Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:mag ik vragen waarom je voor een kruising hebt gekozen? zeker omdat je ene tamaskan teef hebt. ookal is eht ras nog niet bekend zijn ze (voor zover ik op de hoogte ben) toch erg bezig met het ras uit te breiden. Ik ben dan ook nieuwsgierig waarom je haar niet laat aankeuren bij de tamaskans en haar dan door een tamaskan of een outcross reu laat dekken? (zoals de combi die hier op bokt stond van een groenendaeler teef die outcross goedgekeurd was bij tamaskan, die door een wolfreu is gedekt. juist door de opbouw van eht ras ben ik benieuw, of is deze reu goedgekeurd als outcross?
Liannevh schreef:Zoe_97 schreef:mag ik vragen waarom je voor een kruising hebt gekozen? zeker omdat je ene tamaskan teef hebt. ookal is eht ras nog niet bekend zijn ze (voor zover ik op de hoogte ben) toch erg bezig met het ras uit te breiden. Ik ben dan ook nieuwsgierig waarom je haar niet laat aankeuren bij de tamaskans en haar dan door een tamaskan of een outcross reu laat dekken? (zoals de combi die hier op bokt stond van een groenendaeler teef die outcross goedgekeurd was bij tamaskan, die door een wolfreu is gedekt. juist door de opbouw van eht ras ben ik benieuw, of is deze reu goedgekeurd als outcross?
Natuurlijk mag je dat vragen(die groenendealer is trouwens niet door een wolfreu gedekt hoor, maar door een Tamaskan reu, toevallig ook familie van Djuna. Ik heb uiteraard eerst ook gekeken of Djuna wat voor de Tamaskan kan betekenen en ik had dan ook een jaar geleden al de eerste aanvraag gedaan voor een outcross (heel ander ras) dat werd afgekeurd. Toen gaan kijken naar Tamaskan reuen maar Djuna komt uit een moeilijke lijn, ontzettend veel reuen zijn verwant aan haar dus vallen af. Daarnaast zijn er al veel honden uit lijnen die wel zouden matchen in Nederland dus zou dat geen toevoeging zijn voor de club dus werden ook die combinaties afgekeurd. Of waren er reuen die al met aanverwanten van Djuna een nest gepland hadden waardoor de clubs niet twee keer "hetzelfde" wilden. En ik wil niet een te grote en logge reu en is het karakter erg belangrijk voor mij dus bleef er nog minder over. Nog verder gekeken naar verschillende andere reuen voor outcross maar dat liep helaas ook op niks uit door verschillende redenen. Uiteindelijk dacht ik een leuke Tamaskan gevonden te hebben maar helaas ging toen de club waarbij die eigenaar aangesloten was dwarsliggen waardoor ook dat niet door mocht gaan.
Uiteindelijk dus toch gaan kennismaken met Hadez ondanks dat hij als outcross niet goedgekeurd zal worden aangezien zijn vader al is ingezet voor de Tamaskan. Hadez is verder namelijk wel precies wat ik zoek en na goed overleg met de mensen op mijn wachtlijst dan ook besloten om voor hem te gaan. Iedereen was/is enorm enthousiastZe krijgen dan wel geen papieren maar zijn wel op alles getest zoals de Tamaskan dus ondanks dat ze nog niet eens in aankomst zijn zit er al enorm veel tijd (en liefde
) in, haha
Van schreef:Djuna![]()
Jammer dat je eerste outcross idee niet is goedgekeurd. Ik snap je keuze heel goed, mijn teef is qua lijnen veel makkelijker maar alsnog vond ik het vinden van een reu die mij aanstond heel moeilijk. Hier word het ook geen Tamaskan maar een outcross.
Ik ben alleen geen fan van Ninja nakomelingen dus vind Hadez niet zo al is het wel een van de mooiere
Nikass schreef:Ik sluit me graag bij xDenies aan![]()
Zou je nog iets meer willen vertellen over het karakter van wolfshonden?
Je schrijft over "Will toch please", ik dacht dat ze dat min of meer niet hebben?
Liannevh schreef:Puur uiterlijkVan schreef:Djuna![]()
Jammer dat je eerste outcross idee niet is goedgekeurd. Ik snap je keuze heel goed, mijn teef is qua lijnen veel makkelijker maar alsnog vond ik het vinden van een reu die mij aanstond heel moeilijk. Hier word het ook geen Tamaskan maar een outcross.
Ik ben alleen geen fan van Ninja nakomelingen dus vind Hadez niet zo al is het wel een van de mooiere
Ben benieuwd wat voor outcross je voor Roek hebt uitgezocht![]()
Ben je geen fan van de nakomelingen van Ninja qua uiterlijk of qua karakter? Je ziet inderdaad direct dat ze uit zijn lijnen komen, haha. Maar qua karakter ben ik wel heel erg over ze te spreken, maar ik ken er natuurlijk maar enkele