Bokkers met een Akita?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:34

Ik heb m ook pas uitgeschreven van akitablog. Ben nog wel lid van japanse hondenliefhebers.

Onze sumiko is een pittige naar andere honden, sociaal niet heel sterk. Onze sensei juist wel. Sens gaat binnenkort gecastreerd worden, door zijn hormonen is luisteren moeilijk voor hem. Sumiko kun je juit ontettend makkelijk trainen als je er maar koek bij hebt :+

Afbeelding
Afbeelding

kitobeer

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:43

Kito is ook gecastreerd. Moest wel om medische redenen. Maar ik sta er absoluut niet negatief tegenover. Net als bij de paarden heeft hij veel meer rust in de kop.
Heb jij 2 reuen secricible ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:53

Nee, Sumiko is een teefje. Niet gesteriliseerd, wil haar ook niet stereliseren, ben bang dat haar gedrag daarmee nog verder achteruit gaat.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:58

Leeeeuk topic! :D wij hebben er thuis een heleboel :+ zo nu en dan een nestje. Binnenkort ga ik op mijzelf wonen en dan neem ik Pippa mee. Deze knapperd en lieverd. Alleen een heks bij andere honden... Dat is jammer, maar goed. Misschien ga ik wel een muilkorf kopen. Dan lopen andere hondeneigenaren tenminste met een boog om me heen :Y)

Afbeelding

Grappig ook om hier te lezen dat ze allemaal zo verschillend zijn. De ene een enorme will to please, de andere totaal niet. De een sociaal, de andere lastig met andere honden (of mensen). Zo ervaar ik dat ook heel erg. Wel vind ik dat je bepaalde karaktereigenschappen redelijk in bloedlijnen kan indelen. Weet niet hoe bekend jullie zijn met de Amerikaanse bloedlijnen? Maar zo vind ik bijv. De Kuroi Kao lijnen lastiger te trainen, uitdagende pubers maar uiteindelijk wel lief. Maar moeten zeker in hun waarde gelaten worden :')

Wij waarschuwen potentiële pupkopers toch altijd wel voor hun nadelen. Ookal verschilt het zo per hond en zijn er ook genoeg Akitas die los kunnen lopen.. Je kunt er zo één treffen die gewoon heel onafhankelijk is en geen will to please heeft. Daar moet je wel op voorbereid zijn vind ik :j

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:39

StonedRomy. De fokker fokte zelf met herders. Zijn zoon had een akita teef met stamboom (de reu had dh stamboom) en t leek hun een mooie kruising. Hij is ook heel mooi geworden hoor. Het lieve maar ook het pittige heeft hij echt van de akita geerft volgens mij. Zijn broertjes waren wel iets feller, daar hebben we bewust niet voor gekozen. Hij is gewoon een blije huis en waakhond geworden.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:36

Ik laat kito geregeld ook wel los in het natuur gebied dat omheind is. En dan blijft hij wel netjes in de buurt. Maar ik heb ook al gehad dat hij 2 keer achter een hert gegaan is. En dan heb ik toch wel een kleine hartverzakking. Ik zag hem op een gegeven moment echt niet meer. En dan denk ik o wat als ik hem echt kwijt ben. Zijn jacht instinct is groot hoor.
En zijn karakter is inderdaad volgens zijn bloedlijn. Beetje terug houdend net zoals zijn vader. Humeurig tegen ander honden. Maar als honden de kans krijgen om gepast te reageren is kito ook relaxt. Weet beslist wat hij wil en niet wil.
Een echte akita ten top hoor.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:52

Ik wil me ook melden. Ik heb twee (japanse) akita's. Een reu Daikon van 11 jaar en een teef Gyoko van 8. Ik zal morgen uigebreid reageren met foto, weet niet hoe dat moet op mijn foon

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:01

waar blijft die vind ik leuk knop toch :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:25

Aaaaah, een akita topic <3.
Mijn akita heb ik 2 weken geleden in laten slapen op 7 jarige leeftijd :'(.
Afbeelding

Afbeelding

Ze was heel erg afhankelijk, kon haar daarom ook prima los laten lopen omdat ze altijd bij mij in de buurt bleef. Groot nadeel was bij Mirash dat ze onbekende mensen niet leuk vind. Als die haar wouden aaien ging ze grommen. Ze was echt altijd vrolijk en enthousiast, zelfs toen ze op het laatst zo ziek was.

Ik ging een keer samen met Thesserd naar een coursing dag georganiseerd door nippon inu. De honden moeten dan een voor een een parcour af leggen. Om er voor te zorgen dat de honden rennen, word er een nephaas voor uit getrokken waar ze dan achter aan gaan. Alle honden waren heel enthousiast en renden fanatiek achter dat ding aan. Mirash rende de eerste 15 meter, en keek toen achterom waar ik bleef, heb het hele parcour mee moeten rennen :')

Afbeelding

Afbeelding

Nu op dit moment dus geen akita, maar misschien komt er wel weer eentje hier thuis :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 10:40

Wat een drukte ineens!

Leuk zoveel akita eigenaren!

Sterkte Mjetterd! Waarom heb je haar in moeten laten slapen?

Kitobeer, wat een gaaf beest zeg! En de beschrijving komt bijna compleet overeen met het karakter van mijn akita :j

Thesserd, jij fokt akita's!? Wat gaaf zeg :j

Secricible, ook jij hebt een hele gave hond!

Alle akita's zijn gewoon gaaf!

Wat geven jullie ze te eten? Wij zijn nu zoekende wat we haar kunnen geven. Alleen Royal Canin houdt ze binnen, van al het andere voer wat we hebben geprobeerd gaat ze of over haar nek of ze raakt giga aan de schijt ervan.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:43

Ze had kanker, zowel tumoren die aan de buitenkant zichtbaar waren als bij haar maag en lever. Die aan de buitenkant zat tussen haar achterbenen en is mij niet opgevallen. Pas toen we bij de dierenarts waren zagen we die zitten.

Ik heb haar al die tijd eukanuba gevoerd, daar deed ze het heel goed op. Ze had altijd mooie stevige poep.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:10

Wij voeren ook eukanuba. Doen ze t allemaal heel goed op :+ eentje niet, die kan bijna geen brokken verdragen dus die krijgt alleen vers vlees.

@TS, nou nee.. Mijn ouders! Haha :P

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:25

Ik heb er ook 1, een inu. Teefje twee jaar nu, kan prima los lopen, wel heel waaks maar sociaal naar mensen.
Mijne krijgt Proplan voor actieve rassen, doet ze super op.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:38

Ik heb ook een akita kruising. Vader is een akita en moeder is een kruising akita x husky. We zijn inmiddels al ruim 9 jaar dikke vrienden. Zo'n lieve hond ga ik niet meer treffen, wat een schatje. En ook echt een allemansvriend. Vroeger kon ik haar niet goed loslaten lopen. Nu de jaren wat beginnen te tellen luistert ze echt prima.

Dit is mijn vriendinnetje Indy:

Afbeelding

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:03

inderdaad het loslopen heeft tijd nodig. Ik verwacht als mijn hond 4 a 5 jaar is dat het makkelijker zal kunnen.

Effkes zeuren inu betekent gewoon hond.
Of je hebt een amerikaanse akita of een Japanse akita . Maar de inu hoef je er echt niet meer bij te zetten. Want als je zegt een amerikaanse akita inu dan klopt dat ook.

van voer geven wij healty dog koud geperste brokken. Dit zijn de enige brokken die hij blijft eten. Voor andere brokken haalt hij zijn neus op.
En elke dag 2 a 3 rodi burgers erbij. Om het een beetje lekker te maken. Meestal eet hij eerst zijn hamburger op en begint daarna aan de brokken. Maar het is zowieso een kleine eter. 150 gr brokken op een dag + dan 3x100 gr burger dat is alles. En hij ziet er goed uit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:21

StonedRomy schreef:
Bedankt iedereen!

Wat mij betreft mag een shiba ook. Ben zo blij dat die klein zijn _O- Quaia in het groot zou niet te doen zijn. :') helaas is onze shibs ( 9 ) wel wat aan het aftakelen nu.... Niet gek als je bedenkt hor mishandeld en ziek ze is geweest als pup.

Olivia kwam eruit na een vrij heftige ruzie. Ik wilde mijn hond een Japanse naam geven.... Mijn ouders niet. Roep ik tijdens law&order svu ineens ' goed, dus jullie willen een hond Olivia Benson noemen?!' En euhm.... Dat js blijven hangen....:')

Quaia.... Euhm onze eerste hond heette Quai en Quaia was compleet het tegenovergestelde van die hond....

Kan echt niet wachten totdat ik die twee weer zie. Vrijdag komen ze me, nadat ik een maand in Amerika ben geweest, mij ophalen op Schiphol. Altijd geweldig hoeveel Japanners ze op de foto zetten dan.

:D Als je eens weet hoe vaak wij dat niet bij Kazuo gedacht hebben, moet er niet aan denken dat hij akita formaat was.... :+

Beiden hebben ze een Japanse naam, alleen de betekenis ben ik alweer gauw vergeten :o? :')

Bij ons krijgen ze proplan zalm en rijst. Vanaf dat ze ruim 7 waren de senior versie (had gedacht dat ze dat niet/slecht zouden eten, maar ze eten het nog beter als de 'gewone' versie :+ )
Een keer per week krijgen ze Duck. Heerlijk vinden ze dat!

Taro:

Afbeelding

Afbeelding

Kazuo:

Afbeelding

Afbeelding

inu betekend inderdaad hond maar akita betekend 'grote' en shiba 'kleine' :P

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:23

Ohhh Kazuo vind ik mooi, ben gek op die kleur bij shiba's <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:28

Wij voeren simpsons aardappel en eend. Hiervoor tijdje kvv gegeven, maar dat vond ik zo'n gedoe. Hier doen ze het beide goed op!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:35

Die van ons krijgen regelmatig ipv een brokkenmaaltijd vlees, dit: https://www.lotgering.nl/Start.aspx en een hond eet dit dus alleen maar en helemaal geen brokken. Het grappige is, dit Lotgering vlees is goedkoper dan Eukanuba brokken :+ Mijn ouders hebben een extra tweedehands vriezertje aangeschaft voor dat spul. Best handig. Wij hebben altijd puppyvlees voor onze (volwassen) honden, dit is mooier vlees :Y)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:39

Thesserd schreef:
Ohhh Kazuo vind ik mooi, ben gek op die kleur bij shiba's <3

Dank je wel! Niet om op te scheppen (oke misschien toch een beetje.... :o :D ) Kazuo is ook wel heel mooi sesam! We zijn een paar keer met een shiba meeting mee geweest en daarbij was een enkele sesam, maar die waren meer rood met een paar zwarte haren.
Hij is al twee keer gevraagd om te dekken, maar dat laten we aan de echte fokkers over. We hebben nu twee reuen in huis en dit gaat op zich heel goed! En dat willen we graag zo houden :P

Mretterd, gecondoleerd met het verlies van je prachtige akita!! Zo jong nog.... -O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:41

Ja erg mooie sesam idd! Ik ken een Shiba teefje (volgens mij) die ook heel mooi sesam gekleurd is, vergelijkbaar met die van jou maar met iets meer wittinten. Zonder dat rode vind ik wel erg mooi :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:47

@Kentaro, wat is Kazuo een mooie hond zeg! Je ziet bij shiba's toch niet vaak aparte kleuren (ik niet in ieder geval).

Bedankt, ik mis haar nog steeds heel erg. Voornamelijk als ik s'ochtends beneden kom verwacht ik haar elke keer nog ofzo. Best apart, maar hopelijk binnenkort een lieve andere hond in huis. Thesserd is een vriendin van mij en ik krijg misschien een van hun honden als logé in huis. Eigenlijk dezelfde constructie als ik met Mirash had, die kwam namelijk ook bij Thesserd vandaan.
<3
Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:48

Wat leuk al die akitas.

Mijn schoonouders hebben een akita, die ik vaak zie.

Afbeelding

Afbeelding

En in me os staat ook nog een topic van hem <3

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:50

Hé wat leuk zeg, een langharige toch :D?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:53

mjetterd, wat fijn dat je binnenkort weer een andere akita in huis krijgt!! Het is absoluut geen vervanging van, maar de afleiding is zó welkom! Onze Taro hebben we nog geen drie weken na het overlijden van onze vorige hond (kruising Akita/Rottweiler) uitgezocht.... Wat heeft dat geholpen om ook aan iets anders te denken dan aan het verlies van....

Bij de shiba zijn maar 3 kleuren toegestaan (in Nederland dan) De black en tan, de rode en de sesam. Als je op MP kijkt zie je ook wel eens bonte staan. Super mooi, maar helaas vaak wel bij van die broodfokkers -O-
Onze fokker had ook een witte. Zó gaaf!! Leek wel een poolvosje <3