Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:37

Jeetje, wat lastig. Ik hoop voor je dat je hem mag houden. Als zij hem 1 jaar hadden en jij hem nu 2, zou ik als oude eigenaar het er ook bij laten denk ik. Ik zou vooral gewoon blij zijn dat die nog leeft en het goed heeft. Maar zou hem niet durven afpakken.

MelissaYM

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:47

Jeetje, moeilijk zeg.... Goed dat je gebeld hebt, ik hoop voor je dat ze bij je mag blijven :(:)

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:49

MalaQ schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaren nog 'recht' hebben op hun kat na zo'n lange tijd. Je hebt er toen alles aan gedaan, en zij schijnbaar niet, aangezien er nooit reactie is geweest. Het is nu jouw kat, waar je niet pas een paar dagen, maar een paar jaar voor zorgt! Je hebt de kat niet gejat, niet bewust achtergehouden en niet opzettelijk gelokt..

Ik zou eerst anoniem bellen om te kijken hoe ze reageren. Ik zou wel sowieso bellen, dan kunnen de vorige eigenaren het ook afsluiten. Als zij zeggen de kat terug te willen, zou ik wel direct voet bij stuk houden.. Maar dat ben ik, no way dat een dier waar ik al 2 jaar voor zorg ineens van me weggenomen wordt. Maar grote kans dat de mensen gewoon opgelucht zijn te weten wat er met hun kat gebeurd is, en dat deze het goed heeft.

Ik ben het hier echt volledig mee eens! Ik snap niet waarom je na 2 jaar pas fanatiek op internet gaat zoeken naar je vermiste kat.

Ik zou (vooral) de eerste paar maanden niet stoppen met zoeken en gelijk de eerste dag nog alle asielen (en amivedi etc.) mijn telefoon nummer geven voor het geval dat hij/zij gevonden word. (Wat de eerste eigenaren dus niet gedaan hebben, na 2/3 maanden zelfs niet.)
Naar mijn mening hebben zij geen recht meer op die kat, ze hebben geen poot om op te staan; het beestje staat op jouw naam.

Maar goed, wie ben ik..
Succes in ieder geval :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:55

lovecappie schreef:
MalaQ schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaren nog 'recht' hebben op hun kat na zo'n lange tijd. Je hebt er toen alles aan gedaan, en zij schijnbaar niet, aangezien er nooit reactie is geweest. Het is nu jouw kat, waar je niet pas een paar dagen, maar een paar jaar voor zorgt! Je hebt de kat niet gejat, niet bewust achtergehouden en niet opzettelijk gelokt..

Ik zou eerst anoniem bellen om te kijken hoe ze reageren. Ik zou wel sowieso bellen, dan kunnen de vorige eigenaren het ook afsluiten. Als zij zeggen de kat terug te willen, zou ik wel direct voet bij stuk houden.. Maar dat ben ik, no way dat een dier waar ik al 2 jaar voor zorg ineens van me weggenomen wordt. Maar grote kans dat de mensen gewoon opgelucht zijn te weten wat er met hun kat gebeurd is, en dat deze het goed heeft.

Ik ben het hier echt volledig mee eens! Ik snap niet waarom je na 2 jaar pas fanatiek op internet gaat zoeken naar je vermiste kat.

Ik zou (vooral) de eerste paar maanden niet stoppen met zoeken en gelijk de eerste dag nog alle asielen (en amivedi etc.) mijn telefoon nummer geven voor het geval dat hij/zij gevonden word. (Wat de eerste eigenaren dus niet gedaan hebben, na 2/3 maanden zelfs niet.)
Naar mijn mening hebben zij geen recht meer op die kat, ze hebben geen poot om op te staan; het beestje staat op jouw naam.

Maar goed, wie ben ik..
Succes in ieder geval :)

Wie zegt dat ze nu pas fanatiek zoeken? Die mensen zullen niet de eerste zijn die nooit van Amivedi hebben gehoord. Wie weet kennen ze die site net een paar maand en hebben een poging gewaagd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:02

Ik ben ook jaren geleden een kat kwijt geraakt.
Als er na zo'n tijd iemand belt dat ze daar zit, ben ik alleen maar blij dat ze een huisje heeft en niet dood is.
Zou r graag nog een keer zien. Maar zal r niet afnemen van de mensen die haar nu zouden hebben.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:04

Natuurlijk is het "zielig "dat het eerste en jonge eigenaresje haar kat kwijt was voor zo een lange tijd, maar ik zou als ouder toch er voor pleiten dat de kat bij haar huidige adres mocht blijven bij mijn kind.

Ik zou het kind uitleggen dat de kat nu al zo gewend zou zijn aan het nieuwe huis dat het erg verdrietig zou zijn om om hem nu hals over kop daar weg te halen.
Niet alleen voor de kat, maar ook voor het nieuwe baasje.

Desnoods een nieuw dier in huis halen áls die er nog niet is, maar het dan wel ánders aanpakken.
Het dier direct steriel maken, chippen en goed registreren en desnoods kiezen voor een veilige tuin/ katvriendelijk huis.
En laat dit een wijze les zijn geweest.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:05

Ik kende amivedi ook niet voor bokt. Ik denk dat het zoeken langs elkaar heen was gegaan. Kan gebeuren.
Maar wat ik wel zou overwegen is de kat terug te geven mede vanwege de dochter. Jij bent volwassen en ik denk dat jij zoiets beter kan handelen dan een jong meisje. Waant haar kat dood en blijkt ze te leven en krijgt ze haar toch niet terug.. lijkt me nog erger dan weten dat ze bijvoorbeeld is overleden. Nu is ze springlevend maar niet bij haar echte eigenaresse. Maar dit is natuurlijk mijn mening..

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:07

Even om het recht te zetten over die oude eigenaren :

Ik denk dat de pech is geweest dat wij beide fanatiek aan het zoeken zijn geweest in de verkeerde omgeving.

Ik had binnen een straal van 10 km gezocht en waarschijnlijk is dat net te weinig geweest.

Ik heb ze aan de telefoon gehad en ze vertelde dat ze inderdaad fanatiek hebben gezocht.

Zowel hun hebben mijn advertenties niet gezien ( alhoewel we dus wel gemeenschappelijke vrienden hebben op fb ) en ik die van hun niet.

Ze moest zelf ook even alles laten bezinken en geloof ergens ook niet dat ze haar van mij " afnemen "

Iemand zei " draai het eens om "

Dat is ook inderdaad de reden dat ik gebeld heb.
Ik ben heel erg begaan met al mijn dieren en zou stuk zijn als mij zo iets zou gebeuren.

Ze vroeg mij wat ik " voorstelde " ik heb haar gezegd dat ik haar graag bij mij houdt, maar ook dat ik niet zou weten hoe ik zou reageren als het omgedraaid was.

Ik snap zeker dat het voor hun ook lastig is al hebben ze nu een nieuwe kat, maar hoop dat ze haar bij mij laten en dan mogen ze van mij des noods elke week langs komen.

Al mijn dieren blijven bij mij tot hun dood.

Ook las ik iemand die zei: kan je haar niet terug brengen en een nieuwe halen.

Ik neem geen beesten in huis om ze naar jaren te ruilen voor iets anders

Tuurlijk nam ik haar in huis met het idee dat er misschien een eigenaar terecht zou komen, maar dan binnen 6 mnd en niet na 2 jaar.

Ze gaat goed met mijn kater en zou hun ook liever niet willen scheiden

Het is voor mij dus niet zo makkelijk om haar terug te brengen en even een nieuwe te halen, want zij valt niet te vervangen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:08

Zoals het mij eens is uitgelegd hoe het wettelijk zit (in Nederland):

Allereerst, een gevonden dier valt onder de gevonden voorwerpen. Dit is gemeentelijk geregeld, dus elke gemeente kan dit op zijn eigen manier invullen. Dat zul je dus in jouw gemeente moeten navragen of nazoeken. De gemeente heeft een zorgplicht, dus ze moet ervoor zorgen dat er een opvangplek is waar ook alle gevonden en verloren dieren gemeld worden. Vaak is dit een asiel, maar het kan ook een asiel buiten de gemeente zijn.

Als jij een dier vindt, dan mag je het dier dus naar een asiel brengen of zelf houden (net zoals je een gevonden portemonnee na melding mag houden). Bij een asiel is vaak de afspraak dat het dier na 2 weken herplaatst wordt. Als je als particulier een dier houdt, is deze na 1 jaar je eigendom. Mits je het dier ergens aangemeld hebt als gevonden. Als de eigenaar binnen die tijd het dier wil ophalen, moet deze wel gemaakte kosten betalen.

Stel nu dus dat de oude eigenaren de kat terug willen, dan mag jij daar geld voor vragen. Maar je bent gezien de termijn niet verplicht meer de kat af te geven.

Wel goed trouwens dat je gebeld hebt! Misschien handig om bij de gemeente of asiel te informeren hoe het bij jullie zit?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:10

Persoonlijk als het mijn oude kat was geweest, zou ik superblij zijn en ook emotioneel als ik na zoveel tijd weer van hem/haar hoor. Maar ongeacht hoe lang de kat bij mij zou zijn geweest, hij/zij is dan al zolang bij iemand anders en klaarblijkelijk gelukkig dat ik hem/haar bij diegene zou laten.. Wel zou ik dan graag op korte termijn langskomen, gewoon om m even een dikke knuffel te geven die ik m al jaren daarvoor wilde geven en met eigen ogen even te zien dat het hem/haar echt is en het hem/haar goed gaat.

hopelijk vergaat het de oude eigenaars ook net zo in dit geval. Het afscheid is al genomen en verwerkt hoogstwaarschijnlijk, maar de pijn opent zich even opnieuw als je dan eindelijk iets hoort over je dier.. dat is al snel verzacht met een dikke knuffel.. En ik zou onmiddellijk aanbieden dat als ze eens een oppas nodig hebben ik dat met alle liefde zou willen doen, graag zelfs.. Misschien ook als het niet teveel moeite is, af en toe een fotootje, zodat ik op afstand toch een beetje het wel en wee van mijn beestje nog mag meemaken.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:10

wat dapper dat je gebeld hebt.

Ik wou dat ik een glazen bol had, dan kon ik je vertellen wat je nu kon verwachten, maar die heb ik niet. Ik duim voor je dat je de kat niet af hoeft te geven.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:11

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:15

Sowieso iedereen bedankt voor de lieve woorden!

Ik heb haar via de whatsapp foto's doorgestuurd en hoop ergens dat ze zegt dat ze het niet is.

Maar ondanks dat hun foto van ruim 3 jaar geleden is herken ik haar op de een of andere manier terwijl de foto opzich niet heel duidelijk is.

Ik zit dus nog vol spanning te wachten op haar reactie.

Toen ik vertelde dat ze de eerste week een eerste klas bitch was begon ze te lachen en zei ze dat ze inderdaad niet zo lief was. Toen ik vertelde dat ze vanaf daarna elke avond bij mij sliep was ze wel even stil.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:18

Ik heb het gehad met onze Leen.Broodmager gevonden op straat en ze heeft het met veel moeite gered.Maar toen had ze een chip en ik wilde haar niet kwijt.Toch gebeld en tot mijn geluk mocht ik haar houden.Ze woonde op een flat en toen de eigenaar hoorde dat ze bij ons op de boederij woonde mocht ik haar dus houden.Later heeft hij nog haar paspoort en spulletjes gebracht.Ik heb wel getwijfeld om te bellen,maar mijn toen 10 jarige dochter zei dat als het ons katje was geweest we haar ook terug hadden gewild.

Thenexttry

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:22

Even 2 foto's van de poes in kwestie

Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:22

Goed dat je gebeld hebt, eerlijk gezegd had je (als goed mens) ook niet echt een keuze denk ik ;)

Zeker gezien het beestje nu al 2x zo lang bij jou is dan bij hen, èn je flink je best hebt gedaan om het dier in de etalage te zetten voor de vorige eigenaren om het diertje terug te kunnen vinden, ga ik voor het principe dat het nu jouw kat is.

Mochten ze het beestje echt dolgraag terug willen dan zou ik het niet meer dan fair vinden dat ze jouw gemaakte kosten vergoeden. Misschien dat dat dan nog een beetje af kan schrikken als je het niet keihard wilt spelen maar het beestje toch niet zomaar wilt laten gaan :(:)

Ik hoop dat ze gewoon netjes reageren met de mededeling dat het diertje nu van jou is.
En dat ze dan nog een keertje komen kijken zodat ze kunnen zien dat het beestje het daadwerkelijk goed heeft. Jij af en toe een fotootje stuurt....iedereen blij :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:23

Goed dat je gebeld hebt!

Ik zou ook gebeld hebben omdat ik het zelf inderdaad ook zou willen weten. Maar het is wel heel lastig zeg, hopelijk mag je haar houden :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:24

Wat een lekker snorrebeest :+:

Maar wel een heel erg standaard kleurtje, geen bijzondere kenmerken verder? :
Of zitten er nou een paar rode vlekken op haar kopje?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:25

Ik dacht eigenlijk om mochten ze haar terug willen dat ik voorstel om eventueel met hun dochtertje een kitten uit te zoeken voor hun.

Geld maakt mij niet uit al had ze mij 3000 euro gekost ze is voor mij goud waard ondanks haar soms aparte trekjes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:27

Thenexttry schreef:
Ik dacht eigenlijk om mochten ze haar terug willen dat ik voorstel om eventueel met hun dochtertje een kitten uit te zoeken voor hun.

Geld maakt mij niet uit al had ze mij 3000 euro gekost ze is voor mij goud waard ondanks haar soms aparte trekjes

Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:27

pmarena schreef:
Wat een lekker snorrebeest :+:

Maar wel een heel erg standaard kleurtje, geen bijzondere kenmerken verder? :
Of zitten er nou een paar rode vlekken op haar kopje?

Dat is dus de grap.
ik heb altijd gezegd dat ze apart was door haar kleuren.
Het is deels een cyperse.

Maar heeft ook weg van een schildpad ze heeft inderdaad typische kenmerken.

Zo is de "sneb" ongelijk. Is ze aan de binnekant van haar rechterachterpoot rood en heeft ze inderdaad op haar hoofd kenmerken van een schilpad.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:29

lieveli schreef:
Thenexttry schreef:

Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.

Ja want je gaat je natuurlijk niet hechten aan zo'n dier, geen handvol maar een land vol toch?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:30

Lieveli sorry, maar jij staat er dus overduidelijk anders in dan ik.

Iedereen mag zijn mening hebben absoluut.

Het heeft niets met dramatisch te maken en heeft ermee te maken dat ik om mijn dieren geef.

Misschien meer dan een ander die heel makkelijk zijn kat, hond paard weg doet maar voor mij hebben mijn dieren zeker wel waarde.

Nogmaals het gaat mij niet om de kosten die ik eraan heb gehad maar om het dier.

En als je goed leest zie je dat ik contact heb met de eerdere eigenare dus zeker niet gemeen of onmenselijk ben. Dan had ik niet gebeld en ze lekker laten denken dat ze dood was

Je reactie vind ik dan ook erg jammer

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:30

Heb je een foto van de advertentie? Het is een tortie zo te zien?

Als ik in de situatie van de ex eigenaren zou zitten had ik gezegd dat ik blij ben om te horen dat de kat nog leeft en dat ze een goed plekje heeft
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-08-16 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:31

lieveli schreef:
Thenexttry schreef:

Ja en dan kan ts haar de rest van haar leven missen... kom op zeg. Hou jij wel van beesten dan? Dat je ze zo makkelijk weg doet.

Ik ga van zo'n besst houden... alsof het mijn kindjes zijn. Zou ze ook nooit van mijn leven weg doen.
Ts heeft haar best gedaan ze te zoeken en heeft nu in die 2 jaar een band met de kat opgebouwd. De kat mag ze gewoon houden dan hoor.

Ik geef de andere ook echt een ieniminie kans dat ze de kat terug kunnen krijgen.