Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Dan over het veelgehoorde argument 'maar kleine keffertjes bijten veel vaker'. Ja, dat kan best zo zijn, maar dit voorstel heeft het over risico's. Risico is kans x gevolg, en dat gevolg is bij de gemiddelde pitbullachtige wat groter dan bij een chihuaha. Zelfs als de baasjes bij die laatste de opvoeding achterwege laten.
Mars schreef:Dit dus. En zich dus ook 0,0 verdiept in hondentaal en hondengedrag. En vervolgens wel een grote mond optrekken als er wat gebeurt.Je kunt beter een lijst van hoogrisico baasjes opstellen en die gaan controleren.
Het typetokkiedatstoer met een stafford wil rondlopen bijvoorbeeld maarzich 0,0 verdiept in de opvoeding van het dier.
callum schreef:Idd strengere eisen aan fokken. Strengere eisen aan de mensen die honden aanschaffen en forse boetes voor mensen die daar niet aan voldoen. Dan druipt het verkeerde volk snel af en zal het aantal bijt incidenten afnemen
LadyMadonna schreef:Ik denk dat het grootste probleem is dat een bepaald slag mensen kiest voor een bepaald slag hond. Het type dat een grote smoel heeft, zich niet aan regels wil/kan houden, en zich zeker de les niet laat lezen, zal je ook niet op cursus aantreffen, want hun vinden dat zij prima zelf een hond op kunnen voeden....
bigone schreef:Mars schreef:Je kunt beter een lijst van hoogrisico baasjes opstellen en die gaan controleren.
Het type tokkie dat stoer met een stafford wil rondlopen bijvoorbeeld maar zich 0,0 verdiept in de opvoeding van het dier.
Inderdaad, ik denk dat geen enkele hond uit zichzelf agressief is maar wat betreft karakter wel veel sneller zal aanvallen/bijten. Eigenlijk zijn deze maatregelen een treurig gevolg van incompetentie eigenaren.
Rebecca schreef:Wat een bullshit
Pak die kleine donderstraal over het paard getilde keffers maar aan , en vooral baasjes aanpakken. Pitbulls etc met juiste opvoeding doen geen vlieg kwaad. .
Slaat nergens op
troi schreef:En ik vind het dus een prima regeling. Sterker nog hondenbezit zou bij alle rassen veel sterker geregeld moeten worden. Laat alle toekomste baasjes maar verplicht een 'hondenbewijs' halen voor ze een hond mogen aanschaffen. Daar wordt iedereen, incl de honden, volgens mij beter van.
Zoe_97 schreef:schandalig... pak de mensen aan ipv de honden. labr&adors en golden retrievers hebben het meeste bijtincidenten. toch zijn de stafs en rotties "oh zo gevaarlijke honden"...