Het nemen van een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:03

Ik heb een border collie en wandel ook 3x per dag, maar nu met mijn zoontje van 7 maanden wordt het steeds moeilijker. Versta me niet verkeerd, ik doe het nog elke dag, omdat mijn hond het nodig heeft, maar aan méér of langer moet ik zelfs niet denken.

Mensen die 6 rondjes per dag doen, werken dan niet (fulltime), of hoe moet ik dat zien? Is geen verwijt ofzo, maar ik zie écht niet hoe je dat combineert met een 40-uren werkweek.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:15

Ik voel me door me hond niet gebonden.

Me hond kan makkelijk paar uur alleen zijn. Soms een dag. Maar dat komt weinig voor.

Het scheelt ik kan me hond mee nemen na me werk. En als dat niet kon, zou ze na een dagopvang gaan.

Alleen toen ze pup was moest ik meer rekening houden

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:33

Wij wonen op een appartement zonder tuin met 1 hond en 2 katten en hebben een zoontje van 20 maanden.

We verhuizen binnen een pazr maanden naar een redelijk groot huis met tuin.
Onze hond is nu 7 jaar. Kruising labrador/mechelaar. Zij gaat ongeveer 4 keer per dag buiten waaronder 1 keer s avonds minstens een uur is en we afspreken met andere hondeneigenaars.
Verder gingen we er voir zondag altijd wandelen voor een paar uur maar staat dit wat op ern laag pitje aangezien ik nog niey zo n lange wandelingen aan kan.

Langs de anderz kant kan tita ook heel goed alleen zijn samen met de 2 katten en doet hij nooit in huis.

Als we op weekend gaan, gaat ze mee. Maar ze kan evengoed een dagje thuisblijven als we ergens naartie gaan waar geen honden mogen. Dat is ook wat je gewoon maakt aan een hond. Ga je er van jongsaf om de 2 uur meebuiten, zal ze dat ook zo geleerd hebben en kan ze effectief niet langer kunnen ophouden.

In het huis willen we haar aanleren om niet in de tuin te plassen zn blijven we gewoon met haar buiten gaan.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:35

Ik ben van kleins af aan opgegroeid met honden en toen ik op mijzelf ging miste ik dit echt. Inmiddels woon ik in een huisje dicht bij het bos waar huisdieren zijn toegestaan en ben ik voorzien van een herplaatser van (toen) 7 maanden...

Onder het mom van mijn dochter is er allergisch voor heb ik hem opgehaald maar zoals ik al verwacht had is dit niet de werkelijke reden geweest. Ik heb hem begin november opgehaald en na de eerste 2 weken om te wennen bleken er nogal wat mankementjes te zijn. Hij was het niet gewent om uitgelaten te worden en hij was echt het baasje in huis. Daar heb ik de nodige aandacht in gestopt en inmiddels is hij echt een fijn maatje. Wanneer ik aan het werk ben is hij bij mijn ouders en hun 2 honden en dat vind hij prachtig, wel is hij altijd blij als we weer naar ons eigen huisje gaan. Toen ik hem net had bleek hij fikse verlatingsangst te hebben maar dankzij de honden van mijn ouders is dit al ontzettend veel verbeterd. Hij kan nu thuis ook al een aantal minuten alleen zijn en dit bouwen we langzaam uit.
Ik hoop oprecht dat hij heel oud wordt en dat we samen nog vele jaren kunnen doorbrengen. Ik wandel op mijn vrije en thuiswerk dagen 4x per dag met hem. Op de dagen dat hij bij mijn ouders is 3x.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:43

Xanthippe schreef:
Ik heb een border collie en wandel ook 3x per dag, maar nu met mijn zoontje van 7 maanden wordt het steeds moeilijker. Versta me niet verkeerd, ik doe het nog elke dag, omdat mijn hond het nodig heeft, maar aan méér of langer moet ik zelfs niet denken.

Mensen die 6 rondjes per dag doen, werken dan niet (fulltime), of hoe moet ik dat zien? Is geen verwijt ofzo, maar ik zie écht niet hoe je dat combineert met een 40-uren werkweek.

Ik werk inderdaad niet fulltime, sinds de kinderen er zijn. Ik werk 24 uur en mijn man 32 uur. We zijn dus 2 dagen niet thuis, dan hebben we oppas. Overigens zijn die 5-6 rondjes niet allemaal lang hoor. Meestal 1 lange wandeling en de rest variërend van minder lang tot even snel een wandeling...

Edit: nu met onze logee dus, en dan geen oppas. Met onze puppy in de toekomst wel oppas.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:00

Xanthippe schreef:

Wij werken beide fulltime maar mijn vriend vanuit huis.
Ik laat ze een uur (losloop) uit voor ik naar mijn werk ga, hij laat ze zo'n drie keer aangelijnd uit en zodra ik thuis ben gaat er 1 mee naar stal of naast de fiets, met hardlopen of we wandelen nog eens. 's Zomers lopen we elke avond nog een losloopwandeling van 1 á 2 uur en in de weekenden vind ik het heerlijk een halve dag met ze op pad te gaan. Mijn honden zijn ook mijn hobby maar ik heb dan ook geen kinderen. De wandelingen zijn ook mijn uitlaatklep.

Keell94

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:09

ben ik de enige die 3x per dag weinig vind? Of je moet elke keer minimaal een half uur lopen.
het gaat niet alleen om even de behoefte doen ze hebben ook beweging nodig en vooral een grote hond moet zijn energie kwijt kunnen.

En ja er zitten voor en nadelen aan, mijn vriend is altijd thuis dus dat uitlaten en oppas is voor ons geen probleem, als we echt een hele dag weg gaan gaat hij een dagje logeren bij schoonmoeders, vaak als we weg gaan is dat 2,3 uurtjes max 4 en hij kan gelukkig erg goed alleen zijn, en dat poep opruimen tsja met een zakje zoveel moeite niet toch, zelf irriteer je je er ook aan als je weer in een hondendrol staat dus kleine moeite, alleen op het strand ofz ruim ik het niet op, schep ik het zand erover maar met gewoon uitlaten standaard een zakje in mijn jaszak.

Het op proef nemen is wel een goede maar zie niet zo voor me hoe dat in de praktijk gaat, vooral via particulieren een hond kopen gaat dat denk ik niet werken, via fokkers of asiels is dat natuurlijk een prima optie

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:12

Hond gaat mee op vacantie en we hebben 2 oppassen, voor als het met werken eens slecht uitkomt, een weekendje weg of op vacantie naar buitenland.
Toch, hoe gek ik ook op mijn hond ben, ik twijfel enorm of ik/we hierna weer een hond zullen nemen.
Andere dingen, zoals dagen weg en musea bezoeken, schieten er vaak bij in. Ook ff snel weggaan doe ik niet meer.
Toch wel prijzig, als je weggaat en je hebt ook nog eens de kosten voor de oppas erbij.

Dus tja, de tijd zal het leren of ik niet zonder hond kan of toch wel.

Het advies om eens een paar weken op een hond te passen, vind ik een prima tip!
Een van mijn oppasadressen, is oppasadres omdat ze niet zelf honden wil hebben, maar er wel gek op is.
Overigens, heeft ze heel vaak honden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 19:17

Wow zoveel reacties al! Zou het ook niet een idee zijn om bijvoorbeeld zo'n soort hond te laten ontwikkelen net zoals een baby die alles registreert? Technologie is ver tegenwoordig.
Ik vind het op zich niet erg om nog een dagje op het hondje te passen. Ik ben er alleen achter gekomen dat ik geen hondjesmens meer ben

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:20

Keell94 schreef:
ben ik de enige die 3x per dag weinig vind? Of je moet elke keer minimaal een half uur lopen.
het gaat niet alleen om even de behoefte doen ze hebben ook beweging nodig en vooral een grote hond moet zijn energie kwijt kunnen.

En ja er zitten voor en nadelen aan, mijn vriend is altijd thuis dus dat uitlaten en oppas is voor ons geen probleem, als we echt een hele dag weg gaan gaat hij een dagje logeren bij schoonmoeders, vaak als we weg gaan is dat 2,3 uurtjes max 4 en hij kan gelukkig erg goed alleen zijn, en dat poep opruimen tsja met een zakje zoveel moeite niet toch, zelf irriteer je je er ook aan als je weer in een hondendrol staat dus kleine moeite, alleen op het strand ofz ruim ik het niet op, schep ik het zand erover maar met gewoon uitlaten standaard een zakje in mijn jaszak.

Het op proef nemen is wel een goede maar zie niet zo voor me hoe dat in de praktijk gaat, vooral via particulieren een hond kopen gaat dat denk ik niet werken, via fokkers of asiels is dat natuurlijk een prima optie

Ik denk dat leven vol op compromissen zit. Onze hond gaat dus wel 4 keer buiten maar 3 keer kort en savo ds langer en kan hij ravotten met zijn vriendjes.

Ik heb ook nog een zoontje van 20 maanden en de nodige taken due ik moet doen, mijn vriend werkt lange dagen.

Heb ook wel tegen mijn vriend gezegt dat ik niet weet of we na haar nog een hond nemen. Je bent zoveel meer gebonden.
Ik zou graag is op vakantie in een hotel in spanje gaan maar naar een kennel doen haar niet en voor de rest hebben we niet veel oppas, toch niet die honden gewoo zijn en we betrouwen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:22

purny schreef:
Tja... ik weet niet zo goed wat ik hier mee wil bereiken anders dan misschien een tip geven aan toekomstige hondenbezitters.
Vroeger heb ik altijd een hond gehad. Het diertje is nu ruim 7 jaar overleden en ik ben er verder niet aan gewend.
Deze week pas ik op het hondje van mijn nichtje. Een schat van een dier, geweldig karakter, kan lang alleen zitten(gelukkig). Ik kom af en toe wel eens topics tegen van bokkers die een hondje willen nemen.
Ik merk zelf dat ik helemaal geen hondenmens meer ben. De verplichting om het dier 3 keer per dag uit te laten, poep op te ruimen en je bent toch een soort van gebonden aan huis. Je kunt niet zomaar even een dagje weg, want dan moet er iemand op de hond passen of je moet er zelf aan geloven.
Mijn tip is dan ook voor degene die een hondje willen nemen: Neem het dier eens een paar weken op proef en bedenk dan goed of je na die weken nog een hond wil nemen. Ik denk dat het ook wanneer ze deze regel bij asiels instellen je een hoop ellende gaat besparen.

Ik vind dat lang niet iedereen dat hoeft. Thuis te zijn. Perse uitlaten.

Wij hebben 1 Ierse setter. Jachthond. Hebben veel beweging nodig. Wij wonen op een boerderij met 2 hectare. Hij kan poepen in een erg grote tuin, paarden bak, paddocks enz. En dat ruimen we netjes op. Lijk wel idioot om die uit te gaan laten :') en als we weg zijn slaapt ie lekker op de bank of wandeld ie rond in de schuur.

Toen we nog in de "stad" woonden lieten we haar natuurlijk altijd uit. Hoge nood ging in de tuin. Geen probleem

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:26

Kabay, dat was ook de reden waarom ik vroeg hoe groot de tuin is. Met zo'n grote "tuin" heeft een hond thuis natuurlijk veel meer beweging. Maar bij een tuintje van 50m2 is dat niet echt het geval. Maar heb zo te lezen nog geen antwoord op mijn vraag van noah14

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:26

Steeds ergens drie weken moeten logeren lijkt me erg stressvol voor een hond. Dan lijkt gewoon oppassen voor bekenden me een betere optie.

Wij hebben nu 1 hondje en ik ervaar haar absoluut niet als handenbinder. Ze gaat overal mee naartoe, maar kan ook een paar uurtjes alleen blijven en ik heb ook altijd mijn ouders nog om op terug te vallen als oppas. Qua beweging is ze ook heel flexibel: dagje wat minder is geen probleem, maar ze rent ook makkelijk uren mee naast mn paard of gaat mee hardlopen of op de fiets naar mijn ouders als die oppassen. Ook wandelen wij gewoon erg graag in het bos.

Over een paar weken komt er een puppy, omdat we zijn verhuisd naar een boerderij en we graag een waakhond willen. Die zal verder gewoon huishond zijn, maar wel eentje die hopelijk blaft en er een beetje eng uitziet. Mijn man komt dit jaar thuis te werken dus dan is het helemaal ideaal. :)

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:28

A3a1 schreef:
Andere dingen, zoals dagen weg en musea bezoeken, schieten er vaak bij in. Ook ff snel weggaan doe ik niet meer.

Dat dagje weg is idd wel iets wat ik ook 'mis'
Voorheen ging onze hond dan naar mijn moeder maar dit is helaas geen optie meer.
Onze hond kan gelukkig wel overal mee naar toe en gaat dat ook.
Echter musea of concerten... Dat gaat hem niet worden natuurlijk

Daarom zal ik voor de volgende hond dan ook op zoek gaan naar een goed pension ( en ik ben nogal veeleisend dus dat zal nog een uitdaging zijn :') )
Maar ook om gewoon eens weg te kunnen en om dan spontaan te kunnen besluiten om ook nog uit eten te gaan of een hotelletje te boeken.
Nu tel ik toch altijd de uren...

Toch is het een heel klein 'offer'
Voor mij dan
Laatst bijgewerkt door higgins op 02-03-17 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:30

Hond hebben vind ik geen opoffering, vind het een plezier, is soort levensstijl.
Ze kosten tijd, geld en aandacht, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug en is nog goed voor je gezondheid ook, als ik geen hond had, ging ik echt niet voor de fun buiten wandelen en nu loop ik met plezier achter mijn door het bos dwarrelende hond aan die daar blij rond rent, vrienden ontmoet en de hele boel afsnuffelt.

Ik sleep hond overal mee naar toe, behalve naar mijn werk. Ook op dagje weg sleep ik hond mee, zijn namelijk heel veel dagjes weg waar hond prima mee kan, bv dagje strand :+ en daarna restaurantje pakken. (niet in het hoogseizoen) Of lekker high teaen met vriendinnen, niemand die het hondje ziet onder de tafel (gewoon kwestie van vragen bij het boeken of honden welkom zijn of niet).

Ik heb overigens een oppas voor als ik werk, hoewel mijn vorige hond en ook deze prima alleen kunnen blijven vind ik dat niet fair, zeker niet structureel. (keer als het niet anders kan is tot daar aan toe)

Komt er hierna weer een hond? Denk het wel, maar als het goed is gaat deze nog jaren mee, heb haar net een jaar! (van huisuit ook altijd honden gewend, weet dus echt niet beter)

Bij twijfel in ieder geval niet beginnen aan een hond.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:51

Wij hebben zes labradors en een dwergpincher en een luie dikke kat.

Ik loop rustig met zes labradors en de pincher over straat, geen enkel probleem mee. We lopen drie keer. S'ochtends 15/20 minuten, s'middags een half uur en in de avond een kort rondje.

Verder het strand en naar het recreatiegebied 2x per week. En we trainen s'winters 1 maal en zomers vaker aangezien we dan de lange avonden hebben.

Zijn allen field trial labradors dus die doen waar ze voor gemaakt zijn, jachttraining en als ze gevraagd worden gaan ze mee in de praktijk.

Ik las hier iets over een verplichte cursus, tsjah dat doen we hier maar niet, punt 1 omdat zo'n beetje elke hondenschool niet gelooft dat ik labradors heb, te dun, te slank, te rank teveel energie en knetter baasgericht, kan geen ander mee weglopen. En punt 2 omdat ze het gedrag niet snappen.

We fokken zelf ook, volgende nest wordt hopelijk in mei geboren en mijn vader geeft al 35 jaar les en geeft ook de puppycursus. Dat wordt wel door iedereen gewaardeerd en als de mensen verder willen trainen we door naar een hoger niveau.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:53

Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar ik lees hier vaak dat jullie minstens 3-4 keer per dag buiten gaan met de hond en sommige zelfs 5-6 keer. Maar eerlijk? Hoe doen jullie dat?
Wij wonen op een loft met een vrij grote terrastuin (6*15), daar doet onze hond haar behoeftes (op wandeling doet ze dit nl niet) in de ene hoek en het ander gedeelte is speel / rustvlakte. Hier komt ze enkel als wij thuis zijn en kan ze uiteraard binnen en buiten.
Als ik ga werken zit ze in de kennel buiten op de parking van de winkel. (ik werk 32 uur, waarvan 3 volle dagen en 2 halve dagen. Op maandag gaat ze een ganse dag naar mijn moeder geen spelen met haar honden, savonds neem ik ze dan allevier mee voor een wandeling, op dinsdag en donderdag werk ik een halve dag en gaat ze vanaf 14 uur tot savonds (nu bv net thuis) mee naar de paarden (2 locatie's om te voeren en mesten, ze gaat soms mee op buitenrit of we plakken er nog een wandeling aan, op de ene locatie ligt stal en mesthoop/piste/... een eind uit elkaar dus daar loopt ze constant mee.), op woensdag komt mijn schoonmoeder over de middag een aantal uur gezelschap zijn, maar dan wandelt ze niet omdat ze haar fysiek niet voldoende de baas kan, savonds gaat ze mee wandelen of naar de paarden, vrijdag komt smorgens iemand een paar uurtjes dogsitten en snamiddags zit ze dan een paar uur alleen tot vriend of ten laatste ik om 17 uur thuis is.)

Maar ik snap echt niet hoe jullie er drie-6 keer per dag mee uit kunnen gaan, en dan ook nog gewoon fulltime job hebben?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:14

Nou 3 x dgs is niet zo moeilijk hoor. 1 x voor het werk (ja ik sta een uur voordat ik weg moet op), 1 x na het werk en 1 x 's avonds laat(en ze gaat ook mee naar stal) en op mijn vrije dagen gaan we soms nog wel eens extra, maar momenteel niet hoor, mevrouw is niet echt fan van dit weer ;)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:25

Wij hebben sinds bijna 2 jaar ook een hond. Totaal geen last voor ons, we genieten er echt van. Meneer komt sowieso 3 keer per dag buiten voor een wandeling. Bij lange dagen weg gaat hij naar mijn ouders en anders blijft die lekker alleen. Als ik thuis ben ligt meneer de hele dag te meuren, dus dat zal die ook wel doen als we niet thuis zijn. Verder gaat die mee op vakantie, en bij uitjes waar die mee kan gaat die gewoon mee.

Ik denk dat mensen over het algemeen wat beter moeten nadenken over het nemen van een hond. Je ziet nog wel eens gevallen van oh wat schattig een puppy, die kopen we, maar we weten eigenlijk niet wat je allemaal met een hond moet. Binnen no time staan ze weer te koop omdat het toch wel veel werk was, het toch wel duur was enz.
Op Facebook verkooppagina's zie ik nog wel eens honden voorbij komen die gekocht zijn als puppy terwijl eigenaar hoog zwanger is, dan is de baby er en moet de hond in een keer weer weg want het is toch niet zo handig. Dat vind ik gewoon zielig en word totaal niet over nagedacht.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:30

Hier heb ik een Duitse Herder van 8 en een Border Collie van 3.
Met de Border doe ik elke dag iets. Dan trainen voor agility, dan fietsen, dan frisbee, noem maar op. Soms zelfs 2 keer per. Keer in de morgen en wat later op de dag. Daarnaast loopt hij een uur tot 1.5 in het bos.
De Herder heeft een ongeluk gehad en had beide bekken gebroken, deze kan dus niet zo veel meer maar ik loop sws elke dag een ronde met haar.
Ja, hier doen ze het ook in de tuin (52 meter diep en 40 meter breed en nog 2 kleinere stukjes). Dit is alleen gekomen omdat de DH toen niet mocht en kon lopen en het veldje te ver was. In laatste periode van haar herstel kwam de BC. Die is dus eigenlijk altijd in de tuin uitgelaten en weet niet beter.
Hier wordt ook alles netjes opgeruimd.

Ik moet er wel bij vermelden dat de vrijdag avond een rust avond is. Dan doen ze echt niks. Overige dagen wil ik nog wel eens extra wandelen of met de BC fietsen oid. Op vrijdag is verplichte rust.
Dat heb ik 'ingelast' omdat naast bovenstaande dingen gaat de BC 2 tot 3 keer per week mee naar de hondenschool en om de week op zondag wedstrijd.

Oja. De vakanties. Ik ga 2x per jaar op vakantie. De 1e vakantie kan ik ze onderbrengen bij mensen in huiselijke kring. Deze ken ik gewoon. Andere vakantie kunnen ze bij mijn ouders zijn.

Nee. Ik werk geen 40 uur maar doe alles voor of na werk.

Ja. Ik leef voor mijn honden ♡
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 02-03-17 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:37

Sjolvir schreef:
Hond hebben vind ik geen opoffering, vind het een plezier, is soort levensstijl.
Ze kosten tijd, geld en aandacht, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug en is nog goed voor je gezondheid ook, als ik geen hond had, ging ik echt niet voor de fun buiten wandelen en nu loop ik met plezier achter mijn door het bos dwarrelende hond aan die daar blij rond rent, vrienden ontmoet en de hele boel afsnuffelt.

Ik sleep hond overal mee naar toe, behalve naar mijn werk. Ook op dagje weg sleep ik hond mee, zijn namelijk heel veel dagjes weg waar hond prima mee kan, bv dagje strand :+ en daarna restaurantje pakken. (niet in het hoogseizoen) Of lekker high teaen met vriendinnen, niemand die het hondje ziet onder de tafel (gewoon kwestie van vragen bij het boeken of honden welkom zijn of niet).

Ik heb overigens een oppas voor als ik werk, hoewel mijn vorige hond en ook deze prima alleen kunnen blijven vind ik dat niet fair, zeker niet structureel. (keer als het niet anders kan is tot daar aan toe)

Komt er hierna weer een hond? Denk het wel, maar als het goed is gaat deze nog jaren mee, heb haar net een jaar! (van huisuit ook altijd honden gewend, weet dus echt niet beter)

Bij twijfel in ieder geval niet beginnen aan een hond.

Ik vind het geen opoffering, alleen zijn er andere dingen waar ik ook van houd die er nu bij in schieten.
Ik hou van wandelen maar ik zou ook wel weer eens heel graag een dag naar een grote stad gaan en dan alle musea en tentoonstellingen afsjouwen, om te eindigen in een kroeg met lekker bier en een fijne dagschotel.
Dat doe ik wel, maar 1x per jaar, terwijl ik dat eigenlijk wel 3-4x per jaar zou willen.

Maar goed, even zo goed, kan ik het en dan blijkt dat de verhouding toch anders ligt dan ik gedacht had.
In 10 jaar kan er zoveel veranderen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:49

Maar A3a1, waarom doe je dat niet gewoon vaker? Of heb je een hele lastige hond?
Ik vind het heel belangrijk om dit soort dingen wel te blijven doen, dus ik heb een super vakantieopvang voor mijn hond. Daar breng ik hem zonder schuldgevoel heen, ook voor een dagje en een nachtje.
Als ik deze opvang niet had, zijn er nog vele andere opvangen. Is dat geen optie of kan je hond dat echt niet aan? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:51

Simbaa schreef:
Maar A3a1, waarom doe je dat niet gewoon vaker? Of heb je een hele lastige hond?
Ik vind het heel belangrijk om dit soort dingen wel te blijven doen, dus ik heb een super vakantieopvang voor mijn hond. Daar breng ik hem zonder schuldgevoel heen, ook voor een dagje en een nachtje.
Als ik deze opvang niet had, zijn er nog vele andere opvangen. Is dat geen optie of kan je hond dat echt niet aan? :)

Die zijn er best veel, die dagopvang adressen of mensen zoals mijn oppas, willen zelf geen hond, te veel verplichtingen, maar willen wel beetje hond (dus die van mij vaak over de vloer).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:14

Simbaa schreef:

Ons sociaal leven staat ook in teken van de hond, uitjes uit met hond, geen cine of restaurants waar hond niet toegelaten is, vakantie's in teken van de hond, op visite met de hond mee. Maar regelmatig (zo eens per 2 maand) droppen we hond eens bij mijn moeder of zijn moeder, en doen iets met zijn tweetjes samen of de dingen (familiefeesten op restaurant) waar hond niet mee naartoe kan.
Mensen met kinderen doen dat ook en mijn hond is mijn kind, het alternatief is ze savonds buiten steken in de kennel en dat doe ik niet, het is al erg genoeg dat ze 20 uur per week erin moet omdat we moeten werken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:27

Simbaa schreef:

Ik heb gemakkelijke hond en 2 goede oppassen, alleen vind ik dat ik daar best wel vaak gebruik van maak. Omdat we geen vrienden hebben waar de hond mee naar toe kan, en deze eigenlijk door land verspreid wonen, ...ergens, zit grens aan wat fair is tov hond, bij mij is dat, gemiddeld 1x per maand lang weekend wegbrengen. Ex. de verplichtingen.