[VOLG]Van pup naar politie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 12:59

Oh voor de gene die liever op instagram volgen mijn gebruikersnaam is mmmelissadw, daar zal ik ook alles uploaden :D

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:25

CharmingS schreef:
Oh voor de gene die liever op instagram volgen mijn gebruikersnaam is mmmelissadw, daar zal ik ook alles uploaden :D

Ik zie dat mijn autocorrectie je naam in mn eerdere berichtje toch weeeer gewijzigd heeft maar ik bedoelde dus dat ik het leuk vind om jou topic te volgen :D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 12:10

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:04

De politie en de land- of luchtmacht geven max 4500-5000 euro afgelopen jaren. De handelaren geven iets meer.
Tegenwoordig maakt het voor een handelaar ook niet meer uit als een hond geen certificaat met lof heeft want het puntenaantal vinden ze niet belangrijk in het buitenland of ze verzinnen er een mooier aantal punten bij ;-).

Je krijgt het meeste geld als je ze zelf kan verkopen aan de politie in het buitenland of particulier.

Super fijn dat het goed gaat samen met je teef CharmingS

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:26

En daarbij hebben ze nu schijnbaar een flink tekort aan honden want er is erg veel vraag naar.
Ondanks dat ik mijn Hugo aan het opleiden ben tot politiehond zal ik hem nooit verkopen.
Ik houd hem voor (terrein)bewaking.
En voor een groot gedeelte ook voor eigen bewaking dat ik me veiliger voel.
Ts vind het knap en dapper dat je straks afstand van je hond gaat/ kan nemen.

Gebruik je ook wel de trainingsmethode van Dick Staal?

En ga je toevallig ook naar de NL kampioenschappen in september??

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 11:37

amies100 schreef:
De politie en de land- of luchtmacht geven max 4500-5000 euro afgelopen jaren. De handelaren geven iets meer.
Tegenwoordig maakt het voor een handelaar ook niet meer uit als een hond geen certificaat met lof heeft want het puntenaantal vinden ze niet belangrijk in het buitenland of ze verzinnen er een mooier aantal punten bij ;-).

Je krijgt het meeste geld als je ze zelf kan verkopen aan de politie in het buitenland of particulier.

Super fijn dat het goed gaat samen met je teef CharmingS

Via onze vereniging gaan de meeste honden naar Amerika, en die geven toch wel tussen de 5000 & 8000 euro. Maar moet zeggen dat ik de honden africht omdat ik het leuk vind en wil zo'n goed mogelijk certificaat halen.. stop er dan ook veel tijd in dus wil goede resultaten :)

Ik vind dus het aantal punten op mijn certificaat belangrijker dan veel geld vangen ;) en ik wil dat hij goed terecht komt, vind ik net zo belangrijk :)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:52

Ik denk er hetzelfde over hoor maar het grote gros binnen de KNPV niet, het is niet voor niets dat de oktober keuringen weinig goede certificaten kunnen uitdelen.
Deze mensen willen nog graag snel hun hond afleveren voor het einde van het jaar. Die willen niet nog een paar maanden de puntjes op de i zetten maar nog snel hun geld krijgen voor de dure tijd.

CharmingS schreef:
Via onze vereniging gaan de meeste honden naar Amerika, en die geven toch wel tussen de 5000 & 8000 euro.

Dat klopt, dat is ook wat ik zeg :D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 12:49

amies100 schreef:
Ik denk er hetzelfde over hoor maar het grote gros binnen de KNPV niet, het is niet voor niets dat de oktober keuringen weinig goede certificaten kunnen uitdelen.
Deze mensen willen nog graag snel hun hond afleveren voor het einde van het jaar. Die willen niet nog een paar maanden de puntjes op de i zetten maar nog snel hun geld krijgen voor de dure tijd.

CharmingS schreef:
Via onze vereniging gaan de meeste honden naar Amerika, en die geven toch wel tussen de 5000 & 8000 euro.

Dat klopt, dat is ook wat ik zeg :D

Vind ik ook prima hoor.. Als dat hun doel is tja.. Niet mijn certificaat gelukkig!
Ik heb alle tijd, lever liever een goed afgerichte hond dan een halve waarbij alles maar is afgeraffeld.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 16:47

Arme Reno heeft een slechte start helaas. Alle 2 zijn onderste hoektandjes moesten er uit gehaald worden. Hij had bij zijn vorige baas op stenen zitten knagen waardoor de puntjes waren afgebroken en de wortel bloot lag. Helaas kreeg hij er veel last van en is het gaan ontsteken.

Afbeelding

Gelukkig zegt de DA dat het allemaal goed komt en dat hij met ong 5 maanden zn grote tanden gewoon krijgt.

Vind het zo zielig voor hem!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:53

Och germ, dat is pech hebben :( , heel veel beterschap gewenst voor Reno :(:)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:56

Ach arm ding, enig idee hoe je het af gaat leren dat stenen bijten?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 16:19

yvje86 schreef:
Ach arm ding, enig idee hoe je het af gaat leren dat stenen bijten?

Dat doet hij hier niet.. Ik hou hem goed in de gate en van mij krijgt hij speelgoed om op te kauwen dus hier vertoond hij dat gedrag gelukkig niet.

Hij is al weer helemaal opgeknapt en doet het verder heel erg goed :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:38

Dat verbaasde mij nogal toen ze een werkhond lieten zien op mijn werk. Die werd beloont met een metalen staafje, leek mij ook niet bevordelijk voor de tanden.
Jij gebruikt gewoon flostouw oid als beloning?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 17:52

mirjamalvaro schreef:
Dat verbaasde mij nogal toen ze een werkhond lieten zien op mijn werk. Die werd beloont met een metalen staafje, leek mij ook niet bevordelijk voor de tanden.
Jij gebruikt gewoon flostouw oid als beloning?

Nee ik beloon met mijn stem en soms een koekje. Mijn teef beloon ik ook wel eens met een metalen staafje, daar is ze helemaal gek op.
Ze moeten ook metaal apporteren en opspeuren dus ze zijn dat gewend. Dat word eerst aangeleerd door er een stuk ducttape oid om heen te wikkelen zodat ze er rustig aan kunnen wennen. Daarna slijt dat tape er vanzelf af en hebben ze opeens het ijzer tussen de tanden.. Kan verder voor de tanden weinig kwaad, het is op het begin gewoon niet zo'n fijn gevoel voor ze.
Mijn teef heeft op het begin heel erg lopen klapperen met het metalen staafje en nu houd ze hem gewoon braaf vast.
Zei heeft liever het staafje dan een koekje.

Ik geef pups sowieso nooit flostouw, ze slikken die draadjes in waardoor ze kunnen verstoppen. Gewoon rubberen balletjes en een puppybotje is genoeg voor hem.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:59

Ohhhh oke, weer wat geleerd :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:40

Leuk, ik ga ook volgen! :)

Mijn opa traint al zo lang ik mij kan herinneren. Heeft meerdere honden opgeleid en verkocht. Nog voor ik geboren was had hij een hond, Rex, Rex was groot en in elk geval hier in de omgeving wist iedereen wie hij was en wie mijn opa was. Ik heb een jaar of 2 geleden verschrikkelijk met hem gelachen omdat iemand op de club bij mijn opa aan het opscheppen was. 'Ja dat is er nog een van Bruinsma!' Vervolgens stelden ze zich aan elkaar voor en zei mijn opa zijn naam. Meneer had meteen geen grote praatjes meer.

Opa heeft dit jaar weer een hondje verkocht naar Amerika dacht ik. Pittige teef, aanhankelijk maar met ontzettend karakter en heel goed in wat ze doet. Opa kiest altijd het kleinste hondje uit het nest en die blijken tot nu toe steeds het beste. Hier in de omgeving weet iedereen in elk geval wie hij is en zelf hoop ik ooit ook de kans te krijgen zoiets te doen.

Overigens, mijn oom, zoon van opa, doet dit ook. Ook mijn vader heeft in het pak gestaan dus het zit eigenlijk een beetje in de familie. := maar vind het altijd zo leuk om de verandering te zien!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:42

Gebruik je nooit een bijtrol/bijtworst?

Die gebruiken wij namelijk bij de training.
Bij Hugo heb ik metaal nooit af moeten tapen, die vind het ijzer zelfs een grotere beloning dan een koekje.

Hoe gaat het met je hondje na de operatie nu?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 16:55

yvje86 schreef:
Gebruik je nooit een bijtrol/bijtworst?

Die gebruiken wij namelijk bij de training.
Bij Hugo heb ik metaal nooit af moeten tapen, die vind het ijzer zelfs een grotere beloning dan een koekje.

Hoe gaat het met je hondje na de operatie nu?

Nee dat doe ik eigenlijk pas vanaf een maand of 4/5. Opvoeding is nu even belangrijker. Het is een pittig ventje, maar hij is wel heel erg leuk! Moet nu even ontzettend consequent zijn met hem want hij is echt zijn grens aan het opzoeken.

Hij is zaterdag mee naar zee geweest. 2 uur in de auto(met airco) was goed te doen voor hem, heb m de hele weg niet gehoord. Was zelfs even bang dat ik hem was vergeten haha. En aan zee deed hij het super. Probeer hem ook overal mee naar toe te nemen en dat gaat ook goed.

Zijn wondjes zijn goed geheeld en hij loopt hij is volop aan het spelen met mijn teef!

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:25

Hoe gaat het met hem, bekje weer helemaal genezen?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 18:48

Gaat heel erg goed met hem, hij is nu 4 maanden en begint zijn voorste tandjes al te wisselen. Zindelijk is hij zo goed als (op wat ongelukjes tijdens opwinding na). Heb met het warme weer van afgelopen weken nog weinig met hem getraind, behalve een beetje apél oefening zoals, zit af en blijven. Hij is best brutaal en wil ook het liefst de hele dag spelen met zijn vriendinnetje.

Zijn nu sinds gisteren bezig om hem op commando te leren blaffen, en hij begint het sinds vanmiddag een beetje te snappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:10

Super tof dit topic! Ik volg mee!
Moeten ze op commando blaffen dan als politiehond ?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 11:26

GaelleS schreef:
Super tof dit topic! Ik volg mee!
Moeten ze op commando blaffen dan als politiehond ?

Ja.. Bij het bewaken van voorwerpen en personen, dat doen ze niet allemaal automatisch. Tijdens de keuring word er een voorwerp verstopt in het bos (in de meeste gevallen een kist), die moeten ze zonder begeleider opspeuren en zodra ze het hebben gevonden moeten ze er bij gaan blaffen. Dit zelfde doen ze met een persoon die ze in het bos verstoppen/wegzetten, die moeten ze ook opspeuren en dan moeten ze ook er bij gaan staan en blaffen.

Uiteindelijk weten ze dat ze er bij moeten blaffen, dus dan doen ze het wel automatisch maar je moet ze wel eerst leren dat ze daar moeten blaffen, dus leren we het commando "luidt" aan als ze moeten blaffen.

Met mijn teef heb ik daar wel moeite mee gehad, die wou niet blaffen bij de kist maar de kist opvreten, als ze dat doen bij de keuring dan ben je punten kwijt. Ze mogen op de kist staan en blaffen of er bij gaan staan en blaffen maar ze mogen er niet in bijten.

Bij de persoon bewaken (man revieren) mogen ze wel bijten, maar dan moeten ze meteen loslaten. Dus daarbij leer ik mijn honden altijd dat ze dan niet mogen bijten, is het makkelijkste en duidelijkste voor de hond.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:37

Interessant! Ik volg, ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:30

Vet ! Ik leer bij!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 09:41

Kleine update, sinds de grootste warmte voorbij is gaan we langzaam aan wat meer trainen. Reno is nu 4 maanden en groeit hard. Ook in zijn karakter, ergens is hij heel zacht en wil hij graag komen knuffelen, maar hij is ook erg hardleers en niet snel onder de indruk van iets, wat natuurlijk voor zijn doel heel erg goed is. Mijn teef is er ondertussen wel een beetje klaar mee, ze zitten nu ik weer aan het werk ben samen in de kennel op mijn werk, en dit gaat opzich wel goed behalve dat hij het nachthok op wil vreten, deze heb ik nu ingesmeerd met cribox wat eigenlijk voor cribben bijtende paarden word gebruikt, maar het werkt ook goed voor tandjes wisselende puppys.

Zo trof ik ze zojuist aan toen ik koffie ging halen _O-

Afbeelding