Chihuahua pup bijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 10:45

marleen_usar schreef:
Heb je voldoende speeltjes liggen?

Wat is voldoende? Ik heb een dun dekentje waar ze helemaal gek op is. Heb een hard rubber bot, en ze een draadjes bot. En een paar balletjes. Is dit voldoende?

marley93

Re: Chihuahua pup bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:53

Als ze bijt direct een speeltje aanbieden zodat ze daarin gaat bijten. Het is ook gewoon puppygedrag, (alles uitproberen, en daar hebben ze vooral hun bek voor) dus een alternatief bieden in plaats van te corrigeren zal op lange termijn meer effect hebben.
En wat al eerder is gezegd: tijdens het wisselen kan bijtgedrag wat toenemen voor het afzwakt.
Succes en veel plezier met je pup! Het kost bloed zweet en tranen, maar uiteindelijk zal je er zoveel plezier aan beleven. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:54

candalisa schreef:
Barbalala
Ik werk voor de gemeente als erkende honden gedragsdeskundige ,geef al 9 jaar puppy cursus en vervolg cursussen dus weet wel waarover ik praat.
Ik ken anniek ook heel goed ;)

Vanwaar het advies om een hond op de rug te leggen? Overgave kun je niet afdwingen. Dat Cesar Millan het ook doet is geen reden. Erkend hondengedragsdeskundige zegt mij niks.... het is geen beschermd beroep, iedereen kan zich zo noemen.
Wie is anniek?

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:09

Oh ik herken me zo in je verhaal! Mijn eerste pup (inmiddels meer puber), is nu inmiddels 8 maanden oud. Toen wij hem met 8 weken meenamen, heb ik mezelf ook echt afgevraagd waar ik aan begonnen was en of het ooit goed ging komen.
Hij beet uit speelsheid en uit nieuwsgierigheid maar was ook bang dat dit voor altijd zou blijven.
Wat bij ons hielp was het aanbieden van een speeltje, op het moment dat hij beet. Soms bleef hij maar doordrammen en dan besloten we hem gewoon even in de bench te zetten voor ongeveer 5 minuten. Dat laatste werd ons overigens aangeraden door de hondenschool.

Nu hebben wij de liefste hond ter wereld. Hij bijt nu heel af en toe nog zachtjes tijdens het stoeien, maar zodra wij zeggen dat hij zachtjes moet doen, laat hij ook meteen los.

Wij zijn overigens, toen hij ongeveer 10 weken oud was, op puppycursus gegaan. Nu inmiddels zitten we op de Gemhoorzaamheids 1 cursus. Ik moet zeggen dat ook dit enorm veel heeft geholpen, en niet alleen met het bijten.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:11

Mijn kruising chihuahua pup heeft 6 maanden om haar heen lopen te bijten, overal gingen die tandjes in, ik heb het consequent rustig genegeerd of afgeleid met een speeltje en/of botje. Daarnaast heb ik haar regelmatig haar rust gegeven in de bench en niet teveel door andere mensen laten aaien. Als je haar wilde aaien was alles wat ze deed om haar heen happen maar dat hoort er gewoon bij en de ene pup doet het meer dan de andere. De mijne deed het extreem maar dat is nu werkelijk de liefste hond aller tijden, iedereen kan haar aaien, ze kwispelt naar mens en dier. Ik denk dat bestraffen niet de beste optie is voor dit gedrag bij een pup.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:19

Heb alleen de OP gelezen maar wou er toch graag op reageren..

Wat zou je doen als het geen chihuahua was maar een grote herder? Ik richt honden af voor de politie en defensie, en ik leer mijn honden juist te bijten. Maar als ik ze als pup krijg dan leer ik ze eerst dat ze niet mogen bijten, ook al zijn ze nog zo klein. Ze mogen bijten in hun speeltjes en ballen, maar er word niet in vingers of andere lichaamsdelen gehapt.
Maar ik ben wel heeel erg duidelijk bij mij krijgen ze dan ook echt een tik en ik verhef mijn stem, NEE is NEE en daar moet je bij blijven. Dan hebben ze dat binnen een week afgeleerd maar je moet wel volhouden en er met je neus boven op blijven.

Ik heb namelijk een herder en een chihuahua, en die chihuahua heb ik al 9 jaar. Maar die heb ik zelf verprutst door hem niet te corrigeren kwa bijten. Heel erg jammer en stom van mezelf, maar hem vertrouw ik voor geen meter met vreemde. Mijn herder van 1 jaar waar ik het wel juist bij heb gedaan durf ik nu op dit moment los te laten in een kinderdag verblijf en durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat zei niet bijt!

En zoek een goede puppycursus. En ook al is hij klein een schattig zou ik hem opvoeden als een grote hond, aangezien ze klein zijn kwa uiterlijk maar eigenlijk zijn het gewoon pittbulls in een klein lijfje :')

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 11:20

LoeOrange schreef:
Oh ik herken me zo in je verhaal! Mijn eerste pup (inmiddels meer puber), is nu inmiddels 8 maanden oud. Toen wij hem met 8 weken meenamen, heb ik mezelf ook echt afgevraagd waar ik aan begonnen was en of het ooit goed ging komen.
Hij beet uit speelsheid en uit nieuwsgierigheid maar was ook bang dat dit voor altijd zou blijven.
Wat bij ons hielp was het aanbieden van een speeltje, op het moment dat hij beet. Soms bleef hij maar doordrammen en dan besloten we hem gewoon even in de bench te zetten voor ongeveer 5 minuten. Dat laatste werd ons overigens aangeraden door de hondenschool.

Nu hebben wij de liefste hond ter wereld. Hij bijt nu heel af en toe nog zachtjes tijdens het stoeien, maar zodra wij zeggen dat hij zachtjes moet doen, laat hij ook meteen los.

Wij zijn overigens, toen hij ongeveer 10 weken oud was, op puppycursus gegaan. Nu inmiddels zitten we op de Gemhoorzaamheids 1 cursus. Ik moet zeggen dat ook dit enorm veel heeft geholpen, en niet alleen met het bijten.

Dankjewel voor je berichtje, dit geeft me toch weer even een beetje moed. Cursus ga ik sowieso vanmiddag gelijk inschrijven want wil het echt graag goed doen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 11:22

CharmingS schreef:

Wat zou je doen als het geen chihuahua was maar een grote herder? Ik richt honden af voor de politie en defensie, en ik leer mijn honden juist te bijten. Maar als ik ze als pup krijg dan leer ik ze eerst dat ze niet mogen bijten, ook al zijn ze nog zo klein. Ze mogen bijten in hun speeltjes en ballen, maar er word niet in vingers of andere lichaamsdelen gehapt.
Maar ik ben wel heeel erg duidelijk bij mij krijgen ze dan ook echt een tik en ik verhef mijn stem, NEE is NEE en daar moet je bij blijven. Dan hebben ze dat binnen een week afgeleerd maar je moet wel volhouden en er met je neus boven op blijven.

Ik heb namelijk een herder en een chihuahua, en die chihuahua heb ik al 9 jaar. Maar die heb ik zelf verprutst door hem niet te corrigeren kwa bijten. Heel erg jammer en stom van mezelf, maar hem vertrouw ik voor geen meter met vreemde. Mijn herder van 1 jaar waar ik het wel juist bij heb gedaan durf ik nu op dit moment los te laten in een kinderdag verblijf en durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat zei niet bijt!

En zoek een goede puppycursus. En ook al is hij klein een schattig zou ik hem opvoeden als een grote hond, aangezien ze klein zijn kwa uiterlijk maar eigenlijk zijn het gewoon pittbulls in een klein lijfje :')

Dat is ook wat ik elke keer probeer, ik denk van stel dit is een grote hond. Maar dan zou ik waarschijnlijk net als nu dit topic openen hahah omdat er gewoon teveel verschillende adviezen zijn.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 11:24

maras schreef:
Mijn kruising chihuahua pup heeft 6 maanden om haar heen lopen te bijten, overal gingen die tandjes in, ik heb het consequent rustig genegeerd of afgeleid met een speeltje en/of botje. Daarnaast heb ik haar regelmatig haar rust gegeven in de bench en niet teveel door andere mensen laten aaien. Als je haar wilde aaien was alles wat ze deed om haar heen happen maar dat hoort er gewoon bij en de ene pup doet het meer dan de andere. De mijne deed het extreem maar dat is nu werkelijk de liefste hond aller tijden, iedereen kan haar aaien, ze kwispelt naar mens en dier. Ik denk dat bestraffen niet de beste optie is voor dit gedrag bij een pup.

Vind dit wel fijne berichten hahaha het komt goed uiteindelijk.

Ze wil nou ook niet uitgelaten worden, zit op het veldje te piepen en te blaffen en aan het trekken richting huis. En dan twijfel ik weer van misschien heeft ze het echt te koud?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:30

Negeren en weg lopen dan laat je het toe.
Dit moet je nu aanpakken.
Ze moet gecorrigeerd worden. Ik heb zelf niet deze ervaring met honden. Dus kun je het beste professionele hulp in schakelen. En misschien een tip lees eens het boek van Anniek winters samen in balans

Onze hond hapte (speels) als pup ook naar de kinderen en vooral die rennende benen waren super leuk. Kids geleerd stil te gaan staan en met een hoog piep stemmetje au te roepen.
Mooie was mijn 3,5 jarige had er moeite mee liet zijn angst soms meer toe. Mijn toen 1,5 jarige kon lezen en schrijven met de pup. Stoeien en gek doen. Pup ging zelfs in zij oren (zoontje lag in een deuk) naar als me zoontje er klaar mee was stond hij op en deed zijn eigen ding en de pup begreep dat heel goed en stopte meteen.
Onze hond is een paar keer aangevallen en daardoor snauwerig geworden naar andere honden. En het is geen andermans vriend. Honden die netjes kennismaken gaan prima. Te druk of te dominant dan snauwt hij. En mensen moeten hem even de kat uit de boom laten kijken dan is het goed. Maar veel mensen willen direct aaien en dat gaat niet.

Ik heb het boek gelezen en het gaf mij wel extra positieve energie en het gaat stukken beter met onze nu 3 jarige hond.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:20

Onze hond is trouwens wel vrij groot, imo is dat geen reden om te gaan corrigeren in de zin van slaan/knijpen/opde rug leggen etc. wij hebben gewoon auw geroepen en als ze los liet speelde we weer verder met een speeltje. Neefje en nichtje van 4 en 6 konden er na een tijdje al gewoon mee spelen zonder dat we bang hoefde te zijn dat ze haar tanden zou gebruiken. Alleen als je hond daar helemaal niet op reageert, omdat ie echt heel erg overenthousiast wordt bijvoorbeeld of het echt een ander probleem is dan gewoon een pup die nog grenzen moet leren is het misschien wel nodig om te corrigeren. Maar als je twijfelt is een trainer die mee kijkt waarschijnlijk gewoon het beste, want die kan inschatten of je wel of geen probleem hebt.

Als je vermoed dat je hond het koud heeft zou ik gewoon eens kijken hoe hij reageert met een jasje. Een pup en vooral zo'n klein ras kan het denk ik best koud hebben denk ik.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:33

ilayda schreef:
CharmingS schreef:

Dat is ook wat ik elke keer probeer, ik denk van stel dit is een grote hond. Maar dan zou ik waarschijnlijk net als nu dit topic openen hahah omdat er gewoon teveel verschillende adviezen zijn.

Er zijn heel veel verschillende aanpak methodes, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.. Jij moet voor jezelf een manier gaan bedenken hoe je hier mee om wil gaan. En daar moet je dan ook bij blijven en heeel erg consequent mee zijn. Ik zou ook niet je kinderen alleen laten met de pup en zorgen dat je altijd toezicht hebt. Chihuahua's zijn al hondjes met een pittbull karakter, maar dat word vaak als lief en schattig gezien omdat ze zo klein zijn, maar mijn chihuahua heeft mijn halve pink er af gebeten.. Dus ze kunnen zeker schade aanrichten.

Mijn herder heb ik als pup toch echt een keer de hele woonkamer laten zien toen ze mijn arm ineens greep, en toen was ze 4 maanden oud. Vond het heel erg zielig op het moment, maar ben ontzettend blij dat ik het heb gedaan, aangezien ze nu precies weet tot hoever ze kan gaan. Ik heb daarom nu ook een hele fijne stabiele hond. Wil niet zeggen dat ik er voor ben om je hond af te slaan, maar ik ben wel voor duidelijkheid. En ik kies er dan graag voor om 1!! keer heel duidelijk te zijn, zodat ik dat nooit weer hoef te doen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:35

Mijn Sheltie pup, zo gevoelig als wat, beet met spelen ook te hard, auw zeggen/gilletje wat een pup/hond ook doet als een andere hond hem pijn doet en stoppen/weglopen, iets geven om wel op te bijten. Die van mij leerde ik het woord zachtjes, we kunnen gewoon honds stoeien nu, hele zachte beet.
Ik heb het nooit gecorrigeerd omdat dat niet hoeft als je het op de juiste manier aanpakt en straffen is niet altijd de juiste aanpak.
Sommige tips hier zijn voor pittige honden voor het zelfde geldt heb jij niet zo'n hond en zal hij angstig worden. En ja Chi's kunnen ondanks hun grootte pittig zijn maar dat hoeft niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:41

Billy schreef:
candalisa schreef:
Barbalala
Ik werk voor de gemeente als erkende honden gedragsdeskundige ,geef al 9 jaar puppy cursus en vervolg cursussen dus weet wel waarover ik praat.
Ik ken anniek ook heel goed ;)

Vanwaar het advies om een hond op de rug te leggen? Overgave kun je niet afdwingen. Dat Cesar Millan het ook doet is geen reden. Erkend hondengedragsdeskundige zegt mij niks.... het is geen beschermd beroep, iedereen kan zich zo noemen.
Wie is anniek?

Mee eens!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:51

BarbaLala schreef:
candalisa schreef:
Heel consequent zijn en als ze gromt mag je d’r best even omdraaien op d’r ruggetje en duidelijk nee zeggen ... door hun moeders worden ze ook gecorrigeerd en zeker met een chih moet je echt duidelijk zijn ik werk met moeilijke honden met gedrags problemen en in 10 jaar ben ik ooit 1x gebeten door een chih verder geen ander hond maar als je ze goed opvoed zijn echt wel leuke hondjes !

Pardoon?!
Ik mag hopen dat jij geen hond hebt want als je iets NIET moet doen, is het jouw advies opvolgen.

Ik sta met mijn oren te klapperen hier, hoeveel mensen er de meest vreemde adviezen geven. Van een tik op de neus(??) tot aan op de rug leggen(??) Hoe kunnen jullie zo onwetend zijn allemaal?

TS ga alsjeblieft als de donder lezen en leren over honden. En dan niet andermans adviezen, maar literatuur, video's van GERENOMEERDE trainers (Anniek Winters bijvoorbeeld) en ga op cursus. Dat hoor je vooraf te doen, inlezen en kennis vergaren anders loop je inderdaad de kans dat je je eigen hond verpest zoals nu gebeurt.

Heb mijn pup ook wel eens op haar rug gelegd als ze te ver ging hoor.. En durf toch zeker wel te zeggen dat ik een stabiele hond heb. Heb haar zelfs eens een pets om dr oren gegeven toen ze mijn nieuwe schoenen op aan het eten was.. En als ze nu iets doet wat niet mag (wat weinig voorkomt) hoef ik alleen maar naar haar te kijken op een manier en dan weet ze al genoeg.

Ik vind dat jij wel een beetje mag dimmen, want je doet net alsof mensen hier hun dieren mishandelen en dat is de grootste onzin. Er zijn meerdere wegen naar rome ;) .

Ik vind het veel zieliger voor honden die geen duidelijkheid hebben, en de ene keer wel iets mogen en de andere keer niet!! Als je niet wil dat je hond morgen je bank vernield moet je het vandaag ook niet toestaan om maar even een voorbeeld te geven.

En de ene hond heeft bij een stem verheffing genoeg duidelijkheid en de ander heeft misschien net iets meer nodig. De manier maakt niet uit, zolang je maar duidelijk bent.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 15:02

CharmingS schreef:
ilayda schreef:

Mijn kids laat ik er inderdaad niet mee alleen, ben er altijd bij.
Ja moet inderdaad even een goede manier vinden die bij mij past. Moet wel eerlijk zeggen dat ze vandaag een stuk minder hapt nu de kids op school zijn. Ze laten haar wel altijd met rust maar het is natuurlijk een stuk druker als hun er zijn.
Ik neem aan dat jou hond

Er zijn heel veel verschillende aanpak methodes, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.. Jij moet voor jezelf een manier gaan bedenken hoe je hier mee om wil gaan. En daar moet je dan ook bij blijven en heeel erg consequent mee zijn. Ik zou ook niet je kinderen alleen laten met de pup en zorgen dat je altijd toezicht hebt. Chihuahua's zijn al hondjes met een pittbull karakter, maar dat word vaak als lief en schattig gezien omdat ze zo klein zijn, maar mijn chihuahua heeft mijn halve pink er af gebeten.. Dus ze kunnen zeker schade aanrichten.

Mijn herder heb ik als pup toch echt een keer de hele woonkamer laten zien toen ze mijn arm ineens greep, en toen was ze 4 maanden oud. Vond het heel erg zielig op het moment, maar ben ontzettend blij dat ik het heb gedaan, aangezien ze nu precies weet tot hoever ze kan gaan. Ik heb daarom nu ook een hele fijne stabiele hond. Wil niet zeggen dat ik er voor ben om je hond af te slaan, maar ik ben wel voor duidelijkheid. En ik kies er dan graag voor om 1!! keer heel duidelijk te zijn, zodat ik dat nooit weer hoef te doen.[/quote]

Mijn kids laat ik er inderdaad niet mee alleen, ben er altijd bij.
Ja moet inderdaad even een goede manier vinden die bij mij past. Moet wel eerlijk zeggen dat ze vandaag een stuk minder hapt nu de kids op school zijn. Ze laten haar wel altijd met rust maar het is natuurlijk een stuk druker als hun er zijn.
Ik neem aan dat jou herder toen niet beet om te spelen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:30

Schrijf je in voor puppycursus en vraag je trainer om tips. Ga alsjeblieft niet van alles proberen omdat dat hier gezegd word want zo help je het hondje naar de kl*te.
Wij kunnen niet zien wat de reden van het happen is en hoe ze dit doet, een trainer die de pup ziet kan beter inschatten hoe je hier mee om kan gaan.
Echt, ga niet van alles proberen omdat dat misschien zou kunnen werken. Hondje heeft al geen goede ervaringen opgedaan bij je vriendin dus als jij het nu verkeerd aanpakt krijg je wel een onzeker bijterig hondje..

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:46

Elke dag een runderhuid botje geven zodat ze de knaagbehoefte kwijt kan..
Als ze wel bijt inderdaad een flostouw geven zodat ze daar in kan bijten.
Het is best wel normaal dat een puppy ergens in wil bijten, dit gaat wel over als ze wat ouder is en nu op andere dingen mag kauwen..

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:55

TS: Jawel mijn herder beet zeker om te spelen.. Maar niet in mij haha :+ Ik heb namelijk heel veel bijtspeeltjes voor haar gehaald, kleine puppy bijtrolletjes en rubbere speelballetjes. En heb vanaf het begin heel erg duidelijk gemaakt dat daar in gebeten mag worden, en niet in mijn hand of kleding.

Nu is ze 1 jaar en heeft ze natuurlijk gewisseld en heb ik haar de jutte mouw van een oud bijtpak gegeven.

Ben het eens met dees_daan, zoek iemand die verstand heeft van dit soort dingen. Niemand kan hier op bokt zeggen wat jij moet doen, omdat niemand je hondje in actie heeft gezien. Dus mijn advies is om een deskundige te zoeken.. Klinkt gek, maar je zou eens een BKD (basis kader dressuur) cursus kunnen doen, hier leer je zelf ontzettend veel van en misschien zijn er daar wel mensen die je met je hondje kunnen helpen :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:56

Vanaf 12 weken kunnen ze tanden beginnen te wisselen, houd daar ook rekening mee.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:05

Ik ben ook iemand met een chi die regelmatig denkt ‘als dit in groot formaat kwam had ik toch een zwaar probleem’.
Hondje heeft dankzij zijn formaat nooit echt een opvoeding gekregen en het is qua karakter ook gewoon iets heel bijzonders.

Als ze bijten, duidelijk nee zeggen en stoppen met spelen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 16:06

Dankjewel allemaal ik ga zeker een goeie cursus volgen want denk dat het meer aan mijn onzekerheid ligt dan aan die van Mn pup. En denk dat ik dan ook was zekerder ga worden.
Ze heeft net haar enting gehad en ze was gelukkig super lief.
Heeft iemand misschien een tip wat ik voor een chihuahua pup kan halen waar ze aan kan kluiven? Zie heel heel veel dingen liggen maar weet niet wat nou geschikt is voor zo een kleintje ?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:16

ilayda schreef:
Dankjewel allemaal ik ga zeker een goeie cursus volgen want denk dat het meer aan mijn onzekerheid ligt dan aan die van Mn pup. En denk dat ik dan ook was zekerder ga worden.
Ze heeft net haar enting gehad en ze was gelukkig super lief.
Heeft iemand misschien een tip wat ik voor een chihuahua pup kan halen waar ze aan kan kluiven? Zie heel heel veel dingen liggen maar weet niet wat nou geschikt is voor zo een kleintje ?

Ik zou niet meteen iets hards geven om te kluiven, heb mijn herder eens een mergpijpje gegeven en toen brak er een stuk van haar hoektand af ;( . Geperste buffelhuid is goed vanaf 3 maanden, dus zou dat eens proberen :) Maar ook daarbij houd je pup goed in de gate dat ze er niet teveel in een keer van eet, aangezien ze er bij grote hoeveelheden wel verstoppingen van kunnen krijgen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:19

Ik ben serieus verbaasd hoe makkelijk hier wordt geadviseerd om de pup fysiek te corrigeren (op de rug dwingen is dat imo ook). Ja, dat heeft de moederhond ook gedaan, maar die kan dat met precies de juiste mate op precies het juiste moment met een duidelijke lichaamstaal. Geen mens die dat consequent op die manier kan doen.

Fysieke correcties zijn echt alleen bij uiterste gevallen misschien nodig, niet voor een pup die nog niet weet dat handen bijten geen leuk spelletje is. Auw/nee zeggen en iets anders pakken om mee te spelen is een prima begin.

Zoek uit waarom ze bijt (speels of iets toch niet leuk vinden) en pas daar je tactiek op aan. Speels? Dan iets anders pakken om mee te laten spelen. Pup vindt iets niet leuk? Dan zelf jouw gedrag aanpassen en het niet meer herhalen, want dan kan straffen averechts werken.

Wandelen moeten veel pups leren. Probeer dan zelf haar enthousiast te maken om toch nog een stukje met je mee te lopen. Koekjes, gek doen weet ik het.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:23

Mijn pup heeft dat ook een hele tijd gedaan, is wel geen chihuahua.
Als je wilde spelen buiten die hing gelijk aan je arm of trui en gromde.
Lelijk doen hielp niet, tik op de neus ook niet.
Na 4 maanden was het over en ik heb er zo'n lief ding aan overgehouden.