Bokkers met een Ridge back.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:25

Ruby_KR schreef:
SVRL welk voer geven jullie haar nu? Mijn reu is een moeilijke eter en blijft ook (te) mager, al is dat op foto's goed te verbloemen :+ . Al veel geprobeerd, maar nog niet het juiste gevonden!

[ [url=m/oHyNo0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geef carnilovers, eerst de into the wild (fazant of zalm) en nu de health care hypoallergic omdat ze toch weer een rode buik had onlangs. De into the wild vond ze wel lekkerder.

https://www.carnilove.cz/

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:50

Ik kom mezelf ook melden....

Vanaf as zaterdag mogen wij ons trotse bezitters noemen van n RR <3

Meet Muffin...
Afbeelding
Afbeelding

haar moeder ken ik al vanaf dat zij 8 weken oud was en heb altijd al n RR willen hebben, die droom is nu dus werkelijkheid geworden :)

Ze komt onze huidige roedel dus versterken, we hebben nog n 3,% jarige kruising Stafford en n ruim 15 jarige eng cocker spaniel rondlopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:13

Ik heb altijd Ridgebacks gehad. Volgens mij was ik zo ongeveer de eerste RB bezitter in Den Haag. :D :D
Onze eerste RB was een reu met de naam Juba (of eigenlijk Uhmlobo Jubane van Mansjonaland) Betekent zoiets als snelle vriend. Dat was een erg fijne hond. Vriendelijk en met humor. 14 jaar geworden. Daarom gingen we voor onze tweede hond naar dezelfde fokker. Deze keer kozen we voor een teef. M'Toto Wakike van Mansjonaland (betekent zoiets als mijn meisje). Helaas had deze geen fijn karakter. Ze beet en beet ook door. Dat hoort een RB niet te doen. Heeft ons andere hondje (een JR) zo gebeten dat we deze moesten laten inslapen. Ik heb haar laten steriliseren. Dat kan soms helpen soms niet. Gelukkig hielp het iets en met goede training is het voor ons nog een fijne hond geweest. Maar bij anderen nooit te vertrouwen en je moest ogen in je achterhoofd hebben. Deze RB is 11 jaar geworden.
Daarna kwam er een stamboekloze teef in ons leven. Moeder wel stamboom, vader niet. Afstamming wel bekend. We hebben haar Jamili genoemd. Betekent "vriendelijk". Alsof je met naamgeving iets af kunt dwingen, geen idee, maar vriendelijk is ze. Vanwege haar enorme lieve karakter hebben we (op de valreep) besloten toch graag een nest van haar te willen fokken (en er dan zelf eentje te houden)
Alhoewel ze inmiddels 7 jaar is, is ze gisteren bevallen van 10 pups. Vijf teefjes en vijf reutjes. De dracht is volgens het boekje gelopen. Ze heeft de bevalling ontzettend goed doorstaan en ontpopt zich als een zeer zorgzame moeder.
Meet Jamili :+: :

Afbeelding

xx_Irisje

Re: Bokkers met een Ridge back.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:35

Wat een heerlijk nest!
Dat zou ik ook nog wel eens willen!!

Annem84Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:51

Ruby_KR schreef:
SVRL welk voer geven jullie haar nu? Mijn reu is een moeilijke eter en blijft ook (te) mager, al is dat op foto's goed te verbloemen :+ . Al veel geprobeerd, maar nog niet het juiste gevonden!

[ [url=m/oHyNo0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij voeren op advies van de fokker Jarco persbrok samen met per maaltijd 50 gram vers vlees van Alaska.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:13

Mooi nest!

Hier heeft onze pup ook geen stamboom, moeder heeft hoge witte aftekening op dr poot maar zij is wel raszuiver, vader heeft wel stamboom... dus net andersom dan jij Babootje :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:58

Die van ons heeft wel een stamboom maar ook een overbeet en dat is erfelijk. Hier gaat dus echt geen nestje komen. Die overbeet is ook de reden dat de eerste kopers haar terug hebben gebracht naar de fokker. Dat terwijl ze ook helemaal geen plannen hadden om te fokken (zeiden ze).

Onze vorige was echt gevaarlijk naar vreemden toe. Waarom? Geen idee. Blijkbaar was de combinatie van moeder en vader hond niet goed. Moeder en vader hadden los van elkaar geweldige pups gegeven maar dit nest bestond uit hele moeilijke honden, bang en dominant tegelijk.

Onze huidige ridgeback is een schat maar wel geniepig en heel slim. Ook een leuke combinatie :D

Baasjes zijn klaar met eten dus is er misschien een restje te halen. Strategie: Je hoort plots iets (not) en rent blaffend naar buiten. Vervolgens is je "partner" er als de wiedeweerga bij om eens buiten flink te waken en te blaffen want jij gaf aan dat er iets was.
Je hebt je echter niet ver van de deur verwijderd en schiet als een bliksemschicht weer naar binnen alwaar je hoopt op het alleenrecht van de restjes aangezien partner buiten nog steeds staat te blaffen >;)

Uit wandelen met partner en ridgeback. Ridgeback krijgt een hond in het oog die ze niet ziet zitten. Je rent er hard blaffend op af en als partner je te hulp schiet neem je de achterhoede. Heeft partner de hond op de grond dan kom je terug om je verhaal te halen.

Dit laatste klinkt overigens nogal agressief maar er heeft nog nooit een hond ook maar een kreukje opgelopen. Was druk bezig dit af te leren want echt gewenst gedrag vond ik het niet maar ik ben nogal in de lappenmand. Neem ze niet meer samen mee.

"Partner" is trouwens een ingoede Mastin mix die zich altijd voor haar karretje laat spannen. Zij mag zijn voerbak leeg eten maar hij mag niet eens in de buurt van de hare komen. Onze Border Collie en zeer hoog bejaarde kleine mormel doe niet mee aan de gekte. 17-jarige kleintje wordt gerespecteerd.

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 00:11

Awwhh mooi nestje. Zal er zo 1 bij willen hebben. Onze luna heeft geen stamboom beide ouders wel uit een zeer goede bloedlijn met stambomen. Erg balen voor ons. Maar ze blijft mooi ook zonder stamboom. 5,5 maand is ze nu.

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:13

Ja eten......en een.....RR...... _O-
Wie heeft de suikerpot uitgelikt terwijl je even bezoek was uitlaten. 8-) Vooral onschuldig kijken met de oren binnenste buiten wist je al genoeg dat er iets gaande was.

En ohhh een nestje!! Hebben hebben hebben. <3

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 00:16

Hoe zwaar zijn jullie honden precies? Luna weegt nu 30 kilo. Met 5,5 maand. En als we volwassen ridge backs tegen komen is ze maar paar vm kleiner. Word ze gewoon enorm groot of is dat gewoon de groei van een Ridge back. We overvoeren haar niet ofzo altijd netjes afgewogen. Maar ze is echt een gespierde beer al. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:20

Klinkt voor een teef behoorlijk! Maar ik weet niet meer wat onze teef woog. Ik dacht 30 kilo en toen ze ouder was misschien 40. Want toen ze ouder werd was ze vettiger.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:36

Wij hebben ook een Ridgeback teefje. Echt een fantastische hond voor ons gezin. Ze past echt op onze kindjes en komt ons bijvoorbeeld waarschuwen als de kindjes de tuin uitgaan zonder ons erbij. Vaak staat ze met haar neus vooraan als de kindjes gaan spelen, maar ze kan ook uren op de bank of in de zon liggen luieren. Ze lijkt niet waaks te zijn, maar als ze onraad vermoedt kan ze behoorlijk tekeer gaan. We hebben ook teckels en die zijn wel heel waaks, die blaffen om ieder vallend blaadje. Wij willen niet meer zonder Ridgeback. Echt een heerlijk ras.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 06:47

Onze teef is 40 kg.
En die jat gelukkig geen eten. Kan gerust eten op het aanrecht laten liggen.
En vandaag is ze jarig!!! 11!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:24

Die oren binnenste buiten is heel bekent! Wij noemen dat dobby oren!

Mijn volwassen teef is 39 kilo. Ook echt een gespierde buffel is dat.
Her jonkie van 7 maanden weegt 27 kilo. Die is ook echt wat mager, heeft wel echt gespierde billen. Zij beweegt zoveel, ik kan er niet tegen aan voeren.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:43

Delphi2 schreef:
Ik heb 2 Ridgebackteven, beiden zonder ridge.

Hier ook, alleen dan 2 mannen :D. Allebei Thokoza's, RR voor deze twee guppen kwam daar ook vandaan. Zijn van mijn moeder, maar ik vind het ook mijn honden :+. Vooral de jongste (ze zijn 5 en 6 nu) is echt mijn hond en logeert ook vaak bij mij. Heerlijke karakters <3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:17

Oren binnenste buiten....dan wist ik al dat er iets mis was haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:30

Oudste weegt 41 kg, jongste woog 24, maar dat zal nu wel meer zijn.

Eten jatten doet de oudste pas sinds een jaar, de jongste die kan niets laten staan. En vuilbakken uitladen is een gezamelijke hobby.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:55

SVRL schreef:

Eten jatten doet de oudste pas sinds een jaar, de jongste die kan niets laten staan. En vuilbakken uitladen is een gezamelijke hobby.

Ik ken geen enkele ridgeback die van vuilnisbakken af kan blijven :D
Sommige halen zelfs kliko's leeg..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:57

Het zijn vreetberen haha. Mijn moeder had een taart gebakken, heet recht uit de oven op het aanrecht. De telefoon gaat, loopt naar de kamer, niemand aan de telefoon, loopt terug: loei hete taart weg.... Nou was deze RR wel heeeeeeel erg op eten gefocust :') :') :')

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:05

Annem84 schreef:
Wij hebben ook een Ridgeback!
Dayo van 8 maanden oud.

[ [url=m/wOxnDI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lCeIUY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vaA5od.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij komt die van jou bij Jan en zijn vrouw uit Haps vandaan, ook gezien het voer dat je voert. Onze jongste ook. Wie weet, misschien zijn ze wel uit hetzelfde nest.
Ik weet het niet zeker, maar die van ons is van ik dacht 10 of 12 December 2016

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:33

Percy schreef:
Onze vorige was echt gevaarlijk naar vreemden toe. Waarom? Geen idee. Blijkbaar was de combinatie van moeder en vader hond niet goed. Moeder en vader hadden los van elkaar geweldige pups gegeven maar dit nest bestond uit hele moeilijke honden, bang en dominant tegelijk.

Die van ons ook (onze vorige teef dan) Bang en dominant tegelijk; ze kwam ook uit een heel groot nest (16 pups) en ik heb altijd gedacht dat dat mogelijk heeft meegespeeld in haar karakter.
Maar een kennisje van mij heeft daarna ook een teef van dezelfde fokker gekocht (zelfde vader en moeder, ander nest) en dat was er ook zo een. Ik heb de fokker wel gewaarschuwd toen dat haar karakter niet oke was. Mooi was ze wel, uitstekend papier maar geen fokmateriaal.

Ze vond ook alles niet vertrouwd. Als er bijvoorbeeld iemand aan de overkant van de straat langs liep met een vuilniszak, vond ze dat al niet oke. En ze was ook heel waaks maar als ze iets niet vertrouwde beet ze ook gelijk. Ik heb met haar een gedragstest gedaan in Utrecht en daar kwam angstbijter uit. Lastig bezit, zo'n hond. Ze is na de dood van mijn andere hond gebleven. Ik vond dat ook best moeilijk, maar ja zo'n hond doe je ook niet aan een ander. Door de sterilisatie is ze wel wat minder fel geworden, maar dat kan ook zomaar omgekeerd het geval zijn. Als dat zo was geweest had ik ze in laten slapen, hoe mooi de hond ook was. Want ze zou dan echt gevaarlijk zijn geweest.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:50

Vervelend en super jammer want de RR hoort juist niet zo te zijn. En maakt het ras ook niet beter.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:25

xx_Irisje schreef:
SVRL schreef:

Ik ken geen enkele ridgeback die van vuilnisbakken af kan blijven :D
Sommige halen zelfs kliko's leeg..

Dan ken je de mijne dus niet want die heeft nog nooit wat uit de vuilnisbak geroofd. Vindt ze veel te veel werk haha

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:33

Dat zou dan dus de eerste zijn :D

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:47

Vuilnisbak is bij ons tot nu toe nog veilig gebleven. Als wij keer lekkere borrelhapjes op de salontafel hebben staan legt ze altijd der koppie op tafel en dan die ENORM trouwe lieve oogjes van. Mag ik ook. En gewoon uren kunnen vol houden. Maar nog nooit heeft ze iets gepakt. :+ _O-