Het is wel de bedoeling dat er met een paar van de pups weer verder gefokt word voor de Tamaskan

lifaya: Er is jaren door de founder van het ras volgehouden dat er helemaal geen wolf in zit maar dat zit er dus wel in maar inderdaad maar een heel klein percentage.
Een paar van Ravi's nakomelingen:
Uit Tala: Aira, Asha, Kaela, Snow, Tonka, Yuna
Uit Fly: Sky, Sharky, Laika, Chagan, Elach, Socke
Uit Nova: Buster, Ylva, Zavijah, Kim, Sari

Wel is het zo dat ze voor foto's vaak enorm worden opgekamd en dat is hier natuurlijk niet het geval, al is ze dus vrij gematigd qua beharing. Ze is atletisch, maar ik zou haar niet slank durven noemen; dat vertekent behoorlijk, denk ik, want met haar gewoonlijk 22 kg (al was ze vlak voor de dracht met haar ruim 25 kg zelfs wat te zwaar) zit ze redelijk aan de bovenkant voor teven van haar ras. De stokmaat zal tegen de 60 cm liggen, maar zou ik moeten opmeten en dat heb ik al een aantal jaar niet gedaan. Ook hele gewone stokmaat voor haar ras (als 1 jarige 58cm iig). Mijn vorige Groenendaeler teef woog nog geen 18 kg, dat was echt een spriet vergeleken met deze. Maar nu moet ik er ook bij zeggen dat Inara een heel makkelijke eter is, wat je echt niet van veel Belgen kunt zeggen in mijn ervaring.
En klopt, het nest met Nova heeft destijds ook op bokt gestaan! Zo ben ik met bokker Van aan de praat geraakt over de Tamaskan.