Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:45

Wat leuk ik heb ook een "omatje" van 11 ookal gedraagd ze zich totaal nie zo als mense dr zien denke ze ook altijd dat ze jonger is. Wel heeft ze wat ouderdoms kwaaltjes zoals vetbulten en een hartruisje (maar niet zo erg dat ze medicatie hoeft) en ze word wat grijs rondom dr ogen en dr ogen worden wat troebeler. Ze is een mix tussen een beagle snauzher en tibetaanse terrier.
Afbeelding

luuntje

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:01

Wat knappe senioren.

Ts, lief dat je een bejaarde hebt geadopteerd.
Hopelijk ga je nog lang plezier van hem hebben.

Wij hebben een golder retriever van bijna 10 jaar.
Vorige week moesten de trimster en ik heb letterlijk op de been zetten.
Artrose, slechte nieren, snel moe.

Na het avondeten gaat hij even maar het veldje om zijn blaas te kunnen legen.
Tussen de middag laat ik hem kort uit. Met mijn hulphond ga ik dan met scootmobiel flink op weg.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:07

Top van je dat je voor een oudere hond ging, die maken toch al weinig kans op adoptie!
Ik hoop dat jullie nog vele jaren plezier van elkaar gaan hebben...

Hier leeft een aussie van nu 13,5 jaar, waar ze vorig jaar nog topfit was noem ik haar nu onze "dagjeshond" .
Ze wankelt af en toe, kan sommige dagen slechter opstaan, al naar gelang hoe het weer is, loopt stram, op goede dagen rent ze nog mee zover ze dat kan.
Op slechtere dagen niet...ze hoort slecht, is dement, soms staat ze me buiten aan te kijken zo van wat doen we hier eigenlijk?
Vaak wil ze gewoon ook niet meer naar buiten, dan moet ik haar echt dwingen naar buiten te gaan.
Vandaag hebben ze allemaal een kauwbot, en ze weet daar niet echt meer raad mee.
Maar ach, zolang ze nog graag eet en het allemaal redelijk gaat taffelt ze hier nog mee.

Jackytje, jij veel sterkte! Is nooit leuk een dier te moeten laten gaan, ook al hebben ze een fijne leeftijd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:09

Wat een leuk topic! Ik heb een kruising Westy x zeghetmaar van 15 jaar oud. Hij is behoorlijk doof inmiddels maar verder voelt hij zich nog heel erg fit. Ik heb hem sinds hij 1 jaar oud was en heb hem bij een dierenhulporganisatie vandaan. Zijn jeugd was niet zo plezierig, hij was in het begin erg angstig en hij is helaas nooit sociaal geworden naar andere honden toe, maar we zijn daar zo aan gewend dat het niet uitmaakt.

Dit is onze Benji:
Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:15

Leuk topic zeg!!
Hier ook een oude hond, een blonde labrador van 13,5. Hijs doof, dement en heeft atrose.... Maar hij is nog zo vrolijk en doet het nog goed!! :D Al ging het toen het zo heel warm was heel erg achteruit met hem... bijna niet overeind komen, tot 1 keer dat die echt niet meer op zijn poten kon blijven staan :( Maar gelukkig gaat het nu weer goed!!

Buster:
Afbeelding

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:15

Zou ik hier ook mee mogen praten? Met een hond van 8,5 jaar ben ik een bokker met de jongste hond, maar voor een Cavalier is dit ook al een behoorlijke leeftijd, aangezien de zwaktes van het ras.
Ik merk namelijk zelf ook altijd dat ik in mijn hoofd denk: Ik hoop dat ze 10 wordt.
Inmiddels heeft Ramani al een poos een hartruis, maar we merken er tot nu toe nog niets van (gelukkig maar).
Ze gedraagt zich niet echt als een oude hond, al worden de dolle buien wel steeds minder.

Afbeelding

Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:16

Ik ben altijd dol op oude hondjes, zij zijn dan zo aandoenlijk <3
De mijne hoort met 7 nog niet tussen de senioren, al wordt ze al wel grijs :+

Als een hond overigens artrose heeft, zou ik de pijnstilling niet verder afbouwen, maar juist een dagelijkse dosis geven. Artrose is niet te genezen, maar de progressie wordt hierdoor wel vaak geremd :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:24

_/-\o_ Wat géweldig dat je juist deze hond zo'n fantastische kans hebt gegeven!!! Echt top!

Onze honden vallen nog niet onder de 'bejaarden'.... (zijn nu 9 en 8)

Misschien zou je kunnen proberen om hem brokken met glucosemine te geven! Heb daar een paar fantastische resultaten mee gezien! Laatst nog een ridgeback. Die liep echt heel slecht. Toen begon ze met die brokken en heeft ze, voor zo'n grote hond, de respectabele leeftijd van 13 gehaald en bijna geen dag meer slecht gelopen!

CaVaLaPhoto

Ik heb ook een oudje. Morgen wordt ze 12 jaar oud. Nog super actief, eigenwijs en veeleisend wanneer het haar uitkomt :P
Ze is een jack Russell gekruist met een whippet. Heb haar al van pup af aan via mijn tante :)Afbeelding
Afbeelding

Helaas ongeveer 1,5 maand geleden bulten gevoeld onder in haar buik. Bleken melkkliertumoren te zijn. Na een röntgenfoto gemaakt te hebben waren er ook al uitzaaiingen op de longen te zien, dus opereren had niet veel zin meer. Meer dan in de gaten houden wanneer ze er echt last van krijgt valt niet te doen. Maar goed, we genieten tot die tijd gewoon nog van haar gekke buien en streken :)
Verder heeft ze lichtjes last van staar en meer ouderdomskwaaltjes heeft ze gelukkig niet.
Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 16-10-15 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dropneus95

Onze Tibetaanse terrier Spetter is op dit moment 17 jaar oud :D
Doof, dement en af en toe een beetje kreupel.. net oma zeggen wij altijd, maar nog steeds super vrolijk :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:33

Mijn 2 ouwetjes hebben ook beide artrose. Sinds ze glucosamine krijgen springen ze allebei weer alle kanten uit. Vooral Lars is soms echt een stuiterbal :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:37

Afbeelding

Mijn knappe Flappie van 8 jaar. 8 jaar is op zich nog niet echt oud maar Flappie heeft 3 jaar geleden een auto ongeluk gehad (lang verhaal, bestaat een topic over) en is 3 keer geopereerd. Dat doet een lichaam natuurlijk ook niet goed en ik merk langzamerhand dat het wat minder soepel gaat. Vooral in de winter merk ik dat.
Uit eindelijk zal ze er veel last van krijgen en dan is het klaar. Hoe cru het ook klinkt, maar ik weet zeker dat ze een goed leven heeft gehad.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:39

Ik heb een dwergpincher reu van 14.
Hij heeft nog 1 oog,en staar aan dat oog ook nog, is doof,bijna tandloos dus zijn tong hangt er een stukje uit,soms incontinent,en hij loopt de hele dag met een stukje piem eruit.
(lastig als je hem optilt, plakt dat stukje aan je hand) }:0
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:43

Leuk idee voor een topic, ik meld me ook! Wij hebben een echte Turk, die nu tussen de 9 of 12 jaar oud is. Het is een kruising border collie met ? . Komt dus uit Turkije, en omdat ze hem op straat gevonden hebben weten we niet precies hoe oud hij is. DA gokte dat hij tussen de 1,5 en 4 jaar was toen hij naar NL kwam. Wij hebben hem nu 8,5 jaar.

Dit is Timo:
Afbeelding

Inmiddels is hij alweer een heel stuk grijzer en begint hij overal bulten te krijgen. Lopen gaat ook steeds moeizamer, hij heeft rechts geen heupkop meer door een eerdere operatie (heup was uit de kom). Lange stukken wandelen gaat dus helaas niet meer. Eerder ging hij graag mee op buitenrit, dit is nog met ons vorige paard zo'n 6 jaar geleden.

Afbeelding

Maar hij is nog steeds vrolijk en gaat graag mee als we ergens heen gaan. We hopen dus dat hij nog even mee gaat!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:55

Wat leuk allemaal die oude hondjes!

Onze hond is 13 geworden en op dit moment hebben we zelf alleen nog katten. En die zijn nog heerlijk jong, op eentje na, die wordt volgend jaar 18.

Even een tip voor jullie, ik ken iemand die een dierenkliniek voor orthomanuele therapie heeft voor honden, en zij doet ook 'seniorenkeuringen', wat dat inhoudt zal ik hieronder plaatsen. Wellicht iets om in gedachten te houden als het ooit nodig is etc.

Veteranenkeuring
Uw hond is ouder geworden. Een grijze snoet en wat moeite met overeind komen, wat stramheid met de eerste stappen bij het opstaan en op gang moeten komen. Moeite met in de auto springen, af en toe manken en minder zin om verder te lopen?

Uw kat springt niet meer op de tafel, klimt niet meer in bomen en slaapt de hele dag. Uw kat is wat stram en is soms chagrijnig bij het aaien op de rug. Het valt u op dat uw kat zichzelf minder verzorgt met name op de rug en de vacht begint te klitten en te vervilten.

Inderdaad kan het allemaal door de leeftijd komen. Is er iets tegen te doen? Een seniorenkeuring biedt mogelijkheden.

Bij een seniorenkeuring bij de orthomanueel dierenarts wordt het gangwerk beoordeeld, wordt de stand van de wervels en gewrichten en van het skelet in het geheel onderzocht en worden de gewrichten, botten, pezen en spieren betast. In overleg met uw eigen dierenarts worden eventuele röntgenfoto’s en/of bloedonderzoek beoordeeld.

Daar waar nodig zal uw hond of kat behandeld worden en krijgt u een uitgebreid bewegings- en revalidatieadvies evt. met artroseregime en eventueel een voorschrift voor medicijnen en gerichte adviezen betreffende voeding en supplementen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:57

Zit zij toevallig in Noorden? :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:58

Kentaro schreef:
Zit zij toevallig in Noorden? :D

Daar zit ze nog 1 a 2 dagen in de week maar sinds kort een eigen praktijk in Eindhoven!

Wat een kleine wereld!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:59

:j :D Zeker! Wij zijn 2x met onze Kazuo bij haar geweest. Ze kwamen uit heel het land daar!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:01

Kentaro schreef:
:j :D Zeker! Wij zijn 2x met onze Kazuo bij haar geweest. Ze kwamen uit heel het land daar!

Ja in Noorden is het super druk begreep ik, ze heeft ook heel veel geleerd bij Dorit, dus nu heeft ze haar eigen praktijk in Eindhoven.

Maar heeft het geholpen voor jullie Kazuo?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:04

Absoluut! Vond het wel heel bijzonder wat ze 'deed'! Na de eerste keer liep hij juist slechter.... Maar na de tweede keer!! Zeker aan te bevelen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:07

Kentaro schreef:
Absoluut! Vond het wel heel bijzonder wat ze 'deed'! Na de eerste keer liep hij juist slechter.... Maar na de tweede keer!! Zeker aan te bevelen!

Dat ze soms na de eerste keer slechter gaan lopen is ook omdat het lichaam moet gaan wennen aan de veranderingen die plaatsvinden. Maar super zeg, hopelijk blijft het nu goed gaan!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:17

Leuk een topic voor oudjes!

Begin augustus is mijn oud oom onverwachts overleden. Hij was drugsverslaafd en had met niemand meer contact behalve mijn oma. Hij zat in een rolstoel en had nog een Hollandse herder.
Toen hij overleden was belde mijn moeder in paniek op dat mijn oma de hond naar het asiel wilde doen omdat niemand haar wilde hebben of kon hebben.

Toen heb ik direct mijn man opgebeld met de mededeling dat we er een hond bij kregen.

Nu heb ik een Duitse herder reu van bijna 1,5 jaar en een Hollandse herder teef van 12,5 jaar. Ze heeft staar en was onwijs dun maar het gaat zo goed samen die 2!
Ik ben dol gelukkig met ze. Het oudje heeft wel melkklier tumoren maar zolang ze geen last ervan heeft doe ik er niks aan. Ze is helaas niet geholpen dus ieder half jaar zal ze 3 weken bij mijn ouders logeren ivm mijn reu.

Maar ik zou het zo weer doen. Een oudje bij een jonge hond.

Afbeelding

Tika het oudje, de linker en Rex de jonge god, de rechter.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:32

Ja hier 2 oudjes. Queenie 12 jarige labrador dame, is echt 'oud' in haar lichaam.
Joy 11 jarige labradorXviszla maar hij denkt en doet alsof ie nog maar 3 is. :+

Met joy ben ik laatst 2 uur en 3 kwartier weg geweest waaronder zeker 2 uur fietsen.. En nog steeds kon hij rennen.. :roll:

Deze woensdag zijn mijn moeder en ik met de honden naar het strand geweest, owh wat een lol hadden die honden! Queenie leefde weer helemaal op! <3

Joy.
Afbeelding

Queenie en ik, woensdag met een mooie lucht. :D
Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:27

1 van onze berner sennen dames is alweer 8, wat voor een berner oud is gezien de gemiddelde leeftijd 6-8 jaar is.. Ze gedraagt zich alleen niet zo :') ze heeft hele lichte artrose in 1 schouder maar heeft daar gelukkig (nog) geen last van!

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:30

Die foto met de regenboog is wel heel speciaal!

Denk dat zo'n arts bij ons niks uithaalt. Dat Timo krom in elkaar zit is bekend, ook is hij uitgebreid gefotografeerd nog zo'n 3 jaar geleden. Enige wat voor hem nog een uitkomst is is pijnstillers met cortisonen. Maar als hij daar standaard aan moet dan is het wat ons betreft einde oefening. Nu red hij het nog met af en toe een tablet previcox. Supplementen zoals artrose gelatinaat hebben bij onze hond geen meerwaarde meer volgens onze eigen DA.