[Volg] Project 'Robo'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRaisin

Re: [Volg] Project 'Robo'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:23

Wat een knappe robo's Denise! Ik ga ook volgen! Ben erg benieuwd naar hoe het verder allemaal zou lopen en hoe je fokprojectje gaan!

Haha die laatste foto :') leuk ook dat je hun gangen zo goed kunt zien!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:30

Ziet er erg comfortabel uit ja :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 20:08

Haha, het is zo leuk om te zien hoe het iedere dag weer verandert. Er zit nu nog wel een gat voor het glas maar ze zijn iets verder naar achter gegaan en hebben zich echt onder gegraven.

De ingang heeft ook een make-over gehad ..... :')

Afbeelding

Vraag me niet waar al die bodembedekking vandaan komt ... maar het hol is afgesloten. Valt niet op zo .. absoluut niet :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 22:57

'S avonds zijn de leukste updates haha.

Allebei de Robos waren wakker dus ze mochten even op schoot! Henri vond dit vandaag even wat spannender maar Leonor vond het prima! Stilzitten is er natuurlijk niet bij, maar het is niet paniekerig heen en weer rennen.

Afbeelding
Hier zie je goed de verschillen in kleur. Of eigenlijk patroon. Ze zijn de zelfde kleur, maar Leonor is 'pied' of ook wel gevlekt.

Afbeelding
Afbeelding

En toen ze terug in de bak waren moest Henri even heel dramatisch naar z'n hol rennen om vervolgens te zien dat het allemaal wel meevalt.

Afbeelding

Met Leonor ging het zelfs zo goed dat ze een meelworm aanpakte! Normaal ben ik hier geen voorstander van, maar Robos zijn sowieso niet bijterig aangelegd; en ach... 1 keer mag wel!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:35

Wat zijn ze toch zoet, en wat fijn dat ze het zo goed doen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 22:44

Daar waar Leonor in het begin nogal angstig was, is zij nu degene die overal de eerste stappen in neemt. Henri is momenteel een beetje een bang sukkeltje :'), sorry kerel!

In ieder geval geen gemopper of gevecht. Wel als ze langs elkaar willen dat 1 van de 2 even wat duidelijk maakt. Maar ik zie geen wondjes of iets en tot zover lijken ze nog steeds samen te slapen en breiden ze de gangen verder en verder uit.

Afbeelding

Afbeelding

Blijf er bij dat ik deze manier niet bij andere soorten hamsters zou adviseren. Maar Robos zijn over het algemeen geen snelle bijters.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 23:00

Ik post gewoon heerlijk verder!

Deze avond had ik voor het eerst het idee dat Henri oprechte interesse aan Leonor toonde. Hij bleef dicht in haar buurt en probeerde haar toch een soort van te versieren. Ik gok dat het net als bij russen is; eens in de vier dagen willig. Maar zeker weet ik dat niet. In ieder geval duidelijk ander gedrag. Leonor, tsja... die moet het maar even zien.

Afbeelding
Die slimmerik heeft de plantjes in de wijnrank gevonden :')
Daarna kroop ze een kurktunnel in.

Afbeelding
En daar hield Henri de wacht.....

Afbeelding
Afbeelding
Maar goed. Op een lege maag kan je niet veel. En zo vond ik ook ineens de 2e in/uitgang van het hol :') Meneer dook ineens naast de voerbak op waar andijvie in zat.
Dus dat is smullen!

Ben benieuwd!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:42

Spannend! Ik blijf ze zoooooooooooooooo snoezig vinden!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 23:03

Ik ook! Ben echt dol op ze! Er hangen toch wel hormonen in de lucht. Toen ik het licht aanzette schrokken ze denk ik want er was even een miscommunicatie en Leonor verdween gelijk het hol in. Henri liep wat verdwaasd rond en is even op schoot geweest. Uiteindelijk kroop hij ook het hol in en daar kwam verder geen geluid uit wat op vechten kon duiden. Geen idee waarom ze ineens van het licht schrokken, is niet de eerste keer.

Wel een leuk iets. Overal lees je dat Robos van nature vrij stijle gangen graven. Ik heb dit eerder niet echt ervaren maar zie dat nu heel goed hoe de gang bijna kaarsrecht omlaag gaat!

Hier een voorbeeld hoe het onder de tunnel er uit ziet. De tunnel heeft een vrij grote opening (handpalm) en de gang is net een vingertop breed.

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende update!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 07:50

En toen begon het echte graven :')

Afbeelding
Aan de voorkant

Afbeelding
Gedeelte aan de zijkant

Afbeelding
En de achterkant

Sorry voor de fotos die draaien. :') Heb ze echt rechtop gemaakt

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 19:13

Ze zijn vandaag, overdag(!), nog even verder gegaan :)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:13

Wat gaaf!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:22

Super schattig

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:46

wat leuk! Heb zelf een hamster van +/- 4 jaar. word dunner en krommer (ligt niet aan het radje, die is voor grote hamsters, hij is een Rus..) Hij doet het verder nog goed. Zat ook al te denken, aan Robo`s, maar vind zelf Campbelli ook mooi. En het schijnt dat die iets makkelijker zijn dan Robo`s? Maar dat pas als mijn eigen er niet meer is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 19:51

Het houden van meerdere hamsters (of het nu van nature kan of niet) is sowieso niet makkelijk. Je moet met een heel hoop dingen rekening houden. Waaronder de ruimte, soort huisvesting, inrichting, enzovoort enzovoort. En daarnaast moet je nog de mogelijkheid hebben om op tijd signalen te onderscheiden voor het op vechten uit loopt.

Dus .. tegen die tijd; laat je goed door een fokker adviseren.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:19

Leuk topic, ik volg!
Ik heb zelf ook veel hamsters gehad, 10 syrtjes, 3 rusjes en ook 2 roborovski zusjes. Ik had de robo zusjes ook samen zitten, maar die gingen helaas tot bloedens toe vechten op den duur dus toen heb ik ze uit elkaar gehaald. Destijds heb ik nog advies gekregen van een fokster op het hamsterforum die toen nog veel fokte met robo's, Nella. Heb ze helaas nooit weer gekoppeld gekregen.
Vind het heel tof om jouw robo's te volgen! Ooit komt er hier ook weer een robo. Ik ben vooral gek op de gewone wildkleurtjes met hun witte wenkbrauwtjes <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 20:30

Ah, Nella ken ik inderdaad wel van naam! Helaas is ze al een hele tijd geleden gestopt, om leuke redenen voor haar in ieder geval. En heb toentertijd, toen we nog niet zoveel over huisvesting wisten, kooien van haar overgenomen. Ze woont hier 'vlakbij'.

Wellicht kan ik je meenemen op het avontuur! Jammer dat het mis is gegaan met jouw koppeltje. Ik hoop dat we nu meer informatie kunnen winnen om zulk soort gebeurtenissen in de toekomst te voorkomen!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:29

Wat leuk zeg. Ik heb vroeger ook hamsters gehad. Voornamelijk Russen, maar ik heb ook een Robo gehad en een Chinese dwerg hamster. Die vond ik ook erg leuk, die was ook lekker actief.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 23:03

Heel veel update materiaal had ik niet. Maar dit is wel een leuke. Fanatieke gravertjes.

Afbeelding
Dit is wat je ziet als ik de kurktunnel weghaal. 1 gang omlaag, die was er al. 1 gang naar het midden, die is nieuw.

Afbeelding
En dat is ook echt een flinke gang.

Afbeelding
De achterkant

Afbeelding
En de voorkant

Gister zag ik Henri. Vandaag zie ik Leonor. Ze wisselen het af. Geen idee waar ze slapen :') Beide geen wondjes dus ik vind het prima!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:33

Klinkt goed! Bezige bijtjes!

Corneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:57

Dat het allemaal niet instort joh!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 12:56

Ja, dat is ook wel met een beetje hulp van mij. Een juiste mix bodembedekking zorgt voor een goede stevigheid!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 08:48

Ik heb gister helaas de tunnels moeten slopen. Was bizar om te voelen hoe grote ruimtes er niet zichtbaar gecreerd zijn. Ik zag namelijk wat bloed op het glas dus ik wilde checken hoe en wat.

Inderdaad heeft Leonor wat wondjes en is ze op haar hoede voor Henri. Echter zie ik ze niet vechten en waren de wondjes niet open. Vanochtend was er niets te zien. Leonor lag in een holletje. Van de bak is niets meer over want ze hebben weer fanatiek gegraven.

Ik kijk het gedrag vanavond nog aan en anders gaan ze in een kleiner aquarium. Zien of dat verschil heeft.

Wellicht is het ruzie op het moment dat Leonor willig is en Henri nog te onhandig doet. Ik zie dat ook bij mijn russen. Sommige zijn onwijs lomp en andere leggen de dame helemaal in de watten. Die laatste hebben geluk haha.

We zullen zien!

Afbeelding
Leonor

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:48

Ik lees al een tijdje mee, maar dit is zo leuk om te volgen <3 Hopelijk blijft het goed gaan tussen Leonor & Henri

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:04

Wat voor effect zou een kleinere aqua kunnen hebben?

Hoop dat alles goed blijft gaan...!