes was.

Kimalian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:50

Wij hadden ook een kater gekocht, afspraak voor castratie. Heen gebracht prima, worden we gebeld. Ehh het word een sterilisatie :+

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 09:37

Nou onze bibber heeft het ondertussen wel een beetje gehad hoor.. Ze begint nu flink dik te worden. Zal nu rond de 8 weken zijn..
Hadden jullie ook een werpkist gemaakt? Of is dat echt onzin?

En hoe zouden jullie het volgende doen.. Ik heb nog 2 andere katten (de dader in kwestie) en een heel lief gesteriliseerd poesje. Het poesje ben ik niet bang voor.. maar moet ik de kater een beetje apart houden met/na de bevalling? Of zoeken ze dit zelf wel uit :+? En ik heb een hele lieve teckel die heel goed gaat met de poezen en er ook echt gek op is, maar ik zou mezelf nooit vergeven als hij perrongeluk die kleine kittens wat zou doen? Wat is slim om te doen? Hij is het liefste hondje die ik ooit heb gekend en zou nooit bijten oid maar ja.. het blijven natuurlijk dieren?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:41

x_tico schreef:
Nou onze bibber heeft het ondertussen wel een beetje gehad hoor.. Ze begint nu flink dik te worden. Zal nu rond de 8 weken zijn..
Hadden jullie ook een werpkist gemaakt? Of is dat echt onzin?

En hoe zouden jullie het volgende doen.. Ik heb nog 2 andere katten (de dader in kwestie) en een heel lief gesteriliseerd poesje. Het poesje ben ik niet bang voor.. maar moet ik de kater een beetje apart houden met/na de bevalling? Of zoeken ze dit zelf wel uit :+? En ik heb een hele lieve teckel die heel goed gaat met de poezen en er ook echt gek op is, maar ik zou mezelf nooit vergeven als hij perrongeluk die kleine kittens wat zou doen? Wat is slim om te doen? Hij is het liefste hondje die ik ooit heb gekend en zou nooit bijten oid maar ja.. het blijven natuurlijk dieren?

Wat wij deden is in een kartonnen doos een handdoek leggen en dat als "werpkist". Voor als ze geboren zijn is het vooral belangrijk dat mama en kittens rust krijgen. Zet ze dus met de doos in een ruimte waar de kater en de hond niet bij komt. De kittens zullen vooral slapen, maar voor mams is het wel belangrijk dat ze gewoon naar buiten kan en haar eigen ding kan doen. Na een aantal weken beginnen ze hun ogen open te doen en langzaam wat te klauteren. Dat is ook het moment dat je de kleintjes langzaam en voorzichtig wat aandacht kunt geven.

Blijf ze in elk geval wel in de gaten houden, en zeker in het begin goed controleren of ze allemaal wel genoeg drinken.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 16-04-19 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt