Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Denise_Storm schreef:Ik val van mijn stoel van verbazing. Zowel van het bericht als van een groot deel van de reacties.
Als dit wordt ingevoerd, wat echt niet zal gebeuren, zullen jullie binnen de kortste keren klagen over muizenplagen.
Uiteindelijk is een kat niet om alleen binnen te houden. Ze hebben ook gewoon een jachtinstinct. En zoals JudithGigi zegt: een groot deel van de katten wordt ongelukkig als ze niet naar buiten mogen/kunnen.
En als je zo graag geen last wil hebben van katten; maak zelf je tuin zo dat er geen katten kunnen komen!
JudithGigi schreef:Bob1976 schreef:Ik zou het afschuwelijk vinden als zoiets doorgaat. Er zitten al genoeg dieren opgesloten. En ja, vervelend dat ze in je tuin graven, maar er zijn ergere dingen. Andersom zijn er ook vast ergernissen. En hoe doe je dat dan op een boerderij? Katten vangen ook muizen/ratten.
Dit dus
Denise_Storm schreef:Ik val van mijn stoel van verbazing. Zowel van het bericht als van een groot deel van de reacties.
Als dit wordt ingevoerd, wat echt niet zal gebeuren, zullen jullie binnen de kortste keren klagen over muizenplagen.
Uiteindelijk is een kat niet om alleen binnen te houden. Ze hebben ook gewoon een jachtinstinct. En zoals JudithGigi zegt: een groot deel van de katten wordt ongelukkig als ze niet naar buiten mogen/kunnen.
En als je zo graag geen last wil hebben van katten; maak zelf je tuin zo dat er geen katten kunnen komen!
Femek2902 schreef:We kunnen ook gewoon verplichten om de kat te chippen en een bandje om te doen. Beide niet aanwezig? -> Naar het asiel, binnen 3 weken niet opgehaald? Einde verhaal.![]()
Natuurlijk is dit een grapje.. Maar eigenlijk denk ik wel dat het werkt
Celiien schreef:Denise_Storm schreef:Ik val van mijn stoel van verbazing. Zowel van het bericht als van een groot deel van de reacties.
Ooooja, dus voor het pleziertje van de buren, namelijk het 'hebben'(op straat gooien..) van een kat, moet ik mijn tuin helemaal afzetten etc
Dat is net zo krom als dat ik mijn muren geluidsdicht zou moeten maken omdat mijn buurjongen 24/7 per dag wil drummen
marleen_usar schreef:Er worden dan in ieder geval minder katten vermoord en aangereden. Ik heb een afgeschermde tuin en mijn katten zijn echt niet ongelukkig. Ik heb een kattenluikje en ik had in het verleden steeds een kat die hun eten kwam op eten. Ook mijn moeder die naast me woont heeft een luikje ook daar komt er s nachts 1 alles op eten. Als ze haar vuilzakkje vergeet weg te gooien is alles omgeploegd en ligt het overal. Dus ik zeg JA.