Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:02

Oh wat vreselijk meid! Zoals al is gezegd, het was een onoplettend moment en jij bent ook maar een mens! Ik kan me voorstellen hoe vreselijk kl*te je je voelt.
Ik duim heel erg met je mee dat alles goed komt met je poezekind

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:04

Balou_k schreef:
Ze had erg veel convulsies.. Zo vond ik haar ook.. Ze is gesedeerd zodat ze slaapt en zodat ze geen convulsies meer heeft.. De komende 48 uur zijn kritiek en spannend.

Ik denk steeds.. Waarom.. Hoe.. En wat als ik nu vannacht wakker was geworden, was ik er dan eerder bij, had ik het dan al gemerkt.
Ze heeft altijd traanoogjes, maar gister avond meer, ik zei nog dat ik weer oogdruppels ging halen vandaag. Ik ben zo stom.

Je bent niet stom :(:)
Het enige wat we kunnen doen is hopen met z’n alle. Een hele dikke virtuele knuffel!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:10

Vergissen is menselijk meid, hoe erg het nu ook is voor je.
Ik duim enorm hard mee, hou ons op de hoogte hé!?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:11

Het gebeurt idd vaker dan je denkt. Ik duim voor jouw ( prachtige) poezenkind.
Realiteit is echter wel dat die dosis vaak dodelijk is.
Als jouw kat in goede conditie is heeft ze een kans. Als heel bokt mee duimt helpt dat vast toch!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:12

Wat een mooierd is ze. Dat was schrikken. Hoop dat het goed afloopt . Zoiets doe je per ongeluk. Jezelf dit verwijten zou ik bij mezelf ook doen.maar daar wordt ze ook niet beter van. Sterkte!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:12

Balou_k schreef:
Ze had erg veel convulsies.. Zo vond ik haar ook.. Ze is gesedeerd zodat ze slaapt en zodat ze geen convulsies meer heeft.. De komende 48 uur zijn kritiek en spannend.

Ik denk steeds.. Waarom.. Hoe.. En wat als ik nu vannacht wakker was geworden, was ik er dan eerder bij, had ik het dan al gemerkt.
Ze heeft altijd traanoogjes, maar gister avond meer, ik zei nog dat ik weer oogdruppels ging halen vandaag. Ik ben zo stom.

Ja maar je verwacht toch niet gelijk dat die traanoogjes door iets anders komen dan waar het normaal door komt! Dat is echt niet stom hoor.

Ze is gesedeerd, dat is alvast heel fijn, dan hoeft ze het niet bewust mee te maken :(:) . Het infuus helpt natuurlijk om de stoffen sneller uit te scheiden, maar dat is ook maar vrij beperkt of niet? En de convulsies/krampen an sich zijn niet zo schadelijk volgens mij (dat is slechts een uiting van de reactie op de schadelijke stoffen), dus of het voor haar kansen zoveel gescheeld had als je het vannacht al gemerkt had?

Bovendien, tja als je niet wakker wordt dan word je niet wakker. Heb je geen keuze in hè, kun je jezelf echt niet kwalijk nemen.

Ik begrijp je gedachtengangen heel goed hoor, ik zou ook over alles gaan piekeren in zo'n situatie, als dit, als dat... Vreselijk dat zo'n stom foutje mogelijk tot vergaande gevolgen kunnen leiden |( . Ik snap dat je jezelf wel voor je kop kunt slaan, maar heb ook wat mededogen met jezelf :(:) .
Hopelijk slaat je lieverd zich erdoorheen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:15

Jasses wat naar ts, dit heb je absoluut niet expres gedaan dat snapt iedereen. Heel veel sterkte!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:18

Ach nee ;( Ik kan mij voorstellen hoe schuldig je jezelf voelt. Ook al is dat natuurlijk nergens voor nodig, maar een gevoel kan je niet sturen helaas.
Ik duim heel hard met je mee dat ze het haalt :(:)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:19

Wat ontzettend vreselijk. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt en dat je je enorm schuldig voelt.
Maar fouten maken we allemaal wel eens. Neem het je zelf niet kwalijk en ik duim met je mee dat het goed komt met die prachtige meid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:20

Jeetje, het zal je maar overkomen...
Heel veel sterkte TS! Wat heeft de dierenarts over haar kansen gezegd?
Gaat het om Permethrin als werkzame stof?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:27

Je bent niet stom.
Je hebt een fout gemaakt, ja, niet express, het was een fout. Een klote fout die je niemand toewenst, maar een fout, je bent niet stom.
Ik hoop dat je poezekind het redt, maar echt met de wat als en jezelf nog meer op je kop geven help je haar niet. Help je jezelf ook niet. Maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd vanuit mij, voor jou een stuk lastiger en dat is begrijpelijk. :(:)
Nogmaals, je bent niet stom. Echt niet.
Heel erg veel sterkte.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 11:29

Het stomme is, dat ik dacht dat de traanoogjes (mede) kwamen, omdat ze eventueel aan het anti-vlooienmiddel gelikt had. Dat kan normaal niet zo'n kwaad, bij katten middel.
Alsof ik er onbewust al een lampje ging branden. Of dat maak ik mezelf wijs en bedenk ik me nu, ik weet het niet zo goed...

De convulsies is natuurlijk een symptoom, maar waar ze vandaan komen baart me meer zorgen. Ik ben bang voor blijvende hersen en/of nier schade. Natuurlijk krijgt ze dan alsnog de zorg en eventuele mediatie die ze nodig zou hebben! Maar ze mag niet afzien door en voor mij.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 11:32

Cayenne schreef:
Jeetje, het zal je maar overkomen...
Heel veel sterkte TS! Wat heeft de dierenarts over haar kansen gezegd?
Gaat het om Permethrin als werkzame stof?

Ik denk dat het om Permethrin gaat.. Maar ik weet het niet meer.. Het was een paarde verpakking, maar zelfs het merk ben ik vergeten.. Het enige wat op mijn netvlies gebrand staat is het hondenkopje in plaats van kattenkopje.. :r

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:33

Misschien was het je intuïtie, misschien was het de handsightbias, maar daar heb je nu niets aan. :(:)
Laatst bijgewerkt door milou123 op 15-03-18 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:39

Wat vreselijk, duim heel heel hard dat je poezenkind het haalt. Weet hoe je je voelt, mijn hond is ooit erg ziek geworden door een vreselijke fout van mij... wat een schuldgevoel... .

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:41

Heel veel sterkte TS en ik duim met je mee. :(:)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:41

Je bent niet stom :n
Je hebt het niet expres gedaan immers...

Ik ga voor heel hard voor je duimen dat je Scotje erboven op komt :j

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:43

Oo TS, wat erg. Een foutje is hartstikke menselijk, maar daar heb je natuurlijk helemaal niets aan nu.
Ik duim voor je kattebeest!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:44

Balou_k schreef:
Het stomme is, dat ik dacht dat de traanoogjes (mede) kwamen, omdat ze eventueel aan het anti-vlooienmiddel gelikt had. Dat kan normaal niet zo'n kwaad, bij katten middel.
Alsof ik er onbewust al een lampje ging branden. Of dat maak ik mezelf wijs en bedenk ik me nu, ik weet het niet zo goed...

De convulsies is natuurlijk een symptoom, maar waar ze vandaan komen baart me meer zorgen. Ik ben bang voor blijvende hersen en/of nier schade. Natuurlijk krijgt ze dan alsnog de zorg en eventuele mediatie die ze nodig zou hebben! Maar ze mag niet afzien door en voor mij.

Hindsight is always 20/20 :(:)

Gebeurt is gebeurt, je maakt er nu het beste van en meer kan je niet.
Ik zal vanmiddag een kaarsje branden voor hem :(:)

ElizeVdSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:46

He wat *** TS. Heel veel sterkte. Ik duim voor je!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:47

Heel veel sterkte

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:55

Een Foldje,wat een schatje.Zat het er al lang op voor je het ondekte? Ik heb het een poosje terug voorgehad.Ook vlooienmiddel een spuitbus er stond op voor huisdieren met foto'tje van een kat en hond.We spuiten de kat in en die begint te kwijlen en te schuimbekken.Ik heb ze in een reflex gelijk in bad gestoken en gewassen.Achteraf de bus goed gelezen was het een omgevingsspray maar dat stond in de kleine letters.
Het zijn gewoon k*t dingen als het je gebeurt.Wij gaan heel hard meeduimen in ieder geval.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 11:58

beatje schreef:
Een Foldje,wat een schatje.Zat het er al lang op voor je het ondekte? Ik heb het een poosje terug voorgehad.Ook vlooienmiddel een spuitbus er stond op voor huisdieren met foto'tje van een kat en hond.We spuiten de kat in en die begint te kwijlen en te schuimbekken.Ik heb ze in een reflex gelijk in bad gestoken en gewassen.Achteraf de bus goed gelezen was het een omgevingsspray maar dat stond in de kleine letters.
Het zijn gewoon k*t dingen als het je gebeurt.Wij gaan heel hard meeduimen in ieder geval.

Ik heb het vlooien middel gegeven rond een uur of 21:00. Vanochtend om 07.30 vond ik haar met convulsies en een schuimbek op de overloop. Tot 02:00 uur lag ze bij mij in bed. Ik kon niet slapen, toen lag ze lekker te slapen. Al zit ik me nu van alles voor de geest te halen waarvan de betrouwbaarheid nihiel is.. Want voelde ik haar niet trillen? En hoorde ik geen nies?

Het spul heeft 10,5 uur lekker kunnen inwerken en haar lever heeft het spul niet kunnen verwerken..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:59

Jeetje wat vreselijk! Ik duim voor je lieve katje! Heel veel sterkte! Hopelijk komt het goed!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:05

Ach wat naar.
Ik ga hard duimen.