Weer een update, we hebben wat nieuwe spulletjes voor hem gekocht en met de dag gaat t wandelen beter. Tico is onwijs enthousiast en we lopen ook steeds langere stukken. M'n nichtje van 8 is ook op visite geweest en dat werd een wedstrijdje wie het beste kon knuffelen! Heerlijk dus.
Vandaag weer in de auto gesprongen, geen enkele keer geblaft maar hij vond t wel merkbaar spannend wat we nu gingen doen... Naar m'n verzorgpony's! De makkelijkste van t stel meegenomen, die had ik aan de hand en m'n vriend liep met Tico. Nou dat ging hartstikke goed. Volgende keer weer mee maar dan gaan we t bos in.
Daarnaast plaats ik af en toe een kleine update met foto op de fb pagina van het asiel, daar kreeg ik vandaag de volgende reactie op:
Ahww... Toch wel leuk om weer wat achtergrond info te krijgen van de persoon die hem daar gevonden heeft!
En hier wat nieuwe foto's
Lekker rondscharrelen op ons terras, knuffelen en geborsteld worden. Ideaal, genieten in t zonnetje!
Vandaag, wandelen met m'n vriend en...
Verzorgshet Angel Keken niet raar van elkaar op en liepen superbraaf naast- en voor elkaar uit. Heel voorzichtig nog gesnuffeld en dat ging ook heel lief.
Het perfecte hondje ! Zo lief ook die reactie op fb... moest toch een traantje wegpinken bij zijn verhaaltje, ik zag het beestje daar al zitten in z'n uppie in de regen...
Offtopic: wat hebben jullie een leuk terras zo aan dat water !
Paris_
Geplaatst: 05-11-17 17:42
Wat een feelgood topic! Ik heb je andere topic vanonder mijn steen gevolgd, maar hier moet ik toch wel even op reageren. Dit is echt een match made in heaven! Ik vind het ook een mooi hondje om te zien, en zo te horen en te zien hartstikke lief.
En inderdaad, die facebookreactie... dan breekt toch je hart als je dat zo voor je ziet. Gelukkig heeft hij het nu beter dan hij ooit had kunnen wensen!
Hoe oud is Tico? (Kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen hoor )
Omg die facebookreactie :'( zie hem al zitten.... ik wil ook naar Boekarest.. maar moet dat maar niet doen geloof ik nee geintje, overal zijn zwerfhonden en ze hebben het niet allemaal slecht. En ik kan ze zeker niet allemaal meenemen maar ben mega blij voor Tico en je vader dat ze elkaar hebben nu
kking
Geplaatst: 06-11-17 18:58
Lieve FB reactie ook. Ik kan me ook voorstellen dat je superblij wordt als zo'n hondje het zo treft.
Ziet er uit als dat jullie een leuk maatje gevonden hebben heel veel geluk met hem, ik las in het eerste deel van het topic dat hij herstellende is van een rugprobleem is het dan niet verstandig om een tuigje om te doen met wandelen ipv een halsband een halsband legt druk op de nek en dus ook rug een tuigje niet.
Ik ga zo de dierenarts bellen, zijn een paar dagen van 2 pijnstillers naar 1 gegaan omdat het zo goed ging en arme Tico loopt nu weer op 3 pootjes
N4N4
Geplaatst: 07-11-17 11:38
Ai , dat is wel minder .. Moesten jullie afbouwen met de medicatie van de dierenarts of hebben jullie dat zelf besloten ( niet lelijk bedoeld hoor , enkel interesse ) Misschien is de hogere dosering toch nog even wat fijner voor hem, hij zal nu ook wel veel meer doen/lopen dan in het asiel ..
Sterkte met de knappe Tico en hou je ons op de hoogte ?
Pandora2
Geplaatst: 07-11-17 12:03
Och het dutske Heb ergens overheen gelezen denk ik... wist niet dat hij nog medicatie moest Hij beweegt nu idd veel meer dan in het asiel, misschien daarmee dat het afbouwen nog niet helemaal goed gaat ?
Het dierenasiel adviseerde om af te bouwen naar 1 pil indien het langere tijd goed ging op 2. Dus vandaar dat we zijn gaan afbouwen, het ging ontzettend goed.
We zitten straks om 18:30 met Tico bij de dierenarts. Ben benieuwd..
Hebben we nou echt zoveel pech.. morgenochtend nogmaals naar de dierenarts. Tico een paar uur daar achterlaten.
Wordt opnieuw een foto gemaakt van z'n achterhand, had ie echt last van en zichtbaar niet leuk dat de dierenarts er aan zat met voelen enz. Maar daarnaast heeft de dierenarts een gezwel van zo'n 5-6 cm gevoeld op z'n linker achterpootje.. Hij liet mij ook t verschil tussen links en rechts voelen, is echt wel schrikbarend groot. De dierenarts kan zich niet voorstellen dat dit in 2 weken tijd bij ons is gegroeid. Dat moet er al langer hebben gezeten. Waarschijnlijk eind September al, toen Tico bij t asiel naar de dierenarts ging voor de eerste foto (waarover we morgenochtend ook gaan bellen, we willen die foto zien) en onderzoek. Dus ook punctie om verder naar t gezwel te kijken.. Hopelijk geen tumor maar dat is allemaal maar even afwachten..
Jezus wat een domper. Ik duim dat het niks ergs is. Mijn hond had laatst ook een heel snel groeiend gezwel was gelukkig goedaardig maar dat was in 2weken tijd al 3x zo groot gegroeid kan snel gaan dus.