Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Xanthippe schreef:Ik heb een border collie en wandel ook 3x per dag, maar nu met mijn zoontje van 7 maanden wordt het steeds moeilijker. Versta me niet verkeerd, ik doe het nog elke dag, omdat mijn hond het nodig heeft, maar aan méér of langer moet ik zelfs niet denken.
Mensen die 6 rondjes per dag doen, werken dan niet (fulltime), of hoe moet ik dat zien? Is geen verwijt ofzo, maar ik zie écht niet hoe je dat combineert met een 40-uren werkweek.
Xanthippe schreef:Ik heb een border collie en wandel ook 3x per dag, maar nu met mijn zoontje van 7 maanden wordt het steeds moeilijker. Versta me niet verkeerd, ik doe het nog elke dag, omdat mijn hond het nodig heeft, maar aan méér of langer moet ik zelfs niet denken.
Mensen die 6 rondjes per dag doen, werken dan niet (fulltime), of hoe moet ik dat zien? Is geen verwijt ofzo, maar ik zie écht niet hoe je dat combineert met een 40-uren werkweek.
Keell94 schreef:ben ik de enige die 3x per dag weinig vind? Of je moet elke keer minimaal een half uur lopen.
het gaat niet alleen om even de behoefte doen ze hebben ook beweging nodig en vooral een grote hond moet zijn energie kwijt kunnen.
En ja er zitten voor en nadelen aan, mijn vriend is altijd thuis dus dat uitlaten en oppas is voor ons geen probleem, als we echt een hele dag weg gaan gaat hij een dagje logeren bij schoonmoeders, vaak als we weg gaan is dat 2,3 uurtjes max 4 en hij kan gelukkig erg goed alleen zijn, en dat poep opruimen tsja met een zakje zoveel moeite niet toch, zelf irriteer je je er ook aan als je weer in een hondendrol staat dus kleine moeite, alleen op het strand ofz ruim ik het niet op, schep ik het zand erover maar met gewoon uitlaten standaard een zakje in mijn jaszak.
Het op proef nemen is wel een goede maar zie niet zo voor me hoe dat in de praktijk gaat, vooral via particulieren een hond kopen gaat dat denk ik niet werken, via fokkers of asiels is dat natuurlijk een prima optie
purny schreef:Tja... ik weet niet zo goed wat ik hier mee wil bereiken anders dan misschien een tip geven aan toekomstige hondenbezitters.
Vroeger heb ik altijd een hond gehad. Het diertje is nu ruim 7 jaar overleden en ik ben er verder niet aan gewend.
Deze week pas ik op het hondje van mijn nichtje. Een schat van een dier, geweldig karakter, kan lang alleen zitten(gelukkig). Ik kom af en toe wel eens topics tegen van bokkers die een hondje willen nemen.
Ik merk zelf dat ik helemaal geen hondenmens meer ben. De verplichting om het dier 3 keer per dag uit te laten, poep op te ruimen en je bent toch een soort van gebonden aan huis. Je kunt niet zomaar even een dagje weg, want dan moet er iemand op de hond passen of je moet er zelf aan geloven.
Mijn tip is dan ook voor degene die een hondje willen nemen: Neem het dier eens een paar weken op proef en bedenk dan goed of je na die weken nog een hond wil nemen. Ik denk dat het ook wanneer ze deze regel bij asiels instellen je een hoop ellende gaat besparen.
A3a1 schreef:Andere dingen, zoals dagen weg en musea bezoeken, schieten er vaak bij in. Ook ff snel weggaan doe ik niet meer.
Sjolvir schreef:Hond hebben vind ik geen opoffering, vind het een plezier, is soort levensstijl.
Ze kosten tijd, geld en aandacht, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug en is nog goed voor je gezondheid ook, als ik geen hond had, ging ik echt niet voor de fun buiten wandelen en nu loop ik met plezier achter mijn door het bos dwarrelende hond aan die daar blij rond rent, vrienden ontmoet en de hele boel afsnuffelt.
Ik sleep hond overal mee naar toe, behalve naar mijn werk. Ook op dagje weg sleep ik hond mee, zijn namelijk heel veel dagjes weg waar hond prima mee kan, bv dagje stranden daarna restaurantje pakken. (niet in het hoogseizoen) Of lekker high teaen met vriendinnen, niemand die het hondje ziet onder de tafel (gewoon kwestie van vragen bij het boeken of honden welkom zijn of niet).
Ik heb overigens een oppas voor als ik werk, hoewel mijn vorige hond en ook deze prima alleen kunnen blijven vind ik dat niet fair, zeker niet structureel. (keer als het niet anders kan is tot daar aan toe)
Komt er hierna weer een hond? Denk het wel, maar als het goed is gaat deze nog jaren mee, heb haar net een jaar! (van huisuit ook altijd honden gewend, weet dus echt niet beter)
Bij twijfel in ieder geval niet beginnen aan een hond.
Simbaa schreef:Maar A3a1, waarom doe je dat niet gewoon vaker? Of heb je een hele lastige hond?
Ik vind het heel belangrijk om dit soort dingen wel te blijven doen, dus ik heb een super vakantieopvang voor mijn hond. Daar breng ik hem zonder schuldgevoel heen, ook voor een dagje en een nachtje.
Als ik deze opvang niet had, zijn er nog vele andere opvangen. Is dat geen optie of kan je hond dat echt niet aan?
Simbaa schreef:Maar A3a1, waarom doe je dat niet gewoon vaker? Of heb je een hele lastige hond?
Ik vind het heel belangrijk om dit soort dingen wel te blijven doen, dus ik heb een super vakantieopvang voor mijn hond. Daar breng ik hem zonder schuldgevoel heen, ook voor een dagje en een nachtje.
Als ik deze opvang niet had, zijn er nog vele andere opvangen. Is dat geen optie of kan je hond dat echt niet aan?