[Volg] Noorse Boskat kittens geboren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Re: [Volg] Noorse Boskat kittens verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:58

Ik volg ook! Super leuk ben heel benieuwd :D

Ik ben ook al een lange tijd verliefd op het ras en heb ook twee knappe Noorse mannen :)

Afbeelding

Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:04

Yeah nog meer norenliefhebbers!!
Nog meer foto's van aanstaande mama?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 12:15

Natuurlijk meer foto's van Mama nafkedemi

Afbeelding Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:19

Echt een mooie dame!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 12:25

Bedankt ze is tevens mijn allereerste geboren Noortje en een vreselijke lieve aanhankelijke meid <3
De vader van dit nestje is een hele grote knuffelbeer dus als ze dit beide doorgeven dan belooft het wat voor dit nest *\o/*

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:33

Dat zullen dan vast ontzettende knuffelkousen worden!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 10:07

Als ze het niet zijn dan worden ze het wel met al die aandacht en knuffels hier van mij en de kids :D

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 14:49

Gisteravond de kittens voor het eerst voelen bewegen toen ze heerlijk naast mij op bed lag <3

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:54

Dat is vast een speciaal moment!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:21

Heel speciaal, ik vergelijk het met mijn eigen zwangerschappen en de eerste bewegingen voelen van je ongeboren kind <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:06

Dag 55 en haar buikje groeit en groeit ook blijft ze maar eten Y)(^)
Nog maar heel even en het huis is weer gevuld met kittengeluidjes <3

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:11

Oooh ik kan niet wachten tot ze er zijn! Kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt <3 Geweldig is dat....

Goed blijven eten en groeien en dan komen ze vanzelf :D

Wij hopen onze poes binnen nu en 6 weken weer te dekken mits ze krols wordt (net geweest). Anders pas oktober. En kan nu al niet wachten!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:23

Wat leuk jullie ook weer plannen met welke poes en kater?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:48

Dezelfde poes (Sienna) en uiteindelijk ook dezelfde kater weer, aangezien mijn broer een kitten van het nestje wilt en graag nog weer met die kater een nestje ziet dan. :D

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:58

Is dat niet een beetje snel voor je poes die had toch gelijk met mijn andere dame een nestje in oktober?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:12

Bijna november had ze kittens inderdaad!
En we hebben totaal geen haast, alleen bepaalde periodes waarin we geen kittens willen hebben in huis (rondwandelend zegmaar). En ik wil niet alleen thuis zijn tijdens de bevalling etc. Dus dat tellen we allemaal mee.
Het kan dus als ze over een aantal weken weer krols wordt (meestal slaat ze de zomer over omdat ze veel in de tuin is). Maar het kan ook pas in oktober. Of december/januari. Of later. Dat zien we vanzelf.
We hebben er dus geen druk achter alleen wel bepaalde periodes die we vrij houden als het ware.

Ik ga meegenieten met jouw kittens in ieder geval! Kan geen genoeg krijgen van foto's van die kleine boefjes elke keer <3

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:56

Sorry maar ...we hebben geen haast maar als ik het goed begrijp wel binnen een jaar 2 nestjes????

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:20

Rustig aan maar hoor, je hoeft mij niet aan te vallen. :) Normale toon mag ook. Misschien bedoelde je het niet aanvallend maar dat leest wel zo.
Ten eerste ben ik sowieso niet diegene die erover gaat aangezien dat mijn ouders zijn. :) Niet mijn katten. Zij hebben ook al tientallen jaren ervaring met fokken, ik niet, pas sinds Sienna :')
En ten tweede, er zit dan minimaal 10/11 maanden tussen en geen maximaal, dus misschien wel 15 maanden of langer... Ik weet het niet, dat hoor ik vanzelf wel :D Het heeft geen haast. Zoals ik al zei. Alleen bepaalde weken doen we het sowieso níet (het dekken) omdat we het goed willen plannen met onze vakanties en andere dingen. Dat bedoelde ik :)
En no worries, we letten goed op onze beestjes en hoe ze zich voelen en eruit zien. :j Alleen ik kijk al erg uit naar de toekomstige baby's, hoe lang dat ook nog zou kunnen duren. <3 Maar mijn ouders weten wel wat ze doen, daar ben ik van overtuigd. Ook hebben ze altijd regelmatig contact met de dierenarts etc, dus jullie hoeven je echt geen zorgen te maken. Misschien ben ik soms gewoon wat te enthousiast/onervaren haha. Excuse moi.

Edit: en laten we hier gewoon lekker genieten van de kittens uit dit topic. Jullie mogen mij altijd Pb'en, sta voor alles open, tips, advies, vragen over iets of over onze katten etc :D

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:34

ik vind het zelf, als niet fokker zijnde, te kort op elkaar maar goed dat is mijn mening..
ff weer on topic... het aftellen kan beginnen he hihihi nog 10 dgn!!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 17:35

Officieel gezien mag je van de vereniging 3 nesten in 2 jaar tijd tenminste als je met stamboom fokt en die aanvraagt.
Wat je ook vaak ziet is dat sommige fokkers netjes binnen deze regel blijven maar daarnaast ook nestjes van dezelfde poes hebben waar dan geen stamboom voor word aangevraagd om niet door de vereniging op de vingers te worden getikt van 3 nesten in 2 jaar :o kijk maar eens op marktplaats ouders boom kittens niet daar kan je vraagtekens bijzetten want een stamboom kost je hooguit 15 euro.
Vaak worden de ouderdieren ook alleen maar getest op Felv/Fiv als je geluk hebt en word er voor deze kittens de hoofdprijs betaalt.
Mijn mening is je moet verantwoord fokken door je ouderdieren te testen op alle voorkomende erfelijke afwijkingen en ziektes waarop te testen valt en tenminste 1 jaar te wachten met het volgende nest al zou ik er persoonlijk 2 jaar tussen laten zitten.
Volgens de wet ben je ook verantwoordelijk en aansprakelijk als er blijkt dat een door jou gefokt kitten een erfelijke aandoening krijgt waar je de ouderdieren op had kunnen testen ;)
Dit is een korte reactie van mijn kant en ik weet dat Celine_Famke niet aan het roer staat dus er ook niet op aangesproken kan worden maar alleen haar ouders.

Melanthe eet en groeit maar door en ik kan niet wachten totdat ik weet wat ze in haar buikje verstopt voor liefs en moois *\%/*
Het aantal weet ik maar de kleurtjes en geslachten??? dat is de vraag en zijn ze gezond nog veel belangrijker.
Aan de hand van de ouders weet ik wat de mogelijke kleurcombinaties kunnen zijn maar het blijft een enorme verrassing :j

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:01

Klopt helemaal Gaby, en met alles wat je zegt ben ik het ook helemaal eens :j
Onze katten worden ook op alles getest wat aangeraden wordt bij dit ras en de nieuwe eigenaren van de kittens krijgen kopieën mee daarvan. Dat is inderdaad super belangrijk! Zo lang je je aan alles houdt om een stamboom te kunnen aanvragen voor de kittens is het goed geloof ik :D

Oeh ja de kleurtjes zijn altijd zo leuk! Maar het kunnen alleen maar knappe en mooie kittens worden met die papa en mama <3
Maar natuurlijk is de gezondheid het belangrijkst!

Ohja en natuurlijk dat het de weken dat ze bij jou wonen ook gezond blijven! Bij ons was dat toen zo stressen met dat kitten die ziek was en we dachten dat het aan het hart lag, maar dat uiteindelijk na 3 dierenartsbezoeken, 1x overnacht bij de dierenarts en 1x naar de dierenkliniek in Amsterdam het gewoon een virusje bleek te zijn en ze na die dag ook meteen zelf beter werd :') Ach, liever te veel voor ze terwijl ze niks/ weinig hebben dan dat je niks doet terwijl ze wel wat hebben..

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:16

Nog steeds alles goed met mams?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 14:54

Alles gaat nog super met Mama ze eet en groeit nog steeds :9
Nog maximaal 11 dagen en dan weet ik wat voor moois ze al die tijd verstopt heeft voor ons.
Mijn collega wil 2 kittens uit dit nest dus die vraagt ook elke dag stuiterend hoe de zaken ervoor staan :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:59

Wat leuk! Ik overweeg een Noorse boskat te nemen als ik ooit kittens wil. (Twijfel tussen noorse boskat en een siamees.) Lijkt me heerlijk, van die fluffy beestjes <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 15:08

Neem je ze toch beide :D een Noor is een geweldig ras zou nooit meer wat anders willen.
Als tip geef ik je mee ga eens bij verschillende fokkers kijken welk ras je het meeste aanspreekt en waarom, ook is het bezoeken van een show een aanrader daar zie je heel veel verschillende rassen en de baasjes willen je vast van alles over hun schatjes vertellen.