Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:49

Heel leuk een hond uit een NL asiel, maar in veel gevallen zijn het wel honden met een flinke waslijst aan gedragsproblemen en/of moeilijke rassen. De makkelijke honden worden redelijk snel geplaatst.

Ik heb sinds een paar maanden een Spaanse hond erbij en ik heb nog nooit zo een lieve, sociale en stabiele hond gehad, veel makkelijker en liever dan mijn BC. Ik zou haar eerst alleen maar tijdelijk opvangen omdat het asiel waar ze zat zou gaan sluiten en ze daar niet heel moeilijk doen als ze honden "over" hebben. Maar ze is nooit meer weg gegaan.

De screening is misschien wel pittig maar ook zeker hard nodig. Ik ben namelijk zo iemand die weer op pad gaat om zoekgeraakte hondjes op te sporen, vaak honden die net in NL zijn en waarvan de opvangers / nieuw baasjes denken dat ze die honden niet dubbel te hoeven zekeren en dan uit de halsband ontsnappen. Tijdens een huisbezoek krijg je ook uitleg hoe je een nieuwe hond het beste uit kan laten ( halsband + anti-ontsnappingstuigje.

Jazz heeft helaas wel leishmania en krijgt hier medicijnen voor ( die krijg ik van de stichting ) en bij het laatste bloedonderzoek was het niet meer te lokaliseren. Als ze bij het volgende bloedonderzoek weer "schoon" is mag ik stoppen met de medicijnen en dan regelmatig bloedonderzoek laten doen om te kijken of de slapende ziekte niet weer terugkomt.

Jazz <3 <3 <3 :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:52

Hier twee honden uit Spanje via ACE. Eén ervan is de opvolger van een Berner die via een stichting in België door mij geadopteerd is (colliepassion).
Bij de eerste hond kreeg ik een huisbezoek maar ik had helemaal niet het gevoel aan een kruisverhoor onderworpen te worden. Ik had via mail ook al veel info gegeven over woonsituatie, werksituatie, andere aanwezige honden/dieren...
Bij de tweede uit Spanje moest er zelfs geen huisbezoek meer zijn.
Beiden zijn op hun eigen manier geweldige honden. Tauro is een ongelooflijke lieve maar ook heel gevoelige hond. Fenna is een grote slungelpup van acht maanden en is een Mastin Espagnol. Een pup vraagt uiteraard iets meer aandacht en werk maar het is een hele lieve en rustige hond.

Afbeelding
Tauro

Afbeelding
Fenna

Beiden waren gecastreerd/gesteriliseerd, ontwormd, ontvlooid en getest op vier bloedziektes.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:01

Inderdaad een korthaar Murphey variant!

Brucella Canis, weet ik, echter nog niet veel over bekend en ben benieuwd hoeveel kans je hond loopt om het op te lopen als je daar op vakantie zou gaan.

Overigens ben ik 1 x gebeld als nacontrole en ben de tijdelijke opvang van mijn hond ook een keer tegen gekomen op wedstrijd zat toen op het terras met mijn hond (zit dorp verderop en heeft .. ja ja.. paarden als hobby, dus dan kom je elkaar vanzelf wel keer tegen).

Ken wel 1 iemand die toch beetje teleur gesteld was in haar Spaanse hond (maar er echt wel gek op is), zij had hem van foto's en dan ophalen op Schiphol, ze had hem groter verwacht :D hij is volwassen denk ik nog geen 5 kilo :+ , dus ik heel blij, maar zo past hij wel voorop de fiets in het mandje (Dat ga ik met die van mij niet redden, wou ik ook niet, wou wel kleinere dan vorige, maar wel HOND). Foto's vertekenen soms nog wel eens iets.

Qua weglopen, hier ook in begin dubbel gelijnd en met oud en nieuw had ik dat ook, achteraf gelukkig, ging namelijk super met oud en nieuw tot half 5 of zo 's middags liep net buiten toen ze tunnel bij mijn huis zo ongeveer opbliezen -:(- -:(- nou dat was het dan, hond volledig in paniek, blij dat ik er 2 lijnen aan had zitten.

Stichting waar de mijne weg komt, kan je in het begin goedkoop een GPS tracker huren.
Ik heb er onlangs 1 aangeschaft, nou is die van mij niet type weglopen, maar mevr. heeft haar liefde voor de haas ontdekt en heeft dan geen oren meer ^) . (en handig als ze wel bv met oud en nieuw weg zou rennen in paniek)

Hier in het bos sterft het trouwens van de rescue dogs, uit binnen en buitenland, grote voordeel die hebben geen asielzoekersbeleid en praten allemaal gewoon woefs! Ook de rashonden praten gewoon woefs. Kortom rennen en spelen allemaal met elkaar daar (Fijn bos wat dat betreft lopen eigenlijk alleen leuke honden, is wel eens anders op andere locaties).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:05

Mijn hondenervaren vriendin vindt dat je eigenlijk eerst Nederlandse honden uit het asiel zou moeten halen,maar omdat ze 50+ is kreeg ze geen hond in een gewoon asiel!!!! daarom heeft ze nu een Roemeense straathond geadopteerd (daar geldt kennelijk geen leeftijdsgrens bij) en het is een geweldige match geworden. Ze heeft zelfs een verklaring van hulphond gekregen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:07

anjali schreef:
Mijn hondenervaren vriendin vindt dat je eigenlijk eerst Nederlandse honden uit het asiel zou moeten halen,maar omdat ze 50+ is kreeg ze geen hond in een gewoon asiel!!!! daarom heeft ze nu een Roemeense straathond geadopteerd (daar geldt kennelijk geen leeftijdsgrens bij) en het is een geweldige match geworden. Ze heeft zelfs een verklaring van hulphond gekregen.

Huh? met 50+ ook al niet? Wat is dat nou voor kwats?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:09

Joliieeenn schreef:
Wat leuk al die adoptieverhalen! Nee, het gaat om een hondje genaamd Bella. En zwart blij meisje!

Ik hoop echt dat ik door de screening kom en kleine Bella een fijn huisje mag gaan geven.

Ik ben uit huis gegaan en heb mijn hond bij mijn moeder gelaten. Vond het zo zielig om 2 hondjes die al 10 jaar bij elkaar zitten uit elkaar te halen. Nu wilde ik eigenlijk meteen een nieuwe maar heb het eerst even aangekeken of ik hier wilde blijven wonen en of het financieel allemaal haalbaar is. En op dit moment werk ik nog veel halve dagen van 4 uur waardoor ik genoeg tijd heb om te zorgen dat ze vertrouwt wordt met mij, huis en omgeving. Dus absoluut goed over nagedacht! :)

No-No, ik snap je redenering wel hoor! Als het met haar niks wordt ga ik zeker ook nog eens in de asielen hier kijken. Ik was gewoon op slag verliefd! En ik heb contact gehad met de stichting. Ik weet waar ze nu zit. En ze is volledig nagekeken, ingeënt, gechipt enz.. Ik denk wel dat ze bij honden uit het buitenland dit zeker goed nakijken. Dat hoop ik toch! Ga dit zeker nog eens goed vragen in ieder geval! Ze komt trouwens van Kreta af.

Laat die adoptieverhalen maar komen! Vind het heel leuk om te lezen!

Stichting Zwerfdieren Kreta?

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:09

Het is maar net wat je wilt. Er zijn zoveel voors en tegens.

Zelf persoonlijk zou ik helemaal niet voor een buitenlandse, of überhaupt, asielhondje gaan.
Ik geef ruim 6 jaar les op de hondenschool en helaas komen we veel hondjes uit het buitenland tegen.
Waarom 'helaas'? Dit omdat 9 v.d. 10 gevallen hondjes betreft die nooit helemaal ontspannen en vlekkeloos functioneren binnen het gezin in Nederland.
We zien heel veel hondjes uit Griekenland die mensenschuw zijn. Logisch ook.
Mensen denken vaak, "oh die arme stumpertjes, we gaan ze helpen en dat kunnen we met veel liefde prima oplossen". FOUT!
Zelfs al heb je intensieve training bij een gedragstherapeut. De hond heeft (meestal) een flink trauma., zijn niet gewend om met/voor mensen te werken, aangelijnd te lopen, in de Nederlandse weersomstandigheden etc.
Tevens weet je de medische achtergrond ook niet. Laatst hadden we een cursist die een straathondje uit weet ik veel waar had.
Die hond bleek op een gegeven moment koorts te hebben wat niet meer overging. Na vele onderzoeken bij de dierenarts (met nog meer trauma's voor dat hondje, want dat kende die al helemaaaal niet, een vreemde aan zijn lijf) bleek dat dit hondje een ziekte had meegenomen uit dat land. Binnen een dag was die er niet meer, het was al te laat.
Er zijn helaas vele hondjes die uit (buitenlandse en binnenlandse) asielen komen die mensenschuw zijn. Dit duurt maanden, jaren of misschien is het wel helemaal niet mogelijk om ze aan te raken wanneer ze ontspannen zijn (rustig een halsband om doen, riem aanknopen, in de auto, bij de dierenarts, op straat etc.).
Vele hondjes zijn erg bang (logisch), maar dit uiten ze vaak in snauwen, grommen, blaffen etc. Omdat ze voor zichzelf proberen op te komen en erger willen voorkomen. Ze begrijpen mensen (en soms andere honden) niet.

nogmaals, het heeft z'n voors en tegens. Maar zelf ben ik vooral bekend met de nadelen. Dat is mijn ervaring die ik met je wil delen.
Veel mensen zitten namelijk op een roze wolk wat betreft "het redden van een zielig hondje uit het buitenland/asiel".
maar denk a.u.b. goed na WAAROM die keuze, WAT je binnenhaalt etc. NIEMAND kent de hond ECHT goed, weet wat er (medisch) is, HOE oud de hond precies is, WELKE ouderdieren de hond heeft etc.
Nogmaals, er zijn ook zeker verhalen/ervaringen waarbij het goed gaat. Gelukkig zie ik er in dit topic al meerdere voorbij komen.
Helaas gaat het dus ook heel vaal niet goed. Ondanks nodige cursussen bij een hondenschool, gedragstherapeut, veel liefde/geduld etc.
Uiteindelijk komen heel veel hondjes met nog meer trauma's in een asiel in NL, gebeurt er een situatie waardoor de hond afgemaakt moet worden etc.

Mijn voorkeur:
- Of een pup bij een erkende (ras) fokker
- Of een herplaatser via een fokker. Veel GOEDE fokkers vangen een fokproduct op indien die op welke wijze dan ook niet meer bij de eigenaar kan blijven. De fokker kent de hond, weet het medische verhaal, de geschiedenis, voorouders etc. Er zijn namelijk zoveel herplaatsers in dit gebied, op allerlei leeftijden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:12

Hier wilden we ook eerst een hond uit een nederlands asiel halen,maar werkelijk niets was geschikt, heb het weken bijgehouden op landelijk niveau. De enige twee die voldeden moesten bij elkaar blijven, en we kunnen maar 1 hond houden.
Echt.. De hoeveelheid Staffords, Herders of kruisingen hiermee waren ruiiiiiimm dominerend :j
ook de eis dat het dier met kinderen en katten moest kunnen en alleen thuis voor een uurtje of 3 was schijnbaar een lastige, want de weinige honden die qua ras nog acceptabel waren, voldeden absoluut niet aan die eis.

Uiteindelijk via een lieve vriendin het hondje van haar schoonouders te leen gehad om te oefenen. En mjah.. Van het een kwam het ander, en hebben we sinds enkele weken de 2 jarige Romy, een Border Terrier teefje die werkelijk zo lief is :D
Afbeelding
Dit was dus ons leenhondje, en konden we onverwachts houden.

Maar als dat niet was gelukt hadden we ook een buitenlands hondje genomen, of via marktplaats een 'tweedehands' omdat we geen pup wilden. Via asiels in Nederland vond ik het ronduit drama, of je moest heel snel handelen en datvind ik voor een díer welke 12 jaar bij je in huis woont niet prettig. Ik wil graag kennismaken en weten of er een match is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:20

Pasha_2011 schreef:
Het is maar net wat je wilt. Er zijn zoveel voors en tegens.

Zelf persoonlijk zou ik helemaal niet voor een buitenlandse, of überhaupt, asielhondje gaan.
Ik geef ruim 6 jaar les op de hondenschool en helaas komen we veel hondjes uit het buitenland tegen.
Waarom 'helaas'? Dit omdat 9 v.d. 10 gevallen hondjes betreft die nooit helemaal ontspannen en vlekkeloos functioneren binnen het gezin in Nederland.
We zien heel veel hondjes uit Griekenland die mensenschuw zijn. Logisch ook.
Mensen denken vaak, "oh die arme stumpertjes, we gaan ze helpen en dat kunnen we met veel liefde prima oplossen". FOUT!
Zelfs al heb je intensieve training bij een gedragstherapeut. De hond heeft (meestal) een flink trauma., zijn niet gewend om met/voor mensen te werken, aangelijnd te lopen, in de Nederlandse weersomstandigheden etc.
Tevens weet je de medische achtergrond ook niet. Laatst hadden we een cursist die een straathondje uit weet ik veel waar had.
Die hond bleek op een gegeven moment koorts te hebben wat niet meer overging. Na vele onderzoeken bij de dierenarts (met nog meer trauma's voor dat hondje, want dat kende die al helemaaaal niet, een vreemde aan zijn lijf) bleek dat dit hondje een ziekte had meegenomen uit dat land. Binnen een dag was die er niet meer, het was al te laat.
Er zijn helaas vele hondjes die uit (buitenlandse en binnenlandse) asielen komen die mensenschuw zijn. Dit duurt maanden, jaren of misschien is het wel helemaal niet mogelijk om ze aan te raken wanneer ze ontspannen zijn (rustig een halsband om doen, riem aanknopen, in de auto, bij de dierenarts, op straat etc.).
Vele hondjes zijn erg bang (logisch), maar dit uiten ze vaak in snauwen, grommen, blaffen etc. Omdat ze voor zichzelf proberen op te komen en erger willen voorkomen. Ze begrijpen mensen (en soms andere honden) niet.

nogmaals, het heeft z'n voors en tegens. Maar zelf ben ik vooral bekend met de nadelen. Dat is mijn ervaring die ik met je wil delen.
Veel mensen zitten namelijk op een roze wolk wat betreft "het redden van een zielig hondje uit het buitenland/asiel".
maar denk a.u.b. goed na WAAROM die keuze, WAT je binnenhaalt etc. NIEMAND kent de hond ECHT goed, weet wat er (medisch) is, HOE oud de hond precies is, WELKE ouderdieren de hond heeft etc.
Nogmaals, er zijn ook zeker verhalen/ervaringen waarbij het goed gaat. Gelukkig zie ik er in dit topic al meerdere voorbij komen.
Helaas gaat het dus ook heel vaal niet goed. Ondanks nodige cursussen bij een hondenschool, gedragstherapeut, veel liefde/geduld etc.
Uiteindelijk komen heel veel hondjes met nog meer trauma's in een asiel in NL, gebeurt er een situatie waardoor de hond afgemaakt moet worden etc.

Mijn voorkeur:
- Of een pup bij een erkende (ras) fokker
- Of een herplaatser via een fokker. Veel GOEDE fokkers vangen een fokproduct op indien die op welke wijze dan ook niet meer bij de eigenaar kan blijven. De fokker kent de hond, weet het medische verhaal, de geschiedenis, voorouders etc. Er zijn namelijk zoveel herplaatsers in dit gebied, op allerlei leeftijden.

Dat is bij en NL asiel hond ook voor groot deel het geval (minus aantal exotische ziektes er van uit gaand dat vorige baas ze niet mee heeft genomen op vakantie)
Mijn 2 NL asielzoekers zijn denk ik meer werk geweest dan de buitenlander die ik nu heb, bij alle 3 is het bij mij bewuste keuze geweest volwassen hond te willen, dan heb je per definitie een hond met een verleden.

Overigens heb ik dit keer ook nog geprobeerd een rashond te krijgen wou een Aussie, maar geen pup, lukte ook al niet :') Ja, lange termijn misschien, maar wou geen eeuwen zonder hond zitten.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:21

Ik heb zelf een GPS tracker gekocht voor Jazz. Ze is zwervend op straat gevonden en heeft nu nog wel eens de neiging op aan de wandel te gaan als ze los over ons erf loopt. Ze is zo sociaal dat ze dan op zoek gaat naar vriendjes en vriendinnetjes even verderop en komt dan na ongeveer 20 minuten wel weer terug. Wij wonen op een klein eiland dus een zeer kleine kans dat er iets gebeurd maar ik hou haar liever bij mij in de buurt en ik wil ook geen overlast veroorzaken. Het is een kruising herder dus mensen die haar niet kennen vinden haar al snel eng. Gelukkig kent iedereen elkaar hier en alle honden hier op het eiland kennen elkaar en gaan goed met elkaar om.

Veel mensen onderschatten idd de gebruiksaanwijzing die een buitenlandse hond met zich meebrengt en willen graag zo een dier "redden" zonder de kennis in huis te hebben. Daarom is zo een uitgebreid huisbezoek zo belangrijk.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:22

@Sjolvir: Ja dat klopt, dat schrijf ik ook in het stukje ;)
Vele dingen gelden ook bij de NL asielhondjes. En dat is waarom ik er dus überhaupt niet aan zou willen beginnen (asielhond algemeen).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:25

Ik hoor en zie zoveel positieve verhalen. Natuurlijk kan je pech hebben en een hond treffen die niet heel makkelijk is maar dat kan ook met een hond uit een Nederlands asiel. Daar heb ik er 6 van gehad. Mijn Roemeen is 1 van de makkelijkere. Geen allemansvriend maar dat hoefde voor mij ook niet. Is mijn Sheltie ook niet, is ras eigen, en die komt bij een goede fokker vandaan.
Neemt niet weg dat ik zelf niet meer vergelijkingsmateriaal heb dan dat.

Denk ook dat je juist op de hondenschool de probleem gevallen treft dus dan zie je niet de honden die het wel heel goed doen.

Voor mij persoonlijk was het niet ik ga een zielig hondje uit het buitenland redden, ik viel voor deze hond.

Ik ken iemand die honden en katten uit Kreta haalt, zelf heeft ze 3 Grieken lopen, ontzettend leuke hondjes. 1tje is wat bangig voor grote honden maar verder een leukerd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:30

Jis, Sheltie is dat inderdaad ook niet.

Ik moest trouwens wel allemansvriend, aangezien die van mij ook naar de oppas moet en gaat. Bij deze hond zit daar wel werk aan in de zin dat ze heel soms dus iemand echt niet vertrouwd (in mijn geval pech, aangezien mijn reserve oppas zo'n iemand is.... , is wel op te lossen, maar niet als mensen hondje meteen over bol willen aaien).

Hier heb ik mijn monster net een maand ben hier met de oppas in het bos had haar hier net een maand.
Filmpje 1. ik kom de hond ophalen wist dat ze aan het wandelen waren.
Filmpje 2, onderweg naar de auto.. zet geluid bij beiden vooral uit.. :D :+

Daantjee12

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:44

Wat ontzettend leuk al die verhalen! <3

Zelf geen buitenlandse hond, maar wel genoeg ervaring mee! 2 jaar bij een stichting gewerkt/stage die samen werkt met een stichting in Spanje en de dierenpolitie. Ik ben zelf dan ook 3x naar Spanje gevlogen om daar te helpen en honden op te halen. En echt, je hard breekt als je voor het eerst in zo'n asiel komt. Er zitten ontzettend veel verschillende honden, de een zwaar mishandeld, de ander gedumpt en weer een ander die anders dood zou zijn (zoals de galgo's van de jagers). Ik prijs het dan ook erg op om een hondje uit zo'n asiel te halen :j
Het scheelt ook misschien wel dat de stichting de honden eerst naar eigen boerderij haalt, om ze vanuit daar te plaatsen. Mensen kunnen dus de hond zien, wandelen etc voordat ze een keuze maken.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:51

Hier ook succes adoptie uit het buitenland. Mijn geweldige mechelse herder kruising uit Spanje. Zoals anderen ook hebben gedaan: maandenlang nederlandse asiels bijgehouden. Maar had nogal een eisenlijst ivm katten, paarden, hond van ouders en toen nog een stiefkind van 12. Uiteindelijk bij een asiel in Spanje terecht gekomen. Veel info gekregen over de hond en de beslissing was snel genomen. Ben zelf naar Spanje afgereisd om Bravos (beetje in Spaanse sferen blijven hè) op te halen. Een joekel van een beest, 3,5 jaar oud, erg schuchter en bang voor van alles. Toen nog 11 kilo lichter dan nu en grandioos aan de dunne. Doodsbang voor auto's, maar toch deed ie alles. Aan de riem lopen was lastig, maar toch deed ie het. Hij kroop meer dan dat ie liep, maar toch, hij herstelde zó snel van alles en zocht echt contact. Deed enorm zn best en groeide bij elk complimentje dat ie kreeg. Hij deed het in de bench en in het vliegtuig echt geweldig en vanaf dag 1 zijn we de allerbeste maatjes. Nu zijn we 1,5 jaar verder en heb echt niets dat ik aan hem zou willen veranderen. Ik neem hem overal mee naar toe, en hij past zich overal aan aan. Vorig jaar oud en nieuw vond ie de carbidknallen nog echt doodeng, dit jaar liep hij tot het einde van de middag bij me buiten, tussen de paarden. Op de hondenschool hebben we 2 cursussen gedaan en allebei de keren op alle onderdelen met uitmuntend geslaagd. Dus ja, ik ben ongelovelijk blij met, en gek op mn grote vriend en zou het zo weer doen!!
Oh, en vwb het loslopen, na 1,5 week heb ik hem al los gelaten in het bos. Komt super onverstandig over, dat begrijp ik. Maar het voelde goed en dat bleek vanaf het allereerste moment. Hij is nog nooit weggelopen, ja een sprintje achter een ree aan heel af en toe, maar langer dan 30 seconden is hij nog nooit weg geweest. Nu kijkt ie naar de hazen die over het land naast ons racen. En dat terwijl ik niets omheind heb, ja met lint voor de paarden maar hij kan overal tussen-of onderdoor. En dat deed ie in het begin wel eens, maar met wat uitleg en oefening weet hij wat de bedoeling is en daar houdt hij zich aan. Ik vind het ook absurd, maar hij is zoals hij is <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:59

Ik weet niet meer wie het zei over giardia dt de honden er op getest worden?
Door de meeste adoptie instanties wordt niet getest op giardia. Bovendien is giardia lastig te diagnostiseren.
Giardia kan iedere hond oplopen alleen komt giardia door de import van honden steeds vaker voor. Dat heb ik oa van mijn dierenarts en de hondenschool. Net als dat het probleem van de zwerfhonden niet wordt opgelost door de dieren op te gaan herplaatsen in Nederland.

Ieder moet doen waar het zich goed bij voelt! Als je maar geniet van je hond, waar het ook vandaan komt!

Wel weet ik dat veel honden tegenwoordig via de fokker of Facebookpagina's van rashonden herplaatst worden. Wij hebben een rashond en zitten op de Facebookpagina van dat ras en daar komen heel vaak herplaatsers langs (ook die in een asiel zitten). En nee, dat zijn niet de honden die nu veel in de asiels zitten.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:07

anjali schreef:

Wij hebben inmiddels onze 4e Nederlandse asiel hond.
Ben ruim 60 dus dit heb ik zelf beslist niet ondervonden . Is ook onzin vind ik .
Zelfs mijn buurvrouw van 70 is nog weer aan een hondje begonnen maar heeft goede opvang van haar kinderen mocht er iets gebeuren

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:12

Giardia komt overigens onder NL honden ook steeds meer voor (of wordt vaker gediagnostiseerd ).

Er zijn stichtingen die in land van oorsprong honden kastereren (en katten) maar ook de dieren die plaatsbaar zijn bemiddelen (altijd beter dan een hondenleven op straat) lijkt me niet verkeer.
Iedereen kan overigens donatie doen voor kastratie van een dier in het buitenland.

Vorige ronde geprobeert herplaats Labrador te krijgen, kreeg na 1 1/2 jaar telefoontje dat ze er 1 hadden, had toen ondertussen gedumpte x staff x mechelaar. Dit keer dus geprobeert aussie te krijgen, maar is redelijk kansloos.
En als je een hond hebt heeft ineens half Nederland leuke hond voor je (of paard, of kat), gelukkig kan ik snel switchen in de zin, ras, kleur etc. boeit me eigenlijk niet zo, gaat mij om het karakter.

Er zijn trouwens ook diverse NL FB pagina's en sites waar je eerst moet betalen voor je meer info over dier krijgt etc. dat verrek ik dus echt!!! En daar zitten paar grote bij of mensen die voor hun herplaatser de hoofdprijs willen (en dan ook nog exemplaar met uitgebreide gebruiks aanwijzing waar ik als eigenaar niet trots op zou zijn, aangezien dat gewoon gebrek aan opvoeding is).

Voor 2e hands volwassen honden valt het nog niet mee om een passende te vinden. (heb op 30 NL asiel honden gereageerd (middels bellen etc), waren alle al weg of konden niet met katten (harde eis) of ander problematisch iets. Vind werk aan hond geen probleem, maar moet wel veilig blijven voor mijn al aanwezige dieren.

En ik had nog wel asiel connecties.... Helpt dus ook niet als je wat nodig hebt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:14

Ik had mij aangemeld bij een rottweiler adoptie plek, we zouden graag een rottweiler willen hebben en waarom niet een adopteren ?
Dus we hebben ons aangemeld en gemaild. Na heel lang wachten (paar maand) nog steeds geen mail terug. In die tussentijd hoorden we dat er in ons dorp een rottweiler puppies kreeg. Dus we hebben er een gereserveerd. Dus, hier helaas niks geadopteerd. Kreeg erg laat een mail dat ze al een eigenaar hadden. Dus voor de honden eind goed al goed.

Al adopteerde ik liever een daar weg hoor! Maar dat lange wachten.. Plus dat ik met zulke honden liever wel een achtergrond wil weten :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:16

Ha ha Kabayo, jij snapt wel waarom ik bij mijn vorige hond riep.. die's lelijk... Zo een wil ik niet.. (nam namelijk geen Beaucheron of Ridge Back vanwege de uitstraling (mee naar werk achter balie zitten))
Kom ik thuis met de rechtse... hmmmmmm. (linkse heb ik nu overigens, beter dan die rechtse labrador :+ had ik het echt niet kunnen treffen echt top hond!)
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:27

No_No schreef:
Ik weet niet meer wie het zei over giardia dt de honden er op getest worden?
Door de meeste adoptie instanties wordt niet getest op giardia. Bovendien is giardia lastig te diagnostiseren.
Giardia kan iedere hond oplopen alleen komt giardia door de import van honden steeds vaker voor. Dat heb ik oa van mijn dierenarts en de hondenschool. Net als dat het probleem van de zwerfhonden niet wordt opgelost door de dieren op te gaan herplaatsen in Nederland.

Ieder moet doen waar het zich goed bij voelt! Als je maar geniet van je hond, waar het ook vandaan komt!

Wel weet ik dat veel honden tegenwoordig via de fokker of Facebookpagina's van rashonden herplaatst worden. Wij hebben een rashond en zitten op de Facebookpagina van dat ras en daar komen heel vaak herplaatsers langs (ook die in een asiel zitten). En nee, dat zijn niet de honden die nu veel in de asiels zitten.

Als ik kijk naar de Sheltie, daar heb ik eerst ook gekeken naar herplaatsers, daar is gewoon een wachtlijst voor, := Gevoelige hondjes dus wilde ook echt geen herplaatser afkomstig van een broodfokker. toen voor een pup gegaan

Ik heb mijn Roemeen toen hij kwam gelijk laten testen op giardia.

Een paar keer binnen een korte tijd ontlasting laten checken. Omdat een test negatief uit kan vallen terwijl je hond het wel heeft.

https://www.mcvoordieren.nl/giardia-hond-kat

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:34

Ik heb twee en half adoptie hond.
bevalt super!
Afbeelding

Deze is van mn broer, maar komt heel vaak bij mij omdat ze verlatingsangst heeft.
verder is het een schatje!
komt uit Roemenië.

Afbeelding

Deze is met 9 maanden bij ons gekomen.
Ze komt uit NL en moest weg omdat de eigenaar een baby verwachtten.
wij hebben haar via marktplaats.

Afbeelding
En deze patterdale terriër was 5 jaar toen wij haar ophaalden.
ze was niet geschikt voor de jacht ( rende weg voor de vos ipv te grijpen).
Is ook een schatje!

Ik zeg doen!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:38

Sjolvir schreef:
Jis, Sheltie is dat inderdaad ook niet.

Ik moest trouwens wel allemansvriend, aangezien die van mij ook naar de oppas moet en gaat. Bij deze hond zit daar wel werk aan in de zin dat ze heel soms dus iemand echt niet vertrouwd (in mijn geval pech, aangezien mijn reserve oppas zo'n iemand is.... , is wel op te lossen, maar niet als mensen hondje meteen over bol willen aaien).

Hier heb ik mijn monster net een maand ben hier met de oppas in het bos had haar hier net een maand.
Filmpje 1. ik kom de hond ophalen wist dat ze aan het wandelen waren.
Filmpje 2, onderweg naar de auto.. zet geluid bij beiden vooral uit.. :D :+

[ Video ]

[ Video ]

Ahhh wat een leukerd! Mijn sheltie sprong gelijk op schoot door jouw stem en fluitje, scheef koppie er bij haha!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:26

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een adoptie hondje.
Kan bij de nederlandse asielen en op marktplaats e.d. tot nu toe eigenlijk niets vinden wat aan mijn eisen voldoet dus ben aan het kijken voor een eventueel buitenlands hondje.
Nu ben ik wel benieuwd, wat houden die vragen ongeveer in die ze je stellen bij zon kennismakingsbezoek?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:05

Taartje schreef:
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een adoptie hondje.
Kan bij de nederlandse asielen en op marktplaats e.d. tot nu toe eigenlijk niets vinden wat aan mijn eisen voldoet dus ben aan het kijken voor een eventueel buitenlands hondje.
Nu ben ik wel benieuwd, wat houden die vragen ongeveer in die ze je stellen bij zon kennismakingsbezoek?

Weet het niet meer precies, zal vast ook verschillen per stichting. Maar werd o.a. gevraagd naar ervaring, uitlaatmogelijkheden, plannen qua erop uit gaan, en hoeveel die gemiddeld alleen zou moeten zijn.