marleen_usar schreef:Heb je voldoende speeltjes liggen?
Wat is voldoende? Ik heb een dun dekentje waar ze helemaal gek op is. Heb een hard rubber bot, en ze een draadjes bot. En een paar balletjes. Is dit voldoende?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
candalisa schreef:Barbalala
Ik werk voor de gemeente als erkende honden gedragsdeskundige ,geef al 9 jaar puppy cursus en vervolg cursussen dus weet wel waarover ik praat.
Ik ken anniek ook heel goed
LoeOrange schreef:Oh ik herken me zo in je verhaal! Mijn eerste pup (inmiddels meer puber), is nu inmiddels 8 maanden oud. Toen wij hem met 8 weken meenamen, heb ik mezelf ook echt afgevraagd waar ik aan begonnen was en of het ooit goed ging komen.
Hij beet uit speelsheid en uit nieuwsgierigheid maar was ook bang dat dit voor altijd zou blijven.
Wat bij ons hielp was het aanbieden van een speeltje, op het moment dat hij beet. Soms bleef hij maar doordrammen en dan besloten we hem gewoon even in de bench te zetten voor ongeveer 5 minuten. Dat laatste werd ons overigens aangeraden door de hondenschool.
Nu hebben wij de liefste hond ter wereld. Hij bijt nu heel af en toe nog zachtjes tijdens het stoeien, maar zodra wij zeggen dat hij zachtjes moet doen, laat hij ook meteen los.
Wij zijn overigens, toen hij ongeveer 10 weken oud was, op puppycursus gegaan. Nu inmiddels zitten we op de Gemhoorzaamheids 1 cursus. Ik moet zeggen dat ook dit enorm veel heeft geholpen, en niet alleen met het bijten.
CharmingS schreef:Heb alleen de OP gelezen maar wou er toch graag op reageren..
Wat zou je doen als het geen chihuahua was maar een grote herder? Ik richt honden af voor de politie en defensie, en ik leer mijn honden juist te bijten. Maar als ik ze als pup krijg dan leer ik ze eerst dat ze niet mogen bijten, ook al zijn ze nog zo klein. Ze mogen bijten in hun speeltjes en ballen, maar er word niet in vingers of andere lichaamsdelen gehapt.
Maar ik ben wel heeel erg duidelijk bij mij krijgen ze dan ook echt een tik en ik verhef mijn stem, NEE is NEE en daar moet je bij blijven. Dan hebben ze dat binnen een week afgeleerd maar je moet wel volhouden en er met je neus boven op blijven.
Ik heb namelijk een herder en een chihuahua, en die chihuahua heb ik al 9 jaar. Maar die heb ik zelf verprutst door hem niet te corrigeren kwa bijten. Heel erg jammer en stom van mezelf, maar hem vertrouw ik voor geen meter met vreemde. Mijn herder van 1 jaar waar ik het wel juist bij heb gedaan durf ik nu op dit moment los te laten in een kinderdag verblijf en durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat zei niet bijt!
En zoek een goede puppycursus. En ook al is hij klein een schattig zou ik hem opvoeden als een grote hond, aangezien ze klein zijn kwa uiterlijk maar eigenlijk zijn het gewoon pittbulls in een klein lijfje
maras schreef:Mijn kruising chihuahua pup heeft 6 maanden om haar heen lopen te bijten, overal gingen die tandjes in, ik heb het consequent rustig genegeerd of afgeleid met een speeltje en/of botje. Daarnaast heb ik haar regelmatig haar rust gegeven in de bench en niet teveel door andere mensen laten aaien. Als je haar wilde aaien was alles wat ze deed om haar heen happen maar dat hoort er gewoon bij en de ene pup doet het meer dan de andere. De mijne deed het extreem maar dat is nu werkelijk de liefste hond aller tijden, iedereen kan haar aaien, ze kwispelt naar mens en dier. Ik denk dat bestraffen niet de beste optie is voor dit gedrag bij een pup.
ilayda schreef:CharmingS schreef:Heb alleen de OP gelezen maar wou er toch graag op reageren..
Wat zou je doen als het geen chihuahua was maar een grote herder? Ik richt honden af voor de politie en defensie, en ik leer mijn honden juist te bijten. Maar als ik ze als pup krijg dan leer ik ze eerst dat ze niet mogen bijten, ook al zijn ze nog zo klein. Ze mogen bijten in hun speeltjes en ballen, maar er word niet in vingers of andere lichaamsdelen gehapt.
Maar ik ben wel heeel erg duidelijk bij mij krijgen ze dan ook echt een tik en ik verhef mijn stem, NEE is NEE en daar moet je bij blijven. Dan hebben ze dat binnen een week afgeleerd maar je moet wel volhouden en er met je neus boven op blijven.
Ik heb namelijk een herder en een chihuahua, en die chihuahua heb ik al 9 jaar. Maar die heb ik zelf verprutst door hem niet te corrigeren kwa bijten. Heel erg jammer en stom van mezelf, maar hem vertrouw ik voor geen meter met vreemde. Mijn herder van 1 jaar waar ik het wel juist bij heb gedaan durf ik nu op dit moment los te laten in een kinderdag verblijf en durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat zei niet bijt!
En zoek een goede puppycursus. En ook al is hij klein een schattig zou ik hem opvoeden als een grote hond, aangezien ze klein zijn kwa uiterlijk maar eigenlijk zijn het gewoon pittbulls in een klein lijfje
Dat is ook wat ik elke keer probeer, ik denk van stel dit is een grote hond. Maar dan zou ik waarschijnlijk net als nu dit topic openen hahah omdat er gewoon teveel verschillende adviezen zijn.
Billy schreef:candalisa schreef:Barbalala
Ik werk voor de gemeente als erkende honden gedragsdeskundige ,geef al 9 jaar puppy cursus en vervolg cursussen dus weet wel waarover ik praat.
Ik ken anniek ook heel goed
Vanwaar het advies om een hond op de rug te leggen? Overgave kun je niet afdwingen. Dat Cesar Millan het ook doet is geen reden. Erkend hondengedragsdeskundige zegt mij niks.... het is geen beschermd beroep, iedereen kan zich zo noemen.
Wie is anniek?
BarbaLala schreef:candalisa schreef:Heel consequent zijn en als ze gromt mag je d’r best even omdraaien op d’r ruggetje en duidelijk nee zeggen ... door hun moeders worden ze ook gecorrigeerd en zeker met een chih moet je echt duidelijk zijn ik werk met moeilijke honden met gedrags problemen en in 10 jaar ben ik ooit 1x gebeten door een chih verder geen ander hond maar als je ze goed opvoed zijn echt wel leuke hondjes !
Pardoon?!
Ik mag hopen dat jij geen hond hebt want als je iets NIET moet doen, is het jouw advies opvolgen.
Ik sta met mijn oren te klapperen hier, hoeveel mensen er de meest vreemde adviezen geven. Van een tik op de neus(??) tot aan op de rug leggen(??) Hoe kunnen jullie zo onwetend zijn allemaal?
TS ga alsjeblieft als de donder lezen en leren over honden. En dan niet andermans adviezen, maar literatuur, video's van GERENOMEERDE trainers (Anniek Winters bijvoorbeeld) en ga op cursus. Dat hoor je vooraf te doen, inlezen en kennis vergaren anders loop je inderdaad de kans dat je je eigen hond verpest zoals nu gebeurt.
CharmingS schreef:ilayda schreef:
Heb alleen de OP gelezen maar wou er toch graag op reageren..
Mijn kids laat ik er inderdaad niet mee alleen, ben er altijd bij.
Ja moet inderdaad even een goede manier vinden die bij mij past. Moet wel eerlijk zeggen dat ze vandaag een stuk minder hapt nu de kids op school zijn. Ze laten haar wel altijd met rust maar het is natuurlijk een stuk druker als hun er zijn.
Ik neem aan dat jou hond
Dat is ook wat ik elke keer probeer, ik denk van stel dit is een grote hond. Maar dan zou ik waarschijnlijk net als nu dit topic openen hahah omdat er gewoon teveel verschillende adviezen zijn.
ilayda schreef:Dankjewel allemaal ik ga zeker een goeie cursus volgen want denk dat het meer aan mijn onzekerheid ligt dan aan die van Mn pup. En denk dat ik dan ook was zekerder ga worden.
Ze heeft net haar enting gehad en ze was gelukkig super lief.
Heeft iemand misschien een tip wat ik voor een chihuahua pup kan halen waar ze aan kan kluiven? Zie heel heel veel dingen liggen maar weet niet wat nou geschikt is voor zo een kleintje ?