Ondanks dat ik al je topics volg -ik word er telkens goed gemutst van - is le ontglipt dat je reeds 2 Effie babies hebt moeten laten inslapen. Wat erg!
Het klopt toch dat caafjes best voor het eerst bevallen vóór ze 1 jaar oud zijn, ivm hun bekken?
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 22:31
Mitchy had terugkerende blaasproblemen en daardoor veel pijn, Freddy had een enorm snel groeiende tumor in zijn wang. Toen ik het idee kreeg dat het hem in de weg ging zitten heb ik hem in laten slapen.
Dat klopt inderdaad! Als ze voor hun 1e jaar geen nestje krijgen vergroeit hun bekken, dat kan problemen geven bij een bevalling. Ik geloof dat het het best is om ze op 6-7 maanden te laten dekken, dat is in ieder geval hoe ik het heb geleerd.
Ik vond Freddy zo'n leuk kereltje. Was m'n favoriet uit je vorige nestje.
Ik heb eigenlijk niks met cavia's maar vind jouw topics altijd zo leuk Deze ga ik dus ook weer volgen
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 00:17
Ja hij was echt altijd vrolijk, tot op de laatste dag. Hij is al kletsend ingeslapen
Wolleke ligt op mijn benen te slapen terwijl de baby's erg actief zijn! Ik voel continue beweging
Over een paar dagen moeten ze al uit elkaar, eigenlijk heel jammer want ze zijn zo leuk samen. Ze verkassen dan wel naar de woonkamer, dus dat is gezellig!
Die laatste foto Nu wachten op een stel gezonde cutie baby's!
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 19:03
Ik hoop ook dat ze allemaal gezond zijn! Het liefst ook allemaal sterk, dat 's nachts bijvoeren doe ik met alle liefde maar het was wel pittig om een aantal weken lang elke 2 uur op te moeten staan.
Willen jullie ook een gokje wagen?
Granoek
Geplaatst: 06-12-18 19:04
Aaaah zo lief die foto's! Ik wil zo graag terug cavia's, ze zijn zo leuk Maar momenteel neemt de hamsterbak even te veel plaats in Misschien ooit als er geen hamster meer is dat stukje living afmaken
Ach granoek! Plek moet je maken joh. Ik heb er 23 in de huiskamer en hij staat echt niet vol en heb maar een simpel huis
Granoek
Geplaatst: 06-12-18 19:32
LukieBradley schreef:
Ach granoek! Plek moet je maken joh. Ik heb er 23 in de huiskamer en hij staat echt niet vol en heb maar een simpel huis
Alleen heb ik geen huis maar een appartement en heb ik net nog 2 vissen opgevangen waar ik eigenlijk al geen plaats voor had En de hoek waar nu het tafeltje met de hamsteraqua staat zou er echt heel leuk voor zijn, heb het al helemaal in mijn hoofd zitten maarja wil ook de hamster niet weg natuurlijk
Vooruit ik kon dit huis krijgen en heb het gelijk aangenomen voor mijn beesten
Ik denk trouwens dat wolleke er 3 krijgt! 2 meisjes en 1 jongen!
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 20:07
Marjan, ik denk dat drie een realistisch aantal is! Ik vermoed zelf 2 of 3, maar misschien vermoed ik dat ook omdat ik daarop hoop 2 zeugjes en 1 beertje zou perfect zijn.
Ik wil een extra slaapkamer voor mijn cavia's als ik op mezelf ga wonen
MarjanB
Geplaatst: 06-12-18 20:23
Ohh ja dat snap ik hier zat ruimte om een caviacave te maken maar ik vind het veel gezelliger om ze in de woonkamer te hebben
Oeh, gokjes. Hoeveel weegt ze nu? Van vroeger weet ik nog een indicatie, elke 100 gram die ze aankomt zou een baby zijn. En ik weet nog wel dat ik met een drachtige cavia op schoot zat en afzonderlijk de baby's voelde bewegen en knarsetanden, zo mooi Mijn gokje is 4 baby's, 3 beertjes 1 zeugje
Jaaaa, ik zag het op social media al voorbij komen, en hoopte al dat we weer een volgtopic zouden krijgen Ik volg natuurlijk mee, op een voorspoedige dracht en een prachtig nestje!
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 22:53
Ze weegt nog steeds 1150 gram (gisteren was ze een beetje afgevallen, maar het gaat steeds om 10-20 gram dus daar maak ik me geen zorgen om.), dus ze is nu 300 gram aangekomen. De vorige keer heb ik 150 gram per baby gerekend. Ik geloof dat dat toen klopte! Ze gaat natuurlijk nog aankomen, dus ik denk dat je dan op 3-4 uit zou komen.
Normaal doe ik niet aan volgtopics, maar voor baby's maak ik een uitzondering
150 is wel veel toch? Een baby is rond de 80/90 gram net geboren, wat vruchtwater erbij en je zit op ongeveer 100. Maar het is ook 8 jaar geleden voor mij dus ik kan het fout hebben:P Ben stiekem wel jaloers hoor, baby cavia's zijn zo leuk