Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Ik baal ook behoorlijk dat die combi niet doorgaat. Had gehoopt dat er een mooie dekreu uit zou komen rollen die ik zou kunnen gebruiken.Jaaa ik meld me alvast voor over 12 maanden ofzo haha.
Het verlies in jaar tijd van 2 oudjes die niet eens erg oud waren maar medisch waren ze op is groot. Financieel hebben ze alle reserves op gesnoept en kenzo wordt deze november nog maar 2 jaar en heeft nog veel aandacht nodig.
Die 2 dingen samen met hetfeit dat ik werk in een dierenpension waar het juni, juli, augustus topdrukte is maakt dat ik een pup wil na eind augustus. Dan kan de pup veilig mee naar het werk en heb ik de eerste maanden veel tijd.
Ik had een uitzondering want er kwam een droom combinatie voorbij en dan zou ik toch komende voorjaar al een pup hebben. Helaas hebben ze moeten wisselen van dekreu en het zal nog steeds een fantastisch mooi en gaaf nest worden maar mogelijk past het nu toch minder bij mij dus zie ik er sowieso vanaf. Dan hoef ik mij nu ook niet komende zomer in allerlei bochten te wringen qua werkdruk en pup opvoeding.
Gelukkig heb ik naast kenzo (bijna 2 duitser/mechel) ook nog Finnley (ruim 1 jaar langhaar duitser), bentley (6 duitser/border), aggy (7 husky) en paco (8 husky) om mij heen dus saai is het leven echt niet.
We hebben sowieso pup pret op het werk. Mijn baas heeft een bullmastiff x rottweiler pup. Zo blijf ik toch voorlopig in pup geweld zitten haha
Wat er bij komt? Middelmatig tot groot, goed gebouwd, energiek, uit getest gezonde ouders, liefst kruising tussen rassen. Hoef niet beide/alle rassen geweldig te vinden van de ouders als ik mij maar voor kan stellen dat de pup redelijk relaxed en lekker energiek wordt. Ik kwam een combinatie tegen die mogelijk eind volgende jaar herhaald wordt van husky met langhaar Schotse herder. De schot is voor mij te mak en suf in het algemeen maar weet zeker dat de pups wel leuk zullen zijn